Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
![]() | 2021-08-19 |
Lietuvos architektų sąjungos Klaipėdos apskrities organizacijos (LASKAO) valdyba sukritikavo Uosto direkcijos paskelbtą tarptautinį naujo jos pastato ir ir kruizinių laivų terminalo projektinių pasiūlymų konkursą.
Apie jo pradžią Uosto direkcija pranešė prieš porą savaičių. Administracinis pastatas ir terminalas planuojami greta vystomos „Memelio miesto” teritorijos.
Uosto direkcijos nuotr.
Direkcija savo pranešime rašė, jog tikisi, kad „bus suprojektuotas išskirtinės architektūros pastatas, atitinkantis urbanistinio integralumo principus, savo architektūra išsiskirsiantis iš esamos aplinkos bei sukursiantis jungtis su esama visuomeninių erdvių sistema, išsaugant miestui ir visuomenei svarbius vizualinius–erdvinius koridorius ir apžvalgos taškus”. Taip pat konkurso dalyviai turės pateikti sprendimą, kaip sukurti patrauklią kruizinių laivų terminalo viešąją erdvę.
Šiame konkurse pirmas tris vietas užėmusiems dalyviams bus skiriamos premijos: I vietos laimėtojui bus skiriama 9000 Eur, II – 7000 Eur, III – 5000 Eur premija.
Skelbta, kad darbus vertins komisija, kurią sudarys Uosto direkcijos, miesto ir architektų bendruomenės atstovai, bet konkrečios pavardės nebuvo įvardintos. Projektinių pasiūlymų laukiama iki šių metų spalio 21 dienos.
„Pažymime, kad numatomi projektuoti objektai ir jų vieta yra labai svarbūs miesto ir jūrinės valstybės įvaizdžiui. Kartu pastebime, kad skelbiamoje užduotyje yra skiriamas netinkamas dėmesys objekto prieigų ir viešų erdvių pertvarkymui, jūrinio miesto panoramos ir identiteto ženklų formavimui. Taip pat atkreipiame dėmesį į prieštaravimus tarp teritorijų planavimo dokumentų, kuriais nurodoma vadovautis, diktuojami pastato parametrai ir tiksli vieta, dar neturint urbanistinio pagrindimo. Abejojame, ar pagrįsta nurodoma prievolė būsimiems konkurso laimėtojams sutikti su būsimos projektavimo sutarties sąlygomis tam, kad žadama laimėtojo premija jiems būtų išmokėta. Neigiamai vertiname, kad tokio svarbaus konkurso vertinimo komisija neskelbiama viešai. Perspėjame kolegas, kad šis konkursas organizuotas nebendradarbiaujant su Lietuvos architektų sąjunga, konkurso sąlygos nėra suderintos su Lietuvos architektų sąjungos ir Lietuvos architektų rūmų skelbiamais konkursų organizavimo nuostatais ir gerąja konkursų organizavimo praktika”, – rašoma viešame LASKAO valdybos pareiškime.
Labai gaila, kad uosto ambicijos siekia tik sklandų viešųjų pirkimų procedūrų organizavimą ir popierinius pasvaičiojimus apie „itin svarbią teritoriją”. Jei architektūrinis konkursas būtų organizuotas pagal šiuolaikinę praktiką, galėjo sulaukti ne 3, o 30 darbų, kaip pavyzdžiui Vilniaus geležinkelio stoties atvejis. Savo reikšme tiek miestui, tiek šaliai uosto objektas ne ką menkesnis nei Vilniaus geležinkelio stotis. Jei visas eisis sklandžiai – Vilnius turės reprezentacinį pasaulinio lygio objektą, o Klaipėda – sklandžiai įgyvendintą viešą pirkimą ir užpirktą straipsniuką vietiniam dienraštyje apie architektus, „nustumtus nuo milijonų”. Labai liūdnas provicialus mastymas.