Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2020-10-29 |
Kaip priimti ir palaikyti paauglį nuo lytinės raiškos iki tapatybės? Kaip kalbėtis apie brendimą ir kūno pokyčius? Kaip įveikti nejaukumą, kalbantis apie lytiškumą? Šias ir kitas temas spalio 28-29 dienomis vykusiuose mokymuose „Kaip kalbėti(s) apie lytiškumą?“ gvildeno tiek jaunimas, tiek su jaunimu dirbantys asmenys.
Pasak Gretos Tautavičiūtės, projekto „Klaipėda – Europos jaunimo sostinės 2021“ partnerysčių ir programos vystymo vadovės, mokymų tematika buvo parinkta atliepiant atliktą jaunimo darbuotojų ir su jaunimu dirbančių asmenų kompetencijų stiprinimo poreikių tyrimą bei atsižvelgiant į Klaipėdos jaunimo reikalų tarybos ir LMS Klaipėdos mokinių savivaldų informavimo centro (MSIC) keliamą poreikį.
„Nutarėme gvildenti lytiškumo temą ne tik su jaunimu dirbančiais darbuotojais, bet ir pačiu jaunimu. Todėl organizavome mokymus abejoms tikslinėms grupėms – jaunimo ir su jaunimu dirbantiems asmenims bei jaunimui. Registraciją į mokymus turėjome stabdyti vos po kelių dienų nuo paskelbimo. Tai tik įrodo, kad ši tema yra itin aktuali. Virtualiuose mokymuose dalyvavo bemaž 60 asmenų“, – pasakoja G. Tautavičiūtė.
Pasak „Įvairovės ir edukacijos namų“ atstovės ir lektorės Linos Januškevičiūtės, vienas dažniausių klausimų, su kuriuo susiduriama vedant lytiškumo ugdymo užsiėmimus – ar aš normalus, jeigu, pvz., man ant rankų auga plaukai, jeigu man patinka tos pačios lyties asmuo, jeigu aš nebenoriu draugauti su mylimu žmogumi ir t.t.
„Tai atsiranda iš artimos aplinkos, bendraamžių, mokyklos bendruomenės, visuomenės, medijų gyvenimo. Daug garsių žmonių sau leidžia viešoje erdvėje mėtytis žodžiais „normalu–nenormalu“, o jaunam žmogui įsidėti save į vieną iš šių dėžučių – labai paprasta“ , – teigia lektorė.
Pasak L. Januškevičiūtės, nors dalis visuomenės vis dar kelia įvairias sąmokslo teorijas, ko mokoma lytiškumo ugdymo užsiėmimuose, lytinio švietimo situacija Lietuvoje pamažu gerėja.
„Lytiškumo ugdymas padeda jaunam žmogui priimti save ir kitus, priimti apgalvotus sprendimus, siekti lygiaverčių santykių, atsispirti stereotipų daromai įtakai, suprasti, kas yra lytiniai santykiai ir koks ilgas kelias iki jų, suprasti apie saugesnius lytinius santykius, diskutuoti apie savo tapatybę ir seksualinę orientaciją, suprasti apie savo kūno pokyčius ir juos priimti kaip natūralų procesą, o ne baimės pilną patyrimą“, – pasakoja mokymų lektorė.
Parašykite komentarą