P0

Fotoreportažai, Svarbu, Transportas

Klaipėdiečius pradėjo vežti išskirtinis elektrobusas (4)

Virginija Spurytė

Virginija Spurytė
2021-09-07


Antradienį į Klaipėdos gatves išriedėjo iki šiol mieste dar nematytas elektrobusas. Jis išskirtinis ne tik balta savo spalva, bet ir ilgiu.

Klaipėdos savivaldybės valdoma bendrovė Klaipėdos autobusų parkas išbando Lenkijos gamintojo „Solaris“ paailgintą elektrobusą.

Toks ilgas elektrobusas Klaipėdoje išbandomas pirmą kartą. Virginijos Spurytės nuotr.

„Šis gamintojas stebina ir džiugina, kad pagamino 18 metrų ilgio elektrobusą. Pirmą kartą tokį prailgintą elektra varomą autobusą Klaipėdoje išbandome. Antradienis buvo pirmoji diena, tad dar nelabai daug įspūdžių ir turime“, – teigė „Klaipėdos autobusų parko“ generalinis direktorius Vaidas Ramanauskas.

Anot jo, šis elektrobusas pilnai įkrautas nuvažiuoja 150 kilometrų, tad įveikia tik pusę visos dienos ridos ir per pietų pertrauką turi būti įkraunamas. Antradienį naujasis elektrobusas kursavo 10-uoju maršrutu.

„Visi paailginti autobusai važiuoja 8, 8E, 10 maršrutais, tad ir naujasis elektrobusas integruotas į vieną iš jų“, – komentavo V. Ramanauskas.

Naujajame elektrobuse yra 50 sėdimų vietų, o iš viso telpa iki 150 keleivių. Palyginti, nepaailgintuose autobusuose yra tik 30 sėdimų vietų ir iš viso telpa apie 80 keleivių.

„Klaipėdos autobusų parkas“ ir „Solaris“ pasirašė susitarimą, jog uostamiestyje per artimiausius metus bus išbandyti keturi nauji ekologiški autobusai.

„Vienas jų bus varomas vandeniliu, tokio Klaipėdoje dar nesame turėję, tad labai įdomu išbandyti. Mes esame aktyvūs ekologiško transporto rinkoje, patys ieškome gamintojų, kurie sutinka duoti išbandyti savo autobusus. Kai kuriems gamintojams reikia sumokėti 200-300 eurų eksploatacijos mokestį, bet tai tikrai nėra dideli pinigai“, – teigė V. Ramanauskas, paklaustas, kodėl Klaipėdoje vis atsiranda bandomųjų autobusų.

Klaipėdos autobusų parko nuotr.

Uostamiesčio gatvėmis nuo šios savaitės nebevažinėja į pasaulio autobusų gamintojų elitą patenkančio koncerno „Yutong“ elektrobusas – Europos rinkai skirtas modelis U12. Jis mieste bandytas jau antrą kartą.

„Tiesą sakant, šis kiniškas autobusas turi didžiulį pliusą, kad įkrautas gali dirbti dvi pamainas – nuvažiuoti visą dienos ridą“, – konstatavo V. Ramanauskas.

Klaipėda neatsisako planų savo viešojo transporto parką atnaujinti ir papildyti elektrobusais. Klaipėdos autobusų parkas šių metų pradžioje paskelbė 10 elektrobusų veiklos nuomos pirkimo konkursą, tačiau jis buvo nutrauktas, o dabar vis dar derinamos naujo konkurso sąlygos.

Toks konkursas turi būti paskelbtas, nes dar pernai liepą Klaipėdos taryba nusprendė, jog 2021 m. miestas turėtų įsigyti 10 ekologiškų, elektra varomų autobusų. Klaipėdos autobusų parkas, kurio 100 proc. akcijų valdo savivaldybė, pernai lapkričio pabaigoje gavo raštišką akcininko – Savivaldybės administracijos – pasiūlymą organizuoti tokių autobusų įsigijimo procedūras.

Šiam konkursui pasiūlymus pateikė trys dalyviai.

„Sulaukėme įvairių skundų, pretenzijų, pastebėjimų. Todėl nusprendėme konkursą nutraukti. Dabar rengiame naujas viešojo pirkimo sąlygas. Šiemet yra noras organizuoti patį konkursą, išrinkti nugalėtojus. Tad elektrobusai į miesto gatves, jei viskas bus gerai, išriedės tik ne anksčiau nei kitų metų antrą pusmetį“, – šiemet vasarą „Atvirai Klaipėdai“ teigė V. Ramanauskas.

Jis tvirtino, kad šiemet bus organizuojamas dar vienas viešasis konkursas įsigyti kitus 10 elektrobusų, nes paraišką jiems įsigyti patvirtino Aplinkos projektų valdymo agentūra.

Aplinkos ministerija taip pat pranešė, kad Klaipėdos savivaldybei papildomai skirs 3,5 mln. eurų įsigyti 6 elektrobusus.

Šiuo metu Klaipėdos gatvėmis kursuoja du „Dancer“ elektrobusai, kuriuos KAP už 665 tūkst. eurų įsigijo pernai pavasarį. Šiuos autobusus pagamino Lietuvos ir Vokietijos kapitalo bendrovė „Vėjo projektai“.

Klaipėda iki 2030 metų iš viso ketina įsigyti 49 elektrobusus.


    2021-09-07

    4 komentarai “Klaipėdiečius pradėjo vežti išskirtinis elektrobusas”

    1. Avatarrezultatas (IP: 81.7.91.14)

      Ramanauskas vis tiek pirks Klaipėdoje SURENKAMUS, o ne gaminamus autobusus, nors jie brangesni kartais. Reikia duoti visiems saviems uždirbti iš savivaldybės biudžeto.

    2. AvatarAleksej (IP: 90.131.45.173)

      reikia toki viena smiltynej elektrini autobusa kad kursuotu nuo naujosios perkelos iki senosios perkelos

    3. Avatarne (IP: 83.190.226.186)

      laikas apie tramvaju pagalvoti, visi tie autobusai stovi kamsciuose

    4. AvatarT (IP: 88.119.193.25)

      O privatininkai, toliau važinės supuvusiais autobusais link ligoninių?

    Parašykite komentarą

    El. pašto adresas nebus skelbiamas.

    Parama

    Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos" žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja - paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai" sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

    Paremti
    Atviri dokumentai

    VšĮ „Klaipėda atvirai" kiekvieno mėnesio pradžioje skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat - detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

    Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai" dalininkų sąrašą.

    Su dokumentais galite susipažinti čia
    Informacija

    Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso
    VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

    Puslapio taisyklės. 

    Redakcijos adresas: Bangų g. 5A-3C, Klaipėda, LT-91250, Tel. + 370 650 77550
    el. paštas: info@atviraklaipeda.lt