Baltijos prospekto estakada: šiemet pinigų per daug, o kitais metais gali pritrūkti

Miestas, Svarbu

Jau dabar aišku, jog Klaipėdos savivaldybė į valstybės biudžetą turės grąžinti 3 mln. eurų, kurių šiemet nesugebės panaudoti Baltijos prospekto ir Šilutės plento žiedinės sankryžos rekonstrukcijai. Ir tai ne blogiausia žinia – kol kas neaišku, kiek pinigų šiam objektui pavyks gauti kitais metais.

Finansų ir ekonomikos komiteto nariai trečiadienį nagrinėjo, kaip vykdomi Klaipėdos savivaldybės investiciniai projektai, ar kyla realių grėsmių, jog dalį tiems projektams gautų tikslinių dotacijų teks grąžinti atgal į valstybės biudžetą.

Baltijos pr., Šilutės pl. ir Vilniaus pl. žiedinė sankryža. Martyno Vainoriaus nuotr.

Klaipėdos savivaldybės Strateginio planavimo skyriaus vedėja Indrė Butenienė aiškino, jog šiemet Klaipėdos savivaldybė iš valstybės biudžeto specialią dotaciją, kurios dydis yra 8,3 mln. eurų, yra gavusi keturiems projektams. Daugiausia pinigų – apie 5 mln. eurų buvo skirti problematiškiausios uostamiesčio žiedinės sankryžos rekonstrukcijai, 2,8 mln. eurų – Klaipėdos universitetinei ligoninei įsigyti specialią įrangą ir pagerinti onkologijos radioterapijos paslaugas, 400 tūkst. eurų – įsigyti medicininės įrangos Jūrininkų sveikatos priežiūros centre, o 120 tūkst. eurų – P. Mašioto mokyklos dalinei renovacijai.

„Dabar atrodo, kad tos dotacijos yra nepanaudotos, tačiau šiuo metu vyksta pirkimai ir pinigai iki metų pabaigos turėtų būti panaudoti. Pavyzdžiui KUL jau yra pateikusi sąskaitą apmokėti 1,4 mln. eurų, o už likusią sumą sąskaitos ruošiamos. Jūrininkų poliklinikos įrangai viešasis pirkimas jau baigiamas, Prano Mašioto mokykloje vyksta darbai. Aišku tik tai, kad Baltijos prospekto ir Šilutės plento žiedinės sankryžos rekonstrukcijai šiemet bus įmanoma panaudoti tik 2 milijonus eurų. Jau buvo aišku, kad tikrai nerealu yra šiemet turėti ir techninį projektą, ir rangovą, ir darbo projektą. Matome, kad ta mūsų grąžinama dotacija vėl yra įtraukta į kitų metų savivaldybės biudžetą, ji nenuplauks, o mums bus skirta kitais metais“, – aiškino I. Butenienė.

Klaipėdos savivaldybės administracijos direktorius Gintaras Neniškis politikams pasiguodė, jog kitais metais šios žiedinės sankryžos rekonstrukcija taps iššūkiu.

„Tikėjomės, kad mums svarbūs projektai bus įtraukti į kitų metų Kelių priežiūros ir plėtros programą. Bet išsiaiškinome, kad jos sąmatą formuos nauja Vyriausybė, o ta sąmata bus daroma, kai bus patvirtintas kitų metų valstybės biudžetas, kurį tvirtins naujasis Seimas. Tad mūsų tie projektai kaip ir yra, bet kaip bus toliau, dabar, matyt, niekas negali pasakyti“, – kalbėjo G. Neniškis

Kitų metų valstybės biudžeto projekte numatyta, jog pagrindinės Klaipėdos žiedinės sankryžos rekonstrukcijai bus skirti 5 mln. eurų, kai poreikis yra 12 mln. eurų.

„Dar yra Kelių priežiūros ir plėtros programos 50 milijon7 eurų rezervas. Tačiau nežinia, kam jis bus išskirstytas, jis ir yra didžiausias iššūkis. Kadangi paaiškėjo, jog iš DNR programos kelių rekonstrukcijos ir statybos nebus finansuojamos, tai mums didžiausia galimybė lieka tas rezervas“, – teigė G. Neniškis.

Komiteto posėdžiui pirmininkavęs Vytis Radvila domėjosi, ar Klaipėdos savivaldybė jau žino, kurie jos pateikti projektai bus finansuojami iš DNR programos lėšų. „Atvira Klaipėda“ rašė, jog Klaipėdos savivaldybė gauti finansavimą iš šios programos pateikė daugiau nei 20 projektų, o bendra prašoma suma viršija 30 mln. eurų.

„Jokių optimistinių žinių neturiu. Baigėsi rinkimai ir dabar išgirsime realią situaciją. Tik dabar aišku, kad DNR pinigų negalima naudoti keliams ir jų statybai, o mūsų daugybė tokių projektų buvo. Manau, jog iš tos DNR programos gausime labai mažai, mes mus pasiekia neigiamos išvados. Mūsų lūkesčiai ir poreikiai, susiję su šia programa, buvo dideli, tikėjomės daug padaryti. Bet tai ir liko tik lūkesčiais“, – apgailestavo G. Neniškis.

7 Comments

  1. Klp

    Debilai tikrai vadovauja- Taikis pr.susiaurino iki minimumo- kamščiai visa laika nuo Akropolio,gatves iskasinetis ir paliktos be prieziuros- po lietaus baisu be ratu likti,šviesoforus sukabino taip aukstai, kad tik is sunkvezimio jie gerai matosi….žodžiu- akivaizdus bardakas Klaipedoje.

    Reply
  2. Rk

    Kaip groja,taip ir šoka

    Reply
  3. Ss

    Tai kad jau matosi,kad silutes plento darbai irgi sustojo….

    Reply
  4. Tomas

    Klaipėdos savivaldybei su tvariu projektų vystymu kyla amžinos problemos. Ar tik nepasitvirtins tos kalbos dėl G. Nėniškio silpnos kompetencijos didesniems projektams. Silpnai jis vadovavo keleiviniam transportui, dabar ir Klaipėdos savivaldybė vis labiau stringa su projektais. Gal ir administracijos kadrai sensta, silpnėja? Mažeikiai per kelis metus pabaigė su latvių pagalba monumentalų viaduką pastatyti, o Klaipėda kelių sankryžų nesugeba susiremontuoti per tris metus. Visur prirausta ir palikta, ištisom savaitės kartais darbininkų nesimato perkastame kvartale nuo Sausio 15 iki Kauno gavės. Bijau, kad ir viaduko projektas užstrigs mažiausiai 5 metams

    Reply
    • Anonimas

      Neniskis kaltas kad salia estakada nera Skvernelio trobos?

  5. Anonimas

    Labai geros žinios. P. S. Jono baznycia svarbiausia yra statyti, galim ir dvi tokias, super kaip klaipedai tikrai uzteks projektu. Kaimux prie uosto

    Reply
    • Anonimas

      Bažnytkaimis ?

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Miestas, Svarbu

Labrenciškės sklypo istorija: savivaldybei - beveik 9000 eurų sąskaita

Dabartinių Klaipėdos valdančiųjų pagimdytoje byloje, kurios epicentre buvo visuomeninės paskirties sklypas Labrenciškėje, miesto valdžiai teko nuryti karčią piliulę.  Pirmos instancijos ...
2024-03-19
Skaityti daugiau

Miestas, Svarbu

Dangės skvero granitas: teismas palaikė savivaldybę

Pasirodo, kad dar 2020-ųjų pavasarį kilusios peripetijos dėl tuo metu rekonstruojamame Dangės skvere numatyto kloti granito pasiekė ir teismą. Klaipėdos savivaldybė ...
2024-03-13
Skaityti daugiau

Svarbu, Transportas

Vandens autobusai - projektas su keturiomis jį „valdančiomis rankomis”

„Jeigu būtų taip paprasta, tokie laivai plaukiotų ir Vilniuje, ir Panevėžyje ir kituose miestuose, – kalbėjo VšĮ „Klaipėdos keleivinis transportas” ...
2024-02-26
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This