Vandens autobusams Dangėje – 400 tūkst. eurų

Svarbu, Transportas

Dangės upe jau kitais metais turėtų kursuoti vandens autobusas. Jam pritaikytos infrastruktūros įrengimui ir vėžėjo patirtų nuostolių kompensavimui per trejus metus prireiks apie 400 tūkst. eurų. Todėl dėl tokio maršruto atsiradimo Jūrinių ir vidaus vandenų reikalų komisijos posėdyje penktadienį išsakyta nemažai abejonių.

Numatoma, jog Dangės upe turėtų kursuoti ekologiški, elektra varomi laivai, tapsiantys vandens autobusais. Mato Mačiulskio nuotr.

Klaipėdos savivaldybės Strateginio planavimo skyriaus vedėja Indrė Butenienė pabrėžė, jog Dangės upės atgaivinimas ir įveiklinimas yra numatytas ir 2019 metais patvirtintuose valdančiosios daugumos bei savivaldybės veiklos prioritetuose, Dangės upės maršruto išvystymas numatytas ir ketvirtadienį patvirtintame Klaipėdos savivaldybės strateginiame plane iki 2030 metų.

„Todėl Klaipėdos savivaldybės administracija su atitinkamomis savo įstaigomis jau pradėjo pasirengimą. Esame parengę veiksmų planą, ką padaryti, kad vandens autobusai Danės upėje galėtų kursuoti. Birželio mėnesį miesto tarybai bus teikiami strateginio veiklos plano ir miesto biudžeto pokyčiai, kurie ir apims siūlomas priemones“, – pristatė I. Butenienė.

Numatoma, jog vandens autobusai Dangės upe galėtų pradėti kursuoti nuo kitų metų birželio 15 dienos. Iki šios datos planuojama įrengti atitinkamą infrastruktūrą: pradinę ir galutinę stoteles bei dar keturias pontonines prieplaukas.

Numatoma, jog vandens autobusas pajudėtų nuo Dangės kratinės, kuri yra tarp „Meridiano“ ir įplaukos į Jono kalnelį, jis sustotų prie Liepų gatvės tilto, Dangės vingio, Žolynų kvartalo, Tauralaukio tilto, o galutinė stotelė būtų Klaipėdos Botanikos sodas.

Planuojama, kad vandens autobusai kursuos nuo senamiesčio iki Klaipėdos botaniko sodo ir sustos keturiose stotelėse, išskyrus Joniškės kapines.

Planuojama, kad Dangės upe kursuotų elektra varomi laivai, kurie ir atliktų autobusų funkciją. Todėl prie stotelių senamiestyje ir Klaipėdoje botanikos sode numatoma įrengti elektros įvadus, kad būtų galima įrengti laivų-autobusų įkrovimo stoteles.

Miesto tvarkymo skyrius jau pradėjo renti techninę specifikaciją ir skelbs konkursą išrinkti projektuotojus, kurie suprojektuotų ir reikalingų prieplaukų įrengimą, ir aplinkos prie jų sutvarkymą. Skaičiuojama, kad tokie darbai gali kainuoti apie 300 tūkst. eurų. Infrastruktūra turėtų būti įrengta iki kitų metų birželio 1-osios, tik keturios pontoninės prieplaukos, kurios bus tarpinėmis stotelėmis – iki kitų metų rugpjūčio 1 dienos.

Klaipėdos savivaldybės Transporto skyriui ir viešajai įstaigai „Klaipėdos keleivinis transportas“ pavesta iki šių metų spalio 1 dienos suorganizuoti konkursą ir išrinkti nugalėtoją, kuris aptarnaus vandens maršrutą Dangės upe. Sutartis su vežėju bus pasirašoma 3-5 metams. Numatyta, kad vežėjas turės turėti tris ekologiškus, elektra varomus laivus. Planuojama, kad kasdien Dangė upe vandens autobusai suks 12 ratų.

Kitais metais vandens autobusai turėtų pradėti kursuoti nuo birželio 15 dienos, o 2023 metais sezonas prasidės anksčiau ir truks 180 dienų.

„Preziumuojama, kad maršrutas nebus labai pelningas ir neatsipirks, tai paskaičiuota, kiek galėtų kainuoti kompensacijos už nuostolingą maršrutą. Suskaičiuota pagal reisų skaičių. Už kitus metus suskaičiuota 32 tūkst. eurų, nes tai bus nepilnas sezonas, o kitais einamaisiais metais šita suma kompensacijoms sudarytų apie 55 tūkst. eurų. Taigi, viso projekto vertė per trejus metus sudarytų apie 400 tūkst. eurų. Tai ir investicijos į infrastruktūrą, ir kompensacijos vežėjui“, – aiškino I. Butenienė.

Jūrinių ir vidaus vandenų reikalų komisijos narė Alina Velykienė pasigedo detalesnės informacijos, ar maršrutas, jam reikalinga infrastruktūra yra įrengiama tinkamai, išlaikant visas procedūras. „Ar yra Danės upės specialusis planas? Ar tikrai nereikia daryti poveikio aplinkai vertinimo, juk kalbame apie jautrią vietą, yra paukščių perimviečių. Šiai dienai nematau esminių dalykų, o aiškių atsakymų labai reikia, kad paskui nebūtų prie medžių ir nendrių prisirakinusių žmonių. Dabar atrodo, kad puolate nuogi į dilgelės. Ar tikrai realu maršrutą paleisti nuo kitų metų birželio? Kam taip skubėti? Gal geriau tinkamai pasiruošti, kad niekam nekiltų jokių abejonių“, – kalbėjo A. Velykienė.

Miesto tvarkymo skyriaus vedėja Irena Šakalienė neslėpė, kad laiko yra labai mažai, tačiau bus stengiamasi laiku atlikti visus suplanuotus darbus.

Įstaigos „Klaipėdos paplūdimiai“ vadovas Olegas Mariničius tvirtino, kas „viskas buvo analizuojama, susitikimų buvo daug“.

„Ar dabar tikrai tas laikas, kai miestas gali 400 tūkst. eurų išleisti tam, kas nėra būtina, nes tas vandens autobusas yra pramoga, o ne būtinybė. Ar tas autobusas bus paklausus?“ – klausė Jūrinių ir vidaus vandenų reikalų komisijos narys Alvidas Šimkus.

I. Butenienė teigė, kad tai nėra brangus projektas, tačiau tik politikai ir nuspręs, ar jis reikalingas, nes jie turės pritarti arba nepritarti Strateginio veiklos plano pakeitimams.

„Daugybę metų girdėjome, kad reikia įveiklinti Danę, o kai pradėjome tai daryti, tai atsirado 100 klausimų ir priežasčių, kodėl nedaryti. Noriu pasveikinti su pradžia“, – teigė Jūrinių ir vidaus vandenų reikalų komisijos narys Viktoras Senčila.

Ši komisija bendru sutarimu pritarė parengtam Danės upės pritaikymo laivybai veiksmų planui iki 2023 metų.  

13 Comments

  1. Čerlis

    Idėja graži bet upė apleista krantinėse šabakštynai reiktu išvalyti oties mažu kaimeliu gali ir nebeparplaukti viskas užėle tad reiktu tvarkos,pramoga butu gera

    Reply
  2. Pėsčiomis vaikščioti

    reikia, grožėtis pakrantės gamta. Pilna Danėje besitreniruojančių baidarininkų, katamaranų, kam dar laivų, iš kurių bus mėtomos savų ar svečių šiukšlės į upę. Bet kad jau planuose kitais m. yra numatyta, tai kam ta apklausa vykdoma?

    Reply
  3. Anonimas

    vien liberalų Velykienės, Budino kliedesinė tramvajų studija kainavo 800K tai čia myzeris. Jei nebandysim tai ir toliau nieko neturėsim ir tobulinti negalėsim. Ko jūs čia bambate- apsimoka, neapsimoka – vis vien pinigus ištaškys. Ar Geriau Jazz festivaliui? Ačių dievui, kad ne dar vienas gėlių laivelis. Rinkimai artėja – vieni paknopstom dar kažką kurpia, kiti visais būdais trukdo. Bus fainai – į rinkimus vandensbusais. Grubliauskas priekyje galės ir su kanoja.

    Reply
    • Eduardas

      As sutikciau su tuo pramoginiu laiveliu palei danes upe, tai butu idomus laisvalaikio praleidimas, ne tik vaikams bet ir suaugusiems pramoga, aisku uz prieinama kaina. Tuo tarpu aptvarkytu pakrantes. As uz, nes klaipedoj to truksta. O baidaremis, kanojom vietos pakaks ne tokia Jau siaura yra dange.

  4. Fantazijos pinigams yra

    Kaip gražiai įsisavinami pinigai. Kaip gražiai prisidedama prie konkrečių veikėjų projekto.

    Reply
  5. Na

    Sumanymas įdomus tik tiek, kiek galima „įsisavinti” europinių lėšų. Autobuso nebus, nes jei būtų nauda, jie senai plaukiotų.

    Reply
  6. Dainius

    Manau puiki ideja .

    Reply
  7. Audronė

    Man atrodo, kad vadinamas vandens autobusas kursuos nuo vieno tilto iki kito, na gal but iki buvusio saldainių fabriko, nes toliau ,tai tikrai užplauks ant seklumos.

    Reply
  8. Šiaip

    Pati idėja būtų gal ir nieko, bet…. Kiek kainuos bilietas??? Jeigu kainuos brangiau nei autobuso, tuomet vietiniai juo beveik nesinaudos (dėl nepatogumo ir už normalią kainą mažai naudotųsi), o miestiečiai apkrovą galbūt duos pirmaisiais metais, susipažindami su maršruto apylinkėmis. Vertinant mūsų orus , turistų bus mizeris, be to, išskyrus automobilių triukšmo apsuptą botanikos sodą, nelabai , ką ten yra žiūrėti (Klaipėdos energija, Klaipėdos baldai, viadukas, Joniškės laidojimo biuras, Logistikos centras, Liepų g. tiltas, Vakarų mediena, apgriuvę sandėliai, Mažojo kaimelio privatūs namai ir daugiabučiai, sodai). Jeigu laivas bus atviro tipo, tuomet keleivių bus dar mažiau. Taigi, vėžėjui norint padengti savo investicijas bei išlaidas ir dar kažkiek užsidirbti, teks branginti bilietus ir galiausiai po kokių metų nuspręs trauktis iš šio projekto (kontrakto trukmė neturi reikšmės bankroto atveju, o orinei (neturinčiai turto) bendrovei bankrotas visai nebaisus). Metinė 55k Eur dotacija, ne ką pagelbės, nes šie pinigai vargu ar padengs laivo įgulos (2 pamainų laivavedžių ir upeivių) darbo užmokestį. Naujo vežėjo nebeprisišauksi su tokio dydžio kompensacija. Teks ją dvigubinti ar trigubinti. Kitas klausimas dėl infrastruktūros nuolatinės priežiūros. Tai ir gi kainuos pinigus. Nemanau, kad su p. Šakalienies apetitais betonui ir medžių kirtimui bus prasisukta su 300k Eur 6 papildomų prieplaukų įrengimui. Žodžiu, jau dabar akivaizdu, kad projektas ženkliai brangzzzz…..

    Reply
    • Plaukiojantis

      Pritariu idėja graži, bet nieko neužsimenama ir apie pačius laivus, ar išvis įmanoma atitikti ltsa.lt nustatytus reikalavimus vandens autobusui,daugelį europos šalių vandens trasporto zonos yra išskaidytos 1. 2. 3. 4, pas mūsų tie patys reikalavimai kas kuršių mariose, tas bus ir Danės upėje, po šiai dienai nėra pakeitimų elektrinėms jėgainėms laive, ir čia turi būti keleivinis laivas o ne pramoginis, jis turės plukdyti daugiau negu 12 keleivių, tad ir rasti laivą tokiam maršrutui praktiškai neįmanoma, pagal šios dienos ltsa reikalavimus, taigi, patarimas savivaldybei, pasikviesti ltsa atstovus, kurie atsakys kokio laivo reikia, o tada ir bus žinoma reali kompensavimo kaina.

  9. C7

    Super. Šis maršrutas bus puikus turizmo prasme. Bus smagu paplaukioti ir vietiniams su šeimomis, ir atvykėliams.

    Reply
  10. Jons

    Na Velykienės atgrasumas kaišiojant pagalius į ratus. Viskam priešinasi, o vėliau gieda, kad be liberalų naujoji administracijos vadovybė nieko naujo nepadaro, nors kiekvienas neaklas miestietis mato vykstančias miesto transformacijas. Velykienė baigia Puteikiene perspjauti savo demagogija.

    Reply
    • anonimas

      Velykienė teisi, kol nėra projektų, tol negalima kalbėti apie terminus ir sumas

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Miestas, Svarbu

Idėja apie transporto eismą Mažvydo alėja - neužmiršta

„Arūnas Tuma kažkuriame posėdyje sakė, kad reikės ir Mažvydo alėją perkasti”, – Klaipėdos miesto tarybos Miesto plėtros ir strateginio planavimo ...
2024-04-24
Skaityti daugiau

Miestas, Svarbu

Teismo sprendimo nevykdanti Irena Šakalienė panoro atgauti sumokėtą baudą 

Klaipėdos apylinkės teismo Klaipėdos miesto rūmai atsisakė atnaujinti vieną iš procesų dėl buvusios uostamiesčio savivaldybės administracijos Miesto tvarkymo skyriaus vedėjos ...
2024-04-15
Skaityti daugiau

Miestas

Savivaldybė pateikė potvynių suvaldymo priemones

Klaipėdos miesto savivaldybė praneša Aplinkos ministerijai pateikusi naujas priemones, kurios padėtų suvaldyti potvynius. Dėl to Nacionalinio vandenų srities 2022-2027 metų ...
2024-03-25
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This