P0

Miestas, Svarbu

Dėl naujo prekybos centro „Lidl“ – pokyčiai ir vairuotojams, ir pėstiesiems (25)

Virginija Spurytė

Virginija Spurytė
2020-11-06


Statybininkų prospekte numatoma nemažai eismo pokyčių, kuriuos siūlo net dviejų skirtingų prekybos centrų statytojai. „Lidl“ prekybos centrą planuojančių investuotojų Eismo saugumo komisijos nariai paprašė paieškoti geresnių sprendimų, kaip organizuoti eismą.

Dėl Statybininkų pr. 18 planuojamo prekybos centro “Lidl” šioje gatvėje siūloma kairinį posūkį perkelti arčiau žiedinės sankryžos, o į jo vietą „patraukti” pėsčiųjų perėją.
Siūlo perkelti kairinį posūkį

Prekybos centrą „Lidl“ numatoma statyti Statybininkų pr. 18 esančiame sklype, kuriame dabar veikia parduotuvė „Grūstė“.

Bendrovė „Lidl Lietuva“ šiuo metu atlieka minėtos teritorijos detaliojo plano korektūrą, o viena jos dalių – eismo sprendiniai. Jų projektinius pasiūlymus Eismo saugumo komisijai ketvirtadienį pristatė MB „Eismo inžinerija“ direktorius Rimvydas Sabonis.

Jo teigimu, rugsėjo 29 dieną buvo atlikti Statybininkų pr. eismo tyrimai ir įvertinta esama situacija. Be to, įvertinta ir tai, jog eismo srautai šia gatve gali padvigubėti, nes iš jos atsiras tiesioginis išvažiavimas į Šilutės kelią. Atsižvelgiant į tai ir įvertinus, kad transporto srautai suintensyvės dėl naujo prekybos centro veiklos, pateikti trys projektiniai pasiūlymai, kaip pertvarkyti eismą Statybininkų prospekte, kad jis būtų ir kokybiškas ir saugus.

Iš pasiūlytų variantų, kurie visi, R. Sabonio žodžio, yra geresni nei dabartinė situacija, jis rekomendavo pasirinkti trečiąjį pasiūlymą. Jame numatyta naikinti dabar arčiausiai žiedinės sankryžos su Taikos pr. esantį kairinį apsisukimą, nes jis, anot R. Sabonio, yra skirtas tik vieno kiemo gyventojams. Ekspertas pasiūlė naują kairinį apsisukimą įrengti gerokai arčiau žiedinės sankryžos, o į tą vietą, kur buvo apsisukimas, perkelti artimiausią pėsčiųjų perėją, kuri dabar neatitinka jokių standartų ir saugumo reikalavimų. Be to, dėl perkeliamo kairinio posūkio reikia perkelti ir autobusų stotelę, ji turėtų būti keliasdešimt metrų toliau nuo Taikos pr.

„Šis variantas yra geriausias ir eismo saugumo, ir kokybės prasme. Atstumas tarp nuovažų bus didesnis, todėl vairuotojai galės saugiai pasukti į kairę, neturėtų susiformuoti reikšmingos spūstys“, – pabrėžė R. Sabonis.

Beje, jis siūlė Eismo saugumo komisijai pagalvoti apie tai, jog Statybininkų pr. pirmojoje juostoje reikėtų nebeleisti statyti automobilių, nes matyti, kad jie trukdys eismui, kai jis taps intensyvesnis.

Naujų šviesoforų neįvertino

Eismo saugumo komisijos narys, Klaipėdos savivaldybės Urbanistikos ir architektūros skyriaus patarėjas Marijus Mockus priminė, jog prie Statybininkų pr. ir Gedminų gatvės sankryžos planuojamas dar vienas didelis prekybos centras. „Atvira Klaipėda“ rašė, kad toje vietoje, kur dabar yra privati automobilių saugojimo aikštelė, atsiras „Norfa“.

„Investuotojai yra numatę pertvarkyti Gedminų g. ir Statybininkų pr. sankryžą į šviesoforinę. Ar tai įvertinote?“ – klausė M. Mockus.

R. Sabonis neslėpė, kad jam tokie planai yra nežinomi, todėl jie ir nebuvo įvertinti.

„Tačiau bendrai vertinant, įtakos mūsų pasiūlymams tai neturi. Jei kažkur toliau atsiras šviesoforinė sankryža. Ji netrukdys, nes ji tik suskaidys eismą. Jei galima numanyti, kad dėl to kito prekybos centro išaugs eismas, tai jau realiai įvertinome, nes projektavome padvigubėjusius srautus. Nemanau, kad eismas dar labiau suintensyvėtų, juk ne antrą „Akropolį“ stato“, – pastebėjo R. Sabonis.

M. Mockus aiškino, jog Eismo saugumo komisijoje neseniai eismo Statybininkų pr. organizavimo sprendinius pristatinėjo „Norfos“ projektuotojai.

„Jie pasiūlė naikinti posūkius į kairę, nes jie tokios kategorijos gatvėje yra nesaugūs elementai. O šiandien mes nagrinėjame, kiek tų posūkių palikti, kurioje vietoje“, – dėmesį atkreipė M. Mockus.

R. Sabonis pabrėžė, jog posūkių skaičius nedidinamas, o tik bandoma sukurti patogesnę infrastruktūrą.

Komisijos pirmininkas, Klaipėdos savivaldybės administracijos direktorius Gintaras Neniškis skaičiavo, jog vienas kairinis posūkis bus iki numatomos šviesoforinės sankryžos likus apie 200 metrų.

„Kokia prasmė prieš pat šviesoforą daryti apsisukimą?“ – klausė G. Neniškis.

R. Sabonis aiškino, jog apsisukimai reguliuojamoje sankryžoje nėra siektinas dalykas, nes vairuotojai šį manevrą atlieka lėtai, todėl gali susidaryti spūstys.

Pasiuntė tobulinti

Klaipėdos apskrities Kelių policijos vadovo Mindaugo Džermeikos nuomone, ne itin vykęs sumanymas ir tas, jog numatyta kairinį posūkį perkelti arčiau žiedinės sankryžos su Taikos prospektu.

„Žmonės tingės važiuoti iki žiedo ir apsisukinės per tą posūkį, o tai nebus saugu. Mano pasiūlymas būtų atlikti eismo saugumo auditą ir kuo skubiau“, – siūlė M. Džermeika.

Eismo saugumo komisijos nariai sutarė, jog projektuotojų rekomenduotas eismo organizavimo variantas yra daugmaž saugiausias ir geriausias, tačiau jį dar reikia gerokai patobulinti – įvertinti atsirasiančią šviesoforinę sankryžą, atsižvelgti į dviratininkų pastabas, kairinius posūkius padaryti maksimaliai saugius. Tai projektuotojai ir turės padaryti, o geresnius sprendinius vėl pristatyti komisijai.

Jos nariai taip pat atkreipė dėmesį, jog „Lidl Lietuva“ turėtų geranoriškai įvertinti ir aplinkinių gyventojų poreikius dėl automobilių stovėjimo.

„Parkavimas tikrai yra svarbus klausimas, o mes žinome pakankamai skeptišką „Lidl“ poziciją dėl gyventojų automobilių. Prašymas yra, kad vystant teritoriją būtų išspręstas tas klausimas, kad būtų galima laikyti automobilius gyventojams“, – į investuotojus kreipėsi G. Neniškis.

Bendrovės „Lidl Lietuva“ Nekilnojamojo turto departamento vadovas Mantas Burokas teigė, jog šiuo metu, atliekant detaliojo plano korekciją, renkamos nuomonės iš įvairių suinteresuotų šalių tiek dėl medžių, tiek dėl eismo organizavimo ar automobilių stovėjimo.


    2020-11-06

    25 komentarai “Dėl naujo prekybos centro „Lidl“ – pokyčiai ir vairuotojams, ir pėstiesiems”

      • Galėtų kitoj vietoj tą Lidlą statyti,mes visai jo čia nepageidaujame,negi Klaipėdoje vietos mažai

      • o ko tam vilke , ten tuschia visad ,pernai alus buvo 3.2 bokalas ,eina jis naa…

    1. Gal jau geriau metas ten susigrąžinti vaikų darželį, kai jau dabar nėra laisvų vietų? Būtų geriau neleist parduot lidlui ir savivaldybė galėtu nupirkt visa ta sklypa.

    2. Aš nesuprantu koks turi būti mąstymas, kad pastoviai reikšti nepasitenkinimą, naujos maisto ar kitos paskirties parduotuvės atsiradimu? Ar bent susimąstot,kad tai visa tai daroma tik pirkėjų labui, kad kuo arčiau būtų namų, kad būtų patogiau ir tt. Kur blogumas didelio parduotuvių skaičiaus mieste? Didėja LT gyventojų pajamos, didėja vivdinis vartojimas, to pasekoje daugėja ir parduotuvių. Ar JŪS norit, kad Klaipėdoje būtų vienas Lidlas?!!

      • Nepritariu prekybos centrų plėtrai. Beveik visas žmonių pasivaikščiojimo erdves bandoma naikinti. Ir dar, kad mirs pastatai būtų gražūs, o dabar tik konservų dėžutės… vaizdas

      • Eksperte, tai daroma tikrai ne pirkėjų labui, o verslo. Apsižiūrėkite toje teritorijoje. Vienos parduotuvės. Žmonės tuo pavirs invalidais, nes mašina turi būti prie buto durų, parduotuvė čia pat, tai kam kojos. Kur darnus judumas?

      • Du IKI,- Žardės ir Eglės, kurios plotas dabar didinamas, Maxima X, Naujasis turgus. viskas 10-15 min pėsčiomis nuo projektuojamo Lidl, 2 stotelės iki Maxima XXX, Gal išprotėjote su tais prekybos centrais???

      • Susikiškit jūs tą savo gerbūvį į gerą vietą,nereikia čia mums jokių lidlų, ar maža dar tamstai parduotuvių,tik pinigų turėkit

    3. Nu bld kiek tu prekybos centru dar gali pristatyti. kaip sovietiniais laikais :Kiekvienam daugiabuciui po prekybcenti.Savo laiku kiosko neleido statyti, atset mokyklos arti, o dabar …

    4. Chebra, o tai kur laikyti automobilius? – kieme kur telpa 3 automobiliai, o gal leis ant placiu saligatviu prie Statybininku prospekto? Tegul valdininkai pasizvalgo po kiemus, pries siulydami sprendimus

      • Prie Naujojo Turgaus milžiniška tuščia aikštelė. Ten ir laikyk.

    5. Džiugu, kad pastatys ,,Lidlą”, nes atsibodo per langus nuolat matyti ,,rajoninius” gurkšnojančius alkoholį, pasislėpusius tarp medžių. Sėkmės statybose, tik palikite gyventojams privilegiją per naktį laikyti automobilius aikštelėje.

      • Taip taip, paliks vieta masina gyventojam.. Aha. Kaip maxima statybininku pr ir silute pl paliko.
        Masina i buta galesi temptis. Kam isvis cia lidlo reik. O dar pyst ir norfa uz pora simtu metru. Mazai parduotuviu sitam rajone? Jum matyt, kad taip, norisi dziaugtis “stroikemis”. Valio

    6. Kairinis posūkis tarnauja tik vienam kiemui!? Atsibuskit projektuotojai! 8 daugiabučiai namai ir vaikų darželis – šimtai automobilių, per pika prasilenkti neįmanoma.
      Kiek galima leisti statyti tuos prekybcentrius. Jau ir taip kas 500m jie yra. Praeis metai kiti kas 200m turesim po prekybcentri. Statykit vaikų žaidimo aikšteles, krepšinio aikšteles, o ne prekybcentrius!

      • Kodel Lidlas turetu pradeti statyti krepsinio aiksteles? 😀

      • Savivaldybė gali išreikalauti daug iš Lidlo, Vilniuje savivaldybė iš Akropolio visa viaduka išsireikalavo. Kodėl čia negalima žaidimo aikštelės išsireikalaut?

      • Pasiskaityk dar kartą. Čia ne projektuotojams reikia atsibust, o savivaldybės egzpertams, kurie prašo tą posūkį naikint ir visą šimtų automobilių srautą iš 8 daugiabučių ir vaikų darželio perkelti į žardės žiedą.

      • Labai tiksliai, kodėl turi blogėti gyvenimo kokybė, kada parazitai pradėsite žmonėms dirbti…kažkos valdininkėlis gyvenantis už miesto vienašališkai priiminėja sprendimus kokius ivažiavimus naikinti…ar tai normalu….

    Parašykite komentarą

    El. pašto adresas nebus skelbiamas.

    Parama

    Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos" žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja - paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai" sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

    Paremti
    Atviri dokumentai

    VšĮ „Klaipėda atvirai" kiekvieno mėnesio pradžioje skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat - detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

    Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai" dalininkų sąrašą.

    Su dokumentais galite susipažinti čia
    Informacija

    Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso
    VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

    Redakcijos adresas:
    Bangų g. 5A (3 aukštas)
    Klaipėda, LT-91250
    Tel. + 370 650 77550
    el. paštas: info@atviraklaipeda.lt