Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2021-07-15 |
Šalies politikai imasi iniciatyvos keisti automobilių taršos mokesčio įstatymą. Juo bus siekiama apmokestinti į Lietuvą pirmą kartą įvežamas transporto priemones jų registracijos metu bei mokant metinį taršos mokestį. Ir automobilių registracijos, ir jų taršos apmokestinimas apskaičiuojamas pagal tą pačią formulę, t.y. du automobilių techninius parametrus – kuro naudojimo efektyvumą (kiek gramų anglies dioksido emisijų tenka vienam kilometrui) ir oro taršos koeficientą.
„Lietuva pribrendo darnaus judumo revoliucijai. Ji nebus greita, bet bus esminė. Kartu su savivaldybėmis per dešimtmetį atkimšime mūsų transporto arterijas ir prailginsime šalies gyventojų gyvenimo trukmę sumažindami aplinkos taršą – ypač miestuose. Per dešimtmetį beveik perpus sumažinsime transporto taršą mobilumo ir investicijų prioritetu paversdami viešąjį transportą, skatindami vairuotojus rinktis mažiau taršius automobilius, pritaikydami miestus ir gyvenvietes pėstiesiems ir dviratininkams. Netrukus jokia nauja gatvė gyvenamosiose vietovėse nebus tiesiama be dviračių takų ir šaligatvių“, – pranešime spaudai cituojamas aplinkos ministras klaipėdietis Simonas Gentvilas.
Projektas numato lengvatas daugiavaikėms šeimoms, vyresniems kaip 65 metų vairuotojams ir kitoms grupėms. Iki 2024 m. pabaigos nustatomas pereinamasis laikotarpis visiems vairuotojams, kurie įsigijo transporto priemonę iki pirmojo taršos mokesčio 2020 m.
2021–2026 m. laikotarpiu iš Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano (RRF) investavus 250 mln. eurų į mažiau taršų transportą, Lietuvoje galėtų atsirasti apie 22 tūkst. elektromobilių ir atsinaujinančiais ištekliais varomų 500 krovininių transporto priemonių bei 500 autobusų ir mikroautobusų. Iš šios sumos 72 mln. tektų įkrovimo stotelių infrastruktūros plėtrai – 2026 m. pabaigoje viešųjų elektromobilių įkrovimo prieigų skaičius padidėtų 15 kartų (iki 5240).
Viešojo transporto ir jo infrastruktūros bei pėsčiųjų ir dviračių takams plėtoti, įskaitant pritaikymą žmonėms su individualiais poreikiais, planuojama skirti ne mažiau kaip 0,5 mlrd. ES fondų lėšų.
Šalia šių priemonių projektuojamas Darnaus judumo fondas savivaldybių autobusams įsigyti ir dviračių takams tiesti 2023-2030 m. laikotarpiu sudaro 1 mlrd. eurų. Už tiek galima įsigyti 10 tūkst. mažataršių ar elektra varomų autobusų arba nutiesti apie 2000 km dviračių ir pėsčiųjų takų.
Darnaus judumo fondo įplaukos planuojamos iš atnaujinto motorinių transporto priemonių taršos mokesčio. Fondu naudosis visos 60 šalies savivaldybių, lėšas paskirstant proporcingai pagal savivaldybėse deklaravusių gyvenamąją vietą gyventojų skaičių.
Teisiama partija dar bando nuskurdinti Lietuvos žmonės
Šitas pusdurnis Gentvilas ,kada žiūrėjo į gaublį?manau ne.Bet pasakysiu viena ,šitas mokestis reikalingas tik bankams….ir bankai šio korupcinio mokesčio, krikšto tėvai…
Aurum daug triukšmo ir taršos.Ministras, atidaro rungtynes.Kur dingo švarios aplinkos vizija? Mes turim mokėt mokesčius už taršius auto arba sėst prie elektrinių.Kodėl ir jiems nepabandžius palenktyniaut su elektriniais?
Gentvilai, isisuk bent vieną samarieza į tuščią smegenų vieta.
Cia ne tarsos mazinimas. Cia darbo liaudies skurdinimas. Milijonieriui nusipirkt nauja auto kaip du pirstus ap…. . O ubagelis sukrapato ant seno kledaro ar uz kredita nusiperka ir dar gauna kruva tarsos mokesciu. Pala, proto bokstai. Tai uzdekit tarsos mokescius gamyklom , laivam elektrinem. Tai jie cia didziausi tersejai. Oligarxas nuo sawo pelno sumoka 1 procenta , o darbininkelis atiduoda puse algos ir dar visokie tarsos mokesciai. Mes jau senai gryzom i vergovine santvarka. Kas toliau???
Labai panašiai skabėjo ir Lenino šukiai