Tarša ant palangių: vėl žiūri į „Klasco” (atnaujinta)

Miestas, Svarbu

Nacionalinį visuomenės sveikatos centrą, Aplinkos apsaugos agentūrą ir Aplinkos apsaugos departamentą pasiekė skundas dėl triukšmo ir taršos, kurią šiomis dienomis centrinėje miesto dalyje vėl fiksuoja gyventojai.

„Klasco” toliau nevaldomai teršia – kelias dienas 2021-02-24 – 2021-02-27 dieną naktį triukšmas, o geležies rūdos dulkės pastebimos po krovos ant langų net 500 m nuo „Klasco” tvoros”, – rašoma skunde, kurį pasirašė I. Kanto g. gyventojas, pridėdamas nuotraukas.

Jose matyti ant palangių nusėdusios dulkės ir jas pritraukiantis magnetas.

Klaipėdietis institucijoms primena, kad Klaipėdos universiteto mokslininkai tyrimo metu nustatė, jog Klaipėdos jūrų krovinių kompanijos („Klasco”) krovos taršą pasklinda iki 650 metrų atstumu. Tiesa, pati kompanija vėliau ėmė ginčyti šio tyrimo metodiką.

„Jau ne pirmi metai prašome to paties – stabdyti pagaliau šią taršią krovą ir taip apginti konstitucinę žmonių teisę į švarią ir sveiką aplinką..”, – skunde rašo klaipėdietis.

Analogiškai skundais, lydimais ir filmuotų vaizdų, klaipėdiečiai dalinasi ir „Facebook” grupėje „Klaipėdos plaučiai”.

„Atviros Klaipėdos” duomenimis, šią savaitę vykusio susitikimo su bendruomenėmis metu Uosto direkcijos vadovas Algis Latakas akcentavo ir aplinkybę, kad nuo birželio nebėra gavęs skundų dėl „Klasco” taršos, nors ji tebevykdo tokio produkto krovą.

Sausio pabaigoje vykusio pasitarimo metu aplinkos ministras Simonas Gentvilas „Klasco“ pažadėjo baudų, jei ji nesumažins krovos dulkėtumo. Tada akcentuota, jog netrukus įsigalios du aplinkos ministro įsakymai „Dėl minimalių reikalavimų dulkėtumui mažinti laikant, kraunant, vežant palaidas kietąsias medžiagas patvirtinimo“ ir „Minimalūs reikalavimai dulkėtumui mažinti laikant, kraunant, vežant palaidas kietąsias medžiagas“. Šiais įsakymais nustatomas birių krovinių krovos reglamentas naujoms veikloms įsigalios nuo kovo 1 d., senoms veikloms – nuo gegužės 1 d.

„Esminė nuostata – tokio tipo krovinių krova tokiu būdu tokioje vietoje – NEGALIMA. <…>Artimiausiu metu turi galutinai paaiškėti ar tas, „dulkantis” krovinys dar apskritai pasieks Klaipėdą? Jei vis tik pasieks – jis turės keliauti į pietinę uosto dalį ir mano prašymu Klasco vadovas tai, girdint ir KVJUD direktoriui, dar kartą patvirtino”, – taip apie pasitarimą tada savo profilyje „Facebook” tinkle rašė Klaipėdos meras Vytautas Grubliauskas.

ATNAUJINTA. Antradienį Uosto direkcija pranešė, kad reaguodama į gautą gyventojo skundą dėl taršos sukvietė į nuotolinį pasitarimą atsakingas aplinkosaugos, Nacionalinio visuomenės sveikatos centro institucijas, uosto krovos įmonės, gyventojų atstovus.

„Gyventojai skundžiasi – yra problema, kuri siejama su uosto veikla. Todėl, Uosto direkcijos nuomone, tai yra visų institucijų, atsakingų už visuomenės sveikatą, aplinkosaugą, taip pat ir uosto įmonių pareiga šią problemą spręsti. Kituose panašiuose uostuose taip pat yra kraunami tokie kroviniai, bet situacija yra suvaldoma. Todėl taršos sprendimo būdai pagal esamus reikalavimus ir normas turi būti atrasti ir Klaipėdoje“, – pranešime cituojamas Algis Latakas, Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius.

Uosto direkcija teigia, jog raštu kreipėsi į Nacionalinio visuomenės sveikatos centro Klaipėdos departamentą, Aplinkos apsaugos agentūrą, Klaipėdos regiono aplinkos apsaugos departamentą, prašydama skubiai paimti mėginius ir nustatyti, ar tarša susijusi su uosto veikla.

22 Comments

  1. LT

    Atvira taršių ir kenskimngų produktų krova yra visiška sovietinių laikų atgyvena, Nei centre nei pietinėje dalyje, o pietinė dalis yra taip pat miesto teritorija, nebeturi likti atviros kenskmingų produktų krovos. Susidaro įspūdis, kad Klasco kompanijai visiškai dzin. Jos vadovai ir savininkė tikriausiai mano, kad geriausia taktika yra išlaukimo ir vilkinimo taktika. Savaime viskas užtils, gyventojai užsičiaups nuo pervargimo. O dar geriau, kai valadantieji sukiršins miesto centrinės dalies gyventojus su pietine. O ištikrųjų visi turėtų jungtis kartu prieš taršių produktų atvirą krovą

    Reply
    • Būtent

      Taip, pritariu visiškai

  2. Karolina

    Tai kada pagaliau atrasit tuos sprendimo būdus, kad Klasco baigtų nuodyt gyventojus.Renovaciją namui atliko prieš du metus, o jau dabar namo sienos pajuodo, baisios, langai, palangės juodos, o kokie mūsų plaučiai, turbūt tokie patys. Jei nesugebat nieko padaryt tai duokit žmonėms butus kitoje vietoje. Kodėl negalite dabar vežti tuos suodžius tolyn į pietinę dalį, ko atidėliojat tą klausimą, negi miestui yra svarbesnių klausimų negu tarša. Nepriimt nesupakuotų išvis turėtumėt

    Reply
    • Karolinai

      Pritariu 100%. Pirma reikia būti pasiruošę tokius krovinius priimti, o ne 4 metus spręsti ir nieko nepadaryti. Sustabdyti krova, kol pilnai pasiruošti.

  3. Pilietis

    Žmogus ir kariamas pripranta. Tokia logika toliau gyvena visos institucijos, kurios turi saugoti jas išlaikančius piliečius. Ir vėl niekas nieko nežino, nefiksuoja, nepastebi ir negirdi. Prisiminkime, kas mums sistemingai ir patalogiškai meluoja: susisiekimo ministras S. Gentvilas, Klaipėdos meras V. Grubliauskas, KVJUD generalinis direktorius A. Latakas, KLASCO generalinis direktorius V. Štumbergas ir kiti pastumdėliai. Ar mes ir toliau tik skųsimės vieni kitiems?

    Reply
    • Anonimas

      Kuris iš jų kalčiausias?

  4. Klaipėdietė

    KLASCO įžūliai meluoja, kad nebuvo skundų nuo birželio mėnesio. Skundą dėl triukšmo pateikiau 2020 lapkričio 4. AAD jį užfiksavo, gavau atsakymą, kad skundas gautas. Tačiau joks tyrimas net nebuvo pradėtas. Tai kokia ta kritinė skundų masė turi susikaupti, kad būtų pradėti konkretūs kontroliuojančių įstaigų veiksmai?
    Be to, visi tyrimai įrodantys Klasco taršą jau atlikti, net KU mokslininkų darbai atlikti. Kodėl netikima mokslininkų išvadomis?

    Reply
  5. Uosto direkcijai

    Ir vėl nuo pradžių: „Skubiai paimti mėginius ir nustatyti, ar tarša susijusi su uosto veikla…” – na kiek gi galima, viskas seniai jau paimta ir seniai įrodyta. 4 metai – tiek laiko jau Klasco teršia kasdien ir apsimeta, kad neteršia. Gal baikit pagaliau apsimetinėt, stabdykit tą atvirą birių krovinių krovą ir baikit teršt miestą?! Kaip jums toks planas?

    Reply
  6. DŪDORIUS IR KLASCO KNEI PRIE KO. KALTAS DEDE VOLODIA

    .

    Reply
  7. S

    Kažkaip nesigirdi pop karaliaus Grubliausko garsų. Kai kur nors pasireklamuoti, tai pirmas prie lovio. Taip pat ir su Nėniškiu.

    Reply
  8. Tarša

    Ruslanas Schneiderat galės dabar nuo KLASCO atkata gauti, kad juos uzsoti nuo vykdomos taršos! Vėl kokia kelionę ar kitką, tad užsakyti KLASCO straipsniai laikraštyje ir susitikimas su Ruslano Schneiderat šaika tuoj įvykis!

    Reply
  9. Karolina

    Laukiam nesulaukiam kad tų birių krovinių neliks po langais, bet tikriausiai niekas jų neima tai visą tą šlamštą dar kažkaip atgabena iki Klaipėdos clasco.
    Kiek mes klaipėdiečiai kentėsim, ypač centrinė dalis. Rašyt reikia į atitinkamas institucijas, nes kiek galima tuos suodžius traukt į savo plaučius.Alio gerbiama Ligita tave išrinkome į seimą nejaugi jau pamiršai Clasco taršą

    Reply
    • .....

      O kuo pietinė miesto dalis prastesnė už pietinę ? Ligitą į seimą išrinko pietinė dalis . Jūs alio sakykite savo kandidatui už kurį balsavote .

    • To ....

      Pietinėje miesto dalyje kraunama toliau nuo gyvenamųjų rajonų

    • To to to

      Nelabai ten ir toliau, vos kelių šimtų metrų yra gyvenami ji namai, atvira vandenvietė o botaninis draustinis apskritai šalia.

  10. Daiva

    Greit ateis diena, kai Batka visus savo krovinius nukreips i kitus uostus, tada galesim atidaryti langus, ir lauke pasivaikscioti. Musu valdziai terupi ju pinigines, o ne zmoniu sveikata, gerove. Noretusi tiketi, kad kranu triuksmas nakti ir dulkes , Klaipedos mieste isnyks visam laikui.

    Reply
    • Anonimas

      Jei rupetu tik piniginės su khuilo nesipyktu

    • R. S.

      Manau, kad kai visai neliks,, Batkos,, krovinių, Klaipėdos uostas priims bet kokius. T. y. tokius kurių nepriima kiti uostai. Jau ir taip, kaip kalbama, kraunami nuodai, tai dabar bus visai nieko nepaisoma. Taigi visų uosto įmonių darbo leidimuose rašoma kaip ir kur turi būti krau ami birūs, dulkantys kroviniai – tikrai ne taip kaip jie krauna.. Tik jiems giliai px. Pinigų į racionalizacijas ir uždarą metodą niekas nekišo ir nekiš.

  11. Gyventoja

    Visos valstybės institucijos, ministerijos ir uosto direkcija kvailina gyventojus akivaizdžiai tyčiojasi. Žino kad KLASCO teršia ir terš, apsimeta kad skundų negauna iš gyventojų. Gyventojai psichologiškai jau pavargo nuo nevilties todėl ir neberašo skundų. KLASCO sėkmingai ir toliau vykdo genocida gyventojų ir vykdys kol visos valstybės institucijos leis!

    Reply
    • Gyventoja

      Tikra tiesa – jau pavargome nuo KLASCO tyčiojimosi iš mūsų, Klaipėdos gyventojų. Faktų apie taršą užfiksuota pakankamai. Tačiau tai nėra faktai nei KLASCO, nei KVJUD, nei NVSC, nei AAA, nei vyriausybei… Savivaldybei čia „surištos rankos”, nes viskas turbūt valdoma iš centrinės valdžios institucijų. O, mes – gyventojai, turime įrodinėti, jog nesame „žirafos”????? Su tokiu galingųjų požiūriu ir elgesiu, greičiau galima patikėti, jog mes žirafos negu įrodyti, jog KLASCO teršia miestą, jog gyvename taršioje aplinkoje. Faktai bado akis… Tik kam? Visi mato, kas vyksta, tik pripažinti tai neparanku KLASCO, nes veiklos pobūdžio pertvarka kainuos pinigus… O kam jiems išlaidos? Geriau gyventojų sveikatos sąskaita krauti pelnus įmonei… Ir po to girtis „puikiais” metiniais rezultatais. Visa tai veda į neviltį, nusivylimą tiek miesto, tiek šalies valdžia. Ši situacija tęsiasi jau kokius 5 metus. 5 METUS!!!!!! Ir šiandiena ji dar vis matuojama pateiktų skundų skaičiumi??? „įjungęs” nuostabą KVJUD vadovas stebisi vėl kylančiu gyventojų nepasitenkinimu, nes pastaruoju metu nebegaudavo skundų???? Po tokių vadovo žodžių verkti norisi…

  12. Krepimasis i merą pagalbos

    100 % klasco, nes gyvenu šalia ir tie juoduliai seniai pažįstami.
    Man tai liūdna, kaip miesto valdžia nestoja pietu ginti Klaupėdos miesto žmonių nuo nuodyjimo!
    Teismai demokratiškai gali tęstis 10 metų ir 10 metų mus tručys.
    Apgailėtina ir liūdna

    Reply
  13. .....

    Tarša po liberalaus Gentvilo ir konservatoriaus Petrošiaus ” rūpesčio ” persikraustys ant pietinio rajono gyventojų palangių ?

    Reply

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Spyglys

Eksmeras užsigeidė atsivesdinti Sporto skyriaus vedėją*

„Tikiuosi, neateisime iki tokios stadijos, kad reikės prašyti administracijos direktoriaus, kad atvesdintų jus į virtualią komiteto posėdžio erdvę”, – taip ...
2024-04-13
Skaityti daugiau

Sportas, Svarbu

Konfliktų draskomo „Viesulo” vadovo darbą meras vertina gerai

„Kiekvienas vadovas turi dar ir savo vadovą, išskyrus aukščiausiąjį miesto vadovą, nes jam vadovo nebėra”, – taip Klaipėdos miesto tarybos Kultūros, ...
2024-04-11
Skaityti daugiau

Fotoreportažai, Verslas

Klaipėdos pramoninkams vadovaus Rimantas Juška 

Klaipėdos pramonininkų asociacija (KPA) ketvirtadienį vykusiame visuotiniame susirinkime išsirinko savo naują vadovybę. Martyno Vainoriaus nuotr. Dvi kadencijas – ketverius metus ...
2024-04-11
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This