P0

Miestas, Svarbu

Jau pristatomos ir Girulių triukšmo slopinimo sienutės (7)

Avatar

Martynas Vainorius
2020-02-21


Viešam svarstymui jau pateiktos ir valstybės valdomos AB „Lietuvos geležinkeliai” (LG) užsakymu projektuojamos triukšmo slopinimo sienutės, numatomos įrengti Girulių gyvenvietėje.

Projektinius pasiūlymus kaip ir centrinės miesto dalies atveju rengia bendrovė „Ardanuy Ingenieria S.A.”.

Juos rašoma, kad atsižvelgiant į triukšmo modeliavimo gautus akustinius reikalavimus bei į ekonominį efektyvumą (gaminio 1 kv. m kainą) Girulių geležinkelio stotyje siūloma statyti iš medžio drožlių ir betono mišinio pagamintas sieneles. Siekiant užtikrinti esamos pervažos „matomumo trikampį” dalis triukšmą slopinančių sienelių būtų iš skaidrių elementų su metro aukščio apatinę dalimi iš absorbuojančio tipo segmentų.

Tokios sienutės vieno kvadratinio metro kaina siekia 78-85 EUR priklausomai nuo spalvos. Tai ketvirtas pagal pigumą variantas iš analizuotųjų, tačiau bendra tokios sienelės statybos kaina (5 m aukščio 100 m ilgio sienelė be inžinerinių tinklų iškėlimo atsieina apie 144 300 EUR) nusileidžia tik gabioninei sienelei. Teigiama, kad pasirinkta sienelė turėtų tarnauti mažiausiai pusšimtį metų, ilgiausiai išsilaiko ir jos akustinis efektas. Kaip jos trūkumas minima tai, kad nors paviršiai ir nepatrauklūs grafičiams, tačiau nupurškus jų valymas neįmanomas.

Pagal triukšmo modeliavimo rezultatus siūloma pastatyti 7 triukšmą slopinančias sieneles, kurių bendras ilgis būtų 1363 m, o aukštis svyruotų nuo 3,5 iki 5 metrų, skaičiuojant nuo geležinkelio bėgių galvutės aukščio. Sienelė suprojektuota iš lygių ir banguotų elementų (blokelių), nes paviršiaus nelygumai esą dar labiau padidina garso sugertį.

Triukšmo modeliavimo būdu nustatyta, kad pastačius triukšmą slopinančias sieneles triukšmo viršijimai nakties metu numatomi prie 5 gyvenamųjų pastatų, todėl šiems pastatams papildomai numatoma pakeisti langus bei duris. Viršijimai numatomi, kadangi jų išorinės aplinkos apsaugai triukšmą slopinančių sienelių įrengimas yra neįmanomas dėl esamos pervažos.

Įrengiamos triukšmą slopinančios sienelės užtvers esamą tarnybinį praėjimą stoties ribose.

Centrinėje miesto dalyje projektuojamos triukšmo slopinimo sienutės jau buvo pristatytos visuomenei. Realizuojant šį projektą kyla nesutarimas dėl noro panaikinti Parko ir Pušynų gatvių esančią perėją.

Pernai vasarį Klaipėdos miesto taryba nusprendė teigiamai sureaguoti į LG prašymą ir prisidėti prie tokių sienučių įrengimo ir skiriant 7,5 proc. europinėmis lėšomis remiamo projekto vertės – apie 470 tūkst. eurų. Analogišką sumą skirs pati bendrovė.

Miesto straipsnių vidus

2019 metais pasirašytoje jungtinės veiklos sutartyje tarp LG ir Klaipėdos miesto savivaldybės administracijos numatyta, kad maksimali abiejų, Vitėje ir Giruliuose įrengiamų triukšmo mažinimo priemonių projektų Klaipėdoje išlaidų suma gali siekti 6,29 milijono eurų. Tiksli projektų vertė paaiškės techninių projektų rengimo pabaigoje. Vertinant preliminariai, pagal projektinių pasiūlymų sprendinių apimtį, prognozuojama, kad išlaidų suma nebus viršyta. Statybas numatoma pradėti arba dar šiemet arba pirmą 2021-ųjų pusmetį.

Straipsnio vidus 10 pastraipa kompas

INFORMACIJA

Susipažinti su projektiniais pasiūlymais galima iki kovo 18 d. adresu Priestočio g. 11, Klaipėda, AB „Lietuvos geležinkelių infrastruktūra” patalpose darbo dienomis nuo 8.30 iki 16 val. iš anksto susitarus telefonu su Rasa Riškiene tel. nr. 8 650 83857 arba internetinėje svetainėje www.klaipeda.lt.

Pasiūlymus galima teikti iki kovo 18 d. raštu K. Kalinausko g. 10-8, Vilnius, el. p. vilnius@ardanuy.com

Viešas susirinkimas vyks kovo 19 d. 17.30 val. Turistų g. 14, Klaipėdoje.


2020-02-21

7 komentarai apie “Jau pristatomos ir Girulių triukšmo slopinimo sienutės”

  1. Giruliuose gyvenu nuo 1957m. Kiek pamenu, tas takelis buvo jau tada ir ko gero dvigubai platesnis ir su apšvietimu. Bet jis turi tendenciją siaurėti ir siaurėja. Bet likes 1.2m plotis dar leidžia prasilenkti. Stulpai visai neseniai išrauti ( manau, kad tai padaryta savavališkai)
    Dėl dabartinio pločio galima ir pasiginčyti. Kažkada senamiesčiams gatvių pločio užteko tokio, kad prasilenktu du raiteliai. Dabar prasilenkia du žmonės ir gerai. Aišku, jo kokybė prastoka. Bet giruliškiai galėtų padarę talką jį pasiremontuoti – juk reikės juo dažnai vaikščioti uždarius pervaža. O tam, kuriam jo nereikia galiu pasakyti vieną, jūs negyvenate Druskininkų gatvėje

  2. Bloga idėja yra tokios sienutės, kokios parodytos vizualizacijose, nes greitai apsineš geležinkelio purvu ir atrodys tragiškai. Kiek esu matęs sienutes – jos būna nepermatomos ir atrodo kaip aukšta tvora, vaizdas irgi nekoks.

    • Taip, Vytai, mes irgi nenorim tos sienos, nes gyvensim kaip rezervate, o jei tas sienas statytų iš gabionų, tai būtumėm, kaip senovinė įtvirtinta gyvenvietė, su vieninteliais vartais , bet tai yra mažesnė blogybė iš dviejų galimų, nes geležinkelio niekas neiškels, o jei ir iškels, tai senieji keliai vistiek liks vagonų stumdymui. Tai ką daryti ypač laukiant išorinio uosto su jo kroviniais, tada nebeturėsim visai ramybės.

  3. Giruliuose , kvartale TV bokšto pusėje, yra toks servitutinis takelis, kuris jungia Vasarotojų ir Druskininkų gatves. Dėl šito takelio praėjusiais metais virė aistros- vieni norėjo jį panaikinti , kiti išsaugoti. Tada dar niekas negalvojo, kad gal teks juo vėl visiems vaikščioti, bet dabar, kai jau ta triukšmo slopinimo siena pamažu virsta realybe, takelis tampa labai svarbus,jis sutrumpins kelią iki pervažos, tačiau jis nesutvarkytas ir neapšviestas, kai lyja- ten pelkės, kai ledas- baisu nepasikabinti ant kaimynų tvorų. Bet pas mus, kai kažkas projektuojama, tai visumos niekas nesistengia aprėpti- tikriausiai nei projektuotojai, nei savivaldybės atstovai net nebuvo vietoje, net nepaanalizavo, kaip gyventojai keliaus pasikeitus aplinkybėms, jie tiesiog atsivertė Google maps ir projektas yra. Ir kodėl tos sienos nėra kitapus geležinkelio stoties, negi kempingas nesiskundžia triukšmu, o naujas kvartalas už stoties- o gal jo nebus, tai kam tada tas Rasytės g. tęsinys, o gal dar ir pervažą perkels į Rasytės g. tęsinį, nes koks tęsinys, jei skiria gatvę geležinkelis.

    • Netiesa. Ten nėra jokio servitutinio takelio ir nėra ir niekada nebuvo jokio aplamai takelio. Ten yra laisvas valstybinės žemės ruožas. Savo parametrais tas laikinas žemės ruožas negali būti pritaikytas pieščiujų tako praėjimui. Todėl, kad norint įrengti saugų, ir patogų taką reikia 3.5m pločio žemės ruožo, tai yra 1.5m kietų dangų takas ir po 1m nuo jo iki sklypo ribos ar iki tvoros. Toks prendinys yra neimanomas, nes ten kai kuriuose vietose yra nuo sklypo ribos iki sklypo ribos apie 1.12m. Taigi, reiktu ispirkti iš savininku žemes plotus, ir dar negana to reiktu ir esama pastatą ispirkti ir griauti. Dėl apšvietimo – Gatvės apšvietimas negali apšviesti privačių sklypų. Kaip padaryti kad 1.12m pločio ruože sumontuoti šviestuvai neapšviestų privačių sklypų? Tako įregnimas toje vietoje yra neracionalus ir sunkiai įgyvendinamas. Realiau yra esamų gatvių ir šaligatviu sutvarkymas ir atnaujinimas.

    • Jeigu vaikštome ta laisva valstybine žeme ir vaikštome jau trečia karta- tai ten ir yra takas. Tiesa jis buvo platesnis ir su grioviu pakraštyje, bet kada ir kas pasisavino jo dalį, sunku dabar pasakyti. O kad realiau yra esamų gatvių ir šaligatvių sutvarkymas – jūs klystate, miestui tai nerūpi ir net tiems gyventojams, kurie patys išsiklojo trinkelėmis šaligatvius niekas nesiruošia kompensuoti išlaidų.

  4. Giruliškiai jau turbūt dešimtmetį prašo miesto valdžios, kad būtų nutiestas šaligatvis Stoties g. atkarpoje nuo pervažos iki autobusų ir geležinkelio stoties, Dabar, kai numatoma statyti triukšmo slopinimo sieną, tai tampa dar aktualiau, nes , panaikinus tarnybinį praėjimą per geležinkelį , pervaža bus vienintelis kelias susisiekti su kvartalu TV bokšto pusėje. O ir pati pervaža turėtų būti su atskirta pėsčiųjų dalimi, nes dabar visi vienu keliu. ir negi negalima rasti techninio sprendimo, kad ir pats įvažiavimas į pervažą būtų uždarytas triukšmo slopinimo siena, o tai dabar tokia skylė, vėjai nueis visos likusios sienos triukšmo slopinimo efektas.Sakysite, koks ten pas jus judėjimas, tai jei Skvernelio g., kur trys mašinos per val. ir reikia asfalto, tai mūsų tam gatvės gabaliukui tikrai reikia šaligatvio, nes vien dviratininkų vasarą kiek važiuoja, beveik , kaip Kinijoje.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.

Parama

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos" žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja - paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai" sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

Paremti
Atviri dokumentai

VšĮ „Klaipėda atvirai" kiekvieno mėnesio pradžioje skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat - detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai" dalininkų sąrašą.

Su dokumentais galite susipažinti čia
Informacija

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso
VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Redakcijos adresas:
Tiltų g. 16 (4 aukštas)
Klaipėda, LT-91246
Tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt