Pasiūlymai dėl Tiltų gatvės: arba išguiti autobusus, arba išasfaltuoti

Miestas, Svarbu

Vėl atgaivinta idėja Tiltų gatvę bent savaitgaliais skirti tik pėstiesiems, o viešojo transporto srautą nukreipti Galinio pylimo ir Pilies gatvėmis, Eismo saugumo komisijos posėdyje buvo iškart ir užgesinta.

Tiltų gatve leidžiama važiuoti tik miesto autobusams ir specialiajam transportui. Martyno Vainoriaus nuotr.

Kenčia nuo vibracijos

Spręsti Tiltų gatvės gyventojų problemas Eismo saugumo komisijos prašė Senamiesčio seniūnaitijos seniūnaitis Renaldas Kulikauskas. Anot jo, nuo smarvės galima apsisaugoti užsidarius langus, triukšmo lygį butuose galima sumažinti pakeitus langus, tačiau nuo vibracijos patys žmonės išsigelbėti neturi jokių galimybių.

Vibraciją Tiltų gatvės gyventojų butuose sukelia šia gatve važiuojantys sunkūs autobusai, kurių kai kurie sveria ir 20 tonų. Anot R. Kulikausko, problema ir ta, kad autobusai labai dažnai viršija leistiną greitį, o tai didina vibracijos lygį.

Todėl jis pasiūlė Tiltų gatvėje nuo Senojo Turgaus žiedo iki sankryžos su Turgaus gatve įrengti sektorinį greičio matuoklį, o ties Tiltų g. 29 pastatu – taškinį matuoklį.

R. Kulikauskas taip pat siūlė svarstyti galimybę viešąjį transportą savaitgaliais ir švenčių dienomis nukreipti Galinio Pylimo ir Tiltų gatvėmis.

„Tokį sprendimą miesto taryba jau yra priėmusi, tačiau jis laikinai buvo atšauktas, kol vyko Mokyklos gatvės viaduko remontas. Ir tas laikinai tęsiasi iki šiol“, – tvirtino R. Kulikauskas.

Anot jo, taip pat labai svarbu reguliariai tikrinti Tiltų gatvės grindinį, jį vertinti ir imtis priemonių jį pagerinti.

„Aišku, galima ir nieko nedaryti, o Tiltų gatvę tiesiog išasfaltuoti ir tada nebebūtų problemų“, – ironizavo R. Kulikauskas.

Papildomai – 165 tūkst. km

Nacionalinio visuomenės sveikatos centro Klaipėdos departamento atstovė Rita Kubilienė patvirtino, kad šio centro specialistai darė vibracijos tyrimus ir ji tikrai viršija leistinas ribas.

„Prieš kiek tai metų buvo darytas ir triukšmo matavimas, jis ženkliai viršija normas. Todėl tikrai reikia taikyti priemones tiek triukšmo, tiek vibracijos mažinimui. Artėja terminas, kai darysime pakartotinius matavimus. Jei jie parodys, kad vėl yra viršijimai, tai bus kokios nors priemonės taikomos“, – įspėjo R. Kubilienė.

Tačiau Eismo saugumo komisijos nariai nebuvo linkę pritarti nė vienam seniūnaičio siūlymui.

Anot jų, sektorinis greičio matuoklis problemos neišspręs, nes autobusai sustoja stotelėse, todėl jų vidutinis greitis visame ruože tikrai neviršys leistino.

„Sutinkame, kad grindinį tvarkyti reikia ir ne tik transportui, bet ir paspirtukams. Sutinkame, kad būtų normalus greičio matuoklis. Tačiau jei savaitgaliais autobusus nukreipsime Galinio Pylimo ir Pilies gatvėmis, per metus tai bus papildomai 165 tūkstančių kilometrų rida. Dabartiniame biudžete neturime rezervo padengti tokią išaugusią ridą. Tad savo iniciatyva važiuoti aplink tikrai negalime. Nebent būtų sprendimas su finansavimu“, – teigė viešosios įstaigos „Klaipėdos keleivinis transportas“ laikinasis vadovas Andrius Samuilovas.

Klaipėdos savivaldybės Transporto skyriaus vedėjas Rimantas Mockus tvirtino, jog autobusus nukreipus kitomis gatvėmis, kentės nebe Tiltų gatvės, o kiti gyventojai.

„Tad siūlau palikti esamą situaciją ir konstatuoti, kad informacija išklausyta“, – problemos sprendimo variantų nebuvo linkęs ieškoti R. Mockus.

Pažadėjo pokyčius

Klaipėdos apskrities Kelių policijos tarnybos viršininkas Mindaugas Džermeika apgailestavo, jog problemos Tiltų gatvėje niekaip neišsprendžiamos.

„Mes, policija, manome, jog Klaipėdos miestas turi turėti vadinamąją laisvės alėją, kur yra tik pėsčiųjų eismas. Be to, vasarą atsiranda elektriniai paspirtukai, o su jais turime didžiulį vargą. Važiuoti grindiniu jiems nepatogu, todėl jie važiuoja pėsčiųjų takais. Neseniai atlikome reidą su momentiniais greičio matuokliais ir nustatėme, kad mėlynieji autobusiukai nesilaikė nei leistino greičio, net nematė kelio ženklų apie sumažintą greitį. Pasakysiu taip, kad keleivinio transporto vairuotojai yra išnaglėję. Jie aiškina, kad Tiltų gatvė yra jų tranzitinė gatvė, kuria jie gali važiuoti kaip nori, nes tik jiems suteikta privilegija ja važiuoti. Todėl jie nesilaiko nei nubrėžtų dviračių takų juostų, spaudžia dviratininkus prie šaligatvių. Mes jau nekalbame apie tai, kad žmonės kenčia nuo vibracijos, dūmingumo. Tiltų gatvėje tikrai nebesveika gyventi. Bet pažiūrėkime tik į eismo saugumą. Todėl tikrai pritarčiau, kad reikėtų pagalvoti apie autobusų nukreipimą Galinio Pylimo gatve. Ir dabar bent jau savaitgaliais pabandyti“, – siūlė M. Džermeika.

Klaipėdos savivaldybės administracijos direktorius, Eismo saugumo komisijos pirmininkas Gintaras Neniškis priminė, jog Tiltų gatvėje, kaip ir visame šios „arterijos“ ruože nuo Sausio 15-osios gatvės iki Lietuvininkų aikštės, turi būti suprojektuota BRT trasa, o projektuotojai turi numatyti, kaip suderinti tiek viešojo transporto, tiek automobilių, tiek dviratininkų, tiek pėsčiųjų interesus. Sprendiniai esą ims aiškėti rudenį.

„Tiltų gatvėje turi važiuoti tik elektrinės transporto priemonės, kurios yra lengvesnės. Mes pasieksime visus iškeltus tikslus, tik esminis dalykas, kad reikia tiksliai susiprojektuoti, kad nebūtų nei vibracijos, nei triukšmo viršijimo. Tik siūlau eiti planingai. O šie pasiūlymai yra  išėmimas iš konteksto. Suprantu, kad gyventojams nelengva, bet vargu, ar tai duos rezultatų. Siūlau priimti sprendimą, kad informacija išklausyta ir einame su tais sprendiniais, kurie yra jau suplanuoti. Neskubėkime, suprantame, kad problema, gatvė labai jautri, bet bandykime klausimus spręsti pamatuotai“, – pasiūlė G. Neniškis.

Kiti Eismo saugumo komisijos nariai tokiam pasiūlymui pritarė.

18 Comments

  1. Jonas

    1. Uždėkite kelis greičio mažinančius kalnelius.
    2. Įjunkite šviesoforą.
    3. Paskaičiuokite kiek kainuoja remontuoti Biržos kas 10 metų ir kas 3 tvarkyti grindinį.
    4. Minusuokite iš 165 t. ridos – maršrutinių mikroautobusų ridą.
    5. Leiskite važiuoti mikroautobusams.
    6. Nukreipkite sunkiuosius autobusus į G. Pylimo gatvę. (atmetus rida ir minusavus tilto ir grindinio remontą, žiūrėkite, dar ir pliuse būsite)

    Nedėkokite.

    Reply
  2. Vladas

    Įkaltų baudą Neniškiui asmeniškai Visuomenės sveikatos centras už senamiesčio gyventojų tručijimą, gal kitaip pagiedotų . Kur ta Ritos Kubilienės baudų knygelė ar bijo miesto direktorių paliesti .

    Reply
  3. Komisaras

    Pasirodo tik vienintelis policininkas Mindaugas Džermeika komisijoje yra Senamiesčio patriotas . Blaiviai mąstantis jaunuolis. Ir dar Nebijo Neniškio .

    Reply
  4. Senamiestis

    Džermeika maladiec vyras. Bent vienas su kiaušiais komisijoje beliko . Mockus daro tik ką Neniškis liepia, o likę taip pat impotentai .

    Reply
  5. DM

    Koks dar asfaltas lai autobusai varosi aplinkui kokios cia bedos grindini reik isaugoti ar pakeisti i toki kaip Vilniuje Gedimino prospekte.Kitaip senamiescio dvasios nesijaus.Nedarkykite senamiescio del autobusu….

    Reply
  6. S

    Yra nustatyti triukšmo ir vibracijos normatyvų viršijimai, kenkiantys gyventojų sveikatai. Normalioje valstybėje turėtų būti imamasi priemonių šalinti šią problemą. Graudžiai juokingai skamba nupušėjusių savivaldybės gyvulių ūkio klerkų paistalai apie kilometrus važiuojant aplinkui. Afrika.

    Reply
  7. Lina

    O tai žmones gyvenantys Dariaus ir Girėno g.,aplink geležinkelį nuo traukinių vibracijos nekenčia?Nuo amžiaus statybų Baltijos pr.prie med.centro ,,Norfa” ausų neturi?Kiek tos Tiltų gatvės?Iškelkim senbūvius į Baltijos terasas ir baigta.Visi važiuojam Tiltų gatve.Kamščių nebūtų.Fūras paleiskit.Jos gi pagrindinė miesto puošmena.

    Reply
  8. palanga

    5 komentarai.Klaipedos gyventojai giliame miege.
    Kas su jumis atsitiko ?
    Ar jus mulkiu mulkiai ?
    Beje,nestebina,kai renkate savo dudorių dar.

    Reply
  9. Gj

    Jau senai reikejo, vietoj akmenu is kart deti asfalta, gerai sustiprinus grindini, kad neatsirastu duobiu, nes vibracijas kelia tiek akmenys, tiek kelio idubimai

    Reply
  10. Anonimas

    Arba visi niurgzliai te išsikrausto

    Reply
  11. GintarasR.

    Jeigu yra galiojantys tyrimai, patvirtinantys visų rūšių taršos normų viršijimus, yra aiškiai deklaruotas ir išreikštas savivaldybės vadovo nenoras daryti būtinus sprendimus – turėtų būti ir kolektyviniai ieškiniai savivaldai dėl teisėtų lūkesčių į sveiką ir švarią aplinką, jei kas kuo nors Senamiestyje serga – dėl sveikatos sutrikdymo/praradimo, miego sutrikimų, depresijos, gerbūvio sugadinimo ir tt ką tik advokatų fantazija gyventojams patars – galima prisiteisti kompensacijas. Teisme miesto galvoms neužteks vien išklausyti, kaip dabar kad šaiposi iš žmonių – išklausėm ir eik iš čia. Jeigu miesto valdźia nenori tartis su gyventojais, tik kilometrais gyvenimus, sveikatą, gyvenimo kokybę, nt nuvertėjimą matuoja – reikia veikti teisėtai ir priminti iš kieno mokamų mokesčių ponai bujoja. Įdomiausia, kad mes patys juos užsiauginam.

    Reply
  12. kol

    administracijos keleivinio transporto interesai tol nieko nebus.

    Reply
  13. Ir vėl seniūnaitis :)

    Rūpestingajam Kulikauskui Galinio pylimo ir Pilies gatvės gyventojai ir jų ” miegas ” nerūpi ? O gal ten klaipėdiečiai negyvena ? Mano pasitikėjimą seniūnaičiai prarado po tos istorijos su ponia seniūnaite , kuri ” rūpinosi ” daugiabučių gyventojų administratoriaus pasirinkimu .

    Reply
  14. Nojus

    Diskutuojam vis diskutuojam… Reiktų galimybių studijos, nes kur mes be jos. Juk dar neseniai buvo vizijos visą Tiltų gatvę po stiklu pakišti. Pasimiršom? Tie klerkeliai Savivaldybės tokie menkučiai, jiems kad tik nejudėti… O šiaip kuo greičiau planuokim Bastionų tiltą, nebūtinai suprojektuotą, o šią gatvę paverskim, kaip Laisvės (Virginija, rašom iš didžiosios) alėja. Tada ir žmonės sugrįš čia, paskui juos ir pinigai, o ir miestas iš gyvenvietės vaizdo vaduosis, į miestą panašės. Bet čia po to, kai Kongas tuo gėlių laiveliu, prigriebdamas Jazz nutrintas raides, iš miesto išplauks… Su visam.

    Reply
  15. Vytss

    Vėl Mockus..

    Reply
  16. Nėr šeimininko, nėr sprendimo!

    Nieko keisto, eiliniai BIUTOKRATŲ atsakymai:(
    Taip ir sėdime gilioje šiknoje, kai neturime mieste šeimininko:(

    Reply
    • 165000 km

      V. Grubliauskas 1956 m. gimė Klaipėdoje Boleslovo ir Augustinos Grubliauskų šeimoje. Tėvas visą gyvenimą iki pensijos dirbo Klaipėdos autobusų parke vairuotoju

    • 165000 km

      .. Rašo Vikipedija…

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Miestas, Svarbu

Naujam prekybos centrui – raudona šviesa 

Leidimas vietoje buvusių Prekybos uosto kultūros rūmų J. Janonio gatvėje statyti prekybos centrą negali būti išduotas kol nebus parengtas nepriklausomas ...
2024-04-25
Skaityti daugiau

Miestas, Svarbu

Idėja apie transporto eismą Mažvydo alėja - neužmiršta

„Arūnas Tuma kažkuriame posėdyje sakė, kad reikės ir Mažvydo alėją perkasti”, – Klaipėdos miesto tarybos Miesto plėtros ir strateginio planavimo ...
2024-04-24
Skaityti daugiau

Transportas

Planuoja keisti mokesčius už automobilių parkavimą

Nors vidutiniškai 7 proc. didinant viešojo transporto paslaugų kainas pernai metų pabaigoje buvo kalbama, kad proporcingai bus didinama ir vietinė ...
2024-04-22
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This