„Klasco” vėl ginasi, bet sulaukė patikrinimo

Uostas ir jūra

AB Klaipėdos jūrų krovinių kompanija („Klasco”) antradienį išplatino pranešimą spaudai, kuriame tvirtina, kad pirmadienį paviešintas aplinkos ministro Kęstučio Mažeikos pareiškimas, kad jis inicijuoja Aplinkos apsaugos įstatymo pataisas dėl jos taršos, „bendrovės turimais duomenimis, neatitinka realios situacijos Klaipėdoje”.

Martyno Vainoriaus nuotr.

Tuo metu Aplinkos apsaugos departamentas informavo, kad Aplinkos ministerijos pavedimu antradienį pradėjo neplaninį  kompanijos patikrinimą, kurį numatyta užbaigti gegužės 19 d.

AAD primena, kad 2019 m. buvo atlikti keturi „Klasco“ patikrinimai – du planiniai ir du neplaniniai.

„2019 metais, kaip rodo visų atliktų oro taršos šaltinių matavimo duomenys, KLASCO neviršijo nei momentinių, nei vidutinių metinių taršos normų. O šių metų balandžio 1-5 dienomis, kai Vitės kvartalo gyventojų grupelė ėmė atakuoti aplinkosaugininkus skundais, oro monitoringo stotelių diagrama aiškiai rodė, kad stotelės Klasco2 kreivė yra daug žemesnė už stotelių Šilutės plente ir Bangų gatvėje fiksuotas kietąsias daleles. Šie duomenys Aplinkos apsaugos departamentui turėtų būti žinomi. Netgi visuomenės atstovai socialinio tinklo grupėje dalijasi stotelės duomenimis, kurie balandžio 1-5 d. jokios taršos nerodo, o balandžio 6 d. pavakare matomas padidėjimas, tačiau tuo metu vėjas pūtė nuo miesto link uosto”, – rašoma bendrovės pranešime spaudai.

Anot jo, „Klasco”, kaip ir kitos pramonės įmonės, laikosi tokių poveikio mažinimo įstatymų, kokius priima Seimas atsižvelgdamas į Europos Sąjungos aplinkosaugos standartus, o jos veikla kontroliuojama tokiais rinkoje esančiais instrumentais, kokius aprobuoja Aplinkos ministerija.

„Šiuo konkrečiu atveju KLASCO teritorijoje veikiančios Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos pastatytos 2 oro monitoringo stotelės įsigytos kaip tinkami įrankiai stebėti ir fiksuoti kietųjų dalelių kiekius ore. Nors įmonė pernai buvo tikrinta arti 100 kartų, jokių normatyvinių pažeidimų pareigūnai nerado. O KLASCO taikomos dulkių nusodinimo priemonės pripažintos kaip efektyvios, kadangi 2 monitoringo stotelės KLASCO teritorijoje nuolat rodo mažesnę taršą nei kitos 2 stotelės miesto gatvėse – Šilutės plente ir Bangų gatvėje”, – rašoma pranešime.

Jame taip pat primenama, kad vykdydama 2018 metų rugpjūtį gautą Aplinkos apsaugos inspekcijos nurodymą parengti poveikio aplinkos oro kokybei mažinimo priemonių planą, bendrovė jį suderino su Aplinkos apsaugos agentūra ir nuo 2019 metų kovo nuolat teikia ataskaitas už įgyvendintas priemones.

„2018-2019 metais į aplinkosaugos priemones ir krovą spartinančią techniką KLASCO investavo daugiau kaip milijoną eurų. KLASCO pirmoji uoste įsigijo ir naudoja 6 vandens rūko patrankas, kurios drėkina krovinius. Veikia nauji „Tukan“ kranai, mažinantys operacijų skaičių ir laivų krovos trukmę, o kartu ir krovos poveikį uosto aplinkai, naudojama kita dulkių patekimą į aplinką mažinanti įranga. KLASCO pirmoji Klaipėdos uoste pradėjo naudoti ekologišką medžiagą biriems kroviniams dengti – taip išvengiama poveikio aplinkai krovinio sandėliavimo metu. Bendrovė drėkina ir valo gatves Vitės
gyvenamųjų namų teritorijoje savo turimomis priemonėmis. O vietoj planuoto vieno pažangaus transporterio su magnetais šiukšlėms išrinkti naudojami du. Pastatyta speciali sienutė, sulaikanti dulkių judėjimą krovos metu, nutiesti nauji inžineriniai lietaus vandens surinkimo tinklai. Artimiausiu metu KLASCO parengs naują ataskaitą Aplinkos apsaugos agentūrai, kurioje pateiks numatomas poveikį aplinkai mažinančias investicijas ir darbų planus”, – rašo bendrovė.

Tačiau gyventojai ir toliau skundžiasi dėl taršos. Paskutinis toks skundas „Atvirą Klaipėdą” pasiekė pirmadienį –  J. Zauerveino gatvėje gyvenanti Austėja Lengvinienė atsiuntė laišką su balandžio 19 d. filmuotais vaizdais.

„Tikiu šiai dienai gaunate šimtus tokio pobūdžio laiškų. Tačiau tylėti mes negalime. Esame nuodijami kiekvieną dieną. Ir šiemet, kaip ir kiekvienais metais nusprendžiame nusivalyti apjuodusius langus ir situacija nesikeičia. Tai nėra tik paprastos lauko dulkes, aiškiai matosi ruda spalva, net kvapas yra geležies. Pasakykite prašau, ką mes paprasti žmonės galime padaryti, kad tai pagaliau baigtųsi????!!! Mes negalime nei langų atsidaryti, balkonai atviri, lauko baldai visi sugadinti, nujuodavę, namie iki mokyklinio amžiaus vaikai, kvėpuojame šituo brudu kasdien… Mes net negyvename prie kelio, o esame pastoviame purvo debesy, visi supranta, kad tos dulkes nuo Klasco, bet niekas negali to sustabdyti. Labai prašau atkreipti dėmesį į šią problemą,nes siųsime ir dalinsimės vaizdine medžiaga ir toliau”, – rašo moteris.

3 Comments

  1. Gyventojas

    Tikra teisybe, viso rajono namu stogai,langai,palanges,medziai,masinos, gatves padengtos gelezies rudos dulkemis,po lietaus viskas i lietaus kanalizacija ir i marias.kas netiki nuvaziuokit paziureti kaip atrodo vites progimnazija,jeigu nebijot issitepti ,prabraukit per palange…baisu.

    Reply
  2. Robertas Laugalys

    Šaunuoliai “Atvira Klaipėda”! Ne tik palangių juodulius galima būtų skelbti. Gal galėtumėte užduoti klausimą Klasko atstovams dėl kitų įdomių įrodymų. Pvz. Kodėl jų teritorijoje “laikini” balti sandėliai pajuodavo ir ypač iš marių pusės? Kodėl išvažiavimas iš jų teritorijos į miesto gatves taip pat padengtas ryškiu rūdos teršalų sluoksniu?

    Reply
  3. Ačiū Atvira Klaipêda

    Atvira Klaipėda! Klaipėda didžiuojasi turėdama jus!
    Tik purvinas ir susitepes verslas neremia jūs:(
    Bet dar pakentekite, aš asmeniškai agituoju daug savo draugų ir sąžiningų žmonių, kad paremtų jus! Jūs esate vienintelis pūvančios Klaipėdos išsigelbėjimas!
    Vakar tik atkreipiau dėmesį koks purvinas asfaltas prie Klasco vartų. Ir tai tik parodo, kas darosi toje teritorijoje! Kaip ten dirbantys žmonės dar gyvi??????
    Man labai apgailetinai atrodo mero tyli pozicija šiuo atžvilgiu. Neskaniai atrodo jo reklamavimasis dėl covid suvaldymo (natūralu, ten gali reikštis kiek tik fantazija leidžia, iš nieko nesi EUR paėmęs, niekas į teismą nepaduos ar interpeliacija negresia). Manau žmonių, dirvožemio ir Marių daugiametis nuodijimas yra taip pat svarbus kaip ir covid. Sušikta, nešvari politika, apie kurią tik Atvira Klaipėda rašo. Bet, deja, žmonės nesupranta arba bijo suprasti, kas iš tiesų vyksta:(

    Reply

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Aplinkosauga, Svarbu

Klaipėdoje - didelė tarša kietosioms dalelėmis (atnaujinta)

Uostamiestyje, Šilutės plente esanti taršos matavimo stotelė antradienį fiksuoja daugiau nei dvigubai didesnį už leistiną kietųjų dalelių kiekį ore, o ...
2024-04-02
Skaityti daugiau

Kriminalai ir nelaimės

„Grigeo Klaipėda“ byloje - dar du prašymai

Šiaulių apygardos teismas penktadienį apklausė du papildomai pašauktus į teisiamąjį posėdį naujus liudytojus AB „Grigeo Klaipėda“ Kuršių marių taršos byloje. ...
2024-03-29
Skaityti daugiau

Svarbu, Uostas ir jūra

„Klasco” ir miesto valdžios mūšis grįžta į pradinę stadiją

Klaipėdos jūrų krovinių kompanija („Klasco”), teismams skundusi praėjusios kadencijos Klaipėdos miesto tarybos 2022-ųjų pavasarį priimtą sprendimą nepritarti jos planuojamai naujai ...
2024-03-14
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This