Uoste griežtinama amonio nitrato trąšų kontrolė

Svarbu, Uostas ir jūra

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija praneša griežtinanti uoste perkraunamų ir laikinai saugomų amonio nitrato trąšų patikras.

Papildomų priemonių ėmėsi ir šį krovinį kraunantys uosto naudotojai – pirmadienį amonio nitrato trąšų krovinį priėmusi Klaipėdos jūrų krovinių kompanija „Bega“, dar iki atvykstant laivui, įmonėje patikrino visas grandis, kad būtų užtikrintas sklandus ir saugus krovos procesas.

„Uosto kapitono tarnybos atsakingi darbuotojai pavojingų krovinių, taip pat ir amonio nitrato trąšų, kontrolę uoste vykdo nuolat, tačiau esame davę nurodymą atlikti papildomas amonio nitrato trąšų iškrovimo, pakrovimo, judėjimo ir laikino saugojimo apžiūras. Vienareikšmiškai uoste yra ir turi būti užtikrinama derama tokių krovinių priežiūra ir kontrolė. Dar kartą noriu pabrėžti, kad pavojingieji kroviniai, tokie kaip amonio nitrato trąšos, uoste nesandėliuojami, o tik laikinai saugomi“, – pranešime cituojamas Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius Algis Latakas.

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto naudojimo taisyklės pavojinguosius krovinius sandėliuoti uosto teritorijoje draudžia. Jie gali būti įvežami į uostą norint toliau transportuoti ir laikomi tiek, kiek reikia technologiniam procesui. Per Klaipėdos uostą gabenami tokie kroviniai yra griežtai kontroliuojami. Jų vežimą reglamentuoja tiek Lietuvos, tiek tarptautiniai norminiai aktai bei įstatymai, o kontrolę vykdo atsakingos institucijos.

Uosto direkcijos Uosto priežiūros skyriaus atsakingi darbuotojai kontroliuoja šių krovinių pakrovimą, iškrovimą, judėjimą ir laikiną saugojimą uoste. Visus Klaipėdos uoste kraunamus pavojinguosius krovinius, tarp jų ir amonio nitrato trąšas, Uosto direkcijos darbuotojai mato skaitmeniniame žemėlapyje, kuris buvo sukurtas įgyvendinus ES finansuojamą projektą HAZARD.

Sistema skaitmeniniu pavidalu leidžia matyti visą Klaipėdos uostą, krovinių išdėstymą, realiu laiku matomi visų uoste esančių meteorologinių ir oro taršos stotelių duomenys, todėl bet koks taršos nuokrypis ar įvykusi galima avarija yra akimirksniu fiksuojama ir matoma, informacija operatyviai gali būti perduodama atsakingiems asmenims ir institucijoms.

Pavojinguosius krovinius kraunančios uosto įmonės turi turėti specialią įrangą, privalo paskirti atsakingus ir kompetentingus asmenis, galinčius nuolat vykdyti operacijų su pavojingaisiais kroviniais kontrolę. Klaipėdos uosto kompanijose, kuriose perkraunami šie kroviniai, dirba pavojingųjų krovinių specialistai.

Šiemet pirmą laivą su tokiu kroviniu priėmusios kompanijos „Bega“ vadovų teigimu, įmonė saugos atžvilgiu yra nuolat pasirengusi, kasmet atliekami kompleksiniai atsakingų institucijų patikrinimai, įmonė vykdo mokymus, pratybas, kaip to reikalauja saugią amonio nitrato trąšų krovą reglamentuojantys dokumentai.

„Pagal galiojančią tvarką įprastai prieš 48 valandas iki tokio krovinio perkrovimo mes informuojame apie tai atsakingas institucijas. Tą padarėme ir šį kartą. Vis dėlto, atsižvelgdami į dabartinį visuomenės dėmesį, ėmėmės dar ir papildomų priemonių. Nelaukdami eilinio patikrinimo, surinkome atsakingus žmones, tarnybas, dar kartą kruopščiai patikrinome visas grandis, dokumentaciją, įrangą ir technologijas, terminalo apsaugą, kad krovos procesas būtų absoliučiai saugus ir skaidrus“, – sako kompanijos „Bega“ generalinis direktorius Laimonas Rimkus.

Dalis pirmadienį į įmonę atgabento krovinio iš šio laivo bus iškrauta kompanijos „Bega“ terminale ir sausumos transportu išgabenta į paskirties vietas šalies ūkininkams, žemės ūkio bendrovėms. Likusi dalis tuo pačiu laivu bus išplukdyta į Rytų Baltijos uostą. Pasak įmonės atstovų, su importuotoju yra sudarytas griežtas krovinio išvežimo iš Klaipėdos uosto grafikas. Krovinys iš laivo bus iškraunamas į specialiai tam pritaikytą dengtą talpyklą, atitinkančią amonio nitrato trąšų saugios krovos reikalavimus. Tuo pačiu metu trąšos bus kraunamos į sausumos transportą ir išgabenamos iš uosto.

2019 m. Klaipėdos uoste iš viso perkrauta apie 0,5 mln. t amonio nitrato trąšų. Šį krovinį uoste krauna ir laikinai saugoja penkios uosto krovos įmonės, kurių veikla atestuota Lietuvos transporto saugos administracijos.

5 Comments

  1. TAIGI TAŠOS NE SANDĖLIUOJAMOS, O LAIKOMOS UOSTE. IR JEIGU KĄ TAI JOS NESPROGTŲ, O DETONUOTU.

    Dėkojame už beribį rūpestį. Beje, kokiai sumai bega yra apdraudusi savo civiline atsakomybę? Kas pasakytų kiek kainuotų 60 proc Klaipedos atstatymas po begos cirkų? Na nors tiek, kad žmonių gyvybės nieko nekainuoja, vis lengviau įmonei būtu…

    Reply
  2. Pabudo

    O iki šiol ką? Nežinojo direkcija, kas kraunama ir laikoma? Ir kad tikrinti reikia, nes jei ką, miestelio prie uosto neliks?

    Reply
  3. Valdas

    30000 tos pačios Beirute sprogusios birios salietros bus sandėliuota Klaipėdoje ir tai laikoma norma? Kur žiūri kontroliuojančios įstaigos. Gerb. N. Puteikienė kodėl čia nesigirdi ir nesimato jūsų komentarų. Ar dėl salietros puolama tik viena bendrovė ?

    Reply
    • Nesikabinkit

      Ko jūs prie Puteikienės prikibot? Į valdančią daugumą kabinkitės: oratorių Grubliauską, proto bokštą Barbšį, kitus daugumos veikėjus. Jiems už tai ne tik ką, bet ir algą mokat. Puteikienė galutinai užmigt letarge jiems neleidžia.

  4. Tai Grubliauskas vėl melavo kad nekrauna

    Iš teksto:,,saugomų amonio nitrato trąšų patikras.”

    Reply

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Uostas ir jūra

Daugiau krauta grūdų, mažiau - naftos produktų

Pirmą šių metų ketvirtį Klaipėdos uoste krauta beveik 8,5 mln. tonų krovinių. Palyginti šį kiekį su tuo pačiu praėjusių metų ...
2024-04-24
Skaityti daugiau

Uostas ir jūra

Siekia stiprinti jūrų transporto ryšius su Egiptu

Lietuva ir Egiptas ketina glaudžiau bendradarbiauti, gerindami šalių tiesioginį susisiekimą oru ir plėtodami jūrų transporto ir logistikos jungtis. Tokias galimybes ...
2024-04-23
Skaityti daugiau

Fotoreportažai, Uostas ir jūra

Kruizinės laivybos sezono startą paskelbė muzikuojantis laineris

Šaltą, vėjuotą ir lietingą antradienio vidurdienį Klaipėdos uoste prisišvartavo pirmasis šiemet kruizinis laivas. Laineriui „Le Bellot” – tai ir pirmasis ...
2024-04-23
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This