Siekiama sugrąžinti žaliąsias rodykles

Svarbu, Transportas

Andrius Samuilovas, laikinasis VšĮ „Klaipėdos keleivinis transportas” vadovas
2020-01-16

Komentarų: 1

Laikinoms eismo bėdoms esame atlaidesni: eismo ribojimai dėl įvairių darbų gadino kraują visus 2019 metus, bet žinojome, kad tie darbai kada nors pasibaigs. Tačiau viena yra „išgyventi“ gatvės rekonstrukciją, kuri tikrai neblogins eismo užbaigus darbus, kita – susitaikyti su valingu iš viršaus nuleistu sprendimu, kuris eismo sąlygas pablogina jau visam laikui. Kalbu čia, žinoma, apie sprendimą #žaliosrodyklės‘20.

Martyno Vainoriaus nuotr.

Geroji situacijos pusė čia tik ta, kad tai yra proga vairuotojams įvertinti savo Kelių eismo taisyklių žinias arba iš naujo jas prisiminti. Blogoji – kad socialiniuose tinkluose prieššventiniu ir šventiniu laikotarpiu dažniau dalinomės ne dovanų ar patiekalų nuotraukomis, o vaizdais pro automobilio langą stovint spūstyje, ir, žinoma, savo komentarais.

Mūsų atveju, viešojo transporto keleiviams, vairuotojams ir organizatoriams, tai buvo ir yra savaitės, per kurias viešasis transportas prarado greitį ir patikimumą, kelia emocijas ir stresą bei skatina rinktis kitą keliavimo būdą, – automobilį, kuriame bent stovėjimas spūstyje sąlyginai patogesnis. O finansinė kelionės išraiška, kuri tikram vairuotojui niekada nebūna svarbi, tampa visai neaktuali.

Gali susidaryti įspūdis, jog Klaipėdoje problemų nėra, nes reportažuose ir straipsniuose dominuoja Vilnius, o jei kitur žiniasklaida tyli, reiškia bėdų nėra.

Pats rodyklių nuėmimas ir kreiva argumentacija visiškai sukompromitavo idėją ir priežastį jas nuimti.

Mes, priešingai, siekdami sugrąžinti bent dalį žaliųjų rodyklių, sąmoningai rinkomės ilgiau, statistiškai patikimiau analizuoti pasekmes, kad mūsų argumentacija grąžinti lenteles ar kitomis reguliavimo priemonėmis suvaldyti eismo srautus būtų objektyvi ir pagrįsta. Juolab kad ir sprendimas grąžinti lentelės buvo priimtas akcentuojant, jog grąžinimas privalo būti argumentuotas.

Kitas klausimas, kaip čia Lietuvoje bus daroma: ar pro kabineto langą tikrins tas eismo sąlygas ir argumentaciją, ar vietoje. O gal pripažins, jog savivaldybės turi pakankamai kompetencijos pačios spręsti?

Manau, kad tokios kompetencijos savivaldybės turi ne mažiau nei Vilniaus valdžia.

„Klaipėdos keleivinio transporto” atstovai dalyvauja savivaldybės suburtoje darbo grupėje, kuri nagrinėja galimybes kai kuriose sankryžose sugrąžinti žaliąsias lenteles. Nebuvo kalbos, kad mechaniškai visur kur buvo (106), grąžinti lenteles.

Surinkti duomenys apie autobusų tvarkaraščių laikymąsi akivaizdžiai parodė 11 sankryžų, kur eismas juda vėžlio žingsniu; vienoje atkarpoje autobusui suplanuotas 2-3 min. intervalas ūgtelėjo 1-3 min. Atrodytų, kas čia tokio, bet va du maršrutai, 10 ir 9, savo trasoje turintys 4-5 tokias atkarpas, kuriose sankryžos neteko rodyklės, sugeneruoja papildomas 5-8 minutes. Palyginimui – į vieną pusę reisui skirta 30 ar 45 minutės. Taip dienos pabaigoje vienas laikrodis signalizuoja vairuotojui, kad darbas baigėsi, o borto kompiuteris rodo, jog dar liko važiuoti pusę ar visą reisą…

Tuo pačiu ir informaciniai cilindrai stotelėse jau tik klaidina laukiantį keleivį.

Kartu su kolegomis iš savivaldybės, Gatvių apšvietimo ir policijos, bendru sutarimu, sąrašas buvo patobulintas, išplėstas ir pateiktas vertinti.

O kol bus priimtas sprendimas, toliau analizuojame eismo duomenis, ieškome sprendimų kaip koreguoti tvarkaraščius.

1 Comment

  1. Klp

    Tos rodykles tai dar vienas pavyzdys, kad valdzioje sedi besmegeniai ar net kenkejai. Is tribunu reke,kad kovajame su tersejais, uz svaru ora, o realiai tai priverte stoveti ilgiau ir be jokio reikalo prie sankryzu ir tersti ora.Eismo saugumui tai taip pat jokios teiksmrs neturi, nes uzsidegus zaliam signalui ,per gatve eina pestieji ir vaziuoja transportas. Kaip ir buvo su rodykle,tik tiek transporto nesusikaupdavo

    Reply

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Transportas

Integruotiesiems maršrutiniams taksi – 6 metai

Antradienį sukanka 6 metai, kai į viešąjį Klaipėdos transportą kaip integruota jo dalis įsiliejo maršrutiniai taksi. Per tą laiką M5, ...
2024-04-16
Skaityti daugiau

Transportas

Paaiškėjo metinio bilieto laimėtojas

VšĮ „Klaipėdos keleivinis transportas“ skelbia, kad ketvirtadienį uostamiesčio viešojo transporto sistemoje buvo pažymėtas 100 000 000-asis bilietas nuo naujosios e-bilieto ...
2024-04-11
Skaityti daugiau

Transportas

100 000 000-asis keleivis gaus dovanų metinį bilietą

Šį ketvirtadienį peržengsime reikšmingą simbolinę ribą – šimtamilijoninę kelionę naujojo elektroninio bilieto sistemoje. Po šio fakto turbūt jau ir nebederės ...
2024-04-08
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This