Klaipėdos locmanai dirba ir nuotoliniu būdu

Uostas ir jūra
Avatar photoAtvira Klaipėda
2020-04-23

Uosto direkcija skelbia, kad Klaipėda yra vienas iš nedaugelio jūrų uostų Europoje, kuriame locmanai gali vykdyti operacijas ir nuotoliniu būdu.

Karantino metu, kai stengiamasi kaip galima labiau vengti kontakto su žmonėmis, tad jūrų uoste atlikti jau keli tokie bandymai. Jie parodė, kad tokia pagalba plaukti laivams Klaipėdos uoste yra efektyvi ir saugi.

„Apie tokią galimybę svarstėme jau seniai, tačiau pasaulyje įsivyravusios karantino nuotaikos šį procesą pagreitino. Uosto direkcijos Laivų eismo tarnybos vadovas kartu su direkcijos IT specialistais susitelkė ir surado būdą, kaip laivas galėtų būti vedamas ir neįlipus į plaukiantį laivą“ – apie Klaipėdos uoste įgyvendinamą „know how“ principą pasakojo Klaipėdos uosto kapitonas Adomas Alekna.

Į Klaipėdos uostą kasmet atplaukia apie 7 000 laivų – daugumą jų, dar prieš kertant uosto vartus, pasitinka locmanai. Šis Uosto direkcijos darbuotojas iš katerio perlipa į laivą ir jame prisijungęs savo įrangą padeda laivo kapitonui saugiai įvesti laivą į uostą.

„Šiomis dienomis atliekami bandymai rodo, kad įmanoma laivui padėti plaukti ir nuotoliniu būdu. Locmanas gali darbuotis ir būdamas locmanų kateryje, ir savo darbo vietoje, Laivų eismo tarnyboje, – jis gali ir nelipti į vedamą laivą. Ši sistema veikia puikiai, laivus taip ir įvedėme, ir išvedėme, taip juos švartavome ir prie krantinės. Vidutiniškai per dieną Klaipėdos uosto locmanai padeda įvesti ir išvesti apie 25 laivus“ – sakė A. Alekna.

Šiuo metu Uosto direkcija naudoja apie 30 įvairių skaitmeninių programų – jos suteikia galimybę procesus uoste organizuoti nuotoliniu būdu.

„Konkurencinėje kovoje pranašesnis bus tas uostas, kuris bus įdiegęs moderniausias technologijas. Strateginiu požiūriu, Klaipėdos uostas yra reikšmingas šalies objektas, todėl nuolat tobuliname esamas uosto informacines sistemas, diegiame inovatyvius sprendimus. Šiandien savo veiklos jau nebeįsivaizduojame be krovinių judėjimo (KIPIS) programos, kuri supaprastino ir palengvino darbą. Laivybos uoste valdymo sistema (LUVIS) leidžia atsiskaityti už laivo rinkliavas iš bet kurio pasaulio taško, agentams jau seniai nebereikia važinėti į uostą su popieriniais dokumentais, tai padeda operatyviai valdyti uoste esančius laivus, mažina krovinių ir transporto priemonių prastovas uoste ir leidžia efektyviau panaudoti esamą uosto infrastruktūrą“ – apie skaitmenizaciją jūrų uoste sako Vidmantas Paukštė, Uosto direkcijos infrastruktūros direktorius, l. e. generalinio direktoriaus pareigas.

Dar viena skaitmeninė sistema, kuri palengvina procesus uoste – prieš kelerius metus uoste įdiegta skaitmeninio žemėlapio „PortGIS“ įvairialypė erdvinė sistema. Ji ne tik palengvina darbą įvairių sričių direkcijos specialistams, prisideda modernizuojant ir skaitmenizuojant procesus uoste, bet ir padeda užtikrinant jo saugumą. Už pasiekimus diegiant geoinformacines sistemas Klaipėdos jūrų uosto direkcijai San Diege (JAV) įteiktas ir apdovanojimas.

Žymos: | | | |

Komentarai:

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti apie klaidą

Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Laiškai iš jūros, Svarbu

Vartai į jūrą

Jūra – vartai į pasaulį. Gal ir kiek nuvalkiotas posakis, bet jis labai teisingas. „Priėjimas“ prie jūros suteikia galimybę pasiekti ...
2024-10-12
Skaityti daugiau

Uostas ir jūra

Klaipėdos uostui - apdovanojimas už tvarios laivybos vystymą

Ne tik Singapūro laivybos įmonė „X-Press Feeders“, nusprendusi įtraukti Klaipėdos uostą į reguliarų laivybos maršrutą, kuriuo kursuoja žaliuoju metanoliu varomas ...
2024-10-10
Skaityti daugiau

Uostas ir jūra

Klaipėdos uostas pristatomas Kazachstane

Astanoje prasidėjo paroda „TransLogistika. Kazakhstan 2024“, kur susitinka įvairių šalių jūrų uostų, geležinkelių, logistikos įmonių ir kitų sričių atstovai. Čia ...
2024-10-09
Skaityti daugiau



Pin It on Pinterest

Share This