Klaipėdos meras: salietra uoste nesandėliuojama

Svarbu, Uostas ir jūra

Libano sostinėje Beirute įvykusi tragedija, kai sprogus uoste laikomai amonio salietrai buvo sugriauta dalis miesto ir žuvo daugybė žmonių, privertė sutelkti dėmesį ir į Klaipėdos uostą, nes ir čia perkraunama ši medžiaga.

Tačiau Klaipėdos meras Vytautas Grubliauskas, pirmadienį susitikęs su Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generaliniu direktoriumi Algiu Lataku, tvirtino dar kartą išgirdęs, jog perkraunat salietrą laikomasi visų saugumo reikalavimų. Kita vertus, meras pasiūlė, jog viešumo galėtų būti ir daugiau.

„Klasco” teritorija. Renaldo Kulikausko nuotr.

„Visame Klaipėdos uoste per metus perkraunama apie 0,5 mln. tonų amonio salietros. Maždaug du trečdaliai yra perkraunami „Klasco“, o likusi dalis – kituose terminaluose. Jų iš viso yra penki, kuriuos vyksta tokia krova. Mane domina visa saugumo grandinė, nes tikrai nėra kalbos apie sandėliavimą. Direktorius užtikrino, jog Klaipėdos uoste kalba yra tik apie tam tikro kiekio sukaupimą, kuris iškart išplukdomas. Mane domino saugojimo taisyklės, saugumo užtikrinimas. Buvau patikintas, kad tikrai viskas uždengta, kad laikoma tik tiek, kol susikaupia, kad būtų galima išplukdyti“, – po susitikimo teigė V. Grubliauskas.

Jo žodžiais, Uosto direkcijos vadovas informavo, kad tuos terminalus, kuriuose perkraunama amonio salietra, stebi 14 institucijų, kurios kasmet bent vieną kartą per metus privalo patikrinti bendroves pagal jų veiklos sertifikatus, vadinamąsias saugumo ataskaitas.

„Pasiūliau, kad visos tos saugumo ataskaitos būtų pakankamai viešos. Anksčiau jos tokios ir buvo, tačiau dabar, prisidengiant asmens duomenų saugumu, taip nebėra. Todėl pasiūliau uosto vadovui inicijuoti saugumo ataskaitų viešą skelbimą, aišku, tie duomenys, kurie turi būti saugomi, privalo būti eliminuoti. Kuo daugiau bus viešumo, sumažės neatsakytų klausimų, nes jie ir didina įtampą, kelia nepasitikėjimą, neprisideda prie tikėjimo, kad viskas yra gerai ir saugu“, – kalbėjo Klaipėdos meras.

Jis tikino, jog uosto vadovo paprašė, kad ir Uosto direkcijos darbuotojai, kurie tikrina tuos terminalus, papildomai „užmestų akį, ar tikrai viskas uždengta, ar viskas kraunama taip, kaip nurodyta saugumo ataskaitose“.

„Manęs nedomina spekuliacijos tema sprogs ar nesprogs. Mane domina reali situacija, kaip užtikrinamas saugumas, kaip stebima ir kontroliuojama, ar tai nuolat daroma“, – teigė V. Grubliauskas.

Priminsime, jog uostamiesčio visuomenininkai praėjusią savaitę ėmė kelti klausimą, ar Klaipėdoje yra viskas padaryta, kad čia neįvyktų panaši nelaimė, kokia sukrėtė Beirutą. Jo uoste sprogo beveik trys tūkstančiai tonų saugotos amonio salietros. Sprogimas buvo toks stiprus, kad sugriovė didelę dalį miesto, žuvo daugybė žmonių.

Tikinama, jog Klaipėdos uoste vienu metu gali būti sukaupta ne daugiau nei 700 tonų amonio salietros, esą tokie yra saugumo reikalavimai.

22 Comments

  1. Klaipedietis

    Ir vėl eilinis melas…Sandėliuojam yra tikrai, tikrai neišplukdoma 24 tonos ( 1 fūra ) arba 60 tonų ( 1 vagonas ) trąšų…o sandėliuojama kol susidaro pilno laivo užkrovimas tai yra apie 30 tūkst tonų….Taip, kad eilinį kartą Meras bando Klaipėdiečius apgauti ir užliuliuoti…

    Reply
    • Anonimas

      Meras sako tai ka jam sako uostininkai

  2. Naujas

    sandėliavimo apibudinimas -„…laikoma tik tiek, kol susikaupia, kad būtų galima išplukdyti…” Tai kiek? valandą, dieną, savaitę, metus? Išplaunama bet kokia konkretika ir atsakomybė. Tas „laukimas” tai masiniai griovimai 900m spinduliu ir min 24 000 žm aukų šioje zonoje nelaimės atveju. Taip rašo pati Klasco -https://www.klaipeda.lt/data/public/uploads/2020/07/klasco.pdf. Jei tokios vietos 4-5 uoste , kaip teigia meras, tai rizikos pavojus ….dauginkite patys. Bet, niekas nieko apie tai nežino ir anot mero -„…viešumo galėtų būti daugiau…”. Savivaldybės administracija derina tokius planus, miesto taryba nieko nežino ir tyli. TAI kam dirba mūsų miesto meras? BEPROČIAI

    Reply
  3. Anonimas

    čia toj fotkėj ant kranto sukrautos rietuvės tentais pilkais ir žaliais uždengtos guli tai ne trąšos, ne sandėliavimas, tai „iš karto išplukdomas”? Mėnesių mėnesiais gulėdavo.

    Reply
  4. Grubilauka kidėl tai apsimelavai?

    Su Girulių iškirtimu ,kuriam pritariai ir dabar su trašom?
    Eik LAUK. ATSISTATYDINK PAGALIAU

    Reply
  5. GintarasR

    Klaipėdiečiams yra sakoma netiesa. Skaitykit dokumentą nuorodoje, ten yra aiškiai pasakyta kas ir kaip sandėliuojama ir laikoma, kokie kiekiai ir kaip atvežama ir kraunama. Bet tiek to – pameluosi, patiešysi… Yra svarbesni dalykai.

    Lentelė Nr.2 – tai Klasco pateiktas galimos nelaimės scenarijus apie kurį kalba visuomenininkai. Ten rasite skaičius apie maždaug 26 tūkst. klaipėdiečių kurie žūtų arba patirtų sužalojimus įvykus gaisrui su sprogimu laive su salietra. Dar ką mes turime suvokti – ten šalia yra didžiuliai kiekiai amoniako uosto šaldytuve. Jau geriau specialistai tegul pasisako tuo klausimu dėl pasekmių, jei tokių specialistų dar turinčių sąžinę mieste liko.

    https://www.klaipeda.lt/data/public/uploads/2020/07/klasco.pdf

    Tai ne panikos kėlimas, kuriuo mane tuoj kaltinsit – tai viešas dokumentas ir raginimas miesto vadovams elgtis korektiškai ir bent mokymus žmonėms surengti, kad mes žinotume kur tų jūsų surinkimo punktų ieškotis, jei gyvas likai .

    Reply
    • :)

      Dar reikėtų visus gyvenančius prie jūrų marių išmokyti plaukti , nes gali nuskęsti , o namus panašu laikas statyti be langų – žmonės , tame tarpe vaikai per dažnai pradėjo kristi 🙂 Oi kiek daug pavojų tyko žmogelių tame gyvenime 🙂 Drąsos Gintarai :)))

    • GintarasR

      Žinote, Drąsuoli, yra apgailėtina, kad nesugebat net apkaltinti, jog tai aš tą viešinamą dokumentą sukūriau, ar kad nesugebu jo perskaityti ir todėl dezinformuoju visuomenę. Taip stropiai visus šio straisnio komentarus aptarnavot, o ėmėt ir suskydot apie langus, vaikus ir kitus niekaip su tema nesusietus vėjus. Tai kas atsitiko? Tema draudžiama, ar šiaip prisimelavus nepatogu? Drąsos, būkim atviri 🙂

    • To tam:)))))

      :)) to tas dvitaškis -ar meras ar Neniškis rašinėja?

  6. Kamanė

    Iš to kaip kažkada nepakartojamas KRAAD’o direktorius A. Kairys pasakė visuomenininkams ,,..uoste dar ne tokie nuodai kraunami, o jūs čia dėl vežamų per miegamuosius rajonus cheminėmis medžiagomis užterštų Fortumo pelenų pergyvenat?”, galima spesti kad Klaipėdos uostas TIKRAI LABAI SAUGUS IR EKOLOGIŠKAS”:D:D:D..

    Reply
    • .....

      Nežinau ką sakė kažkoks Kairys ,aš žinau įstatymus kurie nurodo ką galima ” krauti ” uoste . Siūlau ir Jums pasidomėti , o ne daryti prielaidas . Kiek galima pletkinti …

  7. kas gali paaiškinti ?

    kuo skiriasi „…tam tikro kiekio sukaupimas…” nuo sandėliavimo ?

    Reply
    • ....

      Kurio žodžio nesupratote ? 🙂 ……kuris iš karto yra išplukdomas …:)

  8. UOSTO DIREKCIJA INFORMUOJA:

    Krovėm, kraunam ir krausim visas degias, sprogias ir nuodingas medžiagas. Ir būtinai viduryje miesto prie gyvenamųjų namų, mokyklų, darželių. Kodėl? Tokia yra žaliojo uosto vizija.

    Reply
    • ....

      Matėt sandėliuojant ? Manau ne . Tokiu atveju esate primityvus kiršintojas ir pletkininkas .

    • UOSTO DIREKCIJA INFORMUOJA

      …dar kartą: nesandėliuojame, nes ploto trūksta, o dėl krovimo… Krovėme, krauname ir krausime! Vizija tokia yra mūsų – žaliojo uosto su krovimu iki visiško pažaliavimo.

    • 2 ....

      Šiuolaikinis terminas kiršintojams ir pletkininkams yra „trolis”

    • TO 2...

      UOSTO DIREKCIJA INFORMUOJA draugą 2 paskutinį kartą, kad ne dėl mūsų kaltės su draugu 2 nesusišnekame: mes rašome apie „krovėm, kraunam ir krausim visas degias, sprogias ir nuodingas medžiagas”, o draugas 2 kažkodėl visnori šnekėti apie sandėliavimą (tam tikro kiekio sukaupimą). Biškį galvokit. Turėtų užtekti.

    • Fejerverkas

      Ekstra atveju ir paties uosto „gilinti” nebereikėtų….

  9. Per vt rodė sandelioja maišaia

    Mere kodel meluoji?

    Reply
  10. ko miegat ?

    Palapines ” laikinasias” šalinti !!!!!

    Reply

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Uostas ir jūra

Daugiau krauta grūdų, mažiau - naftos produktų

Pirmą šių metų ketvirtį Klaipėdos uoste krauta beveik 8,5 mln. tonų krovinių. Palyginti šį kiekį su tuo pačiu praėjusių metų ...
2024-04-24
Skaityti daugiau

Uostas ir jūra

Siekia stiprinti jūrų transporto ryšius su Egiptu

Lietuva ir Egiptas ketina glaudžiau bendradarbiauti, gerindami šalių tiesioginį susisiekimą oru ir plėtodami jūrų transporto ir logistikos jungtis. Tokias galimybes ...
2024-04-23
Skaityti daugiau

Fotoreportažai, Uostas ir jūra

Kruizinės laivybos sezono startą paskelbė muzikuojantis laineris

Šaltą, vėjuotą ir lietingą antradienio vidurdienį Klaipėdos uoste prisišvartavo pirmasis šiemet kruizinis laivas. Laineriui „Le Bellot” – tai ir pirmasis ...
2024-04-23
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This