Palangos plente – keliolika nemokamų kilometrų

Svarbu, Transportas

Vairuotojai, už važiavimą Palangos plentu priversti mokėti kelių mokestį, kol kas maitinami tik pažadais, kad bus geriau. Šįkart tikinama, kad mokestis bus panaikintas nuo rugsėjo, bet tik viename šio kelio ruože.

Kelių mokestis Palangos plente nuo pat Jakų žiedo renkamas nuo šių metų pradžios. Martyno Vainoriaus nuotr.

„Atvira Klaipėda“ dar balandžio pradžioje rašė, jog net ir lengvųjų komercinių automobilių vairuotojai, kurie važiuoja Palangos plentu, už tai per dieną turi susimokėti mažiausiai 6 eurus. Priežastis ta, jog nuo šių metų pradžios kelias buvo apmokestintas kelių mokesčiu, nors daugybę metų juo buvo galima važiuoti.

Vairuotojai nė nebandė slėpti, jog siekdami išvengti šio mokesčio Palangos plentą aplenkia ir važiuoja miesto gatvėmis. Dėl to ypač kenčia Tauralaukis. Pavyzdžiui, Saugaus eismo komisijoje neseniai net nuspręsta uždrausti sunkiasvoriam transportu važiuoti nedideliu Vėjo gatvės ruožu, jungiančiu „Žaliojo slėnio“ gyvenvietę su Tauralaukiu. Gyventojai skundėsi, jog visos sunkiasvorės mašinos per šį ruožą iš „Žaliojo slėnio“ atvažiuoja į Vėjo gatvę, o ja – toliau į miestą. Sunkvežimių vairuotojai tokį maršrutą renkasi tam, kad išvengtų važiavimo Palangos plentu, o sykiu – ir kelių mokesčio.

Lietuvos automobilių kelių direkcijos Tarptautinių ir viešųjų ryšių skyriaus vadybininkas Evaldas Tamariūnas „Atvirai Klaipėdai“ balandį aiškino, jog Palangos plentas apmokestintas Vyriausybės nutarimu. Jis buvo priimtas pernai lapkričio 20 d. ir juo buvo pakeistas Kelių naudotojo mokesčio dydžių ir šio mokesčio mokėjimo, administravimo ir priežiūros tvarkos aprašo 6 punktas, kuriuo vadovaujantis apmokestintas valstybinės reikšmės magistralinis kelias A13 Klaipėda–Liepoja (0–43,83 km).

„Šie sprendimai priimti po to, kai buvo atlikta A13 Klaipėda–Liepoja rekonstrukcija ir 2018 m. lapkričio 14 d. Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimu Nr. 1132 patvirtintas atnaujintas Valstybinės reikšmės automobilių kelių sąrašas. Vadovaujantis teisės aktais visi magistraliniai keliai turi būti apmokestinti“, – teigė E. Tamariūnas.

Balandžio pabaigoje vykusiame Klaipėdos miesto tarybos Finansų ir ekonomikos komiteto posėdyje, kai buvo svarstomas klausimas dėl mokesčių už naudojimąsi Klaipėdos miesto gatvėmis, komiteto narys Arvydas Vaitkus pasiteiravo, ką savivaldybė nuveikė, kad transporto priemonės, siekdamos išvengti mokesčio už važiavimą Palangos plentu, nevažiuotų Klaipėdos gatvėmis.

Klaipėdos savivaldybės Transporto skyriaus vedėjas Rimantas Mockus tąkart tvirtino, jog apie Palangos plento apmokestinimą sužinojo atsitiktinai.

„Atvirai pasakius, net nežinojome, kad kelias apmokestintas. Ministerija su mumis nieko nederino, nors įprastai daug teisės aktų derina. Mero vardu kreipėmės į ministeriją ir gavome atsakymą, kad nutarimas yra peržiūrimas, kad kelias bus grąžintas į prieš tai buvusią situaciją“, – teigė R. Mockus.

„Karantinas baigėsi, bet klausimas ir toliau lieka nesprendžiamas“, – apgailestavo laišką dėl šio kelių mokesčio „Atvirai Klaipėdai“ parašę vairuotojai.

R. Mockus tvirtino, jog praėjusią savaitę dar kartą kreipėsi į Susisiekimo ministeriją, esą klausė, kur užstrigo nutarimas dėl kelių mokesčio panaikinimo.

„Susisiekimo ministerijos specialistė atsakė, kad iki rugsėjo 1-osios sprendimas turi būti priimtas, kad turi būti Vyriausybės nutarimas. Jos paprašiau, kad mus dar kartą informuotų, kai tas nutarimas bus priimtas. Turiu specialistės patikinimą ir laukiame. Mes patys suprantame, kad visi nori kuo greičiau, bet ne aš sprendžiu, o ministerija, nors procedūra ir nėra sudėtinga. Mes ir patys matome, kad susidarė labai didelė problema, ypač Tauralaukyje. Kai tik tas nutarimas bus, būtinai informuosime visuomenę“, – pažadėjo R. Mockus.

Jis teigė, jog Vyriausybės nutarimo projekte numatyta kelių mokestį panaikinti ne visame Palangos plente, o tik jo ruože.

„Mokestis renkamas nuo 0 iki 43 kilometro. Dabar siaurina tą intervalą, regis, nuo 11 ar 13 kilometro iki 43. Esmė ta, kad Palangos plentas iki Kretingos viaduko turi būti nemokamas“, – aiškino R. Mockus.

0 Comments

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Svarbu, Verslas

Prie itin judrios sankryžos - motociklų salonas

UAB „Mėmelio valdos“ užsakymu šalia Palangos plento ir Liepų gatvės sankryžos, sklype Ragainės g. 24, projektuojamas prekybos paskirties pastatas su ...
2024-03-08
Skaityti daugiau

Svarbu, Transportas

Vandens autobusai - projektas su keturiomis jį „valdančiomis rankomis”

„Jeigu būtų taip paprasta, tokie laivai plaukiotų ir Vilniuje, ir Panevėžyje ir kituose miestuose, – kalbėjo VšĮ „Klaipėdos keleivinis transportas” ...
2024-02-26
Skaityti daugiau

Miestas

Kas sugalvojo naikinti lengvatas ukrainiečiams?

Nuo Rusijos agresijos į Klaipėdą pasitraukusiems ukrainiečiams uostamiesčio meras Arvydas Vaitkus siūlo nebeteikti viešojo transporto lengvatų. Toks pasiūlymas yra paremtas ...
2023-12-14
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This