P0

Miestas, Svarbu

Biržos tiltas: bus rūpesčių (5)

Avatar

Martynas Vainorius
2020-07-29


2006-2007 m. restauruotas Biržos tiltas net ir po naujo kontrsvorio atstatymo bei likusių penkių sustiprinimo negali pasikelti taip, kaip turėtų, ir yra įkalinęs burlaivį „Meridianas”, kuris jau pavasarį turėjo būti išplukdytas į apžiūrą doke.

Šiuo metu savivaldybės pasamdyta bendrovė atlieka tilto ekspertizę, po kurios paaiškės, ką dar reikia padaryti, kad šis sovietinis statinys funkcionuotų taip, kaip ir priklauso. Tačiau jau ir pirminiai signalai iš ekspertų rodo, kad rūpesčių bus nemažai.

Martyno Vainoriaus nuotr.

Birželio pradžioje į tradicinę „Meridiano“ burių pakėlimo ceremoniją kviesdami barkentinos savininkai kartu informavo, jog šį pavasarį buvo planuojama laivą plukdyti į remonto doką, mat po paskutinio jo nuleidimo į vandenį praėjo pusseptintų metų ir dalis medinės laivo apkalos jau yra pažeista agresyvios aplinkos poveikio. Be to, būtina įvertinti povandeninės laivo dalies būklę, nuvalyti vandens augmeniją, kriaukles, atstatyti tam tikrus jos parametrus, perdažyti, kad laivas galėtų saugiai tarnauti naują laikotarpį iki kito dokavimo.

„Tai, kad „Meridianas“ yra įkalintas dėl Biržos tilto pakėlimo problemų, mums iš tiesų kelia nerimą, nes, reikalui esant, nebūtų įmanoma imtis skubių veiksmų laivui ištempti į remonto doką, kyla avarinių situacijų grėsmė“, – tada cituotas laivą valdančios viešosios įstaigos savininkas Aloyzas Kuzmarskis.

Biržos tiltas paskutinį kartą buvo renovuotas 2006-2007 metais. Tuo metu tilto rekonstrukciją atliko konkursą laimėjusi bendrovė „Hidrostatyba“. Restauravimas kainavo 1,34 mln. eurų, projektas – 43,4 tūkst. eurų, dar 4,3 tūkst. eurų sumokėta už projekto ekspertizę.

Pernai rudenį UAB „Čiukuro resta” už beveik 163 tūkst. eurų ėmėsi remonto darbų: demontavo ir išgabeno apie 7 kub. m nukritusį kontrasvorį ir vietoje jo sumontavo naują, kitus penkis sovietinius kontrasvorius sustiprino plieno juostomis, suremontavo jų pažaidas bei atliko aštuonių ortotropinių plokščių atraminių guolių remontą.

Klaipėdos tiltų ir viadukų priežiūros paslaugas teikiančios bendrovė „Gatas” atstovai tikino, kad Biržos pakėlimo mechanizmas veikia, o kokia yra jo būklė bei kokia nauda iš kontrsvorio remonto, nurodė teirautis savivaldybėje.

Savivaldybės administracijos Miesto tvarkymo skyriaus vyriausiasis specialistas Karolis Šakarnis aiškino, kad tiltas po kontrsvorio remonto jau pakyla, tačiau ne tiek, kad galėtų praplaukti „Meridianas”.

„Dar daroma visų parametrų ekspertizė. Ji turėtų rugpjūčio antroje pusėje būti baigta, tad kol kas priežastys neaiškios. Kai gausime išvadas, pirksime darbus, kokių reikia pilnai tiltui sutvarkyti”, – sakė specialistas.

Tilto ekspertizę už 25 000 eurų atlieka konkursą laimėjusi bendrovė „INHUS Engineering”.

„Preliminariai jau aišku, kad reikalų turėsime nemažai. Ekspertai teigė, kad turėsime rūpestėlių”, – sakė Miesto tvarkymo skyriaus vedėja Irena Šakalienė.

Pasak viešosios įstaigos Klaipėdos jūrinio miesto simbolis burlaivis „Meridianas“ atstovo Gedimino Gudavičiaus, visi darbai, kuriuos įmanoma atlikti nuo pontono barkentinai stovinti prie krantinės, yra padaromi, tačiau poreikis dokuoti laivą niekur nedings, juolab kad ir teisės aktai numato tokį reikalavimą.

„Miesto vadovai yra pažadėję pasirūpinti, jog tilto remontas būtų tarp prioritetų. Tad tikimės, kad jei ne rudenį, tai pavasarį tiltas jau leis išplukdyti laivą”, – sakė G. Gudavičius.

ISTORIJA

Iki XVIII a. antrosios pusės medinis Biržos tiltas turėjo strateginę reikšmę: dešiniajame upės krante jį saugojo supiltas ravelinas. Tiltas miestui duodavo nemažų pajamų: kiekvienas praplaukiantis laivas privalėjo mokėti tilto pakėlimo mokestį – tilto viduryje būdavo atidaroma nedidelė anga, kad pralįstų burlaivių stiebai.

1877 m. pagal vietinio architekto Mejerio projektą buvo pradėtas statyti naujas varstomas metalinis tiltas ant mūrinių atramų. Tiltą statė Gdansko firma. Jis buvo atidarytas 1879 m.

1904 m., kai pradėjo važinėti tramvajus, viršutinė tilto dalis dar kartą rekonstruota. Po šios rekonstrukcijos tiltą papuošė du metaliniai ažūriniai jugendo stiliaus portalai, prie kurių buvo pritvirtinti žibintai. Kad judamos tilto dalys neišlinktų, jų galai buvo įtempti metalinėmis alkūninėmis konstrukcijomis. Toks tiltas išstovėjo iki XX a. trečiojo dešimtmečio pabaigos. Vėliau jo turėklai buvo supaprastinti, o portalai pašalinti.

Antro pasaulinio karo metu tiltas buvo sugriautas. Atstatytas 1948 m., bet jau pakeitus kryptį – tiltas „paslinktas” labiau į dešinę. 


    2020-07-29

    5 komentarai “Biržos tiltas: bus rūpesčių”

    1. „Preliminariai jau aišku, kad reikalų turėsime nemažai. Ekspertai teigė, kad turėsime rūpestėlių”, – sakė Miesto tvarkymo skyriaus vedėja Irena Šakalienė.
      rūpestėlių ??? Vėl milijonai iš miestečių ? O kažkas pasistatys trobelę priemestyje… Kaip jau užknyso šitas kalbančios galvos savybliadoj. Joniškės g. į ką vėl panaši ? Juk kapitaliai remontavot nuo Bangų iki kapų. Svoločiai, kada jau prisiesit ? Pasprinkit jau pagaliau.

    2. turime tikrai, tik ne su tiltu, o su politikais ir MERU priešakyje, kurie nusamdė mums savivaldybės specus – mus atstovauti UŽSAKOVAIS visuose iš biudžeto finansuojamuose darbuose

      • ar tik nepervertinote talentų? Jau pirštu nerodant į broliukus latvius, bet ir Vilnių, Kauną ir daugumą Lietuvos miestelių tiesiog lenkė ir turtų krizės, covido pandemijos ir amžini rinkimėliai. Tiesiog užkeikimas kažkoks, nes tik mūsų strateginio proveržio mėlyno miestelio merą puola visos pasaulio nesibaigiančios negandos. Gal žvakutę uždekite

    Parašykite komentarą

    El. pašto adresas nebus skelbiamas.

    Parama

    Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos" žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja - paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai" sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

    Paremti
    Atviri dokumentai

    VšĮ „Klaipėda atvirai" kiekvieno mėnesio pradžioje skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat - detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

    Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai" dalininkų sąrašą.

    Su dokumentais galite susipažinti čia
    Informacija

    Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso
    VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

    Redakcijos adresas:
    Bangų g. 5A (3 aukštas)
    Klaipėda, LT-91250
    Tel. + 370 650 77550
    el. paštas: info@atviraklaipeda.lt