P0

Verslas

Verslo komunikacija koronaviruso sąlygomis: neišsižadėkime savo vertybių ir klientų

Inesa Budginė, reklamos agentūros „Stand Up“ vadovė
2020-03-17


Pandemija paskelbtas koronaviruso protrūkis vienaip ar kitaip jau palietė kiekvieną iš mūsų. Kol Lietuva kovo 12-ąją bandė suvokti Vyriausybės įvestų apribojimų mastą, Estija pirmoji Europoje paskelbė apie ekonominės krizės pradžią. Kovo 13-ąją, po ciklono „Laura“ COVID-19 pasiekė ir Klaipėdą.

Visi turime prisitaikyti prie pasikeitusių sąlygų, elgtis sąmoningai ir apdariai. Nepamirškime, kad sąvoka „krizė“ (graikų kalba – krisis) reiškia ne paniką, o naujų galimybių paiešką. Reklamoje ir komunikacijoje – taip pat.

Valdo Pryšmanto nuotr.

Kai ištinka maži ar dideli sunkumai, verslai pirmiausia įjungia taupymo režimą rinkodarai, pamiršta apie savireklamą ir komunikaciją.

Prekės ženklams rekomenduojama elgtis racionaliai. Pateikiami keli svarūs pasiūlymai:

1. Nedinkite iš interneto, vartotojų matymo lauko ir socialinių tinklų: svarbu laiku pateikti informaciją ir ją nuolat pildyti. Galvokite ne tik apie tai, kaip šiandien ar rytoj finansiškai atrodys jūsų verslas.

Išlaikykite ryšį su klientais: informuokite, kaip užtikrinsite jų teisę į įsigytus ar užsakytus produktus ar paslaugas. Kas laukia rytoj, po savaitės ar mėnesio? Išeikite iš komforto zonos ir pagalvokite, kaip galite būti naudingi savo klientams nuotoliniu būdu: patarkite, teikite paslaugas kitokiu formatu, rekomenduokite, pasitelkite online transliacijas, padėkite savo klientams jaustis komfortiškai.

Be to, dabar pats laikas atlikti namų darbus, kuriems galimai stigo laiko ar laisvų rankų: tarptautinė kompanija „YouScan“, užsiimanti socialinių tinklų monitoringu ir analitika, pateikė naujausios apklausos duomenis. Jie byloja, kad 60 % vartotojų įvardina socialinius tinklus patogiausia ryšio priemone su įmonėmis. O 67 % klientų tikisi, kad jiems rūpimas klausimas bus išspręstas valandos bėgyje. Važiuojam saugiai laikydamiesi atstumo!

2. Tinkamas komunikacijos tonas – taip pat labai svarbus. Jeigu paruošėte tekstines, vaizdines ar garsines žinutes iš anksto, įsitikinkite, ar neprasilenkiate su šios dienos aktualijomis.

Socialiniuose tinkluose nuvilnijo pašaipi banga, kai tą pačią dieną Vyriausybė paskelbė apie įvedamus griežtus apribojimus šalyje, atšaukiamus renginius ir kelionių į užsienį apribojimus. O viena žinoma astrologė ne ką mažiau populiariame portale dalinosi dangaus kūnų padiktuotais patarimais apie prasidėjusį „tinkamiausią laiką pramogoms ir kelionėms“.

3. Vaikams – išankstinės atostogos, darbdaviams rekomendacijos, kad žmonės dirbtų iš namų, nuotoliniu būdu. Verslams – iššūkis, kaip sudėlioti visus vidinius ir išorinius procesus. Visų mūsų elgsena keičiasi, todėl reikia surasti naujus sąlyčio taškus.

Sekite nuolat atnaujinamą informaciją, stebėkite, kaip į naujas aplinkybes reaguoja partneriai, konkurentai. Visi dviračiai pasaulyje seniai išrasti – užtenka pasisemti gerosios praktikos ir ją adaptuoti savo verslo, jame dirbančių žmonių ir klientų poreikiams.

Koronavirusinis „haipas“ (anglų k. – hype“) – pats netinkamiausias komunikacijos metodas. Nevertėtų šios temos sieti su savo verslu, įvaizdžiu, produktais ar paslaugomis rėkiančios ar pajuokiančios reklamos fone. Nepaisant to, kad COVID-19 tapo madinga kryptimi „Instagram“, „Youtube“ ir „TikTok“, koronavirusas – neigiamas reiškinys. Sąsaja su nepageidaujamu asmeniu, įvykiu ar situacija skaudina ir erzina. Pajuokos ir pokštai čia neveikia. Tai savo kailiu patyrė su koronavirusu siejamas žinomas alaus gamintojas. Anksčiau buvo kitas nesėkmingas prekės ženklo asociatyvumas su lytiniu keliu plintančia liga, kai 80-aisiais rinkoje pasirodė dietiniai saldainiai „Ayds“.

Saugokime save ir kitus, racionalumas padės išvengti skubotų sprendimų, neapdairių klaidų. Etika – dar vienas svarbus niuansas, kaip ir pamatuotas humoras socialiniuose tinkluose.


    2020-03-17

    Parašykite komentarą

    El. pašto adresas nebus skelbiamas.

    Parama

    Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos" žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja - paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai" sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

    Paremti
    Atviri dokumentai

    VšĮ „Klaipėda atvirai" kiekvieno mėnesio pradžioje skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat - detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

    Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai" dalininkų sąrašą.

    Su dokumentais galite susipažinti čia
    Informacija

    Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso
    VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

    Puslapio taisyklės. 

    Redakcijos adresas: Bangų g. 5A-3C, Klaipėda, LT-91250, Tel. + 370 650 77550
    el. paštas: info@atviraklaipeda.lt