P0

Fotoreportažai, Uostas ir jūra

Baigiamas statyti naujasis Smiltynės perkėlos keltas (1)

Atvira Klaipėda

Atvira Klaipėda
2021-04-08


Ketvirtadienį Vakarų Baltijos laivų statykloje (VBLS) surengta naujojo „Smiltynės perkėlos” kelto korpuso blokų sujungimo ceremonija. Liepą laivas jau bus nuleistas į vandenį.

6,5 mln. Eur vertės kelto statybos sutartį bendrovė „Smiltynės perkėla“ su Vakarų laivų gamyklos (VLG)  įmonių grupei priklausančia VBLS pasirašė praėjusių metų gegužę, o darbai pradėti rugsėjį. Visą projektą, nuo laivo projektavimo iki jo statybos bei atidavimo užsakovui, atlieka Lietuvoje esančios VLG grupės įmonės.

„Smiltynės keltai yra ypatingi, nes tai – populiariausi, daugiausiai šalies gyventojų plukdantys laivai. Smagu, kad vieną jų pastatė VBLS komanda. Laivų statyba – sudėtingas, globalios konkurencijos verslas ir didžioji mūsų statomų laivų dalis išplukdomi į Skandinaviją, Vokietiją ir kitur. Dėl to kiekvienas Lietuvoje liekantis laivas mums teikia papildomą džiaugsmą“, – pranešime cituojamas VLG įmonių grupės generalinis direktorius Arnoldas Šileika.

„Per marias perkeliamų keleivių srautas nuolat auga, kartu su juo auga ir mūsų atsakomybė prieš keleivius. „Smiltynės perkėlos” paslaugomis per metus pasinaudoja per 2 mln. keleivių, pergabename virš 700 tūkst. transporto priemonių. Naujasis keltas neabejotinai pagerins mūsų paslaugų kokybę“, – įsitikinęs „Smiltynės perkėlos” generalinis direktorius Mindaugas Čiakas.

„Smiltynės perkėlai” VBLS stato 60 m ilgio, 14 m pločio universalų keleivinį-krovininį keltą. Juo bus galima pervežti iki tūkstančio keleivių arba ne mažiau 40 lengvųjų automobilių ir 600 keleivių. Laive bus sumontuota šiuolaikinė, aukščiausius saugos ir priešgaisrinius reikalavimus atitinkanti įranga. Projektas išskirtinis tuo, kad šis keltas yra ne serijinės gamybos, o pagal konkrečius AB „Smiltynės perkėla“ poreikius statomas laivas. Planuojama, kad keltas dirbs tiek Naujosios, tiek Senosios perkėlos terminaluose.

Ketvirtadienį įvykusi tradicinė kylio padėjimo (keel laying) ceremonija žymi naują laivo statybos etapą. Jos metu lentelė, kurioje įrašyti laivo užsakovų bei statytojų pavadinimai, kartu su dvejomis tų šalių monetomis – šiuo atveju eurų monetomis, kurių aversuose pavaizduotas vytis – užvirinamos tarp jungiamų laivo blokų.

Vokietijos pakrančių apsaugos laivą šiuo metu statanti VBLS, anksčiau yra pastačiusi „iki rakto“ Klaipėdos universiteto mokslinių tyrimų laivą „Mintis“, pirmąjį Nepriklausomoje Lietuvoje žvejybinį laivą „Gitte Henning“, 103 m ilgio, vieną pirmųjų Europoje jūrinių vėjo jėgainių statybos ir aptarnavimo laivą „Wind Lift-1“.


    2021-04-08

    Vienas komentaras apie “Baigiamas statyti naujasis Smiltynės perkėlos keltas”

    1. AvatarMoteris su spuogu ant kaktos (IP: 85.206.23.47)

      Vainoriau, išmokai galerija padaryti normalę? tai gal neesi jau toks ….

    Parašykite komentarą

    El. pašto adresas nebus skelbiamas.

    Parama

    Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos" žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja - paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai" sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

    Paremti
    Atviri dokumentai

    VšĮ „Klaipėda atvirai" kiekvieno mėnesio pradžioje skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat - detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

    Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai" dalininkų sąrašą.

    Su dokumentais galite susipažinti čia
    Informacija

    Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso
    VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

    Puslapio taisyklės. 

    Redakcijos adresas: Bangų g. 5A-3C, Klaipėda, LT-91250, Tel. + 370 650 77550
    el. paštas: info@atviraklaipeda.lt