Svarbu, Transportas

Klaipėdos sankryžose – pirmasis bandymas nebeleisti sukti į dešinę (13)

Virginija Spurytė

Virginija Spurytė
2019-12-02


Klaipėdoje jau realiai galima matyti, kokią eismui įtaką turės tai, jog prie šviesoforų nebeliks į dešinę leidžiančių sukti lentelių su žaliomis rodyklėmis. Pirmojoje sankryžoje, kur lentelių nebeliko, iškart susiformavo spūstys.

Klaipėdos savivaldybės atstovai žadėjo, kad į dešinę leidžiančios sukti lentelės su žaliomis rodyklėmis nuo šviesoforų bus nuimtos tarp Kalėdų ir Naujųjų metų, nes jų visiškai nebelikti turi nuo sausio 1-osios dienos. Tačiau vairuotojai iškart pastebėjo, jog tokių lentelių prieš kelias dienas nebeliko Liepų g. ir Šiaurės pr. sankryžoje. Kai tik lentelės buvo nukabintos, Šiaurės pr., iš kurio sukama į dešinę, į Liepų gatvę, iškart susidarė kelių šimtų metrų ilgio spūstys.

„Nei mes, nei savivaldybė tų lentelių nenukabino. Tiesiog ši sankryža yra rekonstruojama, tai susiję su naujo prekybos centro statybomis. Šviesoforai dabar yra derinami, todėl, matyt, lentelės ir buvo nukabintos, nes jų vis tiek negalės būti. Šios sankryžos šviesoforai dar nėra mums priduoti. Mes anksčiau buvome pareiškę pastabų, jog projektuotojai turėtų iš naujo perskaičiuoti transporto srautus, nes tokie, pagal kuriuos buvo reguliuojami šviesoforai, akivaizdžiai buvo per maži“, – teigė Klaipėdoje esančius šviesoforus prižiūrinčios bendrovės „Gatvių apšvietimas“ direktorius Dangeras Aleksandrovas.

Jis pasakojo, kad šioje sankryžoje veiks adaptyvaus arba išmaniojo valdymo šviesoforai. Prie jų pritvirtintos ir vaizdo kameros, kurios fiksuoja transporto srautus. Jei užfiksuojamos kamšatys, šviesoforai turi parinkti vieną iš kelių scenarijų, kaip turi degti signalai. „Tačiau tam, kad tie scenarijai būtų tinkamai paruošti, turi būti tinkamai įvertinti transporto srautai“, – pabrėžė D. Aleksandrovas.

Be to, jis pasiūlė vairuotojams atkreipti dėmesį, jog šioje sankryžoje iš Šiaurės pr. į dešinę, į Liepų g. galima sukti iš dviejų juostų, tad nebūtina visiems rikiuotis į pirmąją.

D. Aleksandrovas patikino, jog kitose sankryžose lentelės su į dešinę leidžiančiomis sukti rodyklėmis nuo šviesoforų bus nukabintos po Kalėdų ir ne anksčiau. Tokios lentelės yra Manto g. ir Liepų g., Manto g. ir P. Lideikio g., Liepų g. ir Artojų g., Taikos pr. ir Kauno g., Taikos pr. ir Smiltelės g., Smiltelės g. ir Vingio g., Smiltelės g. ir Reikjaviko g., Kretingos g. ir Šiaurės pr., Minijos g. ir Pilies g., Minijos g. ir Naikupės g., Naujosios Uosto g. ir S. Daukanto g. sankryžose.

Greičiausiai iš šių sankryžų pokyčių sulauks esanti Minijos g. ir Pilies g.

„Kitą savaitę turėtume sulaukti šviesoforų valdiklių, kuriuos bus galima įdiegti, o tada nukabinti tas lenteles. Aišku, pralaidumas sankryžoje nebus toks geras, kaip iki šiol, bet problemą sprendžiame. Jei eismo pralaidumas, kai yra į dešinę leidžiančios sukti lentelės su žaliomis rodyklėms, yra 100 proc., tai jas nuėmus ir įdiegus kitas priemones, pralaidumas sumažėja iki 50 proc. Minijos g. ir Pilies g. sankryža dar pakankamai dėkinga, joje bus galima išlaikyti apie 70 proc. pralaidumą“, – skaičiavo D. Aleksandrovas.

Transporto straipsnių vidus kompas

Kitoms sankryžoms, kuriose taip pat bus nukabintos lentelės, dar reikia pagerinti šviesoforų darbą, kad nestrigtų eismas, šiuo metu vyksta papildomos įrangos pirkimas.

„Sulaukėme trijų tiekėjų pasiūlymų, paskui gavome pretenziją, kad konkursas vyksta labai greitai, bet ją atmetėme. Šiuo metu vyksta derybos su tiekėjais, kai išrinksime nugalėtoją, sutartį su juo pasirašys ir pinigus mokės savivaldybė. Tiekėjas turi pristatyti septynis šviesoforų valdiklius. Bet manau, kad juo gausime jau kitų metų vasarį ar kovą. Todėl dabar reikia ieškoti kitų būdų, kaip reguliuoti eismą, kai nebeliks lentelių prie šviesoforų. Planą, ką reikia daryti, turime. Faktas, jog toks rodyklės buvo labai efektyvus sprendimas. Kai jų neliks, eismas sulėtės, bet vairuotojams teks prisitaikyti, o mes padarysime viską, kas įmanoma, kad spūsčių būtų kuo mažiau“, – tikino D. Aleksandrovas.

Numatoma, jog tose sankryžose, kuriose bus nukabintos lentelės su į dešinę leidžiančiomis sukti žaliomis rodyklėmis, turi būti įrengtos papildomos šviesoforų sekcijos, leidžiančios sukti į dešinę. Kai kuriose tokiose sankryžose veikiausiai ir šviesoforai bus sureguliuoti taip, kad ilgiau degtų tam tikros jų sekcijos, o tai leistų pagerinti eismą.

Klaipėdos savivaldybė yra pasamdžiusi projektuotojus, kurie turi įvertinti eismo srautus aštuoniose uostamiesčio sankryžose ir pasiūlyti variantus, kaip eismą pagerinti. Tačiau savo pasiūlymus projektuotojai pateiks tik kitų metų vasarį.


2019-12-02

13 komentarai apie “Klaipėdos sankryžose – pirmasis bandymas nebeleisti sukti į dešinę”

  1. Durniu laive priimami tik kvailiausi sprendimai. Kam išvis reikia jas nuimti aš nesuprantu…

  2. Noriu tik priminti, kad papildomos rodyklės panaikinimo iniciatyva yra ne iš Lietuvos valdžios. Ši direktyva buvo priimta Europos Parlamente ir įsigalios visoje ES teritorijoje. Klausimų galėtų kilti nebent dėl to, kodėl Klaipėdos miesto valdžia į šį klausimą pradėjo reaguoti taip vėlai. Juk pilnai buvo galima atlikti pirkimų konkursus ir paruošti gatves tam, jog po Naujųjų metų, pralaidumas nesumažėtų taip drąstiškai. Dabar nutiko taip, jog bus papildomai investuojama pinigų į trumpalaikius sprendimus iki vasario-kovo mėnesio, o vėliau teks vėl mokėti pinigus jau pritartiems projektams. Pinigų švaistymas, ne kitaip. O kas liečia pralaidumą, tai klaipėdiečiams siūlyčiau daugiau naudotis viešuoju transportu, jeogu spūstys yra didžiausia problema. Visuose didesniuose miestuose yra ši problema ir žmonės turi susitaikyti – važiuoji nuosavu automobiliu, vadinasi užkemši eismą. Suprantu tik tuos vairuojančius Klaipėdoje, kurie yra iš kitų gyvenviečių, miestelių. Bet didesnė dalis automobiliais važinėja gyvendami pačiame mieste, todėl mažiau zyzskit. Nėra taip, jog spūstis susidaro iš oro. Vadinasi, kažkas važiuoja kita gatve ir stabdo eismą. Tai jeigu norite pykti, pykite vieni ant kitų.

    • Melas. Tai ne ES, o konkrečiai Lietuvos iniciatyva.

  3. Liepų gatvėje jau dabar chaosas su kreivomis eismo juostomis.Kas bus žiemos metu,pasnigus,kai nesimatys žymėjimo.O,iš Šiaurės prospekto sukti į dešinę nereikia laukti žalios šviesos-galima ir pro degalinę.:)

    • Savivaldybėje tokia Enciūtė rūpinasi žymėjimu. Gal moteriškei patinka kreivos linijos. O gal su kompetencija ne kas.

    • Galima tai galima, bet tu privažiuok iki tuo posūkio… užkiša per 10 mašinu iki juo

    • Neste prie Registrų centro kenčia, pakentės ir šita.

  4. Liepų gatvėje ties būsimu prekybos centru padaryta avarinių situacijų kūrimo zona: atvažiuoji nuo Palangos plento ir važiuoji pirma juosta, tikėdamasis, kaip visada patekti į centrą, ir staiga toji pirma juosta tave nuveda į Šiaurės prospektą. Patekti į antrą juostą ankstyvą rytą, kai visi skuba į darbus, mokyklas, darželius – beveik neįmanoma. Niekas nepraleidžia, visi įsitempia, pyksta, jei nesi įžūlus ir nekuri avarinės situacijos – važiuok ratais. Ir kas galėjo suderinti tokį nelogišką eismo juostų vinguriavimą? Galų gale, perspėkit kelio ženklais tuoj už tilto, kad pirma juosta veda arba į prekybos centrą, arba į Šiaurės prospektą. Nors dabar vairuotojai jau baigia susiprasti ir jau nuo Joniškės gatvės važiuoja antra juosta, sudarydami vienos juostos važiavimą – antra juosta.

    • Geriau ir nebeaprasysi, tikrai kazkokie neapgalvoti sprendimai ir srautu nesuderinamumas. Teks kreiptis i atitinkamas instancijas, kad butu perdarytas zymejimas

  5. Minimaliais resursais daug kur galima padidinti pralaidumą, t.y. į dešinę leisti sukti dviem juostomis. Taip dabar galima daryti toje pačioje Šiaurės/Liepų sankryžoje. Tokiu pat principu galima pasielgti Pilies/Minijos, Lideikio/H. Manto ir pan. Reikia tik pakeisti ženklus ir nubraižyti kelias juostas.

    • Šiaurės /Liepų visada buvo galima sukti į dešinę dviem juostomis.

  6. Gal kas galėtų atsakyti į tokią susiklosčiusia situaciją: Šilutės pl. (bent jau gale, ties smiltelės g. ) užsidega žalias šviesoforo signalas be jokių rodyklių, papildoma sekcija į kairę nedega. Pagal dabartines K.E.T. galėčiau sukti į kairę praleidęs automobilius kurie važiuoja tiesiai priešpriešiniame eisme? O užsidegus papildomai sekcijai žalia rodyklė į kairę irgi suku, tik jau prioritetas mano. Esmė, kad pagrindinė šviesoforo žalia ar raudona be rodyklių, o tai leidžia eismą visomis kryptimis. Negi taip sunku pakeisti stikliukus?

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.

Parama

Jei Jums patinka "Atviros Klaipėdos" žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja - paremkite mus, nes į VšĮ "Klaipėda atvirai" sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

Paremti
Atviri dokumentai

VšĮ "Klaipėda atvirai" kiekvieno mėnesio pradžioje skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat - detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ "Klaipėda atvirai" steigimo sutartį.

Su dokumentais galite susipažinti čia
Informacija

Portalas “Atvira Klaipėda” priklauso
VšĮ “Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Redakcijos adresas:
Tiltų g. 16 (4 aukštas)
Klaipėda, LT-91246
Tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt