Klaipėdos uosto bangolaužių rekonstrukcija: atskleidė, kada ant molų bus draudžiama vaikščioti

Fotoreportažai, Svarbu, Uostas ir jūra

[vc_row][vc_column][vc_column_text]Amžiaus projekto pavadinimą jau gavusi Klaipėdos uosto pietinio ir šiaurinio molų rekonstrukcija penktadienį buvo oficialiai pradėta. Teigiama, kad su šiuo projektu Klaipėdos uoste prasidės proveržis, o gyventojai tiek per rekonstrukciją, tiek po jos nepraras savo mėgiamos pasivaikščiojimų vietos.

Molų rekonstrukcijos pradžia paskelbta iškilmingoje ceremonijoje. Martyno Vainoriaus nuotr.

„Esame amžiaus įvykio liudininkai, nes skelbiame pradžią projekto, kuris svarbus uosto plėtrai ir ateičiai. Jis svarbus ir visai Lietuvai, nes tai yra viena iš priemonių, kuri užtikrins uosto konkurencingumą. Tai sudarys galimybes įmonėms dar daugiau plėsti savo veiklą, o tai yra įnašas į valstybės biudžetą bei visų žmonių gerovę“, – kalbėjo molų rekonstrukcijos pradžios ceremonijoje penktadienį dalyvavęs susisiekimo ministras Jaroslavas Narkevičius.

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius Algis Latakas tvirtino, jog esminė molų rekonstrukcijos nauda ta, kad į uostą galės įplaukti kur kas didesni laivai. „Baltijos jūroje kiekvieną minutę, jei pažiūrėtume iš viršaus, matytume 2000 laivų. Bet deja, dalis jų, kurie būtų labai reikalingi Klaipėdos uostui, negali į jį įplaukti. Tai yra didieji laivai, kurie krauna ir veža krovinius į Braziliją, Kiniją. Rekonstrukcijos metu bus išplėstas ir pagilintas įplaukos kanalas, todėl galėsime priimti ir pačius didžiausius laivus. Tad konkurencinėje kovoje šis faktorius nieko nebelems“, – pabrėžė A. Latakas.

Anot jo, molų rekonstrukcija Klaipėdos uoste leis pradėti daug kitų projektų, kurių nemaža dalis bus finansuojama iš DNR programos.

„Su šituo projektu Klaipėdos uoste turi įvykti didelis proveržis“, – tikino A. Latakas.

Rekonstruojami molai, pasak Uosto vadovo, savo pozicijos nepakeis, jie liks toje pačioje vietoje, tik „pastambės ir paaugs“.

„Pietinis molas sulauks daugiau dėmesio, jis bus paaukštintas iki 5,5 metro. Dabar yra didelė problema, nes dažnai turime 4-5 metrų dydžio bangas, jos ritasi per pietinį molą, todėl reikia stabdyti laivybą. Kad šito nebebūtų, turime aukštinti molą. Žmonėms, kad nenukentėtų jų interesai, ant rekonstruoto pietinio molo bus įrengtos dvi apžvalgos aikštelės, į kurias bus galima užlipti ir iš aukščiau pažiūrėti į uosto akvatoriją ir jūrą“, – kalbėjo A. Latakas.

Pasivaikščiojimams skirta promenada liks ir ant šiaurinio molo, tik ji bus sutvarkyta.

Paklaustas, kada molų rekonstrukcija bus baigta, A. Latakas teigė, jog laisvės dėl pabaigos termino nėra.

„Tai yra 2023 metų balandžio 13 dieną. Laiką skaičiuojame dienomis, nes projektas yra finansuojamas ES lėšomis, intensyvumas yra 85 proc., ir bet koks pavėlavimas neleistų panaudoti pinigų. Sutartis su rangovais buvo pasirašyta rugsėjo 4 dieną, šiandien (penktadienį) ji oficialiai perduota rangovui, o dabar liko procedūriniai dalykai – sutarties daudimas, civilinis draudimas, darbo projekto parengimas. Tikėkimės, kad komandą, kuri realiai pradės rekonstrukcijos darbus, pamatysme kitų metų sausį ar vasarį“, – teigė A. Latakas.

Uosto bangolaužių rekonstrukcijos viešąjį konkursą laimėjo Vokietijos bendrovės „Hecker Bau GmbH & CO. KG.“ ir Belgijos bendrovės „Herbosch – Kiere N.V.“ konsorciumas. Bangolaužių rekonstrukcijos darbų vertė – apie 49 mln. Eur (su PVM).

Rangovų atstovas Algirdas Žukauskas teigė, jog statybviete tapsiančius molus turi perimti spalio pradžioje. Tuomet statybvietė turi būti aptverta, uždaryti patekimai į ją.

„Bet mes žiūrėsime lanksčiai. Yra du molai, jie atskiri statiniai, tad kai dirbsime prie vieno molo, kitas bus atidarytas. Aišku, bus tam tikri etapai, kai molus reikės uždaryti. Manome, jog bendroje sumoje gyventojai nepatogumų turės apie pusantrų metų – maždaug po pusmetį dėl kiekvieno molo“, – teigė A. Žukauskas.

Nuo jūros bangų uostą saugantys bangolaužiai – pietinis ir šiaurinis molai buvo pastatyti prieš 150 metų. Šiaurinio molo ilgis yra 733 metrai, o pietinio – 1374 m.

Penktadienio vakarą šios rekonstrukcijos proga Uosto direkcija ties šiauriniu molu klaipėdiečiams padovanojo grupės „The roop” koncertą.

Martyno Vainoriaus nuotr. 

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_gallery interval=”3″ images=”155531,155532,155530,155528,155535,155542,155540,155539,155545,155541,155538,155537,155536,155544,155543,155533,155546,155534,155666,155667,155668,155669,155670,155671,155672,155673,155674,155675,155676,155677,155678″ img_size=”gallery”][/vc_column][/vc_row]

4 Comments

  1. Alfas

    Geras

    Reply
  2. Anonimas

    Kad jau tokia proga, ar negalima padaryti priėjimo žvejams, kad nereikėtu aukų skaičiuoti?

    Reply
  3. Antanas

    Taigi ant pietinio molo nėra žmonių !Apžvalgos aikštelė turi būti Ant šiaurinio molo .Ar ir vėl ne tai nužiūrėjo

    Reply
  4. G

    Tai visgi pabandykite būti aukštesnio lygio nei „delfi”. Ar atsakyta į pavadinimo klausimą „kada ant molų bus draudžiama vaikščioti”? Jei atsakymas tuomet, kai jie bus uždaryti – tai labai liūdna tai skaityti.

    Reply

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Uostas ir jūra

Margutis milžinas - jau ant šiaurinio molo

Praėjusiais metais klaipėdiečius ir miesto svečius nustebinęs margutis milžinas vėl užridentas ant šiaurinio molo Melnragėje. Trijų metrų aukščio ir pusantro ...
2024-03-22
Skaityti daugiau

Uostas ir jūra

Kanados ambasadorė susipažino su uostu

Praėjusių metų liepą pareigas pradėjusi eiti Kanados ambasadorė Lietuvai Jeanette Eileen Sautner antradienį atvyko į Klaipėdą iš arčiau susipažinti su ...
2024-03-19
Skaityti daugiau

Uostas ir jūra

Per pirmus du mėnesius - 8 proc. daugiau krovinių

Uosto direkcija praneša, jog pirmi du šių metų mėnesiai Klaipėdos uosto krovinių statistikoje žymi beveik 6 milijonų tonų perkrautų krovinių ...
2024-03-19
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This