Uosto direkcija pranešė, kad šį penktadienį oficialiai bus duotas startas rekonstruoti Klaipėdos uosto šiaurinį ir pietinį bangolaužius (molus).
Konkursą laimėjo Vokietijos „Hecker Bau GmbH & CO. KG.“ ir Belgijos „Herbosch – Kiere N.V.“ bendrovių konsorciumas. Darbų vertė – apie 40 mln. Eur (be PVM).
Šis projektams vadinamas amžiaus projektu. Rekonstrukcijos metu numatoma sustiprinti esamus pietinį ir šiaurinį bangolaužius, nekeičiant jų konfigūracijos. Abu bangolaužiai kai kuriose vietose bus paaukštinti, dalyje hidrotechninių statinių bus įrengtos atraminės sienutės. Ant pietinio bangolaužio bus įrengtos ir apžvalgos aikštelės gyventojams.
Bangolaužius planuojama rekonstruoti per trejus metus.
Rangos darbų konkursas vyko gana komplikuotai. Jis buvo paskelbtas dar sausį, bet prireikė keturių pasiūlymo teikimų terminų atidėjimų.
Klaipėdos uosto taryba dar 2018 m. vasarį buvo priėmusi sprendimą, kurį iš galimų uosto vartų rekonstrukcijos variantų rinktis – buvo nutarta tvarkyti dabartinius molus jų neilginant ir nekeičiant padėties. Vėliau tam pritarė ir Uosto plėtojimo taryba.
Teigta, kad šis beveik penkis kartus pigesnis variantas nei kita rimčiausiai narinėta alternatyva, taip pat leis į uostą įvesti pačius didžiausius į Baltijos jūrą galinčius įplaukti laivus (15,2 m grimzlės), o laivų eismo ribojimo parų skaičius per metus sumažės beveik trečdaliu. Be to, šis variantas be jokių kliūčių leistų plėtoti ir išorinio uosto projektą. Tada skelbta, kad toks rekonstrukcijos variantas gali atsieti apie 41,8 mln. eurų.
Anot Uosto direkcijos, esama Klaipėdos uosto įplaukos infrastruktūra užtikrina, kad ramaus oro sąlygomis uosto įplaukos kanalo techniniai parametrai yra tinkami visiems laivams saugiai įplaukti į uostą. Tačiau esant didesniam bangavimui, siekiant užtikrinti saugumą, laivų įplaukimams į uostą yra taikomi apribojimai, ypač didiesiems laivams.
Kadangi pastaraisiais metais į uostą atplaukia vis daugiau didesnių parametrų laivų, dėl nepalankių meteorologinių sąlygų ilgėja laivų eismo ribojimo laikas, tad atitinkamai ilgėja visos krovinių logistikos grandinės laikas. Planuojama, kad po rekonstrukcijos turėtų sumažėti dienų, kai dėl oro sąlygų ilgesni kaip 250 metrų laivai negali patekti į uosto akvatoriją – taip padidės ir laivybos uoste saugumas, ir logistinės grandinės efektyvumas.
Uosto direkcija kviečia visus klaipėdiečius ir miesto svečius kartu uždegti žalią šviesą šiam projektui penktadienį, 19 val., sudalyvaujant grupės „The ROOP“ koncerte. Renginys nemokamas, tačiau reikalinga išankstinė registracija – vietų skaičius ribotas. Registruotis čia.
ISTORIJA
Šiaurinis molas buvo statomas nuo 1834 iki 1884 m., o pietinis – nuo 1847 iki 1861 m. Dabartinis pietinio bangolaužio ilgis – 1 374 m, o šiaurinio – 733 m. Antstato konstrukcija įrengta iš akmenų, supiltų tarp medinių polių. Viršvandeninė dalis sumūryta iš akmenų, vėliau apibetonuota.
Uosto direkcija, būdama valstybės įmone, organizuoja koncertą. Leiskite paklausti kiek jis kainuos šiai mūsų valstybės įmonei ?
Kai Palangos tilta pasyatė pradėjo išnešti smeli iš papludimiu. Dabar tas pats bus