Kaip pravalgysime 2021-2023 metų Klaipėdos strategiją?

Politikų tribūna

Saulius Budinas, Klaipėdos miesto tarybos narys
2021-03-04

Komentarų: 3

Vienas Merfio dėsnis teigia, kad geras planas šiandien yra geriau, negu tobulas rytoj. Praėjusią savaitę miesto Tarybos posėdžio metu teikiau siūlymus Klaipėdos miesto strateginiam veiklos planui, kurie, mano nuomone, yra svarbūs klaipėdiečiams, tačiau jiems pritarta nebuvo. Paminėsiu tik kelis.

Antrus metus niekaip nepavyksta įtikinti miesto valdžią pradėti Vingio prekybos pasažo teritorijos sutvarkymo darbų. Buvau specialiai nuvykęs apžiūrėti šios teritorijos. Galima gaujų karus filmuoti. Tai likusi vienintelė nesutvarkyta viešoji erdvė pietinėje miesto dalyje.

Palmiros Mart nuotr.

Būdamas Klaipėdos miesto administracijos direktoriumi inicijavau šios teritorijos projektavimo darbus. Projektas buvo parengtas dar 2019 metais, bet darbų pradžios vis nematyti.

2022 metais savivaldybė planuoja užbaigti naujos mokyklos statybą šiaurinėje miesto dalyje, o dviračių ir pėsčiųjų tilto per Danės upę, jungiančio naująją mokyklą su Tauralaukio kvartalu techninis projektas planuojamas tik 2023 metais. Kur logika?

Siūliau pradėti veiklas dar šiais metais, nes ši jungtis yra reikalinga užtikrinti saugų vaikų susisiekimą su Tauralaukio gyvenviete bei skatinti darnų judumą, apie kurį dažnokai kalba pozicijos atstovai Klaipėdos taryboje.

Jau antri metai, kai vis teikiu tą patį siūlymą dėl modernaus bendruomenės centro-bibliotekos statybos pietinėje miesto dalyje Statybininkų prospekte. Turime puikų pavyzdį – biblioteką Kauno gatvėje, kuri „sukultūrino” šį rajoną. Jau įvyko architektūrinis konkursas, yra parengtas techninis projektas, tačiau darbai vis atidėliojami. Lėšų vis nerandama, tačiau planuojama modernizuoti Vasaros estradą, kurioje per metus vyksta vos keli komerciniai renginiai.

Niekaip valdžia nepradeda naujos sporto salės statybos Kretingos – Šviesos gatvių sankryžoje. Jau senokai, pardavus „Klaipėdos naftai” sporto salę Burių gatvėje, gautas lėšas (buvo gauta 673 tūkst. eurų) buvo įsipareigota investuoti į naujos sporto salės statybą. Techninis projektas parengtas dar 2019 metais, bet kaip jau tapo įprasta – jokio judesio.

Klaipėdos miesto savivaldybės aplinkos oro kokybės valdymo 2021-2023 metų programoje ir priemonių plane svarbia oro taršos šaltinių emisijos mažinimo priemone buvo įvardintas gatvių asfaltavimas. Miesto planuojamų asfaltuoti gatvių sąraše yra per 23 kilometrų žvyruotų gatvių. Vietoj to, kad asfaltuotume gatves atsiranda nauja priemonė – dubliuojančios gatvės nuo Šiltnamių iki Klaipėdos gatvės su įvažomis į Liepojos gatvę įrengimas, tam numatant apie 700 tūkst. eurų per dvejus metus, o bendra darbų vertė apie 1,5 mln. eurų. Nemanau, kad tai yra prioritetinis projektas ir siūliau šias lėšas skirti žvyruotų gatvių asfaltavimui.

Džiaugiuosi, kad iš antro karto pagaliau pavyko įtikinti valdančiąją daugumą paankstinti Tauralaukio progimnazijos pastato rekonstrukcijos į ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo įstaigą pradžią, o darbus planuojama pradėti 2022 metais.

Iš valdančiosios daugumos, kuri aptirpo po savivaldos rinkimų, girdime tik vieną paaiškinimą dėl vis atidedamų priemonių ir jų įgyvendinimo terminų – nėra lėšų. Bet ar tikrai taip yra? 2021 metų sausio 1 dieną vien Savivadybės biudžeto lėšų likutis buvo apie 14 mln. eurų, o pridėjus dar ir tikslines lėšas, suma susidaro įspūdinga – per 24 mln. eurų.

Vadinasi pinigų yra, nėra tik noro ir kompetencijų juos racionaliai panaudoti.

Ir pabaigai. Gana liūdnai nuteikė miesto savivaldybės administracijos direktoriaus Gintaro Neniškio Strateginio veiklos plano pristatymas miesto tarybos posėdyje. Nežinau, ar taip turėtų kalbėti vienas iš miesto vadovų, kurį palaiko valdančioji dauguma, šį planą pavadindamas „Pravalgymo strateginiu planu”. Vietoj to, kad siekiant įkvėpti miestiečius šiuo sudėtingu laikotarpiu, pasakytum, jog Klaipėdos savivaldybės administracija, Klaipėdos miesto taryba turi gerą planą, yra parengusi tinkamas priemones, turi visas vadybines kompetencijas, yra pasiryžusi ir gali padaryti taip, kad Klaipėdos miestas įveiktų sunkumus ir kylančias problemas, administracijos direktorius be iniciatyvos kalba vien tik apie lėšų stygių ir „pravalgymus”. Perfrazuojant dar vieną Merfio dėsnį – „mane čia priėmė ne tam”…

3 Comments

  1. kai paskaitai kas kalba

    Per savo 4 metų kadencija nei vieno normaliai padaryto projekto, o ambicijų tikrai buvo 200 mln. tramvajus, kuriam pagrįsti išmesta beveik 0,5 mln., 40 mln. su 4 juostų tiltu boikonūro tipo nusileidimo tiltu vertės Bastionių jungtis – beveik 0,8 mln., 30 mln. vertės Klaipėdos nacionalinis stadionas, techniniam projektavimui 0,1 mln., 20 mln. Atgimimo aikštė beveik 0,2 mln. ir čia tik uogytės…
    Projektai, kuriais didžiuojamasi – baseinas, šachta jau surūdijo, stogas vis dar leidžia, dėl pažeistų pirkimo procedūrų reiks grąžinti iš savivaldybės biudžeto tikėkimės tik 0,7 mln., Jūrininkų pr., nesugebėjo normaliai padaryti iš VLG auto kemšasi, reiks daryti projekto korektūrą, Pamario g. per savo kadenciją nesugebėjo priduoti…
    bet savo ambiciją miestui rodė…apsaugok Dieve nuo tokių ostapųbenderių prie valdžios vairo

    Reply
  2. ezys

    O strateginiame plane buvo numatyta pandemija? 🙂

    Reply
    • trala

      Su Vingio pasažu jau senai nesamonės vyksta.

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Verslas

Tauralaukyje statys prekybos centrą su gydymo paskirties patalpomis

Projektuotojų vizualizacija Teritorijoje prie Pajūrio ir Akmenų gatvių, Tauralaukio kvartale, Klaipėdoje, projektuojamas dviejų aukštų su antstatu prekybos paskirties pastatas su ...
2024-04-18
Skaityti daugiau

Svarbu, Švietimas

Pagaliau imsis naujo darželio statybų Tauralaukyje

Baigiant statyti beveik dukart nuo pirminės kainos pabrangusią naująją mokyklą Senvagės gatvėje Tauralaukio progimnazija planuoja persikraustymo į ją darbus. O ...
2024-04-18
Skaityti daugiau

Transportas

Integruotiesiems maršrutiniams taksi – 6 metai

Antradienį sukanka 6 metai, kai į viešąjį Klaipėdos transportą kaip integruota jo dalis įsiliejo maršrutiniai taksi. Per tą laiką M5, ...
2024-04-16
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This