Startuos molų rekonstrukcija

Svarbu, Uostas ir jūra

Uosto direkcija pranešė, kad šį penktadienį oficialiai bus duotas startas rekonstruoti Klaipėdos uosto šiaurinį ir pietinį bangolaužius (molus).

Konkursą laimėjo Vokietijos „Hecker Bau GmbH & CO. KG.“ ir Belgijos „Herbosch – Kiere N.V.“ bendrovių konsorciumas. Darbų vertė – apie 40 mln. Eur (be PVM).

Martyno Vainoriaus nuotr.

Šis projektams vadinamas amžiaus projektu. Rekonstrukcijos metu numatoma sustiprinti esamus pietinį ir šiaurinį bangolaužius, nekeičiant jų konfigūracijos. Abu bangolaužiai kai kuriose vietose bus paaukštinti, dalyje hidrotechninių statinių bus įrengtos atraminės sienutės. Ant pietinio bangolaužio bus įrengtos ir apžvalgos aikštelės gyventojams.

Bangolaužius planuojama rekonstruoti per trejus metus.

Rangos darbų konkursas vyko gana komplikuotai. Jis buvo paskelbtas dar sausį, bet prireikė keturių pasiūlymo teikimų terminų atidėjimų.

Klaipėdos uosto taryba dar 2018 m. vasarį buvo priėmusi sprendimą, kurį iš galimų uosto vartų rekonstrukcijos variantų rinktis – buvo nutarta tvarkyti dabartinius molus jų neilginant ir nekeičiant padėties. Vėliau tam pritarė ir Uosto plėtojimo taryba.

Teigta, kad šis beveik penkis kartus pigesnis variantas nei kita rimčiausiai narinėta alternatyva, taip pat leis į uostą įvesti pačius didžiausius į Baltijos jūrą galinčius įplaukti laivus (15,2 m grimzlės), o laivų eismo ribojimo parų skaičius per metus sumažės beveik trečdaliu. Be to, šis variantas be jokių kliūčių leistų plėtoti ir išorinio uosto projektą. Tada skelbta, kad toks rekonstrukcijos variantas gali atsieti apie 41,8 mln. eurų.

Anot Uosto direkcijos, esama Klaipėdos uosto įplaukos infrastruktūra užtikrina, kad ramaus oro sąlygomis uosto įplaukos kanalo techniniai parametrai yra tinkami visiems laivams saugiai įplaukti į uostą. Tačiau esant didesniam bangavimui, siekiant užtikrinti saugumą, laivų įplaukimams į uostą yra taikomi apribojimai, ypač didiesiems laivams.

Kadangi pastaraisiais metais į uostą atplaukia vis daugiau didesnių parametrų laivų, dėl nepalankių meteorologinių sąlygų ilgėja laivų eismo ribojimo laikas, tad atitinkamai ilgėja visos krovinių logistikos grandinės laikas. Planuojama, kad po rekonstrukcijos turėtų sumažėti dienų, kai dėl oro sąlygų ilgesni kaip 250 metrų laivai negali patekti į uosto akvatoriją – taip padidės ir laivybos uoste saugumas, ir logistinės grandinės efektyvumas.

Uosto direkcija kviečia visus klaipėdiečius ir miesto svečius kartu uždegti žalią šviesą šiam projektui penktadienį, 19 val., sudalyvaujant grupės „The ROOP“ koncerte. Renginys nemokamas, tačiau reikalinga išankstinė registracija – vietų skaičius ribotas. Registruotis čia.

ISTORIJA

Šiaurinis molas buvo statomas nuo 1834 iki 1884 m., o pietinis – nuo 1847 iki 1861 m. Dabartinis pietinio bangolaužio ilgis – 1 374 m, o šiaurinio – 733 m. Antstato konstrukcija įrengta iš akmenų, supiltų tarp medinių polių. Viršvandeninė dalis sumūryta iš akmenų, vėliau apibetonuota.

2 Comments

  1. ..

    Uosto direkcija, būdama valstybės įmone, organizuoja koncertą. Leiskite paklausti kiek jis kainuos šiai mūsų valstybės įmonei ?

    Reply
  2. Sugadins ta kas yra

    Kai Palangos tilta pasyatė pradėjo išnešti smeli iš papludimiu. Dabar tas pats bus

    Reply

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Transportas

Baigta Baltijos pr. žiedinės sankryžos rekonstrukcija

Klaipėdos savivaldybė praneša, jog baigti Baltijos pr., Šilutės pl. ir Vilniaus pl. žiedinės sankryžos rekonstrukcijos darbai. Šiuo metu rengiama techninė ...
2024-04-19
Skaityti daugiau

Uostas ir jūra

Pradėta Uosto direkcijos laivyno bazės statyba

Pietinėje Klaipėdos uosto dalyje, Marių gatvėje, prasidėjo Uosto direkcijos laivyno bazės statyba. Darbų pradžia paženklinta kapsulės su laišku ateities kartoms ...
2024-04-18
Skaityti daugiau

Svarbu, Verslas

Planuojami ir mobilieji vandenilio pilstymo punktai

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija paskelbė konkursą dėl viešųjų vandenilio pildymo punktų įrengimo Klaipėdos mieste. Sunkiasvoriam ir lengvajam transportui skirti ...
2024-03-23
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This