Svarbu, Transportas

Šviesoforų lentelės klaipėdiečiams tapo galvosūkiu

Virginija Spurytė

Virginija Spurytė
2019-11-05


Kelių eismo taisyklių pokyčiai, įsigalioję nuo lapkričio 1-osios, tarp vairuotojų sukėlė sąmyšį. Dažnas klaipėdietis įsitikinęs, jog negalima sukti į dešinę, kai prie pagrindinio šviesoforo yra lentelė su žalia rodykle. Tokios sumaišties priežastys bus pašalintos tik nuo kitų metų.

Naujoje Kelių eismo taisyklių redakcijoje numatyta, kad lentelės su žaliomis rodyklėmis prie šviesoforų nebegali būti įrenginėjamos nuo lapkričio 1-os dienos, tačiau jos vis dar galioja. Pereinamasis laikotarpis truks iki kitų metų sausio 1 dienos, kai visos tokios lentelės turės būti pašalintos.

Tačiau nemažai vairuotojų šią taisyklę interpretavo kitaip. Jų nuomone, jau dabar lentelės su žaliomis rodyklėmis yra negaliojančios, todėl į sukti į dešinę, kai dega raudonas šviesoforo signalas, nebegalima.

Reguliuojamose sankryžose, kuriose prie šviesoforų yra lentelės su žaliomis rodyklėmis, kiekvieną dieną galima pastebėti nemažai klaipėdiečių, kurie nesuka į dešinę, kol neužsidega žalias šviesoforo signalas. Jie įsitikinę, kad lentelės nebegalioja, tik jų nespėta nukabinti. Kai kurie vairuotojai net piktinasi, jog lentelės vis dar yra savo vietose ir taip esą klaidina eismo dalyvius.

„Lentelių su žaliomis rodyklėmis turi nebelikti nuo sausio 1 dienos. Todėl jos vis dar yra savo vietose, jos galioja – sukti į dešinę galima. Iš pasitarimo savivaldybėje žinau, jog Klaipėdoje tos lentelės bus nuimtos tarp Kalėdų ir Naujųjų metų, nes tuomet būna mažiausias eismas. Žinoma, kad lentelių panaikinimas turės įtakos eismui, todėl šiems pokyčiams jau ruošiamės“, – teigė šviesoforus uostamiestyje prižiūrinčios bendrovės „Gatvių apšvietimas“ direktorius Dangeras Aleksandrovas.

„Gatvių apšvietimas“ paskelbė konkursą ir išsirinko projektuotojus, kurie šiuo metu daro 8 pagrindinių Klaipėdos sankryžų, pavyzdžiui, Sausio 15-osios g ir Taikos pr., Naujojo Sodo ir Naujosios Uosto g., simuliaciją.

„Projektuotojai vertina, kaip pasikeis eismas, kai šiose sankryžose bus nuimtos lentelės su žaliomis rodyklėmis. Tikimybė, kad atsiras problemų, tikrai yra, todėl projektuotojai turi parengti pasiūlymus, ką daryti, kad problemų nebūtų. Kai tuos pasiūlymus gausime, įvertinsime ir pritaikysime priemones. Gal reikės pakoreguoti šviesoforų darbą, gal tiks kitos priemonės, jei reikės, pirksime papildomą įrangą“, – kalbėjo D. Aleksandrovas.

Nelaukiant projektuotojų išvadų, pokyčių bus imtasi Pilies ir Minijos g. sankryžoje. „Nieko nelaukiant čia bus nuimtos lentelės su žaliomis rodyklėmis, prie šviesoforų įrengtos papildomos sekcijos dėl posūkio į dešinę. Žinome, kad ši sankryža problematiška, todėl ir norime kuo greičiau joje pagerinti eismą“, – teigė D. Aleksandrovas.

Transporto straipsnių vidus kompas

Nuo lapkričio 1-osios draudžiama kabinti naujas lenteles su žaliomis rodyklėmis, bet leidžiama įrengti šviesoforus, kurių pagrindinis žalias signalas yra be rodyklių, su papildoma sekcija į dešinę. Taip atsiranda galimybė sukti į dešinę, net jei nedega papildoma sekcija su rodykle į dešinę, tačiau tai leidžiama tik tada, jei tuo metu dega žalias skritulio formos šviesoforo signalas be rodyklių. Paprasčiau tariant, sankryžose su neatnaujintais šviesoforais, kuriuose pagrindinis žalias signalas ir toliau lieka su rodyklėmis, privaloma paisyti pagrindinio žalio signalo rodyklių krypčių: jei dega pagrindinis žalias signalas su rodyklėmis (šviesoforo signalo apskritime), o papildoma sekcija išjungta, galima važiuoti tik pagrindinio žalio signalo rodyklių kryptimis. Kai papildoma šviesoforo sekcija išjungta, bet dega pagrindinis žalias skritulio formos signalas be rodyklių, leidžiama sukti į dešinę, praleidžiant pėsčiuosius ir dviratininkus.

Toks eismo reguliavimo būdas suteikia galimybę vairuotojams sukti į dešinę trimis atvejais: degant žaliam signalui be rodyklių su išjungta papildoma sekcija (reikia praleisti pėsčiuosius ir dviratininkus), degant žaliam signalui su įjungta papildoma sekcija ir degant raudonam signalui su įjungta papildoma sekcija.

Anot D. Aleksandrovo, Klaipėdoje dar nėra įrengta šviesoforų, kurių pagrindinis žalias signalas būtų be rodyklių, bet su papildoma sekcija į dešinę. Tačiau neatmetama galimybė, kad tokių šviesoforų gali atsirasti, kai bus nuimtos lentelės su žaliomis rodyklėmis.


2019-11-05

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.

Parama

Jei Jums patinka "Atviros Klaipėdos" žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja - paremkite mus, nes į VšĮ "Klaipėda atvirai" sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

Paremti
Atviri dokumentai

VšĮ "Klaipėda atvirai" kiekvieno mėnesio pradžioje skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat - detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ "Klaipėda atvirai" steigimo sutartį.

Su dokumentais galite susipažinti čia
Informacija

Portalas “Atvira Klaipėda” priklauso
VšĮ “Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Redakcijos adresas:
Tiltų g. 16 (4 aukštas)
Klaipėda, LT-91246
Tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt