Stringa „Klasco” planai dėl geležies rūdos krovos

Svarbu, Uostas ir jūra

Klaipėdos jūrų krovinių kompanija („Klasco”), teisme ginčijusi jai nepalankią Aplinkos apsaugos agentūros (AAA) išvadą dėl geležies rūdos krovos ir sandėliavimo prie 10 ir 11 uosto krantinių, pirmoje instancijoje patyrė pralaimėjimą.

Martyno Vainoriaus nuotr.

UAB „Nomine Consult“ pernai gegužę AAA pateikė „Klasco” užsakymu atliktą informaciją atrankai dėl poveikio aplinkai vertinimo prie minėtųjų krantinių.

Reaguodama į gautą užklausą Klaipėdos savivaldybės administracija pasiūlė atlikti pilną tokios veiklos poveikio aplinkai vertinimą ir numatyti neigiamą poveikį mažinančias priemones, kurių efektyvumas būtų įrodytas tyrimais. Poveikio aplinkai vertinimo pageidavo ir Nacionalinio visuomenės sveikatos centro Klaipėdos departamentas.

Klaipėdos priešgaisrinė gelbėjimo valdyba savo ruožtu akcentavo, kad krova būtų vykdoma šalia pavojingo objektu laikomo Krovos terminalo, todėl jos nuomone, būtina įvertinti šios veiklos įtaką minėtajam terminalui.

Klaipėdos bendruomenių asociacija reikalavo, kad visų dulkančių krovinių krova, įskaitant ir geležies rūdos, iš viso buvo iškelta už miesto ribų arba jie būtų kraunami uždaru būdu. Tuo pačiu asociacija paprieštaravo, kad „Klasco” vykdytų tokią krovą prie minėtųjų krantinių.

AAA, įvertinusi pateiktus dokumentus ir gautas pastabas, net du kartus nurodė „Nomine Consult“ papildyti teikiamą informaciją ir sulaukusi atsakymų galiausiai pernai lapkritį nusprendė, kad tokiai veiklai būtina atlikti poveikio aplinkai vertinimą.

„Klasco”, nesutikdama su tokiu sprendimu, apskundė jį Vilniaus apygardos administraciniam teismui.

Skundą išnagrinėjusi jo kolegija, kurią sudarė teisėjos Egidija Puzinskaitė, Rasa Ragulskytė-Markovienė ir Eglė Žulytė-Janulionienė, konstatavo, kad jis yra nepagrįstas.

Anot teismo, AAA išvada grindžiama tiek teisės aktų nuostatomis, joje nurodomos būtent tokios išvados priėmimo priežastys ir motyvai bei pagrindai, kuriais remiantis ji padaryta.

Toks verdiktas dar gali būti skundžiamas Lietuvos vyriausiajam administraciniam teismui.

„Klasco” atstovai buvo aiškinę, kad geležies rūdos krovą perkėlus prie 10 ir 11 krantinės ji esą nutoltų nuo gyvenamųjų namų. Tačiau tokių planų priešininkai akcentuodavo, jog taip krova priartės prie Naujamiesčio ir senamiesčio, o kartu bendrovė išlaikys galimybę geležies rūdą krauti ir dabartinėje vietoje, šalia Vitės kvartalo.

4 Comments

  1. Kaina

    Kol nuoma už valstybės žemę uoste bus mažesnė už rinkos kainą, tol apsimokės uoste perkrauti rūdą, žvyrą. Už taršą taip pat reiktų mokėti, kad teršti neapsimokėtų

    Reply
  2. DM

    Statykite sandelius ir kraukite uzdaru budu nebukite sovietinio mastymo investuoti isvis nenorit i savo Šaly ir zmones. Arba keiskit krovini kas mazai tiketina toki suda uz korumpuotus pinigus tik pas mus gali krauti ir tersti gyventoju sveikata…

    Reply
  3. DM

    Gal tie asilai is Klasco galetu kitus krovinius krauti nei sia ruda pas mane butas Pievu take tai lubos grindys sienos viduje bute padengtos tom dulkem. Kokia dar cia dar analize aplinkai reikalinga kiek galima mus nuodyti !!!!!

    Reply
  4. Sigitas

    Būtų gerai jei mažiau nei pusei Klaipėdos bendruomenių atstovaujanti asociacija taip uoliai pultų savivaldybę dėl abejotinų projektų. KLASCO buvo toje vietoje ir bus.

    Reply

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

ELTA

Keisis kormoranų skaičiaus reguliavimo tvarka

2025 m. įsigalios nauja kormoranų populiacijos kontrolės tvarka ir nustatytas skaičius, kiek šių paukščių galės naikinti žuvininkystės ūkiai, praneša Aplinkos ...
2024-04-07
Skaityti daugiau

Svarbu, Uostas ir jūra

Deginimui skirtų atliekų importas per uostą: judama toliau

Klaipėdos jūrų krovinių kompanijos „Bega“ toliau vykdo procedūras, kad galėtų įgyvendinti planus per metus krauti apie 120 tūkst. tonų nepavojingomis ...
2024-03-29
Skaityti daugiau

Svarbu, Uostas ir jūra

„Klasco” ir miesto valdžios mūšis grįžta į pradinę stadiją

Klaipėdos jūrų krovinių kompanija („Klasco”), teismams skundusi praėjusios kadencijos Klaipėdos miesto tarybos 2022-ųjų pavasarį priimtą sprendimą nepritarti jos planuojamai naujai ...
2024-03-14
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This