„Klasco” piktinasi savivaldybės pozicija

Uostas ir jūra

Uostamiesčio savivaldybei viešai išreiškus nerimą dėl „Klaipėdos jūrų krovinių kompanijos“ („Klasco”) norų perkelti geležies rūdos krovą ties 10-11 krantinėmis, kompanija tokią miesto valdžios poziciją vadina stebinančia, nes šiais veiksmais esą trukdoma perkelti dalį krovos toliau nuo gyvenamųjų namų.

Martyno Vainoriaus nuotr.

„Krovos perkėlimas toliau nuo gyvenamųjų namų – visiems Klaipėdos gyventojams aktuali tema, todėl natūralu, kad ja domisi bei į diskusijas įsitraukia ir Klaipėdos miesto savivaldybė. Tačiau mus stebina savivaldybės atstovų pozicija. Jau kurį laiką stengiamės taršos riziką turinčius krovos darbus atitraukti dvigubai toliau nuo gyvenamųjų namų ir taip dar labiau sumažinti tikimybę kietosioms dalelėms patekti už bendrovės teritorijos ribų. Jei savivaldybė nepritaria tokiam sprendimui, kieno interesus ji gina?“, – pranešime spaudai cituojamas generalinis direktorius Vytautas Štumbergas.

Jis tikina, kad visuomenę klaidina savivaldybės atstovų kaltinimai „tariama tarša”.

„Šiais metais prie KLASCO stovinčios oro kokybės tyrimų stotelės nė karto nebuvo užfiksavusios paros normatyvų viršijimų, o kasdieniai rodmenys buvo daug žemesni už stotelių Šilutės plente ir Bangų gatvėje fiksuotus kietųjų dalelių kiekius. Vykdyto neplaninio aplinkosaugininkų tyrimo metu taip pat jokių rimtų pažeidimų, be „popierinių“ neatitikimų, nebuvo nustatyta. Tyrimas, kaip skelbė patys aplinkosaugininkai, vyko daugiau nei mėnesį. Jo metu tikrinimai bendrovei nežinant vyko tiek iš oro pasitelkiant dronus, tiek ir vykdant stebėjimus laivu iš marių pusės”, – rašo pranešime.

„Įvertinus liepos pradžioje paskelbtus AAA tyrimų rezultatus akivaizdu, kad aplinkosaugos klausimais bendrovė tvarkosi efektyviai ir veiksmingai. Ir toliau dėsime visas pastangas, kad bendrovės veikla atitiktų LR įstatymuose nustatytus poveikio aplinkai normatyvus. Šiuo metu laukiame Klaipėdos universiteto mokslininkų tyrimų rezultatų, kurie turėtų padėti tašką viešosiose diskusijose dėl kietųjų dalelių kilmės ir baigti kaltųjų paieškas“, – teigia V. Štumbergas.

6 Comments

  1. A. Linkolnas pasakė:

    „Tu gali kvailinti kelis žmones visą laiką, ar visus žmones kurį laiką, bet neįmanoma kvailinti VISŲ žmonų VISĄ laiką.”
    Straipsnyje paminėta, kad buvo daromos foto iš dronų, bet jos niekur neskelbiamos. Klaipėdiečiams būtų labai naudinga pamatyti kuo daugiau fotografijų, kur matosi KLASCO teritorija neužterštų kroviniu miesto teritorijų fone, dulkių debesys krovos metu? Pakelti dronus kuo aukščiau virš miesto (ne virš uosto), publikuoti kuo daugiau realios situacijos fotografijų kad ir facebooke, jomis kuo plačiau pasidalinti – ar bent tai klaipėdiečiai sugebėtų?

    Klausimas ne apie KLASCO ir Achemos koncerno siekį bet kokiomis priemonėmis uždirbti maksimalų pelną kuo mažesnėmis sąnaudomis – čia klausimas ir apie aplinkosaugą, kuri nenori ir negali nieko matyti, nustatyti, veikti ir daryti tai, ką privalo aplinkosauga daryti. Aplinkosauga galiojančiais įstatymais yra padaryta įrankiu, kuriuo kvailinama visuomenė. Ir sveikatos apsauga šioje sisteminėje miesto nelaimėje stengiasi nedalyvauti, sako tai ne mūsų reikalas, nieko negalim, įstatymai yra tokie, kokie yra.
    Deja, dronais ir fotografijomis įstatymų nepakeisi – tai yra ilgas ir nuoseklus darbas, kurį reikia realiai padaryti. Miesto valdžia inicijuoti realių permainų įstatymų bazėje nenori ir nesugeba, Seimas irgi nenori, nes verslas sau naudingų įstatymų laikosi ir laikysis įsikibę. Tai kas tie darytojai, kas tie įstatymų keitėjai? Panašu, kad vien visuomenininkai, iš kurių ta pati visuomenė, valdžia ir verslas niekada nepamiršta pasišaipyti ir kiekviena proga purvu apipilti, retkarčiais ir teisiniu persekiojimu pagrąsinti. Todėl tai yra klausimas ne apie neatsakingą verslą, korumpuotas institucijas, neįgalią valdžią – o apie kvailinamą visuomenę, kuri vis dar galvoja, kad valdžia staiga ims ir pradės rūpintis jos gerove. Didesnioji klaipėdiečių dalis vis dar patys renkasi būti kvailinamais. Jau prasidėjęs naujas kvailinimo sezonas – Seimo rinkimai, todėl stebėkit kaip jums vėl žadės ir meluos, o patekę į Seimą viską pamirš. O paskui klaipėdiečiai vėl galės patys nieko nedaryti, nes visi kiti bus kalti.

    Reply
  2. XXX

    Kokia tiesa KLASCO ieško? Juk ir taip visi žino kad teršia geležies rūda gyventojų gyvenamą aplinką ir marias, tai kiek tas cirkas ar tęsis? Gal pagaliau savivaldybė sąžinė prabilo!

    Reply
  3. Z

    Nori perkelti geležies rūdos krovą nuo jau iškankintų gyventojų prie dar neiškankintų gyventojų, ir dar arčiau senamiesčio, piliavietės, Memelio miesto. Šią įmonę karma turėtų anksčiau ar vėliau sudraskyti į gabalus už visų nepagarbą.

    Reply
    • Xy

      Kaip jie dar nepaspringo savo melu. Rūpinasi mat gyventojais, niekšai

    • :(

      „prie dar neiškankintų gyventojų” – Gyvenu Zauerveino g., prie pat klasco administracijos, patikėkite, kankina dar ir kaip, vidinės palangės nusėtos geležies rūda, vaikai juodom kojom iš kiemo pareina ir t.t. Vienu žodžiu turim pilną paketą „dovanėlių” iš šios sovietinio mąstymo kompanijos.

    • Anonimas

      „šios sovietinio mąstymo kompanijos”

      na jau, na jau

      „Įdėmiai stebime kaip sekasi uosto kompanijoms, kaip pasitvirtina mūsų į uostą įdėtos investicijos. Matau KLASCO kompaniją ištisas paras per savo kabineto langą iš devintojo aukšto. Matau kiek atplaukė laivų, kiek pakrauta krovinių, pastatyti ir dirba naujieji kranai, naujai pastatyti sandėliai. Džiausiuosi KLASCO investicijomis ir jų gaunama grąža, o tuo pačiu šios kompanijos atnešama nauda Klaipėdos uostui ir valstybei“, – akcentavo A.Vaitkus.

      Skaityti daugiau: https://klaipeda.diena.lt/naujienos/verslas/imoniu-pulsas/klasco-solidarizuojasi-su-valstybe-787804

      Zodziu, dziaukites

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Svarbu, Uostas ir jūra

„Klasco” ir miesto valdžios mūšis grįžta į pradinę stadiją

Klaipėdos jūrų krovinių kompanija („Klasco”), teismams skundusi praėjusios kadencijos Klaipėdos miesto tarybos 2022-ųjų pavasarį priimtą sprendimą nepritarti jos planuojamai naujai ...
2024-03-14
Skaityti daugiau

Svarbu, Unikali urbanistinė istorija

Klaipėdos statybos objektas Nr. 1: didžiulės taršos, aistrų ir neatsakytų klausimų istorija IV

„Atsirado tada jau ir Būtingės variantas, galiausiai prasidėjo ten statybos, bet tyliai ramiai liko Klaipėdos terminalas, nors buvo kalbama, kad ...
2024-03-11
Skaityti daugiau

Svarbu, Uostas ir jūra

Vėjo jėgainės uoste: statybas jau planuoja ir direkcija

Praėjus keletui mėnesių po to, kai buvo paskelbti projektiniai pasiūlymai, pagal kuriuos AB Klaipėdos jūrų krovinių kompanija („Klasco“) numato pertvarkyti buvusią ...
2024-03-04
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This