„Bega“ plaunasi mundurą: priimtas amonio nitrato trąšų krovinys yra nesprogus

Svarbu, Uostas ir jūra

Šią savaitę Klaipėdos jūrų krovinių kompanijoje „Bega“ prisišvartavęs laivas, atgabenęs Lietuvos rinkai skirtų amonio nitrato trašų, vėl sukėlė diskusijų audrą, jog klaipėdiečiai neva yra pasodinti ant sprogios salietros statinės.

Asociatyvi Mato Mačiulskio nuotr.

Alfa.lt skelbė, jog „į Klaipėdą atplaukęs laivas su sprogiomis trąšomis nebuvo priimtas kaimyniniuose uostuose“. Publikacijoje nurodoma, jog „Bega“ priėmė iš Gruzijos Poti uosto atplaukusį didžiulį laivą su 31 tūkst. tonų nefasuotos amonio salietros.

„Galbūt Beiruto įvykiai (jo uoste sprogo amonio salietra iš Gruzijos – V. S), galbūt artėjantys rinkimai, galbūt konkurencija. Ir kilo tokia sumaištis“, – teigė kompanijos „Bega“ komunikacijos vadovas Gediminas Gudavičius.

Šios bendrovės vadovai ketvirtadienį buvo pakviesti į pasitarimą su Klaipėdos mero pavaduotoju Arūnu Barbšiu. Pasitarime ir nagrinėta, ar krovinys tikrai nekelia pavojaus.

G. Gudavičius patvirtino, kad pirmadienį „Bega“ priėmė su Singapūro vėliava plaukiojantį laivą „IVS RAFLES“, kuriame yra 31 tūkst. tonų amonio nitrato trąšų.

„Šiuo metu trąšos yra iškraunamos. Kol kas numatyta iškrauti 15 tūkst. tonų. Trąšos iš laivo kraunamos į specialią talpyklą, o iš jos – į sausumos transportą ir taip jos vagonais išgabenamos ūkininkams, nes šios trąšos yra naudojamos žemės ūkyje. Krovinį importuoja didelė Lietuvos-Vokietijos bendra įmonė. Tikslas yra per dieną iškrauti ir išgabenti apie 1000 tonų. Paskelbta informacija, jog šio krovinio nepriėmė kiti uostai, yra visiška netiesa. Krovinys yra skirtas Lietuvos rinkai, tad net nelogiška, jei jis būtų iškrautas kaimyniniuose uostuose“, – teigė G. Gudavičius.

Jis pabrėžė, jog tai, kad amonio nitrato trąšos yra nefasuotos, nėra jokia sensacija. Taip trąšos „Begoje“ kraunamos jau ne vienerius metus ir toks krovos būdas yra suderintas su visomis atsakingomis institucijomis.

„Krovinio tikrai nepriėmėme slapta, kaip skelbiama toje publikacijoje. Oficialų pranešimą apie planuojamą priimti amonio nitrato trąšų krovinį „Bega“ Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijai pateikė rugpjūčio 14 dieną, o laivas su kroviniu prie 70-os Klaipėdos valstybinio jūrų uosto krantinės (naudotojas KJKK „Bega“) prišvartuotas rugpjūčio 17 dieną“, – teigė G. Gudavičius.

Ir A. Barbšiui buvo pateiktas šio krovinio pavyzdys – baltos amonio nitrato trąšų granulės. Jų gamintojas – JSC „Rustavi Azot“ gamykla Gruzijoje.

„Suprantama, kad visuomenėje kilo ažiotažas, nes trąšos yra pagamintos Gruzijoje, o Beirute sprogusi salietra taip pat buvo gruziniška. Tačiau pirmiausia Beirute salietra buvo sandėliuojama šešerius metus, be to, ji buvo skirta Mozambikui gaminti sprogmenis. Šis krovinys, pasiekęs mus, importuojamas į Europos Sąjungos rinką vadovaujantis 2014 m. Europos Sąjungos ir Europos atominės energijos bendrijos bei jų valstybių narių ir Gruzijos Asociacijos sutartimi, kuria tarp ES ir Gruzijos yra įtvirtinta išsami ir visapusiška laisvosios prekybos erdvė“, – pabrėžė G. Gudavičius.

Be to, pagal Jungtinių Tautų pavojingų krovinių vežimo ekspertų komiteto klasifikaciją, kroviniui suteiktas JT kodas Nr. 2067. Šis kodas nurodo, kad tai yra žemės ūkio paskirties trąšos, pagamintos naudojant amonio nitrato ir kitų neutralizuojančių neorganinių medžiagų mišinius.

Dar liepos 10 dieną buvo paimti krovinio mėginiai ir atlikti krovinio atsparumo detonacijai testai, kuriuos atliko ir krovinio sertifikatą išdavė pasaulinės korporacijos „Bureau Veritas“ Estijos inspektoratas. Krovinio sertifikate, anot G. Gudavičiaus, juodu ant balto parašyta, jog krovinys yra nesprogus.

1 Comment

  1. Diedas

    Paskaitai tokius ” makaronų” kabinimus ir galvoji :Baltarusijos, Rusijos problemos tai jų problemos, o mūsų problemos, mums kuriamos mūsų tėvynainių ištroškusių eurų kiekio.
    Reziume, savas vagis (šio atveju verslininkas) namuose baisesnis už svetima už tvoros.

    Reply

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Uostas ir jūra

Siekia stiprinti jūrų transporto ryšius su Egiptu

Lietuva ir Egiptas ketina glaudžiau bendradarbiauti, gerindami šalių tiesioginį susisiekimą oru ir plėtodami jūrų transporto ir logistikos jungtis. Tokias galimybes ...
2024-04-23
Skaityti daugiau

Svarbu, Uostas ir jūra

Stringa konkursai dėl vandenilio gamyklos statybos Klaipėdoje

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija nukėlė atviro tarptautinio konkurso dėl vandenilio gamybos uoste įrangos, įskaitant jos montavimą, paleidimą, pasiūlymų pateikimo ...
2024-04-22
Skaityti daugiau

Fotoreportažai, Kultūra

„Mūzos“ apdovanojimas - Eglei Barauskaitei

Šeštadienį vakare į Klaipėdos dramos teatro spektaklį „Fragmentas“ susirinkę žiūrovai tapo tradicinio „Mūzos“ apdovanojimo teikimo ceremonijos liudininkais. Jau eilę metų ...
2024-04-13
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This