„Klasco” tikina, kad geležies rūdos nesandėliuoja

Svarbu, Uostas ir jūra

I. Kanto gatvėje gyvenantys klaipėdiečiai mano, kad AB Klaipėdos jūrų krovinių kompanija („Klasco”) ne tik nesilaiko prieš mėnesį savo viešai duotų pažadų nebesandėliuoti geležies rūdos ir krauti ją tiesiai į laivus, bet ir pažeidžia Aplinkos apsaugos departamento (AAD) reikalavimus.

Tačiau kompanija teigia, jog viskas vyksta kaip ir žadėta – esą geležies rūdos pakrovimo procesas trunka ilgiau nei kelias valandas ir todėl gali susidaryti klaidingas įspūdis, kad krovinys čia laikomas.

„Klasco vėl intensyviai krauna į rietuves ir sandėliuoja geležies rūdą labai aukštose rietuvėse visai šalia gyvenamųjų namų. Tai neabejotinai vėl sukels taršą aplinkinėse gyvenamojoje ir mokyklos teritorijoje, tarša gyventojų pastebima jau dabar”, – rašoma gyventojų skunde aplinkosaugininkams, kurį gavo ir „Atvira Klaipėda”.

Prie jo buvo pridėtos ir sekmadienio popietę darytos nuotraukos, kurios rodo, jog krovinio rietuvės yra mokyklos pastato aukščio, neuždengtos ir nelaistomos.

Aplinkosaugininkams kartu buvo priminta, jog AAD savo birželio rašte nurodė, jog kraunamos medžiagos turi būti laikomos ne aukštesniuose kaip 5 m kaupuose arba turi būti apdengtos ir pakankamai drėkinamos.

„Visos šios sąlygos Klasco akivaizdžiai pažeidžiamos. <…> Remiantis tuo, ir tam, kad išvengti didesnio aplinkos užteršimo prašome imtis skubių priemonių, atlikti patikrinimą, o už nesilaikymą reikalavimų ir taršos leidime nustatytų sąlygų taikyti griežtas sankcijas”, – rašoma gyventojų skunde.

Tuo metu „Klasco” atsiųstame komentare teigiama, kad pasikeitus geopolitinei situacijai geležies rūdos krova kompanijoje yra sumažėjusi perpus, tad ir toliau kraunamos tik pavienės jos partijos, krovinio nekaupiant ant krantinių.

„KLASCO geležies rūdos nesandėliuoja, nuolat vyksta krovos procesas, partija atvyksta, pakraunama ir išgabenama. Pakrovimo procesas trunka ilgiau nei kelias valandas, todėl gali susidaryti klaidingas įspūdis, kad krovinys čia laikomas, nors kaupų dydis nuolat kinta. Geležies rūdos krovai skiriame ypatingą dėmesį ir laikomės visų aplinkosaugos reikalavimų“, – rašoma bendrovės generalinio direktoriaus Vytauto Štumbergo komentare.

Įmonė taip pat tikina, kad drėkina ne tik geležies rūdą, bet ir kitus krovinius, kurie potencialiai gali dulkėti – esą nuolat veikia šešios vandens patrankos, kurių purškiamas ekologiškas mišinys suriša ore sklandančios daleles ir neleidžia joms patekti už įmonės teritorijos. Kartu primenama, kad vasarą buvo laistoma teritorija.

„KLASCO teritorijoje vykdoma veikla yra nuolat kontroliuojama vaizdo stebėjimo priemonėmis, yra vertinami oro monitoringo stotelių duomenys. Naujausi duomenys rodo, kad visus tris šių metų vasaros mėnesius, mažiausia kietųjų dalelių koncentracija ore matoma prie Klaipėdos jūrų krovinių kompanijos teritorijos. Šiuo metu vizualios taršos įmonės teritorijoje nėra, jos nefiksuoja ir OKT stotelių duomenys”, – komentuoja įmonė, primindama, kad pernai skyrė per milijoną eurų aplinkosauginėms priemonėms.

5 Comments

  1. Dokininkas

    Kad Atvira Klaipėda tapo p. Štumbergo atstovė spaudai ir taip aišku, bet už ką atsako ir ką veikia p. VSC Klaipėdos departamento vadovas R. Grigaliūnas, AAA padalinio klerkai ir savivaldybės aplinkosaugos skyrius? Kodėl aplinkosauga turi užsiimti miesto gyventojai, kodėl tuo neužsiima tam sukurtos institucijos, kodėl jos kartais tiria gyventojų skundus, bet netiria faktinės taršos? Kas atsakys už milijonus kubų vandens užteršto metalo oksidais nutekėjimą į Kuršių marias per tris metus iš KLASCO, kodėl šis naikinimo aktas nėra tiriamas ir uždraudžiamas.

    Reply
  2. teisibe

    klasco idejo straipsni kad isvale savo teritorija ir kad to krovynio pas juos neliko, kaip sutapimas, kiek girdejau tapacia diena i lietuva masiskai pradejo vaziuoti traukyniai su gelezies ruda, kuriu nebuvo visa vasara. Ir vaziuos taip toliau, ir ters, iskrovines savaitgaliais ir naktim, kai visi miega ir poilsiauje! Tarsa sumazejo nes nebebuvo krovyniu, beje ruda atvyksta is rusijos, geopolitine situacija su baltarusija ir sankcijos cia neturi nieko bendro. Netilekit zmones…

    Reply
  3. teisibe

    klasco idejo straipsni kad isvale savo teritorija ir kad to krovynio pas juos neliko, kaip sutapimas, kiek girdejau tapacia diena i lietuva masiskai pradejo vaziuoti traukyniai su gelezies ruda, kuriu nebuvo visa vasara. Ir vaziuos taip toliau, ir ters, iskrovines savaitgaliais ir naktim, kai visi miega ir poilsiauje! Tarsa sumazejo nes nebebuvo krovyniu, beje ruda atvyksta is rusijos, geopolitine situacija su baltarusija ir sankcijos cia neturi nieko bendro. Netilekit zmones…

    Reply
  4. Piliete

    KLASCO direktorius V.Štumbergas meluoja, o visos instancijos: aplinkos apsaugos departamentas, aplinkos ministerija, aplinkos apsaugos agentūra,nacionalinis visuomenės sveikatos centras tyli ir toleruoja šitą melą.

    Reply
  5. Anonimas

    Tokias krūvas reikia savaitės laiko suvežti. O Klasco įrodinėja, kad sugeba per kelias valandas jas sukrauti. Burtininkai. O Aplinkosauga yra dykaduoniai, gaudami atlyginimus iš mokesčių mokėtojų kišenės.

    Reply

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Aplinkosauga, Svarbu

Klaipėdoje - didelė tarša kietosioms dalelėmis (atnaujinta)

Uostamiestyje, Šilutės plente esanti taršos matavimo stotelė antradienį fiksuoja daugiau nei dvigubai didesnį už leistiną kietųjų dalelių kiekį ore, o ...
2024-04-02
Skaityti daugiau

Kriminalai ir nelaimės

„Grigeo Klaipėda“ byloje - dar du prašymai

Šiaulių apygardos teismas penktadienį apklausė du papildomai pašauktus į teisiamąjį posėdį naujus liudytojus AB „Grigeo Klaipėda“ Kuršių marių taršos byloje. ...
2024-03-29
Skaityti daugiau

Svarbu, Uostas ir jūra

„Klasco” ir miesto valdžios mūšis grįžta į pradinę stadiją

Klaipėdos jūrų krovinių kompanija („Klasco”), teismams skundusi praėjusios kadencijos Klaipėdos miesto tarybos 2022-ųjų pavasarį priimtą sprendimą nepritarti jos planuojamai naujai ...
2024-03-14
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This