Triukšmo slopinimo sienelių Giruliuose bus tik tiek, kiek suplanuota (4)

Miestas, Svarbu
Avatar photoMartynas Vainorius
2020-05-12

Pirmadienio vakarą surengto nuotolinio AB „Lietuvos geležinkeliai” (LG) užsakymu Giruliuose projektuojamų triukšmo slopinimo sienučių sprendinių pristatymo metu suinteresuoti klaipėdiečiai nepagailėjo klausimų ir pageidavimų, tarp kurių dažnas buvo prašymas pratęsti sienutes toliau negu jos projektuojamos.

Tačiau nė vienas iš projektuotojų – „Ardanuy Ingenieria S.A.” – atstovo Jevgenijaus Pičugino atsakymų į tokius norus nebuvo teigimas: akcentuota, kad sienutės projektuojamas tik ties esančiais įregistruotais gyvenamaisiais namais ir kur galimas triukšmo normų viršijimas.

Ką suplanavo?

Atsižvelgiant į triukšmo modeliavimo gautus akustinius reikalavimus bei į ekonominį efektyvumą (gaminio 1 kv. m kainą) Girulių geležinkelio stotyje siūloma statyti iš medžio drožlių ir betono mišinio pagamintas sieneles. Siekiant užtikrinti esamos pervažos „matomumo trikampį” dalis triukšmą slopinančių sienelių būtų iš skaidrių elementų su metro aukščio apatinę dalimi iš absorbuojančio tipo segmentų.

Tokios sienutės vieno kvadratinio metro kaina siekia 78-85 EUR priklausomai nuo spalvos. Tai ketvirtas pagal pigumą variantas iš analizuotųjų, tačiau bendra tokios sienelės statybos kaina (5 m aukščio 100 m ilgio sienelė be inžinerinių tinklų iškėlimo atsieina apie 144 300 EUR) nusileidžia tik gabioninei sienelei. Teigiama, kad pasirinkta sienelė turėtų tarnauti mažiausiai pusšimtį metų, ilgiausiai išsilaiko ir jos akustinis efektas. Kaip jos trūkumas minima tai, kad nors paviršiai ir nepatrauklūs grafičiams, tačiau nupurškus jų valymas neįmanomas.

Pagal triukšmo modeliavimo rezultatus siūloma pastatyti 7 triukšmą slopinančias sieneles, kurių bendras ilgis būtų 1363 m, o aukštis svyruotų nuo 3,5 iki 5 metrų, skaičiuojant nuo geležinkelio bėgių galvutės aukščio. Sienelė suprojektuota iš lygių ir banguotų elementų (blokelių), nes paviršiaus nelygumai esą dar labiau padidina garso sugertį.

Triukšmo modeliavimo būdu nustatyta, kad pastačius triukšmą slopinančias sieneles triukšmo viršijimai nakties metu numatomi prie 5 gyvenamųjų pastatų, todėl šiems pastatams papildomai numatoma pakeisti langus bei duris. Viršijimai numatomi, kadangi jų išorinės aplinkos apsaugai triukšmą slopinančių sienelių įrengimas yra neįmanomas dėl esamos pervažos.

Įrengiamos triukšmą slopinančios sienelės užtvers esamą tarnybinį praėjimą stoties ribose.

Pasak J. Pičugino, dėl sienelių spalvos spręs savivaldybė.

Pasiuntė į savivaldybę

Projektuotojai atmetė UAB „Mėmelis” teiginius, kad tokios sienutės esą prieštarautų dabartiniam miesto bendrajam planui.

UAB Jūros kempingas, VšĮ Laimingų vaikų pilis, Girulių bendruomenės pirmininkės Sados Ramanauskienės pageidavimai statyti sienutes ir toliau miesto pusėn nei planuojama, taip pat buvo atmesti.

Argumentuota, kad triukšmo sienelė nuo stoties pastato iki kempingo nebus statoma, nes toje teritorijoje nėra Registrų centre registruotų gyvenamųjų arba visuomeninės paskirties pastatų, kuriems būtų taikomi higienos normos reikalavimai arba kurių aplinkoje triukšmas viršytų normas.

Girulių bendruomenės atstovė taip pat išreiškė pageidavimą, kad sienutės būtų atsparios vandalizmui, grafičiams, netaptų vizualine tarša, būtų apželdintos.

Pasak J. Pičugino, sienutės bus atsparios vandalizmui, o grafitininkams turėtų būti ne itin patrauklios, nes nepermatoma dalis gerai sugers dažus, dėl to terliams reiktų gerokai daugiau jų sunaudoti, būtų nepatogu dažyti. Geležinkeliečiai įsipareigoja jas prižiūrėti. Sienelių apželdinimas esą irgi bus numatytas, tačiau jau techniniame projekte, derinant konkrečias vietas su savivaldybe.

Girulių bendruomenė pageidavo, kad įgyvendinant projektą liekančioje perėjoje dar būtų įrengti vartai su automatine uždarymo sistema. Tačiau J. Pičuginas tikino, kad sienelių projektu nesprendžiami tokie klausimai, o jei bendruomenė nori  tunelio ar dviejų lygių perėjos, turi kreiptis į savivaldybę. Jis taip pat akcentavo, kad tarnybiniu praėjimu, kuris bus naikinamas, dabar žmonės naudojamasi nesankcionuotai, tačiau tai esą nesukels nepatogumų, nes paliekama perėja yra už 150 m.

Giruliškiai pageidavo, kad geležinkelininkai tuo pačiu Stoties gatvėje įrengtų apšviestą pėsčiųjų ir dviračių taką apšviestą, bet ir vėl sulaukė atsakymo jog tai ne tik ne šio projekto tikslas, bet ir savivaldybės kompetencija – minėtoji gatvė nėra bendrovei priklausančiame sklype.

Bendruomenės pageidavimas „visus bėgių sujungimus iškelti už Girulių ribų” irgi liko nesuprastas, nes, anot projektuotojo, visi čia esantys bėgiai jau seniai yra suvirinti į ilgabėgius, o dundėjimo garsas gali atsirasti dėl ratų su defektais, bet geležinkelininkai esą visada atidžiai ieško tokių defektuotų riedmenų ir juos taiso, nes nėra suinteresuoti tokių, gadinančių bėgius, eksploatuoti.

Girulių bendruomenės atstovė taip pat paeidavo, kad gyvenvietėje garsinius traukinių signalus pakeistų šviesiniai. Tačiau projektuotojai akcentavo, kad garsiniai yra privalomi pagal Geležinkelių transporto eismo signalizacijos taisykles. Kartu pabrėžta, jog yra pastatyti ženklai „Tyliai švilptelėti“, o šių metų patikrinimo rezultatai esą rodo, kad mašinistai šio reikalavimo laikosi – signalizuoja mažo garso signalu.

Giruliškių pageidavimas, kad traukiniai mažintų greitį irgi nesulaukė teigiamo atsako – esą tada triukšmas gyvenvietėje tęstųsi ilgiau.

Ligitai Balčiauskienei paprašius atlikti gyventojų apklausą dėl tokios sienelės statybos J. Pičuginas paaiškino, kad tokios procedūros nenumato teisės aktai, o triukšmo slopinimo priemones renkamasi pagal modeliavimus ir tyrimus. Tokia sienelė Giriuliuose esą yra vienintelė galima ir kartu efektyviausia priemonė.

Atsakydamas į klausimą, kodėl sienelės bus statomos 4,5 m atstumu nuo bėgių „Ardanuy Ingenieria S.A.” atstovas teigė, jog to reikia dėl palei bėgius esančių įvairių kabelių, atstumo reikia ir dėl gabenamų krovinių, o svarbiausia priežastis yra būsima elektrifikacija.

Prisideda ir miestas

Informuota, kad rangos darbus Giruliuose tikimasi pradėti 2021 m. pirmą ketvirtį.

Centrinėje miesto dalyje projektuojamos triukšmo slopinimo sienutės jau buvo pristatytos visuomenei. Realizuojant šį projektą buvo kilęs nesutarimas dėl noro panaikinti Parko ir Pušynų gatvių esančią perėją, tačiau sprendimas buvo rastas – projektas bus suskaidytas, o dalį lėšų požeminei perėjai žadėjo rasti Susisiekimo ministerija.

Pernai vasarį Klaipėdos miesto taryba nusprendė teigiamai sureaguoti į „Lietuvos geležinkelių” prašymą ir prisidėti prie tokių sienučių įrengimo ir skiriant 7,5 proc. europinėmis lėšomis remiamo projekto vertės – apie 470 tūkst. eurų. Analogišką sumą skirs pati bendrovė.

2019 metais pasirašytoje jungtinės veiklos sutartyje tarp LG ir Klaipėdos miesto savivaldybės administracijos numatyta, kad maksimali abiejų, Vitėje ir Giruliuose įrengiamų triukšmo mažinimo priemonių projektų Klaipėdoje išlaidų suma gali siekti 6,29 milijono eurų. Tiksli projektų vertė paaiškės techninių projektų rengimo pabaigoje. Vertinant preliminariai, pagal projektinių pasiūlymų sprendinių apimtį, prognozuojama, kad išlaidų suma nebus viršyta. Statybas numatoma pradėti arba dar šiemet arba pirmą 2021-ųjų pusmetį.

Žymos: | | | | | | | | | |

Komentarai (4):

Atsakymai į “Triukšmo slopinimo sienelių Giruliuose bus tik tiek, kiek suplanuota”: 4

  1. Violeta parašė:

    Jeigu, iki 2030 m. žada nutiesti naują aplinkelį, kam tada investuoja, jeigu planuojama, kad važiuos tik keleiviniai traukiniai jie tikrai Giruliškiam nemaišys. Geriau investuotų į aplinkelį ir paspartintų visą procesą. Pastatys sieneles ir viskas taip ir liks. Labai įdomu kokiu būdu, kai padarys aplinkėlį, vėliau bus įgyvendinamas savivaldybės pažadas nuardyti nenaudojamus bėgius ir panaudoti tuos plotus visuomenės tikslams, tarp sienelių čia? Jeigu dabar LG pastatys sienelės, tai tikrai ne dėl gyventojų, pasiruoš sau vietą stumdyti vagonus, ir nieko bendruomenė nebepadarys, nes juk bus tiek su investuota pinigų. Visi Girulių gyventojai patekom į dviprasmišką situaciją. Sienelių lyg ir reikėtų šiai dienai,dėl krovininių traukinių, bet jeigu atsiranda naujas apvažiavimas, jų nebereikia, tikrai keleiviniai traukiniai netrugdo, o sienelės atrodys tragiškai. Bet kai jas pastatys, niekas jų nebenuims. Taip ir parašyta: gali tarnauti 50 metų. Aišku mums niekas negarantuoja, kad naujas aplinkėlis bus pastatytas iki 2030. Jeigu būtų garantija, sakyčiau išvis nestatyti jokių sienelių, bet kad tiksliai niekas nėra žinoma….

  2. Aura parašė:

    1363m bendras sienų ilgis ir iš jų beveik visos su skaidria viršutine dalimi, nes reikia 400m atstumu į visas puses užtikrinti „matomumo trikampį”, tik labai abejoju, nors LG žadėjo prižiūrėti, kad po metų ar dviejų mes dar ką nors matysim per tas „skaidrias” sienas, ir dar tas pažadas apželdinti- nelabai bebus ką želdinti, nes tos sienos beveik visos -skaidrios, o skaidrių juk neželdins.

  3. Aura parašė:

    Visa bėda, kad projektai, ne tik šitas, vykdomi ištraukiant juos iš konteksto, taip sakant „siena dėl sienos”, „darbas dėl darbo”, „kelias dėl kelio” ir visiškai neatsižvelgiama kad iki tos sienos reikės ateiti, ją pereiti, o žmonių, mašinų, dviračių srautas bus sukoncentruotas vienoje pervažoje- LG nesvarbu, kad tokia pervaža, kokia yra dabar – yra nesaugi ir siūlo dėl jos kreiptis į savivaldybę, kad ši iškastų tunelį ar tiltą pastatytų, ar atskirtų pėsčiuosius nuo važiuojančių,nors tai turėtų būti LG kompetencijoje. Suprantu, kad reikalavimas Stoties g. įrengti šaligatvį, kad saugiai nueiti nuo pervažos iki autobusų ar tos pačios geležinkelio stoties gal ir ne LG kompetencijoje, bet , į tai neatsižvelgta, projektavimo užduotis suformuota nepilnai, neišsamiai- juk miestas finansuos dalį projekto- tai ,manau, Stoties g. šaligatvis su dviračio taku ir turėtų būti miesto prisidėjimo dalis, bet pasirodo užduotyje tai nenumatyta…

  4. X parašė:

    Užtat nuo garso apsaugos Girulių bokštą

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti apie klaidą

Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Miestas

Architektai ir urbanistai siūlė idėjas Klaipėdai 

Klaipėdoje pristatymus surengė urbanistikos ir architektūros projekte „Išmanusis miestas“ dalyvavusios kūrėjų komandos. Uostamiesčio savivaldybė projekto dalyvius kvietė nagrinėti keturias miesto ...
2024-06-26
Skaityti daugiau

Miestas

Slipas nuleisti laivui į jūrą yra, bet privažiuoti iki jo - draudžiama

„Panaikinti kelio ženklą, draudžiantį įvažiuoti, – penktadienį Eismo saugumo komisijos posėdžio metu siūlė Klaipėdos savivaldybės administracijos Transporto skyriaus vyriausioji specialistė ...
2024-06-21
Skaityti daugiau

Kultūra

Startuoja kasmetinis kultūrinių renginių ciklas „Pėdink į Girulius“

Birželio 6 d., ketvirtadienį, startuoja kasmetinis, jau 15-tą kartą vyksiantis kultūrinių renginių ciklas „Pėdink į Girulius“. Kiekvieną vasaros trečiadienį (ir ...
2024-05-31
Skaityti daugiau



Pin It on Pinterest

Share This