P0

Miestas, Svarbu

Parkavimo pokyčių rezultatai: vairuotojai gausiau papildė miesto biudžetą (7)

Virginija Spurytė

Virginija Spurytė
2021-06-04


Per mėnesį, kai įsigaliojo parkavimo rinkliavos pokyčiai, klaipėdiečiai ir miesto svečiai už automobilių stovėjimą sumokėjo 30 tūkst. eurų daugiau.

Šiemet gegužę vairuotojai gausiau papildė miesto biudžetą. Martyno Vainoriaus nuotr.

Šiemet gegužę rinkliavos už automobilių stovėjimą Klaipėdoje surinkta 200 tūkst. eurų, o priešpandeminiais 2019 metais tą patį mėnesį buvo surinkta 170 tūkst. eurų.

Rinkliavą administruojančios viešosios įstaigos „Klaipėdos keleivinis transportas“ laikinasis vadovas Andrius Samuilovas samprotavo, kad pinigų už automobilių stovėjimą daugiau surinkta dėl kelių priežasčių.

„Matyt, įtakos dar tikrai turi COVID-19 situacija, kai žmonės stengiasi mažiau naudotis viešuoju transportu ir visur vykti savo automobiliais. Be to, daugėja karantino atlaisvinimų, tad mieste yra ir daugiau žmonių, ir daugiau automobilių. Žinoma, įtakos turėjo ir nuo gegužės 1-osios įsigalioję pokyčiai, kuriais atsirado naujų apmokestintų vietų, o kitose rinkliava renkama ilgiau. Visa tai ir lėmė, kad rinkliavos surinkta 15 proc. daugiau nei tą patį mėnesį ankstesniais metais“, – aiškino A. Samuilovas.

Nuo gegužės 1-osios įsigaliojo nemažai rinkliavos už automobilių stovėjimo tvarkos Klaipėdoje pakeitimų.

Nuo šios datos iki rugsėjo 15-osios Klaipėdos senamiestyje, raudonojoje zonoje, rinkliava renkama nebe darbo dienomis nuo 8 iki 18 valandos, o kasdien nuo 8 iki 22 valandos.

Nuo gegužės pirmosios pasikeitė mokesčiai už automobilių stovėjimą pajūryje. Visa teritorija nuo gegužės 15-osios yra geltonoji zona, o anksčiau ji buvo žalioji, tad ir mokesčiai buvo mažesni. Žalioji zona liko tik naujai įrengtos aikštelės palei Girulių plentą.

Nuo gegužės buvo apmokestintos Poilsio parko prieigos, kuriose anksčiau už automobilių stovėjimą mokėti nereikėjo.

„Iš pradžių šioje teritorijoje vairuotojams palikdavome pranešimus – informaciją, jog kai kuriose vietose čia automobilius statyti draudžiama, o kai kur reikia susimokėti. Tačiau ne visi vairuotojai yra geranoriški ir reaguoja į pateiktą informaciją. Yra ir piktybinių, kurie nevengia statyti automobilio, nors ženklai tai draudžia, jie nenori ir susimokėti už stovėjimą. Tokius vairuotojus jau teko bausti“, – teigė A. Samuilovas.

Anot jo, dėl pasikeitimų pajūryje jokios painiavos nekilo. Viena priežasčių – gegužė vyravo prasti orai, tad ir automobilių srautai pajūryje nebuvo dideli.

Miesto straipsnių vidus

„Tačiau ir toliau stebime, kad labai populiari yra vadinamoji Šiaurinio molo automobilių stovėjimo aikštelė. Čia situacija tokia, kad net nusidriekia eilės automobilių, kurių vairuotojai laukia, kol atsilaisvins kokia vieta, kad galėtų pastatyti savo mašiną. Dabar ši aikštelė yra geltonoji zona, o buvo žalioji. Pirminis siūlymas buvo ją padaryti brangiausia raudonąja zona, tačiau tam nepritarta“, – priminė A. Samuilovas.

Klaipėdos senamiestyje, kuriame rinkliavos rinkimo laikas labai pailgėjo, nesusipratimų esą taip pat išvengta.

„Mes jau seniai sakėme, kad senamiestyje daugiau nei 50 proc. stovėjimo vietų užima automobiliai su leidimais – gyventojų, verslo, elektromobilių ir panašiai. Savaitgaliais gyventojų automobiliai nejuda, tad realiai yra labai mažai laisvų stovėjimo vietų. Todėl tikrai mažai kas ir pajuto, kad savaitgaliais reikia mokėti už automobili stovėjimą, nes realiai nėra jų kur pastatyti, tad nereikia ir mokėti. Be to, teigiamas dalykas ir tai, kad senamiesčio verslininkai, turintys lauko kavines, plečia savo vietas, todėl mažėja automobilių stovėjimo vietų. Panašu, kad pamažu ateina supratimas, kad senamiestį puošia ir gyvą daro žmonės, o ne automobiliai“, – dėstė pašnekovas.

Paklaustas, ar nuo gegužės „Klaipėdos keleiviniame transporte“ pradėjo dirbti daugiau kontrolierių, kurie tikrina, ar vairuotojai susimokėjo už automobilių stovėjimą, A. Samuilovas tikino, kad naujų etatų įsteigta nebuvo ir to neplanuojama daryti, nors ir prasiplėtė mokamos automobilių stovėjimo zonos bei pailgėjo rinkliavos rinkimo laikas.

„Verčiamės su turimais resursais, perdėliojame kontrolierių darbo grafikus. Esmė ta, ši mūsų personalo dalis ir taip turi didžiausią kaitą, nes dirbti kontrolieriais nėra lengva. Todėl mes nuolat ieškome žmonių į atsilaisvinančius etatus, o ne kuriame naujus“, – pabrėžė A. Samuilovas.

Klaipėdoje laukia ir kiti mokamo automobilių stovėjimo tvarkos pokyčiai. Nuo rugsėjo 16-osios Klaipėdos senamiestyje, raudonojoje zonoje, rinkliava padidiės nuo 90 centų iki 1,5 euro už valandą. Nuo kitų metų rinkliavą jau reikės mokėti ir naujose teritorijose – Sportininkų gatvės rajone iki Malūnininkų gatvės bei teritorijoje tarp Sausio 15-osios ir Kauno bei Agluonos gatvių.  


    2021-06-04

    7 komentarai “Parkavimo pokyčių rezultatai: vairuotojai gausiau papildė miesto biudžetą”

    1. AvatarVidmantas (IP: 88.118.167.96)

      30 procentų iš surinktų lėšų , išmokama Viešojo transporto darbuotojų atlyginimams.

    2. AvatarGyventojas (IP: 84.15.183.71)

      Apmokestinkite visa Klaipeda, surinksite dar daugiau. Tik vat nei zodzio apie tai kas su tais pinigais bus daroma ar tik pasidengs kontrolieriu atlyginimai??? Taip pat turi nelikti valdininku laikomu auto aiksteliu, kurie nemoka mokesciu.

    3. AvatarZizitopas (IP: 62.169.230.213)

      Šiaip reikėtų jau ir daugiau pėsčiųjų zonų.O tai priprato zmonės vos ne į kavinę įvažiuoti.arba nusipirkus BMW butinaiprasukti ratą,šarkoms pasirodyti,o paskui važiuoti į McDonald’s

      • AvatarTMS (IP: 82.135.199.88)

        Man vienas didžiausių miesto kaušų, tai toks su juodu mersu CLS AMG. Kur numeriai 666 lyg ir.

        Jis kaip idiotas tiesiog važinėja aplink senamiestį ir miestą. Ant kiek čia apgailėtina kai pagalvoji. Kaip lochelis visišas prieš pacaniukus pasirodyti. Važinėji ir gazuoji. Viso gyvenimo prasmė 😀 Nabagėlis.

    4. AvatarG (IP: 85.232.159.3)

      Kad džiaugtis daugiau surenkamais pinigais už parkavimą pirmiausia reikėtų panaikinti VISAS tik savivaldybės klerkams skirtas aikšteles ir panaikinti VISIEMS savivaldybės bei jiems prijaučiančių darbuotojams parkavimo leidimus. Štai tada bus galima džiaugtis surenkamais didesniais mokesčiais. O dabar nuo baso batus atiminėja ir tuom didžiuojasi.

    5. AvatarSimona (IP: 188.69.192.22)

      Didžiuotis tuo nereikėtų. Rinkliava turi būti teisinga.Pagal A.Samulovo sampratą, suprantau, svarbiausia papuldomi pinigai.

    6. AvatarAndrejus (IP: 84.15.187.122)

      Šiaip teisingai, automobilis nesuteikia privilegijų statyti mašiną kur nori nemokamai. Tačiau liko klausimas, kur bus skiriami rinkliavos pinigai?

    Parašykite komentarą

    El. pašto adresas nebus skelbiamas.

    Parama

    Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos" žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja - paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai" sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

    Paremti
    Atviri dokumentai

    VšĮ „Klaipėda atvirai" kiekvieno mėnesio pradžioje skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat - detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

    Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai" dalininkų sąrašą.

    Su dokumentais galite susipažinti čia
    Informacija

    Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso
    VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

    Puslapio taisyklės. 

    Redakcijos adresas: Bangų g. 5A-3C, Klaipėda, LT-91250, Tel. + 370 650 77550
    el. paštas: info@atviraklaipeda.lt