Į Klaipėdą pradėta plukdyti technika bangolaužių rekonstrukcijai

Uostas ir jūra

Klaipėdos uostą pasiekė pirmosios plaukiojančios priemonės, kurios bus reikalingos rekonstruojant bangolaužius. Pradedamos jūra gabenti ir pagrindinės statybinės medžiagos.

Į Klaipėdą iš Gdansko (Lenkija) atplukdyta ant keturių kojų pasikelianti plaukiojanti platforma SIMONE, transportuojama pasitelkus vilkiką. Platforma prišvartuota prie krantinės greta UAB „Memelio miestas“ teritorijos.

Rangovų teigimu, projekto metu planuojama mobilizuoti ne mažiau kaip dešimt plaukiojančių priemonių, taip pat ir savaeigių.

Klaipėdą jau pasiekė ir pirmosios statybinės medžiagos – įlaidų siunta. Medžiagos sandėliuojamos AB „Klasco“ išnuomotoje sandėliavimo aikštelėje.

Rangovų atstovų teigimu, planuojama, kad kovo viduryje Smiltynės pusėje, netoli Jūrų muziejaus delfinariumo, iš konteinerių bus pradėtas montuoti laikinas biuras. Pirmieji bangolaužių rekonstrukcijos darbai turėtų prasidėti kovo pabaigoje.

Kadangi rekonstrukcija prasidės nuo pietinio molo, šiaurinis molas liks atviras visuomenei visus šiuos metus.

Pirmame etape numatoma sustiprinti esamus pietinį ir šiaurinį bangolaužius, nekeičiant jų konfigūracijos. Abu bangolaužiai bus paaukštinti, dalyje hidrotechninių statinių bus įrengtos atraminės sienutės. Po rekonstrukcijos ant pietinio molo bus įrengtos dvi apžvalginės aikštelės klaipėdiečiams ir miesto svečiams.

Bangolaužių rekonstrukcija, anot Uosto direkcijos, yra reikalinga siekiant užtikrinti didesnį navigacijos saugumą. Dabar, esant nepalankioms oro sąlygoms, didesniam bangavimui, saugumui užtikrinti taikomi apribojimai laivams, ypač didiesiems, įplaukti į uostą. Šis projektas leis uosto kanalą gilinti iki 17 m bei ateityje priimti didžiausius į Baltijos jūrą galinčius įplaukti laivus.

Uosto bangolaužius rekonstruos konkursą laimėjusių Vokietijos bendrovės „Depenbrock Ingenieurwasserbau GmbH & CO. KG“ (buvusi „Hecker Bau GmbH & CO. KG.“) ir Belgijos bendrovės „Herbosch – Kiere N.V.“ konsorciumas. Bangolaužių rekonstrukcijos darbų vertė – apie 49 mln. Eur (su PVM). Darbai turi būti baigti vėliausiai iki 2023 metų balandžio 13 dienos, nes projektas 85 proc. yra finansuojamas ES lėšomis ir bet koks pavėlavimas neleistų panaudoti šių pinigų.

0 Comments

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Svarbu, Uostas ir jūra

Uosto direkcija lieka su 2 mln. eurų bauda

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijai pirmos instancijos teisme nepavyko nusikratyti didžiulės baudos, kurią jai skyrė Centrinė projektų valdymo agentūra (CVPA) ...
2023-11-16
Skaityti daugiau

Uostas ir jūra

Bangolaužių rekonstrukcija - finišo link

Įgyvendinant Klaipėdos uosto bangolaužių rekonstrukcijos projektą, netrukus prasidės povandeninės inkaravimo sistemos bei likusios dalies povandeninės sienutės įrengimo darbai. Artimiausiu metu ...
2023-07-11
Skaityti daugiau

Uostas ir jūra

Rekonstruojant uosto bangolaužius – akmenų kliūtys

Klaipėdos jūrų uosto bangolaužius rekonstruojantys rangovai susidūrė su anksčiau nenumatytomis aplinkybėmis, kurios apsunkina darbus. Dedamos visos pastangos, kad projektas būtų ...
2022-03-31
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This