Žinoma triukšmo problema staiga tapo nežinoma

Miestas, Svarbu

Daugybę metų geležinkelių keliamą triukšmą kenčiantys Rimkų ir Smeltės kvartalų gyventojai pirmadienį sužinojo, kad ši problema bent kol kas aktuali tik jiems patiems.

Rimkų kvartalo gyventojai dėl geležinkelių eismo ir stovi spūstyse, ir kenčia triukšmą. Palmiros Mart nuotr.

„Sužinojome, kad neturime nieko, kad galėtume pajudėti į priekį. Bent jau porą dalykų išsiaiškinome, nuo ko reikėtų pradėti“, – po pirmadienį įvykusio Rimkų ir Smeltės bendruomenių nei Klaipėdos savivaldybės atstovų susitikimo konstatavo Seimo narė Ligita Girskienė, kuri šį pasitarimą ir inicijavo.

Tokios iniciatyvos ji ėmėsi todėl, kad prieš kelias savaites tiek Rimkuose, tiek Smeltės kvartale apsilankė bendrovės „Lietuvos geležinkeliai“ atstovai, kurie su gyventojais aptarė jų problemas.

Tuose susitikimuose esą akcentuota, jog problemas turėtų spręsti Klaipėdos savivaldybė, nes tiek aplinkos kokybės gerinimas ir apsauga, tiek triukšmo prevencija yra savivaldos savarankiškoji funkcija.

„Mes su geležinkeliečiais kalbėjomės apie triukšmo slopinimo sienelės įrengimą, tačiau jie sakė, kad turime glaudžiai bendradarbiauti su savivaldybe, nes geležinkeliečiai šito klausimo nesiima spręsti. O jūs tik patys galite įsivaizduoti, kokį triukšmą mes turime kentėti. Žodžiais to neįmanoma nupasakoti. Žmonės jau praranda viltį, jog kada nors situacija pagerės, kad bus ieškoma sprendimų. Todėl ir norime išsiaiškinti, kokių galime tikėtis perspektyvų“, – pasitarime kalbėjo Rimkų bendruomenės atstovas Žydrūnas Martinavičius.

Smeltės kvartalo bendruomenės vadovas Vigilijus Lisauskas teigė, jog Visuomenės sveikatos centro atliktais matavimais jau prieš metus ar pusantrų nustatyta, kad geležinkelių keliamas triukšmas ir vibracija viršija visas leidžiamas normas.

„Bet problema ta, kad po tų matavimų niekas nejuda į priekį. Išsiaiškinome, kad Visuomenės sveikatos centras per metus net nesikreipė į „Lietuvos geležinkelius“, kad būtų pašalinti pažeidimai, o ši bendrovė neigia bet kokius nustatytus viršijimus. 2014 metais patvirtintame Smeltės kvartalo detaliajame plane yra suplanuotos priemonės dėl geležinkelių keliamo triukšmo mažinimo. Tačiau niekas nepajuda iš mirties taško“, – konstatavo V. Lisauskas.

Klaipėdos savivaldybės atstovė Aušra Dragašienė teigė, jog yra parengtas triukšmo prevencijos planas iki 2023 metų, kuriame numatyta, ką kokios institucijos ir bendrovės turi padaryti, o apie pasiektus rezultatus kas pusmetį informuoti savivaldybę.

„Apie Rimkus ir Smeltę tame plane nėra pažymėta, jog kažkas turėtų būti atlikta“, – teigė A. Dragašienė.

Tokia žinia pribloškė bendruomenių atstovus, o išvis šokiravo naujiena, kad triukšmo monitoringo programoje matavimai triukšmingiausiose Rimkų ir Smeltės kvartalų vietose net nėra atliekami.

„Matau problemą, kad savivaldybė visiškai nedalyvauja sprendžiant problemą, nors mes esame klaipėdiečiai. O gal mūsų statusas jau pasikeitęs?“ – svarstė V. Lisauskas.

„Atsakingas yra tas, kas taršą sukelia. Labai įdomi „Lietuvos geležinkelių“ pozicija, kad miestas turi pastatyti triukšmo slopinimo sieneles, nors ten vykdoma komercinė, o ne viešoji veikla, keleiviai juk nevežami. Mes esame pasirengę diskutuoti, ieškoti būdų, kad tos priemonės būtų kuo greičiau įdiegtos, bet tai padaryti turi teršėjas, triukšmadarys, o ne savivaldybė“, – aiškino Klaipėdos savivaldybės administracijos direktorius Gintaras Neniškis.

Jis, beje, pabrėžė, kad triukšmo slopinimo sieneles artimiausiu metu bus pastatytos Vitės kvartale.

„Miestas nenusišalina nuo problemos, mes kartu su „Lietuvos geležinkeliais“ dalyvaujame projektuose, nes tai yra jų atsakomybė, mes prisidedame ir finansiškai, kad triukšmo sienelės atsirastų ten, kur jų reikia. Didžiausia problema dabartiniu metu yra Vitės kvartale ir ten dabar projektuojamos sienelės ir jos bus pastatytos. Tai nėra greitai, bet viskas padaryta pagal procedūras – triukšmas išmatuotas, jis nuolatinis. Jei taip pat bus padaryta, tada ir čia bus padaryta“, – dėstė G. Neniškis.

Todėl pasitarime sutarta, jog gyventojai dar kartą turi kreiptis į Visuomenės sveikatos centrą, kad šis mobiliąją laboratoriją atsiųstų į Rimkus ir Smeltės kvartalą išmatuoti triukšmą ir vibraciją.  

„Buvau įsitikinusi, kad šios dvi vietos visiems yra žinomos, bet dabar jau aišku, kad nežinomos. Tad reikės pradėti žengti pirmuosius žingsnius“, – reziumavo L. Girskienė, pažadėjusi suorganizuoti dar vieną pasitarimą, kuriame dalyvautų ir Klaipėdos savivaldybės, ir „Lietuvos geležinkelių“ atstovai.

„Mūsų kvartalai turi tapti patrauklūs investuotojams ir ypač nekilnojamojo turto projektų vystytojams. Tada reikalai pajudės labai greitai – taip, kaip Vitės kvartale“, – kitą išeitį įžvelgė V. Lisauskas.

5 Comments

  1. Klp

    Tutriuksmas, vibracija, visa tai kenkia aplinkiniu sveikatai. Bet labiauaiai kenkia sveikatai tai, kad mes sedim kamstyje, tersiam aplinkiniu gyventoju ora, ir tik del to, kad kazkas daro riebu pinigeli, kuris apie 90 % iskeliauja i vilniu. Plunge sita beda issprende tuneliu. Musu problemos spresti net nesiruosiama, todel skirciau zinute centriniam komitetui, – norit pinigautis musu gyvrentoju nervu ir sveikatos saskaita, statykit tuneli. Neduok dieve kils kokiam beprociui minciu kazka begiams padaryt..

    Reply
  2. Gyventojas

    Kq cia svaigta . Gerai yra viskas ten . Nei reik mazint nei ka . 40 metu cia gyvenu 50 metru nuo gelezinkelio ir neturiu jokiu nusiskundimu . Jei vienai bobutei atsibodo tyla ir nori demesio tai tegul kitur jo paiesko … o garzas niekam netrugdo ! As garsiau perdziu nei jie vazineja

    Reply
  3. Ligita Girskienė

    su savo nuostabiais valstiečiais buldozeriu prasistūmė uosto bendrąjį planą su beprotišką uosto plėtra mieste. Dabartinių uosto kompanijų savininkų norai padidinti uosto krovą 4-5 kartus tad natūralu, kad į tą uostą reikės ir geležinkelių ir auto naujų papildomų kelynų. Visa tai jau numatyta ir LR bendrajame plane ir ruošiamam tvirtinti miesto bendrajame plane su kompromisine išlyga „kol kas susilaikyti” bet tai kalbama apie išorinį uostą Melnragėje. Tuo tarpu pietinėje miesto dalyje ( tuometinio KMSA direktoriaus S.Budino nuopelnas) numatyta marias užpilti ir ten sukurti naują pramoninę uosto zoną. SUMIN ir AM viešai žadėjo „ieškoti galimybių” ir rengti studijas ( ir 2007m., ir 2020m) iškeliant uosto geležinkelius iš miesto ir ieškoti aplinkkelio trasos už miesto tik panašu, kad apie tai nieko negirdėjo ar jau pamiršo ir Neniškis ir Seimo narė -užteks Jums ir ekraninių sienučių ir dar gausite triukšmo matavimo stotelių. Jei net aukščiausi valstybės ir miesto politiniai veikėjai taip elgiasi ir masto tai neišgelbės joks higienos centras ir jeigu jo vadovas dar daug pypsės greitai bus pakeistas.

    Reply
  4. Zz

    Visuomenės sveikatos centras labiau panašus į mulkių kontorą.

    Reply
  5. Ačiū

    seimo narei Girskienei ir aktyviems gyventojams . Pasirodo Klaipėda t.p. turi ” juodųjų skylių ” . O tas Visuomenės sveikatos centras ir jų ” darbas ” pradeda kelti vis daugiau klausimų . Nieko nežino ? Rimkai ir Smeltė ne Klaipėdos m ?

    Reply

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Kriminalai ir nelaimės, Svarbu

Incidentas su agresyviu šunimi baigėsi teistumu

Klaipėdos apylinkės teismo Klaipėdos rūmai paskelbė nuosprendį beveik metus laiko nagrinėtoje baudžiamojoje byloje, kurioje aktyvus Smeltės individualių namų kvartalo gyventojas ...
2024-04-18
Skaityti daugiau

Transportas

Integruotiesiems maršrutiniams taksi – 6 metai

Antradienį sukanka 6 metai, kai į viešąjį Klaipėdos transportą kaip integruota jo dalis įsiliejo maršrutiniai taksi. Per tą laiką M5, ...
2024-04-16
Skaityti daugiau

Transportas

100 000 000-asis keleivis gaus dovanų metinį bilietą

Šį ketvirtadienį peržengsime reikšmingą simbolinę ribą – šimtamilijoninę kelionę naujojo elektroninio bilieto sistemoje. Po šio fakto turbūt jau ir nebederės ...
2024-04-08
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This