Kapitono įspūdžiai: Kinijos laivų statykloje važinėjama dviračiais

Uostas ir jūra

Lietuvių įgula, kovo pabaigoje išvykusi į Kiniją, baigė privalomą karantiną ir dalyvavo naujo DFDS kelto bandymuose. Įspūdžiais apie viešnagę Kinijoje pandemijos sąlygomis dalinasi vienas iš įgulos narių kapitonas Mindaugas Nosavičius. 

Griežtos taisyklės taikomos visiems

Trijų lietuvių įgula Kiniją pasiekė kovo pabaigoje, moraliai pasiruošusi privalomam trijų savaičių karantinui viešbutyje.

„Pirmasis malonus siurprizas – vos atvykę sužinojome, kad karantinas vietoje trijų savaičių truks tik 14 dienų. Buvome moraliai pasiruošę šiam laikui, nes žinojome, kad jį turėsime praleisti visiškoje izoliacijoje“ , – pasakojo M. Nosavičius.

Jo teigimu, izoliacijos taisyklės Kinijoje tikrai griežtos ir jų laikomasi.

„Vos nusileidę Kinijoje pamatėme, kad apsauga yra maksimali – visi vaikšto su kaukėmis, kombinezonais, akiniais. Pasitiko mus, kaip ir kitus lėktuvo keleivius, kaip tikrų tikriausius viruso nešiotojus, todėl su mumis elgėsi griežtai. Po ilgų patikrinimų visi iš oro uosto su policijos palyda buvome nuvežti į karantino viešbutį. Lėktuve buvome tik trys europiečiai, tačiau matėme, kad tokios pačios griežtos taisyklės taikomos ir Kinijos piliečiams, ir mums, užsieniečiams“, – pasakojo kapitonas.

Viešbutyje svečiams nuolat buvo matuojama kūno temperatūra ir kas trečią dieną atliekamas Covid PGR testas – iš viso nuo kelionės pradžios lietuviai turėjo 9 testus.

Izoliacijoje labiausiai padeda darbotvarkė

Nors gyveno tame pačiame viešbutyje, trys lietuviai tarpusavyje bendravo tik internetu.

„Tokiai izoliacijai buvome pasiruošę, daug skaitėme apie tai, kaip panašiose situacijose, kai esi uždarytas nedideliame kambaryje be jokio tiesioginio kontakto, išlaikyti emocinę sveikatą. Iš patirties galiu pasakyti, kad labiausiai padeda darbotvarkė: pusryčiai, vakarykščių žinių apžvalga Lietuvoje, po to mokslai, studijos, pietūs, sporto užsiėmimai, knygų skaitymas, vakarienė.“, – patirtimi dalinasi M. Nosavičius.

Patyręs kapitonas sako, kad kartais toks izoliavimasis netgi naudingas, nes gali koncentruotis į dalykus, prie kurių anksčiau nebuvo galimybės nuosekliai prisėsti.

„Net ir laikantis darbotvarkės kartais laiko per dieną pritrūkdavo, o jei norėdavau pailsinti akis nuo skaitymo, galėjau žiūrėti į iš trylikto viešbučio aukšto atsiverčiančias miesto panoramas“, – sakė jis.  

Pirmas susitikimas su nauju laivu

Vos pasibaigus privalomam karantinui, lietuvių įgula atvyko į laivų statyklą, kurioje šiuo metu yra net du DFDS užsakymu statomi keltai, skirti Baltijos jūrai.

„Darbas laivų statykloje išties sudėtingas, veikia ir kalbos, ir temperatūros faktorius. Gamykloje, kurioje per metus pastatoma apie 40 laivų, ir vienu metu dirba iki 10 000 žmonių, angliškai kalba santykinai labai mažai darbuotojų, todėl susikalbėti ne visada paprasta, o kai lauke +35 laipsniai, tai viskam reikia papildomos energijos.“, – įspūdžiais dalinasi M. Nosavičius.

Pasak kapitono, laivų statyklos teritorija didžiulė, ją būtų galima prilyginti kurio nors Lietuvos rajono centro, kuriame gyvena apie 20 000 gyventojų, dydžiui, todėl kiekvienas komandos narys, kad galėtų greičiau įveikti 2 km. atstumą nuo DFDS biuro iki laivų doko, turi dviračius.

Kapitonas M. Nosavičius labiausiai džiaugiasi galėjęs sudalyvauti pirmojo laivo bandymuose atviroje jūroje, kurie vyko visą savaitę: „Pirmasis jūrinis testavimas prasidėjo balandžio 15 d. ir truko net 7 dienas – tai gana neįprasta. Testavime dalyvavo virš 200 žmonių – įskaitant mūsų komandą, įvairių gamintojų technikos darbuotojus, gamyklos atstovus. Testavimo programa buvo plati, apimanti beveik visus laivo mechanizmus, pradedant nuo pagrindinių variklių – jų yra 4 ir dar 3 pagalbiniai, baigiant laivo navigacine įranga, gaisro aptikimo, gesinimo ir garso sistemomis, apšvietimo ir vibracijos matavimu, gelbėjimosi valčių nuleidimu ir t.t. Mane maloniai nuteikė navigacinė tiltelio įranga, kuriai turėjome mažiausiai pastabų, be priekaištų veikė inkaro įrenginys.“

Pasak M. Nosavičiaus, po testavimo DFDS komanda pateikė pastabas gamyklai, kurios turi būti įgyvendintos iki laivo pridavimo. Laivo statyba yra kompleksinis ir sudėtingas procesas, tad natūralu, kad atsiranda neatitikimų, kuriuos reikia šalinti. „Mes turėsime eksploatuoti šiuos laivus Baltijos jūroje, todėl akylai stebime statybos procesą. DFDS standartai yra aukšti ir mūsų tikslas juos užtikrinti“, – pasakoja kapitonas. 

Naujasis DFDS užsakymu Kinijoje statomas keltas
Kasdieninio gyvenimo jausmas

Pasibaigus laivo bandymams, M. Nosavičius su kolegomis galėjo pasidairyti ir po Foshano miestą pietryčių Kinijoje, maždaug už 60 km nuo laivų statyklos ir Hong Kongo. Įdomus faktas – Foshanas yra žymiojo Bruce Lee tėvų gimtinė, jis pats taip pat čia kurį laiką gyveno, todėl šiandien čia veikiantys jo namai–muziejus ir Bruce Lee pramogų parkas su milžiniška kovotojo statula yra vietinių ir turistų lankoma vieta.

„Nors karantino reikalavimai griežti, gatvėse Kinijoje kaukių beveik niekas nenešioja, jos nėra privalomos, kartais einant į didesnes parduotuvės prašo užsidėti, bet viduj gali vėl nusiimti, niekas nieko nesako.“ , – dalinasi įspūdžiais kapitonas, juokdamasis, kad per viešnagės Kinijoje laiką puikiai įvaldė valgymo lazdelėmis techniką ir suvalgė tiek ryžių, kiek Lietuvoje nesuvalgo per 1 metus.

Planuojama, kad būsimi naujojo laivo įgulos nariai Kinijoje praleis dar visą gegužės mėnesį.

0 Comments

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Nuomonės

Neįmanoma susitarti su tuo, kuris siekia tave sunaikinti

Prieš metus panašioje metų sandūroje dešimtys politikos ekspertų laužė galvas, kaip atsitiko, kad, nepaisant visų pastangų integruoti Rusiją į civilizuotą ...
2024-01-04
Skaityti daugiau

Fotoreportažai, Verslas

Rusiško kapitalo parduotuvės atidarymas naujoje vietoje ažiotažo nesukėlė

Ukrainoje uždraustas rusiško kapitalo parduotuvių tinklas „Mere” sėkmingai gyvuoja ir toliau plečia savo veiklą Lietuvoje. Pirmadienį Klaipėdoje, Žvejybos uosto rajone, ...
2023-12-18
Skaityti daugiau

Nuomonės

Ką daryti vis labiau nestabilaus pasaulio policininkui?

Jeigu Kremlius, kaip tvirtina kai kurie Vladimiro Putino režimą kritikuojantys rusų analitikai, iš tikrųjų siekė sukelti globalią nestabilumo bangą ne ...
2023-12-14
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This