P0

Mums rašo

Kam iš tikro rekonstruoja Pajūrio gatvę Tauralaukyje? (29)

Virginija Jurgilevičienė
2020-05-30


Gegužės 22 d. klaipėdiečiai, Tauralaukio gyventojai susirinko prie ąžuolų, kuriuos ruošiasi nupjauti dėl naujai tiesiamo keturių juostų kelio. Miestelėnai mano, kad nukirtus kelis šimtmečius menančius ąžuolus bus sunaikintas didžiulis turtas.

Martyno Vainoriaus nuotr.

Klaipėdos miesto Tarybos narė Nina Puteikienė filmavo gyventojų sambūrį prie šimtamečių ąžuolų. Centro partijos-Gerovės Lietuva narė pakalbino Tauralaukio gyventoją Joną, gyvenantį nuo 1986 m. ir dirbusį Šiltnamių įmonėje. Jis pasakė, kad transporto sprendimo būdų buvo daug, tačiau pasirinko neteisingą taktiką. Gatvė Tauralaukio gyvenvietę padalino į dvi dalis. Kelias turėjo būti tiesiamas per Purmalius.

Po 2018 m. sausio 12 d. po Žemynos gimnazijoje įvykusio susitikimo su Klaipėdos uosto direkcijos rinkodaros ir bendrųjų reikalų direktoriumi Artūru Drungilu bei jo kolegomis tapo aišku, ko laukti iš Pajūrio gatvės rekonstrukcijos. Susitikimo metu paklausėme pro kur pateks kroviniai į Melnragės uostą? Atsakymas buvo, kad per Šiaurės prospektą. Šiuo metu transporto arterija yra pilnai apkrauta. Per valandą į vieną ir kitą pusę pravažiuoja apie 1200 automobilių. Kai aiškinome, kad planuojant Melnragėje uostą, turi pasirūpinti apvažiavimo keliu, tai išgirdome, kad Šiaurės prospektu klaipėdiečių mašinos nevažiuos. Šiaurės prospektas bus pagrindinis išorinio uosto susisiekimo koridorius. Tai kaip iš Kauno-Palangos kelio įvažiuos Universiteto gyvenamojo rajono gyventojai? Lieka tik Tauralaukyje Pajūrio gatvė.

Ideologai, kurie stumia išorinį uostą, visai Lietuvai aiškina, kad Melnragės išorinio uosto variantas yra pigesnis už Būtingės, nes yra dalis infrastruktūros – keliai.

Nėra į išorinį uostą jokių kelių. Šiaurės prospektu vyksta intensyvus mašinų judėjimas, Pajūrio gatvė yra Tauralaukio gyventojams. Todėl nesvaikite apie keturias juostas.

Būtinai nutieskite Purmalių kelią, kuris padės žmonėms pasiekti naujai statomus mikrorajonus.

Į Klaipėdos šiaurinę miesto dalį klaipėdiečiams turi būti patogu įvažiuoti (mažiausiai 4 koridoriai: Kalotės, Purmalų, Tauralaukio, Liepų). Visi keliai lengvosioms mašinoms, nėra per miestą nutiesto kelio furoms su dyzeliniu kuru.

Skaudu, kai miesto valdžia vieną kalbą, o kitą daro. Atseit džiaukitės, bus sutvarkyta Tauralaukyje Pajūrio gatvė, tačiau nutyli, kad keturiomis juostomis važiuos ne tik Tauralaukio gyventojai, bet visos mašinos, kurios norės patekti į šiaurinę miesto dalį.

                                                                                                    Autorės nuomonė nebūtinai sutampa su redakcijos pozicija


2020-05-30

29 komentarai “Kam iš tikro rekonstruoja Pajūrio gatvę Tauralaukyje?”

  1. O tiltas per Dangę Tauralaukyje taip pat bus 4 juostų, ar ties tiltu visos 4 juostos susitrauks iki 2? Ar statys naują tiltą, ar kaip visada viskas liks nepabaigta iki galo?

  2. Nesuprantu kaip kyla rankos naikinti šimtamečius ąžuolus. Prisijungėt Tauralaukį, tai sukitės taip kad nereikėtų pjauti. Kad jums reikia įsisavinti eurus, mes žinom. Bet mūsų gerbuvis, ekologija neliečiama.

  3. Kiek galima žadėti sutvarkyti Tauralaukio gatves. Stebisi atvažiavę žmonės iš Kauno, Vilniaus, kad Klaipėdai priklausančioje Tauralaukio dalyje , žmonėms gyvenant 20 metų, dar žvyrkeliai egzistuoja. Tokios betvarkės kituose miestuose nėra. Vyksta statybos iš visų pusių, sunkiasvorės mašinos laksto su kroviniais žvyrkeliais, dulkėtumas toks, kad paspringti galima. Velykienės raštą Tauralaukio gyventojai gavo 2015 metais metais, kad gatvės bus netrukus išasvaltuotos. Budinui vadovaujant niekas nevyko, tik pažadai, pažadai. Tikimės, kad dabartinė miesto savivaldybės administracija pagaliau sutvarkys kelius. Tik kol kas nesulaukiame.

    • Į internetą suvesk Kintų g. Vilnius pasigrožėk sostinės žvirkeliais centre.

    • Supratau, Klaipėdos liberalams Vilniaus liberalai yra kelrodė žvaigždė. Jie mieste turi žvyrkelių, tai ir Klaipėda privalo jų turėti. Todėl 2019 m. Klaipėdos miesto valdžia, liberalai grąžino Susisiekimo ministerijai apie 200 000 eurų, kurie buvo skirti Tauralaukiui žvyruotą gatvę išasfaltuoti.

    • Tas rajonas toks apleistas jau nuo Zuoko laikų. Tiesa sakant prie dabartinių liberalų jį bent kažkiek tvarkyt pradejo. Iki tol Klaipėda buvo geriau sutvarkytas miestas.

    • Aš taip pagal jus įsivaizduoju, kad gatvės išsiasfaltuoja vien pasakius “lydekai paliepus – man panorėjus” ir visos iškart? Palaipsniui asfaltuojasi visos gatvės. Tam pačiam Tauralaukyje kiek gatvių pastaraisiais metais išasfaltuota. Šiemet bus pradėti darbai Virkučių gatvėj. O ir be Tauralaukio yra kiti rajonai.

  4. Žinokite,gyvenvietėje gali daug gatvelių tapti autostradomis.Yra tokia Tauralaukio gatvė(tiksliau gatvelė) per kurią ištisai važiuoja sunkiasvorės mašinos,fūros,traktoriai ir t.t.Nesaugu mūsų vaikams ir mums patiems.Gadinama gyventojų finansuota kelio danga.Išsireikalavome,kad pastatytų kelio ženklą ,draudžiantį važiuoti sunkiasvorėms mašinoms.Ir ką?Niekas nekreipia dėmesio-važiuoja vistiek.Pranešame kelių policijai,savivaldybei.Niekam nerūpi gyventojai.Visiems dzin.

  5. Klaipėda tapo uosto priedėliu. Pietinėje miesto dalyje krovininės mašinos į uostą vyksta Baltijos prospektu, tačiau važiuoja Statybininkų, Debreceno, Smiltelės gatvėmis. Melnragėje išoriniame uoste vyks krova ir susisiekimas tik Šiaurės prospektu, kuriame šiandien jau vyksta intensyvus judėjimas. Krovininėms mašinoms atvykti į Melnragės uosto nėra galimybių. Tie, kurie stumia uostą, aiškina, kad infrastruktūra yra sukurta. Ją, tą infrastruktūrą, Pajūrio gatvės rekonstrukcija ir kuria. Galimai tie patys yra užsakovai Bastiono tilto. Bastiono tilto atsisakė. Mielieji, išorinio uosto draugeliai, nedrįskite aiškinti, kad infrastruktūra yra. Dabar tik ją kuriate, apgaulės būdu.

    • Keista niekada neesu matęs uosto sunkvežemių nei Debreceno g., nei Statybininkų pr. nei Smiltelės g. Keista jum turbūt jau vaidenasi fūros. Ir taip infrastruktūta Klaipėdoje išroniam uostui jau yra. Ir ne Šiaurės pr. nėra pilnai užkrautas Herkaus Manto g. Taipos pr. Minijos gatvė ir daugelio kitų miesto gatvių yra gerokai judresnės. Taigi nereikia savo konspiracijos teorijų.

  6. Kieno interesus gina toks klaipėdietis? Tik ne tauralaukiečių.Žmogau ,jaučiasi kad turi savų tikslų.Ko gero net negyveni Tauralaukyje ,tik apsimeti.Tauralaukiečiai nenori triukšmo savo gyvenvietėje.Ir nenusišnekiek ,kad tai saujalė-tai tu esi saujalė.

    • Kas te tauralakiečiai ? Pagal taisykles taip gali save pavadinti žmogus, gimęs vietovėje, arba gyvena joje 40 metų ar daugiau. Tokiu visai nedaug ir gyvena ten, kur net žvyrkeliai laikoma prabanga ,nekalbant apie vandentiekį .

  7. Kas per durnas straipsnis. Idomu kaip jie žada uždaryti Šiaurės pr. miestiečiams? Su viela aptvers dalį Klaipėdos ir policija pastatytis? Nejuokinkit, idomu koks intelekto nepaliestas žmogus tai galėjo sugalvot ir koks durnelis to gali tikėti. Ir nėra Šiaurės pr. pilnai apkrautas kamščiai būna tik rytais ir tai ďėl blogo sąnkryžų reguliavino. Beje Debreceno g. pravžiuoja 1200 automobilių per valanda, o Šilutės plentu virš 4000.

  8. Jei Jūsų neklausė, reiškia netinkamas mintis išsakėt. Arba jūsų mintys gynė tik jūsų- mažos grupelės interesus. O mintys, kad užtenka tik dviejų juostų, kad tvarkingos sankryžos su šviesoforu nereikia nes auga medis yra netinkamos.
    Paaiškinu. Keturių eismo juostų kelias reikalingas ne tam, kad jis būtų tiesiog platus, o tam, kad iš šalutinių keliukų būtų įvažiuoti saugiau ir įvažiuojantys netrukdytų kita kelio juosta važiuojantiems.
    Tad pagarba inžinieriams, infrastruktūros projektų rengėjams.
    Žinoma, reikia išklausyti ir kokio šaltkalvio ar teatro darbuotojo nuomonę, be abejo reikia apgiedoti ąžuolus! Bet tą jūs darykite projekto svarstymo metu. O jei jūsų tada nesiklausė, susimąstykit ar tai ką sakot yra verta išklausyti.
    O rėkti, kad čia visi vandalai ir nori ąžuolus nuversti- nyku. Žinoma yra ąžuolų gaila, niekas nėra už, kad imti juos ir šiaip nukirsti. Bet kai infrastruktūros plėtra to reikalauja, kai atliktas poveikio aplinkai vertinimas ir už šį projektą pasisako gamtosaugininkai, Jūsų giedojimas tampa elementariu progreso stabdžiu.

    • Kad iš šalutinių keliukų išvažiuoti būtų saugiau yra būtinas 4 juostų kelias? Blaivytis laikas. Jei nežinojote (labai tikėtina), eismo juostų skaičius parenkamas įvertinant eismo intensyvumą ir pralaidumą (STR 2.06.04:2014). Šioje gatvėje eismo intensyvumas nesiekia tokio, kad reikėtų tiest 4 juostas. Atitinkamai, tiesiant 2 juostų kelią, sankryžose nebūtini šviesoforai. Taip ne tik liktų daugiau vietos pėstiesiems ir dviratininkams (vienoje gatvės pusėje dviračių tako jau atsisakyta, jei nežinojote), bet ir padidėtų eismo saugumas (pasidomėkite, kokią įtaką vairuotojams pasirenkant važiavimo greitį daro gatvės plotis).

    • Pakėliau galvą ir dar kartą apžiūrėjau ąžuolus. Viršūnės nudžiuvę, kažkokie negražūs. Nežinau, ar čia jau tokia vertybė, kad reikia dėl jų aukoti saugumą?

  9. Na bedvasis esi padaras, bukas ir tuščias, ir dar tuo didžiuojiesi… Pagyvenusius žmones “mes vadinam Jonais”. O kas tie tokie “jūs”? Kodėl Jonais? Ir kodėl tą reikia pabrėžti keletą kartų – tipo čia kažką šustrai sumąstei, kad per keletą kartų pagyvenusį žmogų pavadinai nesusivokėliu, neadekvatu, Jonu? Šiaip labai nedaug laiko praeis ir pats toks patapsi. Ir tik visiškas degradas gali šaipytis iš vyresnio žmogaus. Turbūt šaipaisi ir iš savo tėvų, senelių, jei tokius turi. O neadekvatas kaip matau esi pats. Arba savivaldybės maitvanagis, kuris toliau savo kišenės nemato ir varo jų demagogiją, kuri kiekvieną nors kiek mąstantį klaipėdietį jau vemti verčia, arba tų pačių pasodintas trolis, rašinėjantis nesamones už kapeikėles.

  10. Pasirodo,buvo žmonės ,kurie jau senai kreipėsi į visas instancijas dėl to kelio.Žinojo ,kad ruošiasi padaryti čia autostradą,bet niekas į tai nereagavo.Jie stengėsi dėl visų tauralaukiškių.Tada jau pjaustėsi venas,bet niekam tai nerūpėjo

  11. Mes tauralaukiečiai rūpinamės savo gyvenimu ,klapėdiečiui tas pats.Jis pats čia varo savo demagogiją

  12. Niekas nei žodžiu neprotestuotų, jei būtų tvarkomas dviejų juostų kelias. Tvarkant taip kelią nereikėtų ir medžių kirsti. Klausimas, kad tauralaukiečiams keturių juostų kelias? Tik tam, kad tai bus pagrindinis kelias klaipėdiečiams patekti į šiaurinę miesto dalį? Čia ne dainuoti reikia, čia reikia versti valdžią už saldų balselį, atseit darome gerus darbus Tauralaukio gyventojams, pasukdami klaipėdiečių transportą per pačią gyvenvietę.

    • Būtent. Kam ten 4 juostos jei visas transportas kuo puikiausiai pravažiuoja ir esant 2? Viskas ko reikėjo tai paprasto dangos remonto ir šaligatvių su dviračių taku įrengimo.

  13. Klaipėdietis pasakė absoliučią tiesą. Venas pjaustytis reikia kai tam skirtas laikas. Juolab, kad niekas nėra už medžių pjovimą. O fanatizmas čia ne vietoje.

    • Manau reikėtų nusiimti juodus akinius ir pažiūrėti į gamtą šviesiomis spalvomis Ji tikrai nuostabi ir ją reikia saugoti ,kad vėliau nereikėtų gailėtis

  14. Manau,kad pats esi iš tų veikėjų ,kuris mėgsti tik daug rašyti ir menkinti bei šaipytis iš tų žmonių, kurie verti pagarbos.Tos bobulytės bei diedukai nori kad tu ir tavo vaikai kvepuotu švaresniu oru.Ir tai daro ,(kaip tu vadini Jonais) tie žmonės ,kuriems tai rūpi,kuriems ne tas pats.Tik jie (Jonai) gali pasirūpinti.Juk kokiam nors Marcui,Luisui,Fredžiui ar dar kokiam -nusispjauti į tai! Manau tavo vidus tuščias ir menkas.Tie žmonės yra šimtą kartų garbingesni,negu tu.

  15. Nebeturėsime ramybės ir švaraus oro.Dar iškirs medžius ,kurie valo ir taip užterštą Klaipėdos orą .Ir kvėpuosime benzinu bei dyzelinu, bet už tai turėsime autostradą ir galėsime džiaugtis.Absurdas!

  16. Konstruktyviai nesusipratėliai apdainavo dilemą. Susirinko bobulytės ir diedukai (tokius vadinam Jonais) apraudoti tai ką reikėjo spręsti kai projektas buvo viešinamas.
    Ir diedukai su bobulytėm nesigaudo kokia yra projektų derinimo, viešinimo tvarka. Kada buvo galima raudoti, diskutuoti, melstis, su plakatais pastovėti.
    Ir tokių nesusivokėlių dėka pučiamas burbulas. Žinoma, neadekvatas Puteikis prisijungia rinkdamas bobulyčių dėmesį.
    Ir tie neadekvatai, linkę savo poziciją dėstyti prisirišdami prie medžių, rėkdami, dainuodami, su plakatais marširuodami, jie teigia atstovaujantys visuomenę.
    Kita gi visuomenės dalis (kuriai aš ir save priskiriu)- stebi ir mąsto, kad tik tie neadekvatai ko nepasiektų, nes mažą ką, koks politikas norės jų balsų. Mes suprantame, kad medis yra gėris ir jų gausa nėra blogai, o gerai, sodiname, puoselėjame ir nenorime jų naikinti. Bet suprantame ir miesto infrastruktūros raidą ir naudą, suprantame, kad vaikų saugumas kelyje priklauso nuo kelio gerumo, kad kamščių buvimas/nebuvimas priklauso nuo sankryžų ir jų reguliavimo ypatumų, suprantame, kad infrastruktūros plėtojimas yra neišvengiamas.
    Akivaizdu, kad Pajūrio gatvei reikia rekonstrukcijos, danga bloga, šaligatvių nėra, gatvė per siaura. Pajūrio gatvės gyventojai laukė šios rekonstrukcijos, laukė visas Tauralaukis. Rekonstrukcijos projektas buvo ilgai daromas, ne kartą viešinamas. Atsižvelgta ir į gamtosaugininkus, buvo daroma poveikio aplinkai projekto dalis. Ir po ilgų diskusijų, randant kompromisą, patenkinant (ar nepatenkinant) įvairių grupių interesus projektas buvo patvirtintas. Prasidėjo darbai.
    Bet tada išlenda iš apkasų bobulytės ir diedukai (pasikartosiu, kad diedukas dažniausiai vardu Jonas). Bobulytės ir diedukai nevairuoja, nes neturi automobilio, jų vaikai jau dideli, jiems nerūpi mažametis pyplys einantis į mokyklą važiuojamąja kelio dalimi, o ne šaligatviu, jiems Palmyros horoskopas yra aktualiau nei projekto peržiūra. Ir jie turi misiją- viską sustabdyti. Ir stabdo, kuomet projekto viešinimas yra pabaigtas, rangovai pasamdyti, prasidėję darbai. Taip neturi būti. Yra aiškūs terminai išsakyti poziciją, bet jūs to nedarėte, negiedojote giesmių projekto derinimo stadijoje.
    Tad viliuosi, kad sveikas protas nugalės, rekonstrukcija bus sklandi. Bobulytėms ir diedukams siūlyčiau imtis kastuvų ir sodinti naujus medžius, rūpintis aplinka, neskleisti demagogijos.

    • Visiška teisybė. Tie, kurie rašinėja apie 4 juostas, ir kitas nesąmones, net nėra matę projekto. Jie nevairuoja, neturi vaikų, niekur patys neina, tik sėdi ant taburetės prie kelio.

    • Pritariu 100 procentu. Ir taip su ne vienu projektu. Jonai žino, kad saulės amžiaus nebegyvens. Jiem sgerai kaip yra: nerenovuoti namai, aptriušęs muzikinis teatras miesto centre, apleistos viešosios erdvės, kur stūgso aptriušę medžiai. Svarbu jaunimo nei kvapo. Pradeda baikutuoti projektus kai jie jau įsibėgėję. Ir taip sunkiai nauji projektai Klaipėdoje stumiasi, lyginant su Vilniumi ir Kaunu.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.

Parama

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos" žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja - paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai" sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

Paremti
Atviri dokumentai

VšĮ „Klaipėda atvirai" kiekvieno mėnesio pradžioje skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat - detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai" dalininkų sąrašą.

Su dokumentais galite susipažinti čia
Informacija

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso
VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Redakcijos adresas:
Tiltų g. 16 (4 aukštas)
Klaipėda, LT-91246
Tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt