Tuneliu po mariomis skrieti neteks

Nuomonės

Ilgasis savaitgalis su savo kilometrinėmis automobilių eilėmis prie perkėlos per Kuršių marias dar kartą akivaizdžiai pademonstravo, jog alternatyvus patekimo į Kuršių neriją būdas yra neišvengiama būtinybė, kurią stabdo ne tiek filosofiniai išvedžiojimai apie saugotiną itin trapią pusiasalio gamtą, kiek kur kas merkantiliškesnės priežastys, slypinčios pirmiausia nenorinčiųjų iš automobilių perkėlos prarasti viliojančio pinigų kapšo, bei tradiciniame politikų baikštume priimti radikalesnius sprendimus.

Nekaltinant vilniečių, kauniečių ir kitų ne klaipėdiečių išradingumo bei sveikos logikos stoka, kasmet įsigudrinant vis užlipti ant to paties vykimo visiems vienu metu automobiliais į Kuršių neriją grėblio, tenka konstatuoti, jog jei mūsų šalies politikai vadovautųsi bent kiek racionalesne mąstysena, ši problema jau seniai būtų išspręsta, nutiesus po mariomis tunelį – kaip siūlo, gink Dieve, ne šių eilučių autorė, o rimti šios srities žinovai.

2015 metų balandį J. Zykus tunelio po Kuršių mariomis idėją pristatė Klaipėdos žurnalistams. Palmiros Mart nuotr.

Konkrečiai –  taip dar prieš kelerius metus siūlė patyręs inžinierius – statybininkas, VšĮ „Vilniaus metro” vadovas Juozas Zykus, tokio tunelio projekto pamatus jau senokai glaudžiantis savo darbo stalčiuje.

Savo idėją J. Zykus Klaipėdos žurnalistams pristatė dar 2015 metų pavasarį, išsamiai papasakojęs apie tunelio marių dugnu naudą bei kryžiaus kelius, kuriuos teko nueiti, pristatinėjant ją valdžios atstovams ir beldžiantis į jų sąžinę. Panašu, kad iki šiol neprisibeldė, nes bent jau viešojoje erdvėje diskusijos ne tik apie tunelį, bet ir apie tiltą per marias senokai yra numirusios. Užtat giliavandenio išorinio uosto Melnragėje idėja sėkmingai propaguojama, stumiama ir, žinoma, politikų smagiai palaikoma!

Beje, į aną minėtą pristatymą prieš kiek daugiau nei trejus metus atėjo vos keli žurnalistai, tad verta bent keliais sakiniais priminti, ką siūlo patyręs specialistas apie galimybę greičiau ir komfortiškiau, išvengiant kilometrinių eilių, iš žemyninės šalies dalies patekti į Kuršių neriją.

Pasak didžiulę patirtį statybų versle turinčio J. Zykaus, tunelis po Kuršių mariomis kainuotų tris kartus pigiau už tilto per marias statybą ir jį būtų galima iškasti du kartus greičiau. Pagal jo idėją tuneliu į Kuršių neriją važiuotų tik lengvieji automobiliai ir specialiosios paskirties transportas bei dviratininkai, o keltai ir toliau keltų sunkiasvorį transportą – juos projektuotojai tada buvo numatę kiek „pastumti” pietų kryptimi.

Liktų ir senoji perkėla, kuri, kaip ir dabar, būtų skirta tik keleiviams ir dviratininkams.  Žodžiu, ir vilkas („Smiltynės perkėla”) būtų sotus, ir avis (žmonės) sveika. Juoba kad tunelį irgi kažkam juk reikėtų aptarnauti ir važiavimas juo būtų taip pat apmokestintas.

Tuneliu ypač būtų patogu vykti dviračiais į Smiltynės paplūdimius pietinės miesto dalies gyventojams, o šalia tunelio inžinierius dar buvo numatęs ir nemažai įvairių pramogų ant vandens.

Panašu, kad vasaros savaitgaliais automobilių eilės prie keltų dar ilgai bus įprastas vaizdas. Palmiros Mart nuotr.

Tačiau panašu, kad kaip ir daugelis dalykų Lietuvoje, taip ir šis sveikintinas sumanymas eilinį kartą liks tik idėjos autorių ir kai kurių šiai idėjai pritariančiųjų oro virpinimu.

O vilniečiai, kauniečiai ir kiti „iečiai” ir toliau galės sėkmingai piktindamiesi dalintis kilometrinių automobilių eilių vaizdais, užuot su vėjeliu skrieję po mariomis nutiestu moderniu tuneliu, kaip kad yra įprasta visame civilizuotame pasaulyje.

0 Comments

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Kultūra

„Auksiniai scenos kryžiai“ - ir Klaipėdos kūrėjams

Sekmadienio vakarą Lietuvos nacionaliniame dramos teatre vykusios „Auksinių scenos kryžių“ apdovanojimų ceremonijos metu pagerbti geriausi praėjusių metų teatro pastatymai ir ...
2023-03-26
Skaityti daugiau

Svarbu, Unikali urbanistinė istorija

Tilto į Kuršių neriją idėjos realizavimui 60 metų neužteko

Klaipėdos savivaldybės samdytiems kultūros ir meno projektų ekspertams teigiamai įvertinus „Atviros Klaipėdos” idėją toliau jos skaitytojams pasakoti apie urbanistinius mūsų ...
2023-03-13
Skaityti daugiau

Kultūra

Apie mažus poelgius ir jų didelę drąsą: „Tunelio" autorių mintys

Spalio 29 ir 30 d. Klaipėdos lėlių teatre vyks šviesos ir materijų spektaklio „Tunelis“ premjera. Apie spektaklyje vyraujančias idėjas, temas, ...
2022-10-25
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This