P0

Transportas

Karantinai transportininko žvilgsniu

Andrius Samuilovas, laikinasis VšĮ „Klaipėdos keleivinis transportas“ direktorius
2021-02-10


Karantinai viešąjį transportą (VT) paveikia dviem aspektais. Pirma, bendrieji aktyvumo apribojimai sumažina keleivių srautą. Antra, griežtesni saugumo reikalavimai salone mažina leistiną momentinį keleivių skaičių.

Pažangi elektroninio bilieto sistema Klaipėdoje leidžia gauti išsamią informaciją apie keleivių srautų pokyčius ir į juos operatyviai reaguoti.

Martyno Vainoriaius nuotr.
Mūsų duomenys – „mažieji“

Jau daug metų urbanistai ir transportininkai planavimui naudoja nuasmenintus mobilaus ryšio teikėjų duomenis apie įrenginių judėjimą. Tačiau toks didelis duomenų masyvas, ieškant atsakymo į konkrečius klausimus, reikalauja ir sudėtingo programinio apdorojimo. Be šito didieji duomenys – tik didelis duomenų baseinas, teikiantis tik patį bendriausią ir gana chaotišką vaizdą. Be to, iš GPS pėdsako negalima spręsti, ar įrenginys juda lengvuoju automobiliu, ar autobusu, ar dviračiu. Galų gale, visuomenėje taip pat yra mažuma, kuri mobilaus ryšio įrenginio neturi ir tokio pėdsako nepalieka.

Klaipėdos VT sistemoje yra privalomas visų rūšių bilietų žymėjimas įlipus. Tą žymėjimą mes matome laike, stotelėje, maršrute. Lyginant su mobilaus ryšio įrenginių GPS pėdsakais tie mūsų duomenys yra santykinai „mažieji“, rodo tik vieno judėjimo būdo intensyvumą. Užtat jie nereikalauja sudėtingo programinio apdorojimo. Programiniai instrumentai jau yra pačioje sistemoje.

Sąlygos panašios – reakcija skiriasi

Mūsų požiūriu, nuo gruodžio vidurio galiojančio karantino sąlygos yra panašios į pavasarinio karantino. Skiriasi reikalavimai transporto priemonės salono užpildymui, tačiau kiti bendrieji, visą bendruomenės gyvenimą paveikiantys apribojimai yra panašūs.

Tuo tarpu mes stebime, kad naudojimosi VT intensyvumas pavasarį ir žiemą skiriasi.


Sąlygos tos pačios – reakcija kinta

Dar daugiau, stebime judumo intensyvumo pokytį ir šio karantino metu.

Grafike matome, koks buvo naudojimosi VT intensyvumas „švelniojo“ karantino pabaigoje, įvedus „griežtą“ karantiną bei likusią sausio mėnesio dalį ir vasario pradžioje („švelniojo“ karantino kelionių vidurkį imame kaip 100%).

Transporto straipsnių vidus kompas

Matome, kad nuo antrosios sausio dekados statistiškai reikšmingai auga naudojimasis VT Klaipėdoje. Nesiimame interpretuoti to augimo priežasčių.

Mums darbe buvo svarbu tai, kad nuo antrosios sausio dekados, siekdami išlikti salono erdvumo parametruose, turėjome atskiruose maršrutuose ir laikuose didinti ridą ar leisti pailgintus autobusus.

Duomenys – ir miesto sprendimams

Mūsų turimas judumo VT duomenų masyvas leidžia jį raikyti įvairiais pjūviais. Tarkim, atskirai matyti visos kainos bilietų žymėjimo dinamiką. Jais naudojasi darbingo amžiaus keleiviai.

Pagal įstaigos steigėjo poreikį esame pajėgūs teikti – ir teikiame srautų analizes, kurios padeda Klaipėdoje priimti sprendimus, leidžiančius geriau suvaldyti epidemijos keliamus iššūkius.


    2021-02-10

    Parašykite komentarą

    El. pašto adresas nebus skelbiamas.

    Parama

    Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos" žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja - paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai" sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

    Paremti
    Atviri dokumentai

    VšĮ „Klaipėda atvirai" kiekvieno mėnesio pradžioje skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat - detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

    Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai" dalininkų sąrašą.

    Su dokumentais galite susipažinti čia
    Informacija

    Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso
    VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

    Redakcijos adresas:
    Bangų g. 5A (3 aukštas)
    Klaipėda, LT-91250
    Tel. + 370 650 77550
    el. paštas: info@atviraklaipeda.lt