E. Gentvilas: valstybiniam monopolistui – kontraktai be konkursų?

Politikų tribūna

Neskaidrus ir galimai neefektyvus valstybės lėšų panaudojimas. Tokias žodžiais Seimo ekonomikos komiteto narys, liberalas Eugenijus Gentvilas apibūdina Lietuvos automobilių kelių direkcijos planuojamą sprendimą be konkurso šalies kelių priežiūrą už beveik 80 mln. eurų „dovanoti“ valstybės valdomai akcinei bendrovei „Kelių priežiūra“. Dėl tokio sprendimo teisėtumo ir atitikimo įstatymams Seimo narys kreipėsi į premjerą ir susisiekimo ministrą.

Eugenijus Gentvilas. Eriko Ovčarenkos nuotr.

„Jau tuomet, kai prieš 2 metus apjungiant regionines kelių priežiūros įmones buvo sukurta valstybės valdoma bendrovė „Kelių priežiūra“, sakiau, kad šis monopolistinis valstybinis monstras žlugdys privačius vietos verslus ir konkurenciją. Dabar tai patvirtina konkretūs žingsniai – Lietuvos automobilių kelių direkcija planuoja be konkurso 21 tūkst. km valstybinių kelių priežiūrą už beveik 80 mln. eurų „atiduoti“ valstybės valdomai įmonei „Kelių priežiūra“. Ironiška, kad konkursas neskelbiamas, nes esą nebūtų lygiaverčio konkurento“, – pastebi Seimo ekonomikos komiteto narys, liberalas Eugenijus Gentvilas.

Seimo narys atkreipia dėmesį į tai, kad samprotavimai esą dėl didelės darbų apimties dauguma kelininkų bendrovių, kurios teikia kelių priežiūros paslaugas, atsisakytų dalyvauti viešame pirkime, neturi pagrindo, nes pirkimą ne tik galima, bet netgi būtina skaidyti į dalis, kaip tą rekomenduoja daryti Viešųjų pirkimų tarnyba. Tokiu būdu taip pat paaiškėtų, ar valstybės planuojama skirti apie 80 mln. eurų suma per metus už kelių priežiūra yra optimali ir konkurencinga. Juo labiau, kad joks šiuo metu galiojantis teisės aktas nenustato bendrovei „Kelių priežiūra“ išskirtinių monopolinių teisių bei nesuteikia išimties teikti paslaugas ir darbus neskelbiant konkurso.

„Jei viena valstybės valdoma įmonė kitai „padovanos“ 80 mln. eurų mokesčių mokėtojų pinigų, net formaliai nepasitikrinusi, ar rinka nepasiūlytų geresnės kainos, tai bus neskaidrus ir neefektyvus valstybės lėšų panaudojimas, ignoruojant Viešųjų pirkimų įstatymą“, – įsitikinęs Seimo ekonomikos komiteto narys, liberalas Eugenijus Gentvilas.

0 Comments

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Transportas

Nutrauktas geriausių kelių į uostą paieškos konkursas

Dar pernai spalį pradėtos viešojo pirkimo procedūros dėl galimų į pietus nuo Dangės upės esančios ir būsimos uosto teritorijos susisiekimo ...
2024-03-24
Skaityti daugiau

Regionas

Autostradoje remontuos tiltą per Minijos upę

AB „Lietuvos automobilių kelių direkcija” jau paskelbė rangovų paiešką magistralinio kelio A1 Vilnius-Kaunas-Klaipėda 290,87 km tilto per Miniją paprastojo remonto ...
2024-03-11
Skaityti daugiau

Svarbu, Unikali urbanistinė istorija

Klaipėdos statybos objektas Nr. 1: didžiulės taršos, aistrų ir neatsakytų klausimų istorija IV

„Atsirado tada jau ir Būtingės variantas, galiausiai prasidėjo ten statybos, bet tyliai ramiai liko Klaipėdos terminalas, nors buvo kalbama, kad ...
2024-03-11
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This