Mokamo automobilių stovėjimo pokyčiai: pirmasis pritarimas

Miestas, Svarbu

Miesto ūkio ir aplinkosaugos komiteto dauguma narių ketvirtadienį pritarė, jog būtų pakeista rinkliavos už automobilių stovėjimo tvarka. Klaipėdos savivaldybės administracijos pateiktam sprendimui pritarta, nors oponentai ir bandė atkreipti dėmesį į tai, kad pokyčiai dar nėra tinkamai suderinti su bendruomenėmis, o kelti kainas per karantiną – netinkamas laikas.

Siekiama, kad parkomatai taptų informacijos centrais, o ne rinkliavos surinkimo vietomis. Martyno Vainoriaus nuot.

Keturi komiteto nariai pritarė, du susilaikė, o viena buvo prieš, kad nuo gegužės 1-osios visa Melnragė bei kitos pajūrio pajūrio teritorijos gatvės taptų geltonąją zona. Žalioji zona pajūryje bus tik naujai įrengtos automobilių stovėjimo aikštelės prie Girulių plento bei Audros gatvės aikštelė. Rinkliava už automobilių stovėjimą pajūryje renkama tik vasaros sezono metu – nuo gegužės 1-osios iki rugsėjo 15 dienos kiekvieną dieną nuo 8 iki 22 valandos.

Nuo gegužės 1-osios geltonąją zona taps ir Poilsio parko prieigos.

Politikai pritarė ir tam, kad nuo gegužės 1-osios iki rugsėjo 15-osios parkavimo rinkliava Klaipėdos senamiestyje būtų renkama kiekvieną dieną nuo 8 iki 22 valandos. Nuo rugsėjo 16-osios iki balandžio 30 dienos rinkliava kasdien bus renkama nuo 8 iki 20 val. Šiuo metu susimokėti už automobilių stovėjimą senamiestyje reikia tik darbo dienomis nuo 8 iki 18 valandos.

Sprendimo projekte taip pat numatyta, kad nuo rugsėjo 16-osios rinkliava raudonojoje zonoje jau bus nebe 90 centų už valandą, o 1,5 euro už valandą.

„Raudonoji zona yra vienintelė, kurioje keičiamas tarifas. Kitose zonose tarifai išlieka tokie pat“, – tvirtino Klaipėdos savivaldybės Transporto skyriaus vedėjas Rimantas Mockus.

Tačiau aplink senamiestį nebelieka mėlynųjų zonų, kokia buvo aikštelė prie Klaipėdos piliavietės. Dabar ji taps geltonąją zona.

Numatyta, kad nuo kitų metų pradžios mieste atsiras naujų apmokestintų teritorijų – Sportininkų gatvės rajonas iki Malūnininkų gatvės bei kvartalai tarp Sausio 15-osios ir Kauno gatvių. Naujos apmokestintos teritorijos bus mėlynosios zonos.

Rinkliavos pokyčių sprendimas jau turėjo būti svarstomas vasarį vykusioje miesto taryboje, tačiau klausimas buvo atidėtas, nes esą jis nebuvo tinkamai suderintas su bendruomenėmis.

R. Mockus tikino, kad dabar yra gauti kone visų suinteresuotų bendruomenių pritarimai. Jis paminėjo, kad sprendimas suderintas ir su seniūnaičių sueiga.

„Tačiau aš jokio protokolo neradau ir turiu informacijos, kad paskutinioji seniūnaičių sueiga vyko pernai pavasarį. Tai kaip su ja suderinta?“ – klausė komiteto narė Lina Skrupskelienė.

R. Mockus patikslino, jog susitikimuose dalyvavo seniūnaičiai, kurių seniūnaitijos patenka į naujai apmokestinamas teritorijas.

„Būtų gerai, jei visi seniūnaičiai išsakytų savo nuomones, nes šis sprendimas liečia visus gyventojus. Juk prie jūros važiuoja ir klaipėdiečiai iš pietinės miesto dalies“, – dėmesį atkreipė L. Skrupskelienė.

Be to, ji tvirtino, kad šiam sprendimui dabar tikrai yra ne laikas, nes per karantiną nemažai žmonių yra ant išgyvenimo ribos.

„Sutinku, kad rinkliavos tarifai galioja jau labai seniai ir kad juos reikia peržiūrėti. Tačiau tai galima padaryti ir kitais metais, kai visų situacija bus geresnė“, – teigė L. Skrupskelienė.

Tačiau R. Mockus teigė, jog šis sprendimo projektas, palyginti, su sausį miesto tarybos kolegijos nubrėžtomis gairėmis yra labai minimalus.

„Ir mes jau norėtume judėti į priekį“, – pabrėžė Transporto skyriaus vedėjas.

Komiteto nariai taip pat akcentavo, jog nemažai lėšų pareikalauja parkavimo sistemos išlaikymas – tiek parkomatų priežiūrą, tiek kontrolė, ar visi vairuotojai susimoka už automobilių stovėjimą.

„Reikia pereiti prie mobiliųjų programėlių, skirtų atsiskaitymui, ir atsisakyti parkomatų“, – siūlė komiteto narys Arūnas Andziulis.

Rinkliavą administruojančios viešosios įstaigos „Klaipėdos keleivinis transportas“ laikinasis vadovas Andrius Samuilovas pritarė, jog surinkti rinkliavą per parkomatus kainuoja brangiau nei išlaikyti mobiliąją programėlę.

„Bet mes į naujus parkomatus investuojame labai mažai, nebent į remontą. Paskutiniai parkomatų įsigijimai buvo, kai Smiltynėje buvo įvesta mokama zona ir atsirado naujų aikštelių pajūryje. Kai bus išplėstos mokamo stovėjimo teritorijos, stengsimės mieste išretinti parkomatų skaičių ir naujas zonas padengti minimaliu kiekiu. Kai kuriose aikštelėse bandysime eksperimentuoti, kad susimokėti būtų galima tik telefonu ar programėle. Mes jau dabar pradėjome parkomatų apklijavimą informacija, kaip galima atsiskaityti išmaniaisiais įrenginiais. Tikimės, kad parkomatai ilgainiui taps ne mokėjimo vieta, o toks mini informacijos taškas“, – į ateitį žvelgė A. Samuilovas.

Finansų ir ekonomikos komiteto nariai trečiadienį tik išklausė informaciją apie patobulintą sprendimo projektą dėl rinkliavos už automobilių stovėjimą pokyčių. Dėl jo šio komiteto nariai balsuos kitą savaitę, o galutinį sprendimą balandžio pabaigoje turėtų priimti miesto taryba.

7 Comments

  1. Lygesni už lygius

    Savivaldybės klerkai svarsto klausimą dėl parkavimo kainų pakėlimo ir naujų plotų apmokestinimo, kai tuo tarpu patys nemokamai parkuojasi miesto centre Vytauto g. esančioje aikštelėje (apie 50 vietų).

    Reply
  2. klp

    Kaip čia taip yra, kad kai kerta kažkokius menkaverčius medžius visi staiga patampa žaliaisiais, o kai miestas stengiasi mažinti automobilių skaičius (kurie yra vienas didžiausių taršos šaltinių) staiga jau visiem px ant gamtos?

    Reply
  3. Jonas

    Nepatinkancius komentarus trinat? Kieno nurodymu ?
    Niekseliai , besociai , begedziai vis mazai ir mazai , o reikia gero patikrinimo is FNTT , SEIMO KONTROLES IR KT .. IDOMU KUR TIE PINIGAI IR KAS UZ JUOS PADARYTA MIESTIECIU GEROVEI?

    Reply
    • Gal STT...

      ..bet ne Klaipėdos skyrius

  4. Jo

    Jo reikia smarkiai branginti parkavimą, lai visi sėdi namuose ir koronė kaip mat baigsis !

    Reply
  5. Antis

    Galima be jokiu problemu per puse sumazinti savivaldybes darbuotoju, tada nereikia jokiu nauju mokesčiu!

    Reply
  6. Vida

    Joo..Tie politikieriai turbūt kosmose gyvena.Mano kaimynai, pensininkų pora turi du automobilius,nes vienas neįgalus,o kitas į darbą važiuodavo.Bet jie neturi išmaniųjų telefonų ir interneto.Kažkaip apie tokius žmones jie negalvoja.Ir senamiestį baigiat numarinti.Atsikvošėkit ,,politikai”

    Reply

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Regionas

Palangoje keisis parkingo rinkliavos tvarka

Ketvirtadienį Palangos savivaldybės taryba apsisprendė dėl vietinės rinkliavos už automobilių statymą nustatytose apmokestinamose kurorto vietose pokyčių. Jie priimti Palangos rinkliavų ...
2024-04-25
Skaityti daugiau

Spyglys

Išsigando Linutės*

Pasižadėjusi prieš kiekvieną Klaipėdos miesto tarybos posėdį rėžti kalbą iš „Klaipėdiečių tribūnos” Virginija Jurgilevičienė pažado netesėjo. Ketvirtadienį jos posėdyje nebuvo. ...
2024-04-25
Skaityti daugiau

Miestas, Svarbu

Idėja apie transporto eismą Mažvydo alėja - neužmiršta

„Arūnas Tuma kažkuriame posėdyje sakė, kad reikės ir Mažvydo alėją perkasti”, – Klaipėdos miesto tarybos Miesto plėtros ir strateginio planavimo ...
2024-04-24
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This