P0

Miestas, Svarbu

Dėl Bastionų tilto – dar daugiau nežinomybės (2)

Virginija Spurytė

Virginija Spurytė
2019-12-12


Naujo pakeliamo tilto per Dangę ir Bastionų gatvės projektas ir toliau kursto politikų aistras. Jie niekaip nesusitaria, ar reikalingas dar vienas tiltas per upę, koks jis turi būti, kada jis gali būti pastatytas.

Bastionų gatvės tilto vizualizacija
Nagrinėja tris alternatyvas

Naujo tilto per Dangę ir Bastionų gatvės statybos projektą trečiadienį narpliojo Finansų ir ekonomikos komiteto nariai.

„Šio projekto ištakos siekia 2014 metus. Projektuotojams šiai dienai yra sumokėta apie 200 tūkst. eurų, o likusi suma yra sulaikyta, kol nebus atliktas projekto poveikio aplinkai vertinimas“, – informavo Klaipėdos savivaldybės Ekonomikos ir investicijų departamento direktorius Ričardas Zulcas.

Parengti projekto poveikio aplinkai vertinimo ataskaitą, ją pristatyti visuomenei ir gauti reikiamų instancijų palaiminimą gali užtrukti mažiausiai pusę metų.

Ataskaitoje turi būti išnagrinėtos trys alternatyvos. Pirmiausia reikia nustatyti, ar naujo tilto neatsiradimas turėtų poveikio senamiesčiui. Taip pat nagrinėjamas planuojamo statyti tilto poveikis aplinkai, ar jis neužgožia senamiesčio pastatų, kai yra pakeltas. Trečioji alternatyva įvertinti, ar galima ir reikia statyti tiltą su mažesne pakeliamąja dalimi, nes taip atpigtų jo statybos.

Teoriškai, kai bus parengta poveikio aplinkai vertinimo ataskaita, bus galima pabaigti rengti ir techninį projektą, o tada skelbti konkursą išrinkti rangovą, kuris pastatytų tiltą ir naują Bastionų gatvę.

Paraleliai beveik išspręsti ir nekilnojamojo turto, kurį reikia nugriauti dėl naujos gatvės, paėmimo visuomenės poreikiams klausimai. Daugiausia problemų buvo kilę dėl Bangų g. 11 esančio pastato. Su trimis patalpų savininkais vyko teisminiai ginčai, kurie baigėsi taikos sutartimi. Savininkai ir savivaldybė susitarė, kad ši jiems sumokės 280 tūkst. eurų, nors nekilnojamojo turto vertintojai tris patalpas buvo įvertinę bendra 230 tūkst. eurų suma.

Projektas – absurdiškas

Skaičiuojama, jog naujo tilto per Dangę ir Bastionų gatvės statyba gali kainuoti apie 18 mln. eurų.

Bastionų g. su nauju tiltu per Dangės upę projektavimo ir projekto vykdymo priežiūros paslaugos kainuos dar apie 860 tūkst. eurų. Konkursą teikti šią paslaugą laimėjo bendrovė „Kelprojektas“.

„Ar mes statysime tokį tiltą, ar ne?“ – konkrečiai klausė Finansų ir ekonomikos komiteto narys Rimantas Taraškevičius.

R. Zulcas aiškino, jog reikia susidėlioti visus investicinius projektus, įvertinti, kad netrukus prasidės naujas ES finansavimo laikotarpis. Visos šios aplinkybės esą ir lems tilto atsiradimą.

Politikams daugiausia klausimų kilo dėl sumanymo statyti aukštą ir platų – keturių eismo juostų, su papildomomis juostomis pėstiesiems ir dviratininkams tiltą.

„Kodėl laiku nebuvo pakoreguotas projektas ar sąlygos jį parengti? Tiesiog pasirinkome didžiausią monstrą ir autostradą“, – konstatavo R. Taraškevičius.

R. Zulcas tvirtino, jog toks tiltas numatytas teritorijos detaliajame plane, pagal jį ir parengtos užduotys projektuotojams. „Šitą jūsų pasiteisinimą girdžiu jau ne pirmą kartą ir jį neįtikina. Jei kas nors jums sakytų lipti į laužą, ar liptumėte?“ – klausė R. Taraškevičius.

Klaipėdos savivaldybės Projektų valdymo poskyrio vedėjas Gintaras Dovidaitis aiškino, jog buvo kreiptąsi į Viešųjų pirkimų tarnybą ir klausta, ar galima pakoreguoti projekto sąlygas, tačiau ši neleido. „Kitaip tariant, arba turime projektuoti pagal dabartines sąlygas, arba sutartį sutraukti ir skelbti naują konkursą“, – dėstė G. Dovidaitis.

Komiteto narys Arvydas Vaitkus tikino, jog jau kelerius metus domisi šiuo projektu, todėl stebėjosi, kad net projektuotojai nesugeba atsakyti į esminius klausimus. „Esminis klausimas yra, ką šiuo tiltu norima išspręsti. O atsakymo nėra. Jei priežastis statyti tiltą yra Tiltų gatvėje skilinėjančios namų sienos, tai galima įsigyti autobusų, kurie „plaukia“ per senamiestį. Sprendimų tikrai yra. Galbūt reikia svarstyti apie dar vieną pėsčiųjų ir dviratininkų tiltą per Danę, bet tikrai ne apie tokį tiltą. Sutinku, jog Klaipėdai reikia dar vienos magistralės, galbūt ją būtų galima nutiesti palei Palangos plentą. O šitas tiltas yra tiesiog absurdiškas projektas. Gal ir vertą jį pabaigti, kad galėtume pritaikyti kitai vietai“, – kalbėjo A. Vaitkus.

Tilto reikia, bet ne už 20 mln. eurų

Ir R. Zulcas, ir G. Dovidaitis aiškino, jog mokslininkų atlikta Klaipėdos transporto srautų analizė nurodė, kad reikia dar vieno tilto per Dangę ir būtent toje vietoje, kur jis projektuojamas.

„Matyt, būtų gerai išgirsti ir kitų profesionalų nuomonę, tai būtų labai naudinga“, – valdininkų argumentus atrėmė A. Vaitkus.

Klaipėdos mero pavaduotojas Arūnas Barbšys prisiminė, jog apie tiltą toje vietoje, kur jis dabar projektuojamas, kalbėta dar prieš 20 metų. „Tačiau tada planuota, jog įvažiavimas ant tilto būtų iš Taikos prospekto, kuris prasuktų pro Jono kalnelį, o eismas nuo tilto nusileistų į K. Donelaičio gatvę. Tai, kas dabar projektuojama, yra netinkama. Tačiau faktas, kad jei būtų tiltas per Danę, susisiekimas mieste pagerėtų. Todėl svarstykime, žiūrėkime visas galimybės dėl tilto, bet ne už 20 mln. eurų“, – pabrėžė A. Barbšys.

„Dėl tilto dydžio daug diskutavome. Nuspręsta, kad visi tiltai per Dangę turi būti panašūs – pakeliami ir su keturiomis eismo juostomis. Biržos tiltas irgi yra su keturiomis juostomis, nueikite ir pasižiūrėkite. Manau, kad projektuotojams buvo duotos normalios techninės sąlygos, juk detalųjį planą, pagal kurį jos rengtos, patvirtino paveldosaugininkai. Galime dar diskutuoti dėl tilto dydžio, bet visi sutiksime, kad naujo tilto per Danę labai reikia“, – kalbėjo komiteto narys Saulius Budinas.

Jis tik apgailestavo, jog artimiausius ketverius metus statybos tikrai neprasidės, nes esą Klaipėdos valdančiosios daugumos planuose šio tilto nėra. „Bet reikia galvoti, ką daryti, nes projektuoti į stalčių nėra prasminga. Per tuos ketverius metus galima labai išsigryninti projektą“, – aiškino S. Budinas.

G. Dovidaitis tik konstatavo, jog taip ir liko neatsakytas klausimas, koks ir kada turi atsirasti naujas tiltas.


    2019-12-12

    2 komentarai “Dėl Bastionų tilto – dar daugiau nežinomybės”

    1. Statykit kaip sako Vaitkus sako maza piestiesiams atitinkanti Klaipedos architektura jauku tilta kam tos autostrados tokiam mazam mieste kaip Klaipeda. Likusius pinigus panaudokit nugriauti ta kamina baisu geriaus. As nesuprantu nusamdykit normalu architekta kuris gyvena Klaipedoij ir sudomintas Klaipedos ateitim sudelios viska kaip reikia o dabar tik matau kazkam reikia pasipelnyti, kaip jums patiems nesinori si miesta padaryti patraukliu.Ar kad gyvenat uzmiestyje nuosavuose namuose jums nebeidomu kaip Klaipeda atrodys !!!!

    2. Net neabejoju, kad bus nuspręsta projektuoti ir statyti kuo didesnį tiltą. Čia kaip su medžiais ir betono trinkelėmis – kuo daugiau išpjauti ir išbetonuoti. Biznio variklis – pinigai.

    Parašykite komentarą

    El. pašto adresas nebus skelbiamas.

    Parama

    Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos" žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja - paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai" sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

    Paremti
    Atviri dokumentai

    VšĮ „Klaipėda atvirai" kiekvieno mėnesio pradžioje skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat - detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

    Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai" dalininkų sąrašą.

    Su dokumentais galite susipažinti čia
    Informacija

    Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso
    VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

    Redakcijos adresas:
    Bangų g. 5A (3 aukštas)
    Klaipėda, LT-91250
    Tel. + 370 650 77550
    el. paštas: info@atviraklaipeda.lt