Elektrifikavus geležinkelį tarp Vilniaus ir Klaipėdos sumažės ir triukšmas, ir tarša

Transportas

„Spinter tyrimų“ atliktos reprezentatyvios apklausos duomenimis, bemaž devyniems iš dešimties gyventojų rūpi, kad Lietuvos geležinkelių transportas mažiau terštų aplinką ir keltų mažesnį triukšmą. Anot „LTG Infra“ pranešimo, šių tikslų bus pasiekta elektrifikavus geležinkelio ruožą tarp Vilniaus ir Klaipėdos.

Manto Bučnio nuotr.

Lapkritį atlikto nuomonių tyrimo duomenimis, net 85 proc. gyventojų svarbu, kad Lietuvos geležinkelių transportas mažiau terštų aplinką ir keltų mažesnį triukšmą. Šį klausimą nesvarbiu laiko tik 10 proc. apklaustųjų.

„Pagal tyrimo duomenis galima daryti prielaidą, kad Lietuvos geležinkelių transportas, kaip didžiausias nacionalinis transporto institutas, svarbus ne tik juo besinaudojantiems ar šalia gyvenantiems asmenims, bet ir platesniam visuomenės ratui. Gyventojams rūpi, kad Lietuvą reprezentuojanti bendrovė būtų kuo modernesnė ir draugiškesnė aplinkai. Akivaizdu, kad tokie mūsų ilgalaikiai strateginiai planai kaip geležinkelio elektrifikavimas visiškai atitinka šalies gyventojų lūkesčius“, – pranešime cituojamas „LTG Infra“ generalinis direktorius Karolis Sankovski.

„Spinter tyrimų“ apklausos metu taip pat buvo klausiama gyventojų nuomonės, ar geležinkelio linijos tarp Vilniaus ir Klaipėdos elektrifikavimas yra reikalingas Lietuvai.

Pritarimą išreiškė net 71 proc. respondentų, šį projektą ypač palaiko jauniausio amžiaus, aukštesnio išsimokslinimo, didžiausių pajamų asmenys. Skeptiškai geležinkelio elektrifikavimo klausimu nusiteikę vos 9 proc. respondentų, o dar 20 proc. gyventojų šiuo klausimu neturi aiškios nuomonės.

Geležinkelio ruožą tarp Vilniaus ir Klaipėdos, kurio ilgis siekia 731 km, numatoma elektrifikuoti iki 2023 m. Šiuo geležinkelio ruožu keliauja 40 proc. traukinių keleivių ir pervežama 60 proc. geležinkeliu transportuojamų krovinių.

Baigus ruožo elektrifikacijos projektą, Lietuvoje bus elektrifikuota 30 proc. geležinkelio linijų. Šiuo metu elektrifikuota tik 9 proc. geležinkelio.

Skaičiuojama, kad elektrifikavus geležinkelio ruožą tarp Vilniaus ir Klaipėdos, į aplinką išmetamų teršalų kiekiai sumažės 150 tūkst. tonų per metus, nes elektriniai traukiniai bus varomi elektros energija, pagaminta iš atsinaujinančių išteklių.

3 Comments

  1. Nemeluokit

    „… į aplinką išmetamų teršalų kiekiai sumažės 150 tūkst. tonų per metus, nes elektriniai traukiniai bus varomi elektros energija, pagaminta iš atsinaujinančių išteklių.” Labai įdomu, kaip išskirsite iš bendro elektros srauto elektrą, pagamintą iš atsinaujinančių šaltinių , ir antra, nemeluokite, kad sumažės tarša- elektrinės, kaip dirbo, taip dirbs toliau, nes joms reikės pagaminti elektrą ir jūsų elektrovežiams.

    Reply
  2. n

    gyvenu šalia geležinkelio, šilumvežiai tikrai kelia mažiausiai problemų, ypač modernesni. Baisiausia yra kilometriniai rusiškų / baltarusiškų vagonų sąstatai kvadratiniais ratais..

    Reply
  3. X

    Kaip sąstatas gali kelti mažiau triukšmo, jei lokomotyvas bus ne dyzelinis bet elektrinis?
    Triukšmą kelia gi vagonai, jų svoris, greitis bei lokomotyvo mašinistas (signalizuodamas).

    Reply

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Transportas

Studijuos, kaip mažinti geležinkelių poveikį Klaipėdos centre (atnaujinta)

AB „Lietuvos geležinkeliai” per trejus metus tikisi parengti priemonių ir poreikio mažinti geležinkelių transporto poveikį urbanizuotoms teritorijoms Klaipėdos miesto centrinėje ...
2022-12-08
Skaityti daugiau

Regionas

Prie geležinkelio kirs medžius

Lietuvos geležinkelių tinklą valdanti įmonė „LTG Infra“ pranešė, kad šią savaitę uostamiesčio ir Klaipėdos rajono savivaldybių teritorijose, geležinkelio ruože Rimkai ...
2022-08-22
Skaityti daugiau

Transportas

Elektrifikuos geležinkelio ruožą Kaišiadorys - Klaipėda

Lietuvai siekiant aktyviau įgyvendinti Europos žaliojo kurso tikslus, pasirašyta daugiau nei 276,7 mln. eurų (be PVM) vertės pagrindinės geležinkelio arterijos ...
2022-02-22
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This