P0

Svarbu, Transportas

Chaosas Klaipėdos gatvėse: kalti ir sukti į dešinę nemokantys vairuotojai (25)

Virginija Spurytė

Virginija Spurytė
2019-12-23


Šešiose Klaipėdos sankryžose nuo šviesoforų jau nukabinus papildomas lenteles su žaliomis rodyklėmis, kurios leido sukti į dešinę, mieste įsivyravo chaosas – vairuotojų kantrybė bandoma spūstyse. Tačiau valdininkai atkerta, jog kalti ir patys žmonės, nes nežino Kelių eismo taisyklių.

Lentelės su žaliomis rodyklėmis nukabintos nuo šviesoforų, esančių Manto ir Liepų g. sankryžoje, Šiaurės pr. ir Kretingos g. sankryžoje, Manto ir P. Lideikio g. sankryžoje, Taikos pr. ir Smiltelės g. sankryžoje, Naikupės ir Minijos g. sankryžoje, Pilies, Minijos ir Sausio 15-osios g. sankryžoje.

Minijos ir Pilies g. nukabinus į dešinę leidusią sukti lentelę su žalia rodykle, kas vakarą susidaro milžiniškos spūstys. “Facebook” nuotr.

Kai kuriose šiose sankryžose nukabintos visos buvusios lentelės su žaliomis rodyklėmis, tačiau daugelyje jų tokia lentelė nuima tik nuo vieno šviesoforo, o prie kitų dar liko. Pavyzdžiui, Taikos pr. ir Smiltelės g. sankryžoje pašalinta tik lentelė su žalia rodykle, leidusi sukti į dešinę iš Smiltelės g. į Taikos pr., o kitos trys, leidžiančios sukti į dešinę ir degant raudonam šviesoforo signalui, bus nuimtos iki sausio 1 dienos, o Manto ir P. Lideikio g. sankryžoje nukabintos abi prie šviesoforų buvusios rodyklės.

Klaipėdos savivaldybės Miesto ūkio departamento direktoriaus Liudviko Dūdos teigimu, visos lentelės su žaliomis rodyklėmis šiose sankryžose bus nukabintos paskutinėmis gruodžio dienomis.

Jų tada turėtų nebelikti ir dar keliose Klaipėdos sankryžose: Liepų g. ir Artojų g., Taikos pr. ir Kauno g., Smiltelės g. ir Vingio g., Smiltelės g. ir Reikjaviko g., Naujosios Uosto g. ir S. Daukanto g.

Lentelės su žaliomis rodyklėmis šalinamos, nes naujoje Kelių eismo taisyklių redakcijoje nuodyta, kad jų turi nebelikti nuo 2020 metų sausio 1 dienos. Taip siekiama gerinti eismo saugumą.

Prie visų šviesoforų, nuo kurių jau nukabintos papildomos lentelės su žaliomis rodyklėmis, jau įrengtos ir veikia papildomos sekcijos su žaliomis rodyklėmis, leidžiančiomis sukti į dešinę.

Vairuotojai iškart pastebėjo ir pajuto pokyčius, nes esą dabar spūstyse reikia sugaišti apie 20 minučių ir daugiau nei įprasta. Klaipėdiečiai socialiniame tinkle „Facebook“ pastarosiomis dienomis aktyviai dalijasi nuotraukomis, informacija apie susidariusias spūstis. Pavyzdžiui, kone kiekvieną vakarą, kai prasideda piko metas, Pilies gatvėje automobilių eilė nusidriekia nuo sankryžos su Minijos gatve iki pat Naujojo Sodo gatvės, o kartais automobiliai rikiuojasi ir joje.

Kai kurie vairuotojai vis dar laukia, kol užsidegs žalia rodyklė į dešinę, tai ir sudaro spūstis. Palmiros Mart nuotr

Teigiama, kad jei eismo pralaidumas, kai yra į dešinę leidžiančios sukti lentelės su žaliomis rodyklėms, yra 100 proc., tai jas nuėmus ir įdiegus kitas priemones, pralaidumas sumažėja iki 50 proc.

Transporto straipsnių vidus kompas

Anot klaipėdiečių vairuotojų, spūstys susidaro ne tik todėl, kad nuimtos lentelės su žaliomis rodyklėmis, bet ir dėl to, kad ne visi vairuotojai žino Kelių eismo taisykles. Tai patvirtino ir L. Dūda. „Tikrai tenka apgailestauti, kad žmonės nežino, kaip elgtis prie šviesoforų, kai įrengta papildoma sekcija, leidžianti sukti į dešinę. Pats anądien važiavau taksi ir vairuotojas taip pat nežinojo, kaip elgtis. Jam paaiškinau, kad į dešinę galima sukti ne tik tada, kai užsidega papildoma sekcija, bet ir tada, kai dega žalias įprasto šviesoforo signalas. Kai jis dega, galima važiuoti visomis kryptimis, tik reikia praleisti pėsčiuosius ir dviratininkus, o kai dega papildoma sekcija, tai į dešinę sukantys vairuotojai turi pirmenybę“, – aiškino L. Dūda.

Jis vylėsi, kad žmonės įpras prie pokyčių ir vėl įsivyraus drausmė ir tvarka. „Kaimynas papasakos kaimynui, kolega – kolegai, taip visi ir išmoks tinkamai įveikti sankryžas. Mes stengiamės kuo labiau informuoti vairuotojus apie pokyčius, kaip reikia elgtis, tačiau, deja, ne visi skaito tuos informacinius pranešimus“, – apgailestavo L. Dūda.

Lietuvos policijos nuotr.

Jis pabrėžė, jog šiomis dienomis spūstys susidaro ir todėl, kad transporto priemonių gatvėse vienu metu būna daugiau nei įprasta, nes visi dar skuba apsipirkti prieš šventes. „Panašu, kad visi išvažiuoja vienu metu ir važiuoja ten pat, todėl ir susidaro tos spūstys“, – kalbėjo L. Dūda.

Panaikinus žaliąsias dešininių posūkių lenteles, Klaipėdos savivaldybė ir šviesoforus prižiūrinti bendrovė „Gatvių apšvietimas“ įgyvendina trumpalaikes ir ilgalaikes eismo gerinimo priemones. Šiuo metu yra rengiamos schemos ilgalaikėms pagrindinių miesto gatvių sankryžų tobulinimo priemonėms, perkama tam reikalinga įranga. Numatoma, jog bus montuojami nauji šviesoforų valdikliai, perbraižomas horizontalus eismo juostų žymėjimas, įrengiamos papildomos eismo juostos posūkiams į dešinę. Visa tai turi būti padaryta kitų metų sausio–balandžio mėnesiais ir vėliau. Tačiau konstatuojama, kad pasiekti tokį pat pralaidumą, kaip su žaliomis rodyklėmis, nepavyks, nes situaciją sankryžose cikliškai valdys užprogramuotas valdiklis, o ne pats vairuotojas.

„Atvira Klaipėda“ rašė, jog Klaipėdos savivaldybė yra pasamdžiusi projektuotojus, kurie turi įvertinti eismo srautus aštuoniose uostamiesčio sankryžose ir pasiūlyti variantus, kaip eismą pagerinti. Tačiau savo pasiūlymus projektuotojai pateiks tik kitų metų vasarį.


2019-12-23

25 komentarai “Chaosas Klaipėdos gatvėse: kalti ir sukti į dešinę nemokantys vairuotojai”

  1. Kodel nuo 22 ar 23 val neisjungiami sviesaforai nakties metu? Palikite sudetingiausiose sankryzose, bet dabar susidaro toks vaizdas kad net perejos sviesaforai neisjungiami

  2. Jo čia dėl tų sviesaforu yra daug tiesos ,kad Briuselio esam supykdė į užpakalį.Siaip Europoje pats vežineju ir tokių lentelių dar yra ir papildomų sekcijų daug.Na yra pikta ,kad mūsų galvos seime yra protingos tik pynigam plauti.Ta jie ir daro kol vargšas Lietuvis ar Žemaitis dar kenčia.Jei mes Europos sąjungoje tai visų pirma turi europinio lygio finansus sutvarkyti,turiu galvoj algas,pensijas ir t.toliau.pas mus atvirkščiai,smaugia,Rusija o po to gaivynt bando.As gal ir durnas ar neišnaudoja,bet ,kad prie Ruso mus pačius stumia.aisku ne visus,kitus į emigraciją .ją jau ukrainiečiai bei baltarusiai diktuoja savo sąlygas.Link kur mes einam Lietukrainbaltarus .Aš žinau ,o Jūs tauta ar žinote ar visiems pločio.

  3. Susirūpino papildomomis rodyklėmis, padarys kaip europoj… Pinigėlių kažkas gerai užsidirbs…
    Sankryžas sutvarkykit pirmiausia pavojingas gyvybei!
    Pavyzdžiui kiekvieną rytą ir vakarą piko metu tenka įvažiuoti į Liepų g. iš Jaunimo g. arba Joniškės g. į kairę tiktai
    naglumu ir rizikuojant įmanoma pasukt…
    Nors vienoje sankryžoje įrengtų šviesoforą!

  4. Matomai kažkoks itakingas lietuvos istatimu priėmėjas pabandė pats be asmeninio vairuotojo išvažiuoti į miesta,privažiavo raudona lentele žiurėjo žiurėjo kaip karvė i naujus vartus taip ir nesuprates kam reikalingas tas geras daiktas, nusprendė ji nuimt.taip jau būna kai vadovaujamasi galva skirta giminės pratesimui,o ne ta kuri tvirtai stovi ant kaklo.

    • Būtina buvo įrengti kuo daugiau papildomų sekcijų, o ne jas naikinti. Būtina išjungti šviesoforą visai Jūrininkų pr. Mogiliovo trišalėje sankryžjoje, kiek sustabdo fūrų, kiek teršia gamtą. 2019-12-23 d. apie 15:50 h. Taikos pr. užkištas, policija su signalais važiavo pėsčiųjų taku. Taip prisidirbsit su savo ES reikalavimais, kad ne tik policija važinėsis šaligatviais, bet ir greitosios bei gaisrinės. Atsipeikėkit “subingalviai”, tinkamesnio žodžio neparinkau.

  5. Gretinamas eismo saugumas! Arsakykite, kiek Klaipėdoje buvo eismo įvykių susijusių su rodyklėmis per metus? Ar tai ženkliai viršija bendro avaringumo skaičius? O dabar arsakykite, kiek padidės tarša automobiliams 50 proc. ilgiau stovint kamščiuose? Tai taip kovojama su realia tarša: įvedamas registracijos (ne taršos) mokestis, bet tuo pačiu reali tarša padidėja 50 proc.! Baisu! Ir dar, sureguliuokite pagaliau šviesoforus! Būna, kad važiuoja ir 5 iš 6 būna stop – raudona!

  6. Kodėl sutvarkius Jūrininkų pr. nebuvo sužimėtos juostos sukamt iš Šilutės pl. į kairę link Rimkų
    Liudvikai Dūda ar tu ten niekada nevažiuoji su taksi???

  7. Tai kas tiems vairuotojiems teises israse kad nemoka taisykliu. Pastoviai kamsciai, autobusai veluoja…

    • Rose tu maroze. Ką tai pakeitė – nieko, kiek pinigų praplovė – milijonus per visą Lietuvą… O kadvtaisulyklių nežino tai kalti ne vairuotojai, bet jų steigėjai, kurie nesugebėjo normaliai paaiškinti… Autoritarinėje valstybėje gyvenam – valdžia ką nori, tą ir daro, schto hociu to o voraciu…

  8. aš asmeniškai nesijaučiau ir iki šiol labai nesaugiai,bet gal kiti geriau žino. Sakyčiau painu,nenuostabu kad pradžioje ne visi bus išnagrinėję sistemą,ne visi ir laiko gal turi. Kaip yra užsienyje? čia pagal užsienį?

    • bet gali būti kad su laiku ir atsiras daugiau tvarkos,žmonėms įpratus. Dar nepilnai suprantu ką tai įneš

  9. Is vis Klaipedoj nebuvo ir nesimato tvarkos ne qatvese nei qyvenime jauciasi rusiskas mentalitetas mes patys qudriausi Klaipeda nasa

  10. važiuokit dvirkom – jokių kamščių, kelionė dažnai trumpesnė, nereikia vargti parkinge 🚴 ypač mėnesio 22. – dienomis be automobilio

  11. Aù savivaldybe, jei nenorit nelaimès kuo greičiau pakabinkit papildomą žalią šviesoforo posùkio į dešinę rodyklę šiaurès pr. Ir Liepų gt. Sankryžoj, o tai tikrai nedaug iki nelaimès. kas nors ką nors nudauš degalinèj apvažiuodami sankryžą, kai dega raudonas śviesoforas. Aù savivaldybès protinguoliai ar skaitot mane kas nors?

  12. Nuimti tai nuėmė žalias lenteles,bet papildomas sekcijas pamiršo įtaisyti.Prie Vėtrungės iš Taikos pr.į Paryžiaus Komunos gatvę sukant dabar tokios spūstys,kokių seniai ten nebuvo.

  13. Tai savivaldybeje iš 400 darbuitojų nėra nė vieno sugebančio susigauďyti kaip teisingai eismą paskirstyt ir žirafas ant kelio išpaišyti, reikia firmą pasamdyti kad už juos darbą padarytų o jie girsis mat kaip šauniai viską autvarkėme;)

  14. Sureguliuokit normaliai šviesoforus ir neliks chaoso. Ar sunku uždegti rodykle papildomoj sekcijoj jei ir pagrindineje dega žalia?

    • Kam ta papildoma turi degti zalia? Dar vienas, kuris taisykliu nežino. Taigi galima sukti i dešine, kai nedega papildoma, bet dega pagrindine žalia.

    • Kad painiavos nebūtų, ne visi tokie protingi Persiladai kaip tamsta, o taisykles t.b. intuityvios. Jei degė žalia ir nebedega žmogus supranta kad kažkas ne taip ir stabteli.

    • Cia nereikia but labai protingu, yam ir yra papildoma sekcija, kad galetum sukt i desine kai ji nedega, suki., bet metuti pirmenybes pries piesciuosius, jei uzdegs visalaik kartu ir zalia rodykle netures galimybes pestieji pereit per sankryza.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.

Parama

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos" žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja - paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai" sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

Paremti
Atviri dokumentai

VšĮ „Klaipėda atvirai" kiekvieno mėnesio pradžioje skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat - detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai" dalininkų sąrašą.

Su dokumentais galite susipažinti čia
Informacija

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso
VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Redakcijos adresas:
Tiltų g. 16 (4 aukštas)
Klaipėda, LT-91246
Tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt