Elektroninė prekyba auga kaip ant mielių

Verslas

Augant užsikrėtimų COVID-19 skaičiui, didesnį pirkėjų aktyvumą jau spėjo pajusti ir elektroninės parduotuvės. Didžiausios elektroninės maisto ir kasdienių prekių parduotuvės „Barbora“ duomenimis, užsakymų skaičius nuosekliai pradėjo augti nuo rugpjūčio, o rugsėjo mėnesį srautas jau yra penktadaliu didesnis nei liepą ir pasiekė kovo mėnesio lygį.

Rugsėjį el. užsakymų srautas jau yra penktadaliu didesnis nei liepą ir pasiekė kovo mėnesio lygį. „Barboros” nuotr.

„Stebime užsakymų ir klientų skaičiaus augimo dinamiką, kuri panaši į laikotarpį prieš karantiną. Kaip ir kovo pradžioje, rugpjūčio mėnesį pastebėjome, kad tomis dienomis, kai buvo skelbiama apie naujus COVID-19 židinius Lietuvoje ar kaimyninėse šalyse, užsakymų skaičius šokteldavo į viršų. Rugsėjo mėnuo buvo dar intensyvesnis – jau pristatėme daugiau užsakymų nei kovą. Aktyviau internetu būtiniausias prekes perka tiek nuolatiniai klientai, kurių bazė po karantino gerokai išaugo, tiek vėl matome ateinant ir naujų klientų“, – dabartinę situaciją pranešime žiniasklaidai komentuoja „Barboros“ direktorius Andrius Mikalauskas.

El. parduotuvės duomenimis, aktyviau internetu apsiperka ne tik didžiųjų miestų gyventojai, bet ir regionų. Užsakymai per „Barbora Express“ mažesniuose miestuose ir miesteliuose rugsėjo mėnesį augo 45 proc., lyginant su rugpjūčiu. Pasak A. Mikalausko, jei pavasarį elektroninė prekyba daugeliui regionų gyventojų buvo dar naujiena, prie kurios reikėjo priprasti, dabar jiems iš fizinių parduotuvių pereiti į elektronines paprasčiau ir greičiau. Todėl prognozuojama, kad po nedidelio užsakymų srauto sumažėjimo vasarą, elektroninė prekyba maistu regionuose pereis į tvaraus augimo etapą.

Spontaninį pirkimą pakeitė susiformavę įpročiai

Elektroninės parduotuvės kovo pradžioje vienos pirmųjų pajuto augantį vartotojų nerimą dėl koronaviruso pandemijos. Tuo metu apsipirkimai internetu buvo spontaniški, nulemti augančios nežinomybės ir nerimo dėl naujo viruso. Gyventojai kone per naktį savo apsipirkimus perkėlė į elektroninę erdvę, o pirkinių krepšeliai išaugo 50 proc. ir daugiau.

Pusmetis gyvenimo pandemijos sąlygomis suformavo naujus apsipirkimo įpročius ir įgūdžius, todėl šiuo metu pirkėjų elgsena yra racionalesnė, labiau planuota, pirkinių krepšelyje atsiduria tie produktai, kurių reikia artimiausiomis dienomis, o ne kaupti virtuvės spintelėse. Priešingai nei karantino metu, dabar gyventojai perka dažniau, tačiau mažesniais kiekiais: vidutinis krepšelis, augant COVID-19 atvejų skaičiui, išlieka stabilus.

„Per karantiną nemažai klientų apsipirkimą internetu išbandė pirmą kartą. Ir nors po karantino dalis gyventojų grįžo į fizines parduotuves, nemažai jų ir toliau perka internetu, tačiau jau kitaip. Jei anksčiau gyventojai internetu pirkdavo maisto produktų ir buities prekių ilgesniam laikotarpiui, o kasdienių pirkinių užbėgdavo į parduotuvę, dabar matome, kad ir greito vartojimo produktus – duoną, pieną ir kt. – gyventojai perka internetu. Vertinant toliau augančią koronaviruso plitimo riziką, prognozuojame, kad ši tendencija tik stiprės – elektroninės parduotuvės vis daugiau gyventojų taps įprastu apsipirkimo būdu ir alternatyva fizinėms parduotuvėms“, – apie naujus gyventojų apsipirkimo įpročius kalba A. Mikalauskas.

Pasak įmonės vadovo, prie naujų pirkėjų įpročių susiformavimo prisidėjo ir elektroninėje parduotuvėje įdiegti sprendimai, leidžiantys didesniam klientui skaičiui užsakymus pristatyti tą pačią dieną.

Elektroninės prekybos maistu ir kasdieniais produktais rinkoje nuotaikos šiuo metu ramesnės nei buvo prasidedant karantinui. Augantį užsakymų srautą rinkos žaidėjai pasitinka pasiruošę įvairiems pandemijos scenarijams. Kaip sako „Barboros“ vadovas, karantino metu priimti sprendimai nebuvo trumpalaikiai – jie iš esmės perdėliojo elektroninės parduotuvės procesus ir pajėgumus aptarnauti klientus krizės sąlygomis.

Šiuo metu prekes klientams surenka ir jas išvežioja 35 proc. daugiau „Barboros“ darbuotojų, užsakymų skaičius yra 25 proc. didesnis, o maistą internetu reguliariai perka 20 proc. daugiau gyventojų nei iki karantino.

0 Comments

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

ELTA

Pigo pigiausios prekės

Kovą pigiausių maisto produktų vidutinis krepšelis, palyginti su šių metų vasariu, šalies parduotuvėse pigo 4,52 euro (6,6 proc.) ir buvo 14,65 euro ...
2024-04-11
Skaityti daugiau

Svarbu, Veidai

Antrasis popierinių maišelių gyvenimas

Patyrusios mamos žino, kaip gretai mažyliams atsibosta žaislai. Iš pradžių vaikas parduotuvėje prisispyręs reikalauja žaislo, o jau kitą dieną juo ...
2023-10-29
Skaityti daugiau

Konsultacijos

„Maisto bankas“ kviečia prisidėti prie paramos teikimo Ukrainos žmonėms

„Maisto bankas“ kviečia fizinius ir juridinius asmenis prisidėti prie pagalbos teikimo nuo karo nukentėjusiems Ukrainos piliečiams – tai padaryti galima ...
2022-03-10
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This