Naujam perkėlos pastatui – jokių esminių pastabų

Svarbu, Uostas ir jūra

Į antradienio vakarą vykusį viešą valstybės valdomos AB „Smiltynės perkėla” užsakymu projektuojamo naujo  administracinio jos pastato Naujojoje perkėloje projektinių pasiūlymų pristatymą atėję klaipėdiečiai neturėjo jokių priekaištų ar pasiūlymų dėl architektūrinės dalies.

Garsiausiai nuskambėjo tik pastebėjimas, jog šalia čia esančių krantinių reikėtų sudaryti sąlygas švartuoti jachtas ir mažuosius laivelius.

Projektų rengimo centro vizualizacija

Rekonstrukcijos projektą rengia Vilniuje įsikūrusi UAB Projektų rengimo centras, pasitelkusi klaipėdiečius architektus Gerdą Antanaitytę, Andrių Laurinaitį ir Aurimą Baužį.

Po rekonstrukcijos pasato paskirtis keisis iš transporto į administracinę. Teigiama, kad dalis dabartinio 2 937 kv. m ploto sovietmečiu statyto pastato, kuriame dabar yra įsikūrusi AB „Smiltynės perkėla” administracija, yra avarinės būklės. Naujasis statinys projektuojamas jo vietoje, pagal galimybes išlaikant kai kurias konstrukcijas. Pastatas būtų keturių aukštų. Numatomi trys pagrindiniai įėjimai pirmame aukšte iš rytų pusės.

„Inspiracija projektui – uostas ir Kuršių nerija. Stengėmės paimti elementus tiek iš vieno, tiek ir kito. Industrinė estetika ir ritmas – iš uosto, o Kuršių neriją akcentavome perregimu, pastatas taip pat yra pakeltas, kad būtų manoma žvelgti į Smiltynę. Bus ir augmenijos motyvai – pušys bei apželdintos terasos. Norėjome padaryti kiek įmanoma patrauklesnį patekimą į keltus, netikėtumo efektą, tad patekimas į juos bus po tiltu-pastatu. Daug diskusijų buvo dėl lauko laiptų reikalingumo, tačiau tai svarbus pastato identiteto akcentas. Tai lyg analogija pasivaikščiojimui molu ar kopimui į apžvalgos bokštą, to neatstotų pasikėlimas liftu. Svarstėme kelis spalvinius fasado variantus – degto molio, akcentuoti laiptus ir terasą. Pasirinkome akcentuoti degto molio spalva vertikalius pastato elementus”, – pristatymo, į kurį susirinko apie dešimt klaipėdiečių, metu sakė G. Antanaitytė.

Pristatyme dalyvavęs architektas Laimonas Bogušas teiravosi, ar projektuotojai atsižvelgė į Klaipėdos regioninės architektūros tarybos pastabas.

Pasak G. Antanaitytės, kiek įmanoma, tai buvo padaryta – padidintas automobilių vietų skaičius, visuomeninės funkcijos dalis.

Projektų rengimo centro vizualizacija

Dėl automobilių vietų skaičiaus – ar jų suprojektuota ne per mažai, klausė ir vienas iš atėjusiųjų. Anot jo, dalis vilniečių, kauniečių nori pasilikti automobilius ir keltis į Kuršių neriją tik su dviračiais. O kitas teigė, jog čia reikėtų tokios pat automobilių stovėjimo aikštelės kaip Kruizinių terminale, kurioje su automobiliais galėtų rinktis jaunimas.

Reaguodama į tai, G. Antanaitytė teigė, jog pagal normatyvus prie tokio objekto reikėtų 64 vietų automobiliams, o projektuojamos 102. Darbuotojams yra numatyta kita 77 vietų automobilių aikštelė.

L. Bogušas taip pat teiravosi, ar dėl pravažiavimo į keltus, formuojamo po pastatu, nekils problemų dėl negabaritinių krovinių.

Pasak įmonės vadovo Mindaugo Čiako, tokie kroviniai būna retai ir juos pirmiausia riboja „Begos” tiltas, o leistinas aukštis ties pastatu bus didesnis.

Automobilių aikštelės jaunimo pageidavęs nuolat tokiuose pristatymuose dalyvaujantis klaipėdietis teigė, jog šis projektas „būtų fantastinis, jei Vilniuje statytų, bet čia yra Klaipėda ir jis užkerta kelią vandens turizmui”. Ant jo, čia reikėtų sukurti vietas mažiesiems laiveliams ir jachtoms švartuoti.

M. Čiakas sakė suprantantis tokį norą, bet nelabai įsivaizduojantis, kaip įmonė galėtų atiduoti savo krantines, nes šiuo metu turi penkis laivus.

„Jei uostas surastų jiems vietos, būtų galima atiduoti krantines. Į Nidą galintis plukdyti katamaranas tebėra įmonės planuose, tad gali atsirasti ir pontoninė prieplauka, prie kurios galėtų trumpam sustoti mažieji laiveliai”, – sakė „Smiltynės perkėlos” vadovas.

Projektų rengimo centro vizualizacija

Pasak jo, techninį projektą su leidimu statybai projektuotojai turi pateikti iki liepos. Dar apie pusmetį gali užtrukti rangovo parinkimo konkursas. Tad naujas pastatas, ko gero, gali būti atidarytas po trejų metų. Įmonės strateginiame veiklos plane atsižvelgiant į plotą numatoma, kad investicijos į šias statybas gali siekti apie 4 milijonus eurų, tačiau viską nulems galutinis projektas ir rangos konkursas.

Projektavimo paslaugos bendrovei atsieina 92 900 Eur.

INFORMACIJA

Keleivių laukimo zona su laukimo sale, sanitariniais mazgais, kavine numatoma pirmame naujo pastato aukšte, čia būtų ir keltų remonto dirbtuvės, sandėliavimo patalpos. Antrame aukšte (pusaukštyje) įrengiamos darbuotojų persirengimo ir poilsio patalpos, sanitariniai mazgai su dušinėmis. Trečiame aukšte – administracijos recepcija su dispečerine, kapitono kambariu, administracijos darbuotojų kabinetai bei administracijos techninės patalpos. Čia būtų ir administracinės patalpos, skirtos nuomai, terasos administracijos darbuotojams. Ketvirtame aukšte projektuojami bendrovės administracijos kabinetai, poilsio erdvė su virtuvėle, pasitarimų salė su kavinės erdve, dar vienos nuomojamos administracinės patalpos. Taip pat šiame aukšte numatoma lauko terasa visuomenės poreikiams bei terasos administracijos darbuotojams.

Projektų rengimo centro vizualizacija

Pietinė krantinės teritorijos dalis būtų pritaikoma visuomeniniam naudojimui. Teritorijoje numatomos poilsio ir želdinių salos, mažosios architektūros elementai, dviračių stovai, apšvietimas, infrastruktūra lauko kavinės terasa.

0 Comments

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Uostas ir jūra

Smiltynėje iškilęs radaro bokštas - saugesnei laivybai

Iš Klaipėdos besikeliant Naujosios Smiltynės perkėlos keltais akis užkliūva už Smiltynės pusėje atsiradusio neįprasto statinio. Šiomis dienomis čia iškilo radiolokacinės ...
2024-03-08
Skaityti daugiau

Spyglys

„Smiltynės perkėlai” ir 5 m/s vėjas yra baisus*

Stovi, šąla trečiadienio popietę ant Kuršių marių kranto Smiltynėje, prie Senosios perkėlos, minia žmonių: laukia nesulaukia kelto. Regis, ir oras ...
2024-02-07
Skaityti daugiau

Sportas, Svarbu

Ledo arena: Klaipėdai, kaip našlaitei, tinka bet kas?

Taip, kreipdamasis į uostamiesčio Tarybą iš „Klaipėdiečių tribūnos”, kalbėjo architektas Laimonas Bogušas, pernai savivaldos rinkimuose dalyvavęs konservatorių partijos sąraše, ir ...
2024-01-25
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This