Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2021-02-17 |
Klaipėdos valdininkai parengė galutinį pasiūlymą, kaip mieste turėtų pasikeisti mokamo automobilių stovėjimo tvarka. Pirmieji pokyčiai turėtų įsigalioti nuo gegužės 1-osios, o kiti – ir nuo rudens, ir nuo kitų metų.
Automobilių stovėjimo apmokestinimo tvarkos pokyčiai pirmiausia buvo pristatyti Finansų ir ekonomikos komiteto nariams. Tačiau jo nariai trečiadienį vykusiame posėdyje jiems nei pritarė, nei atmetė, nes esą šis sprendimas dar turi būti suderintas su Klaipėdos prekybos, pramonės ir amatų rūmais.
Parengtame sprendimo projekte numatyta beveik visi pokyčiai, kuriems neseniai pritarė Klaipėdos miesto tarybos kolegija.
Projekte numatyta, kad nuo gegužės 1-osios raudonąja zona butų paskelbta prie šiaurinio molo, Audros gatvėje esanti automobilių stovėjimo aikštelė. Pajūryje numatoma ir daugiau naujovių – žaliąsias zonas pakeisti į geltonąsias. Žalioji zona būtų tik prie Girulių plento esančios automobilių stovėjimo aikštelės.
Nuo gegužės 1-sosios siūloma apmokestinti naują teritoriją – Poilsio parko prieigas planuojama paskelbti geltonąja zona. Anksčiau buvo planuota, kad tai bus raudonoji zona, tačiau siekiant išvengti šoko, nuspręsta padaryti šiek tiek pigesnę – geltonąją zoną.
Nuo gegužės 1-osios pokyčiai numatomi ir senamiestyje. Planuojama, kad raudonojoje zonoje rinkliava už automobilių stovėjimą bus renkama ne tik darbo dienomis nuo 8 iki 18 valandos, bet visomis savaitės dienomis nuo 8 iki 22 valandos. Tiesa, kai baigsis vasaros sezonas, tai yra nuo rugsėjo 16-osios, rinkliavos laikas trumpės iki 20 valandos. Tačiau jau nuo šių metų rugsėjo vidurio raudonosios zonos tarifą norima pakelti dvigubai – nuo 90 centų už valandą iki 1,8 euro už valandą.
Nuo gegužės 1-osios senamiestyje taip pat nebeliks mėlynųjų zonų, kokia buvo aikštelė prie Klaipėdos piliavietės. Jos taps geltonosiomis.
Nuo kitų metų pradžios siūloma išplėsti apmokestinamas teritorijas. Mokamos stovėjimo zonos šiaurinėje miesto dalyje būtų praplėstos Sportininkų gatvėje iki Malūnininkų gatvės, o pietinėje miesto dalyje būtų apmokestinta visa teritorija iki Kauno gatvės. Naujos apmokestinamos teritorijos būtų mėlynosios zonos.
Be to, nuo kitų metų pradžios planuojama pabranginti visus automobilių stovėjimo leidimus. Pavyzdžiui, gyventojų leidimas, kuris dabar metams kainuoja du eurus, turėtų brangti iki 10 eurų, verslo leidimai – dvigubai.
„Visų šių pokyčių tikslas yra mažinti miesto centre automobilių skaičių, raginti daugiau naudotis viešuoju transportu, riboti eismą senamiestyje, centrinėje dalyje, pajūryje, mažinti triukšmo lygį. Dabartiniai leidimai yra pigūs, todėl visos aikštelės yra nuolat užimtos būtent leidimus turinčių automobilių. „Regitros“ duomenimis, automobilių skaičius didėja tiek mieste, tiek rajone, todėl ir reikia visų šių pokyčių“, – aiškino Klaipėdos savivaldybės Transporto skyriaus vedėjas Rimantas Mockus.
Įsigaliojus visiems šiems pakeitimams, šiemet į biudžetą papildomai pavyktų surinkti apie 300 tūkst. eurų, o kitais metais – 400 tūkst. eurų. Praėjusiais metais vietinės rinkliavos už automobilių stovėjimą surinkta apie 2 mln. eurų.
Klaipėdos savivaldybės administracijos direktorius Gintaras Neniškis patikino, jog šie pinigai jau suplanuoti panaudoti projektams, kurie mieste gerintų eismą. Pavyzdžiui, Žaliosios bangos atsiradimui Minijos gatvėje.
„Jei sprendimui nebus pritarta, kai kurių projektų teks atsisakyti“, – neslėpė G. Neniškis.
Tačiau Finansų ir ekonomikos komiteto nariai nebuvo linkę pritarti, kad mieste atsirastų daugiau apmokestintų teritorijų, o senamiestyje ar pajūryje už automobilių stovėjimą reikėtų mokėti brangiau.
„Ar mokesčių didinimas nepakenks senamiesčio lankymui? Juk visi mušamės į krūtinę, kad gaivinsime senamiestį. Ar taip nesikerta mūsų tikslai?“ – teiravosi komiteto narys Arvydas Vaitkus.
Viešosios įstaigos „Klaipėdos keleivinis transportas“, kuri ir prižiūri parkavimo mieste sistemą, laikinasis vadovas Andrius Samuilovas aiškino, kad senamiestis yra užkištas automobiliais, kurie stovėti turi leidimus.
„Dienomis stovi darbuotojų automobiliai, o vakarais – gyventojų. Be to, rinkliavos sugriežtinimas senamiesčio neuždaro. Į jį galima ateiti pėsčiomis, atvažiuoti viešuoju transportu, dviračiu, paspirtuku“, – teigė A. Samuilovas.
Tačiau komiteto nariai vis tiek abejojo, ar dabar yra tinkamiausias metas keisti mokamo automobilių stovėjimo tvarką ir kainas.
„Noriu paprašyti nedaryti sprendimų, kai turime krizinę situaciją, nes neteko pasaulyje girdėti praktikos, jog per krizę būtų keliami mokesčiai“, – į sprendimo projekto rengėjus kreipėsi A. Vaitkus.
Komiteto nariai galiausiai sutarė šį klausimą svarstyti kitą savaitę vyksiančiame posėdyje, kai jis jau bus aptartas ir su verslo atstovais.
Gal tada tegul nemokamą viešąjį transportą (kaip Taline) padaro Klaipėdos gyventojams. Mums su šeima 4 asmenims per brangu 3 km. iki miesto centro važiuoti viešuoju transportu. Jei po darbo nori porai valandu nuvažiuoti pasivaikščioti, atsigerti kavos ir pan., tai gaunasi ryškiai per brangu tiek viešasis transportas, tiek stovėjimo kaina.
Nieko nėra baisiau už durnių su iniciatyva
Dėl kainų pakėlimo net Prunskienę nuvertė, nemėgsta žmonės kainų kėlimo, oi nemėgsta, ar nebijo valdantieji būti nuversti ?
Nebijo, bet sąžiningai ir labai kryptingai pataikauja Akropoliui… ar klystu?
Jei tokius sprendimus „valdžios atstovai” ketina priimti, tada turėtų parodyti pavyzdį pirmi, BEN JAU MINIMALIAI:
1. Į darbą važiuoti viešuoju transportu, dviračiais, paspirtukas visus metus;
2. Visos uždaros valstybinių institucijų aikštelės „apmokamose zonose” viešos ir visiems vienodai kainuojančios, tiek privačioms tiek ir valstybinėms transporto priemonėms;
3. Jokių išskirtinių privilegijuotųjų leidimų NIEKAM, tiek ir tam pačiam tariamam „MERUI” ir jo aplinkai;
4. Atsisakyti bet kokio tarnybinio transporto, taip bus sutaupyta DAUG BIUDŽETO LĖŠŲ;
P.S.: o ypač pavyzdį turėtų pradėti rodyti Gerb. R. Mockus, beje tai būtų ir į sveikatą ir kitiems šio „PROJEKTO AUTORIAMS”
Žmonės, kurie turėtų būti miesto protingiausieji, nesugeba suvokti, kad šitaip neadekvačiai didindami mokesčius turtuolių, kurie turi leidimus arba žino, kaip apeiti draudimus, nesustabdys. Jiems ir sumokėti tuos keliolika eurų nedidelė bėda. Bet kad kentės silpnesnioji visuomenės dalis – pensininkai, jaunos šeimos su vaikais, nedideles pajamas gaunantys asmenys – kai kas neįgalus suvokti. Galų gale net ir tam centrui priskiriamose gatvėse (Taikos pr. pradžia, Kooperacijos g., Žiedų sk. ir t.t.) apstu senų namų, kuriuose gyvena ne labiausiai pasiturintys miestiečiai, tai kur mašinas statytis jiems ar kiek tai kainuos jų svečiams? Ar dabar žmonės turi keisti gyvenamą vietą dėl saujos durnelių užgaidų?
Durnių durniai, kitaip ir nepasakysi. Jei senamiestyje stovi ten dirbančiųjų ir gyventojų automobiliai, tai kur jie juos turėtų pasistatyti?! Tegul daro daugiau aikštelių, jei užkišta, o ne kainas kelia, asilų šaika. Kaip jų manymu, su tokiom kainom, turėtų savaitgalį pasivaikščioti į parką iš kokių Laukininkų atvažiuoti šeima su vaiku vėžimėlyje ir visa kūdikio „amunicija”? Autobusu? Ar iškart vien parkavimui skirti 10 €? Ne visi milijonus uždirbam. Trūksta žodžių. O gyventojams pabranginus metinį leidimą iki 10 €, jie atsisakys automobilių ar balkone juos pasistatys? Apie žaliąją bangą Minijos g. kalba jau n metų, bet vis atsiranda kitų reikalų, kur tie pinigai nuplaukia.
Atsakymas komentarui Tiesiog trūksta žodžių: Jūs labai gerai pastebėjote apie Minijos gatvę, kad kalbama n metų, o nieko nevyksta. Ne mažą veiksmų Klaipėdos eisme galima įvardinti valdininkų debiliniu akcionizmu: įgyvendinami nusenę kelių direkcijos projektai, kai iškertama 200 metų senumo ąžuolų alėja, tam kad nuo Tauralaukio greičiau ir patogiau būtų į miestą nuriedėti. Už medžių iškirtimą gaunami pinigai, bet apželdinimui išleidžiama ženkliai mažiau. Nupezusiais dekoratyviniais abejotino skonio medeliais. O kokia geniali Šilutės plento sankryža gavosi… tur būt ne pati pigiausia buvo. Na ir galų gale miesto visuomeninis transportas. Daug jaunų žmonių išėjo iš miesto gyventi už Palnagos plento, o dirba mieste ir miestui. Koks puikus ir gerai organizuotas visuominis transportas juos į miestą atveža. Kadangi jo praktiškai nėra, tai ko ten baladotis į tą miestą po darbo jei norėtusi pavakaroti, į renginį nueiti, pavakarieniaut, alaus bokalą išgerti. geriau jau namie likti lai tuštėja senamiestis tegyvuoja išmirusi Klaipėda su parkavimo vietomis brangumu lygiuojantis į didmiesčius. Valdininkai gražiai kalba apie visuomeninį transportą, bet kažkodėl jo vizija baigiasi eilinį kartą tramvajaus galimybių studija. Likite namie Klaipėdiečiai, valgykite popkornus, sėdėkite prie teleko, lai tas miesto centras virsta vaiduokliu, lai užsidaro kavinės, teatrai ir viskas, kas daro gyvenima spalvingesniu, vertingesniu, gražesniu. Tiesa ir nėr ko į Smiltynę belstis, visuomenis pėsčiųjų trasportas keltas pėsčiųjų jau mėnesių mėnesiais nekelia. Autobusais prašoma važiuoti, bet keltu pandemijoje negalima. Užsikrėsti galite lauke būdami..Atvažiuokite su mašinėle į naują prieplauką, pasistatykite ją ir varykite pėstute su mažais vaikais link jūrų muziejaus, o jei nenorite likt lauke nakvoti, tai teks ir pėstute parvaryti atgal, kas čia tokio.
Jeigu tep tai jokiu nemokamu vietų, lai moka ir ponas Grubliauskas ir visi kiti , jokiu išimčių, be to jokiu tarnybinų automobilių aš kaip mokesčių mokėtojas prieštarauju…
Nemokės nei Grubliauskas, nei Mockus, nei Neniškis nemokės ir Grubliausko žmona irgi nemokės ir prie savivaldybės bus aptverta nemokama aikštelė o varguoliai mokės
Sumanymas , tiesiog nieksiskas , sugalvojo mat , mazai jiems vis mazai …., o pagalvojat apie pagyvenusius , pensininkus , invalidus, kuriems tp norisi prie juros ( o tai yra ne savivaldybes nuosavybe) , i reabilitacijos centrus ar poliklinikas esancias miesto centre , mamas su mazyliais , kuriems reikia masazu ir tt?
Tas neribotas , manomai isprotejusiu valdininkeliu gobsumas ( ir dar labai neaisku kur dedami tie pinigai) jau nebeturi ribu…..
Labai tikiuosi , kad po nauju rinkimu i savivaldybe neliks situ gobsuoliu , prisidengenciu gerbuvio kurimu miestui…
Miestieciai turi priesintis tokiems sprendimams , taip neturi ir negali buti , kad sauja gobsuoliu parklupdys vsa miesta.
Labai geras sprendimas,tik aišku jei bus 100%atsisakyta nemokamų leidimų,nei merui,nei tarybai jokių nuolaidų(nebent atvažiuoja svečiai).Privilegijos turi būti naikinamos,o verkiantiems valdininkams vargšės Europos-Danijos,Švedijos,Nyderlandų valdininkai turi būti pavyzdys,juk iš Klp rajono puikus keliukas ir minkit dviračius!
Ar neniskis isprotejo? Kokia teise jis turi isakineti zmonems vazinetis tik autobusais. Autoparko mafija uzkariavo miesta. Autobusai vazineja didziuliai ir tusti. Kad atgaivinti Klaipeda-reikia is viso padaryti nemokama parkavima visur, panaikinti A justas ir grazinti mikruskes. Miesto mafija sunaglejo is viso.
Čia ne miesto gaivinimas, čia miesto vertimas Rusijos užkampio šikna.
Tai mieste „tvarka ” daro pramones ir amatu rumai ? Nuo situ veikeju , kuriu kisenes plysta nuo pinigu , ir kurie turi nemokamus leidimus stoveti visuose aikstelese ,mus miesto gyventojus ir svecius apmokestins taip , kad nei pas gydytoja nei i gamta nuvaziuoti negalesi . Kraugeriai, nei gedos nei sazines. Vazineja i komandiruotes po visa svieta , o parkavimo ten nepasiziuri ir nepasimoko , o labai vertetu. Kainas Klaipedoj zada kaip Paryziuj ar Romoj , bet ir ten pasukus nuo centrines gatves , nemokamos aiksteles.
Varyt jus visus is savivaldybes lauk kartu su jusu mylimais prekybos ir amatu rumais.
Gerbiamasai, ką jūs iš viso žinote apie Klaipėdos prekybos, pramonės ir amatų rūmus? Pasigooglinkite! Rūmsi neturi jokių privilegijų ir iš savivaldybės nėra gavę nė vieno euro, o juo labiau nemokamų leidimų! Taip kad piktinkitės ne tuo adresu!
Senamiestis – pėstiesiems ir dviratininkams! Benzingalvių dvigubas mokestis neišgasdins, branginkit kartais…
Leidimų pridalinę savivaldybės įmonių darbuotojams ir stebisi, kodėl pilna automobilių. Patys pavyzdį rodykite. Naikinkite leidimus, tegul viešiuoju transportu naudojasi.
Bet kur tau, karalystes tarnai su viešuoju transportu važinės, neprestižas, nepatogu..
Uztuos surinktu infrastruktura elektromobiliam tegul padaro, dabar 3 krovimo stoteles visam mieste, nei ne nuosavam name gyveni diskriminacija…
Sprendimus priima Tarybos nariai. Jie rankų dar nepakėlė. Todėl stebėkit kaip jie balsuos
Kūs rimtai? Toks įspūdis, kad miestą valdo ir gyvenimo sąlygas gyventojams diktuoja kažkokios kabinetų žiurkės, kurios iš neturėjimo ką veikti prigalvoja visokių nesąmonių. O kur politikai? Kur politikų atstovavimas žmonių gerovei? O gal ir politikai ir kabinetiniai per daug vienas su kitu susiję? O gal kabinetiniai siunčia politikus?
Išgirstų ką jie patys sako ir ką planuoja daryti. Sako: Senamiestis užkimštas automobilių su leidimais, o vakarais pačių senamiesčio gyventojų”. Nori daryt: pakelti visiems kad ir taip nevažiuoja į senamiestį kainą. Tai nors ir 100€ už val padarykit, automobilių skaičius nuo to nesumažės. Norit, kad sumažėtų? Panaikinkit leidimus tiek darbuotojams tiek ten gyvenantiems 🙂
Sveikintinas sprendimas. Visas miestas užverstas budulių grabais. Senamiestis tapo daug gražesnis, kai dabar jame sumažėjo grabų. Būtu atidarytos visos parduotuvės išvis tobula būtu.
Negana karantinas neleidžia judėti kur norėtųsi, dar ir mokesčiais apkrauti norite… Gėda ! Nebežinote, kaip iš žmonių paskutinį eurą atimti!
Kosmonautai visi toj musu savivaldybej….arteja rinkimai,manau miestieciai turetu isiminti savo „didvyrius”