P0

Politika

Siūlys jungti „Gatvių apšvietimą“ ir Klaipėdos autobusų parką (12)

Atvira Klaipėda

Atvira Klaipėda
2020-05-20


Klaipėdos savivaldybė praneša, kad UAB „Gatvių apšvietimas“ valdybos užsakytas įmonės auditas ir atlikta studija rodo, jog vizija šią miestui priklausančią įmonę pertvarkyti ar reorganizuoti turi pagrindo.

Martyno Vainoriaus nuotr.

„Priežasčių reorganizacijai buvo bent keletas. Pirmiausia, įmonės valdymas tikrai kėlė abejonių, ir dėl to yra kreiptasi į Generalinę prokuratūrą, atliktas veiklos auditas. O kitos priežastys jau susijusios su mūsų valstybės institucijų ir tarptautinių organizacijų rekomendacijomis bei elementaria ekonomine logika. Jeigu yra galimybė sutaupyti savivaldybei priklausančių ir viešąsias paslaugas teikiančių įmonių valdymo išlaidas, būtų neatleistina to nedaryti“, – pranešime spaudai cituojamas Gintaras Neniškis, Klaipėdos miesto savivaldybės administracijos direktorius, kuris juridiškai yra tiesioginis UAB „Gatvių apšvietimas“ akcijų valdytojas.

Užsakytos studijos metu buvo vertinta galimybė sujungti šimtu procentų savivaldybei priklausančias UAB Klaipėdos autobusų parkas (KAP) ir UAB „Gatvių apšvietimas“.

„Jei lygintume KAP su kitomis Klaipėdos savivaldybės valdomomis bendrovėmis, jos yra labiau specifinės, susikoncentravusios į konkrečios komunalinės paslaugos teikimą: atliekų tvarkymą, šilumos tiekimą, vandentvarką. O KAP vykdo daug įvairių veiklų: remontuojame auto techniką, perkame – parduodame – nuomojame autobusus, vežame keleivius, valome gatves, nuomojame patalpas, teikiame autobusų stoties paslaugas, turime siuntų tarnybą ir t.t. KAP strategijoje taip pat numatyta plėsti paslaugų spektrą, o UAB „Gatvių apšvietimas“ kai kurios funkcijos panašios ar net dubliuojasi su
mūsų veikla“, – pranešime cituojamas Vaidas Ramanauskas, KAP generalinis direktorius, laikinai vadovaujantis ir UAB „Gatvių apšvietimas“.

Studijos ekspertai konstatavo, jog abi savivaldybės bendrovės turi panašumų: KAP naudoja elektrinius autobusus ir jų įkrovimo įrangą, o „Gatvių apšvietimas“ eksploatuoja miesto įrengtų elektrinių transporto priemonių pakrovimo stoteles. KAP miesto autobusuose turi eismo stebėjimo kameras, o „Gatvių apšvietimas“ – miesto sankryžose ir ant šviesoforų yra įrengęs vaizdo stebėjimo įrangą. Abi įmonės turi dispečerines tarnybas, kurios budi visą parą. Tad jau vien eismo tobulinimo mieste požiūriu esą yra prasminga suvienyti pajėgas.

Kaip rašoma studijoje, sujungus įmones kasmet pavyktų sutaupyti apie 300 000 eurų. Sumažėtų administravimo kaštai, sustiprėtų savivaldybės įmonės finansinis pajėgumas, būtų lengviau įgyvendami miestui svarbūs viešojo transporto ir infrastruktūros atnaujinimo projektai bei paprasčiau pasiekiami darnaus judumo tikslai.

„Bet kuriuo atveju, ankstesnis UAB „Gatvių apšvietimas“ valdymas buvo ydingas. Audito išvados įrodė, kad ankstesnė bendrovės administracija dirbo neefektyviai, galimai net nusikalstamai. Pavyzdžiui, pernai per viešuosius pirkimus įsigyjamos medžiagos buvo perkamos dvigubai brangiau, nei šiemet, pakeitus bendrovės vadovą ir administraciją. Įmonė turi keistis, o kokiu keliu bus einama, nuspręs miesto Taryba“, – cituojamas G. Neniškis.

Teigiama, kad sprendimo projektas dėl įmonių sujungimo miesto Tarybai svarstyti bus pateiktas artimiausiu metu.


2020-05-20

12 komentarai “Siūlys jungti „Gatvių apšvietimą“ ir Klaipėdos autobusų parką”

  1. PRIMINIMAS, viską pradėjo bendrovės darbuotojai, kurie nebegalėjo susitaikyti su vadovo aferizmu ir kreipėsi su faktiniais įrodymais ir prašymais tai sustabdyti. Pirkimai su aiškiu nugalėtoju, nepagarba darbuotojams, jų atleidimas ir auklės išaukštinimas. Taip ir prasidėjo.

  2. norint sujungti įmones nereikia nuimti vadovo, nereikia nustatyti jo vagysčių, jo sukčiavimų, reikia tik noro, o vat kai nustatai nešvarių veiksmų, tada ir nuimi vadovą, atliekti tyrimus ir gimsta noras kažką keisti. DŽIUGU, KAD IMTASI VEIKSMŲ, O NE KAIP EILINĮ KARTĄ PAMAJUOTA PIRŠTU IR ATLEISTA.

  3. paaiškėjo, kodėl trukdė įmonės vadovai, jau pasirodo seniai buvo planas sujungti dvi įmones, keista, kažin ką pasakys nepriklausomi valdybos nariai. Jau matau scenarijų, kuris paišosi taip ,,Parduos įmonės pastatus, juos nugriaus ir statybų bendrovės atstovai esantys Klaipėdos savivaldybės taryboje pastatys kotedžus ar daugiabučius” ar šiuo scenarijumi STT neturėtų susidomėti kažin? Vat koks planas chuliganas

    • Kuo greičiau, tuo geriau. Miestas atsikratys sovietinio šedevro ir dar pinigų gaus. STT turėtų domėtis buvusio perspektyvaus liberalo ir jo šoblos darbais, bet kad ten impotentai susirinkę…

  4. Suprantama, kad daug kam pavydas kyla, kad nesugebėjo, kad lieka už borto, kad Neniškis padaro , tai ko daugelis nesapnavo. Kad prigriebė ne vieną, o kas belieka , tik pasislėpus komentuoti ir paverkti. Šunys loja, karavanas eina!

  5. Aišku kad sutaupymas bus, nereikia 2:
    Direktoriu, teisininku, vyr.buhalterių ir t.t. kai nenori matyti naudos ir nematai, arba gal net nesugebi , nes nėra smegenėlių.

  6. Ir durnam aišku, kad reikia apjungti, nes penkių žmonių įmonės nėra efektyvios, na nebent noras vaidinti valdžią .

  7. Nesišiauškite, visos pagrindinės pelningesnės veiklos turi būti perkeltos į autobusų parką. Dabar tampa sudėtinga privachavatizuoti pavienes įmones, daug triukšmo, daug pirkėjų, nes jos nėra brangios. O čia viskas galimai sugalvota- visas pelningas veiklas perkelti į vieną įmonę, vėliau šią įmonė padalinti į dvi dalis- pelningąją -monopolistinę veiklą privatizuoti., nuostolingą/nepelningą palikti Savivaldybei. Gražu ir bizniukas geras. Tylėkite mužikai,

  8. O kada bus ištirta UAB,,Gatvių apšvietimas” buvusių vadovų nusikalstama veikla. Dabar išeina taip: prisivogiau per tuos kelis metus kiek ėjo, išėjau iš darbo ir viskas?

  9. Neniški, tuomet jungiam Klaipėdos autobusų parką ir KRATC. Nes Ramanauskas dabar ir gatves valo, ir Neringoje turi norą šiukšles vežti. Turėsim vieną UAB visiems galams.

  10. Siūlau jungti visas savivaldybes įmones, nes jose labai daug bendro: visos turi vaizdo stebejimo kameras…

  11. Cia tas pats kaip b jungti su p. Del poros stoteliu autobusams sujungti? Na ok tarkim jungiam. Is kur sutaupymas? Dvi visiskai skirtingos specifikos. Juk autobuso vairuotojas nevaziuos tvarkyti bmw nuversto stulpo. O elektrikas nevaziuos su 8 marsrutu zmoniu vesti. Ir klausimas. Kai neniskis baigs kadencija gaus dviguba alga uz dviju sujungtu imoniu veikla? Kazkaip bent jau man durnai labai durbai skamba.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.

Parama

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos" žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja - paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai" sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

Paremti
Atviri dokumentai

VšĮ „Klaipėda atvirai" kiekvieno mėnesio pradžioje skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat - detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai" dalininkų sąrašą.

Su dokumentais galite susipažinti čia
Informacija

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso
VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Redakcijos adresas:
Tiltų g. 16 (4 aukštas)
Klaipėda, LT-91246
Tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt