„Klasco” įveikė aplinkosaugininkus

Svarbu, Uostas ir jūra

AB „Klaipėdos jūrų krovinių kompanija“ („Klasco”) teismuose įrodė, kad Aplinkos apsaugos agentūra (AAA) kėlė jai nepagrįstus reikalavimus dėl keleto krovinių, tarp kurių ir garsioji geležies rūda, krovos.

Mato Mačiulskio nuotr.

Teisinis ginčas prasidėjo po to, kai AAA nurodė įmonei, jog turi būti keičiamas jos taršos leidimas, atlikta atrankos dėl poveikio aplinkai vertinimo procedūra, nes nustatytas naujas, turimame taršos leidime nenurodytas taršos šaltinis.

„Klasco” savo skunde teismui teigė, kad jos kraunami kroviniai nėra cheminė medžiaga, todėl jiems negali būti taikomi tokie reikalavimai. Taip pat akcentuota, kad Planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo įstatyme nėra nustatyta, jog metalų rūdų ar ketaus saugojimas ir krova gali daryti reikšmingą poveikį aplinkai.

AAA laikėsi pozicijos, kad geležis ir įvairios jos formos (granulės, rūda ir jos aglomeracija, dulkės, lydiniai ir kita) yra cheminė medžiaga, registruota Europos cheminių medžiagų agentūroje. Pabrėžta, kad nors geležis visose savo formose neklasifikuojama kaip pavojinga cheminė medžiaga, tačiau padidėjusios apimties krovos darbai gali daryti reikšmingą poveikį žmonių sveikatai.

Vilniaus apygardos administracinis teismas pernai liepą patenkino „Klasco” skundą, panaikino AAA sprendimą ir iš jos įmonei priteisė 3 598 Eur bylinėjimosi išlaidų, tačiau agentūra apskundė tokį sprendimą Lietuvos vyriausiajam administraciniam teismui (LVAT).

Skundą išnagrinėjusi LVAT kolegija, kurią sudarė teisėjai Artūras Drigotas, Dainius Raižys ir Virginija Volskienė, konstatavo, kad pirmos instancijos teismas pagrįstai nustatė, jog AAA tinkamai neargumentavo savo sprendimo, nesirėmė jokiais objektyviais duomenimi. Konstatuota, kad sprendime nėra pateikta jokia detali faktinės situacijos analizė, faktinės aplinkybės, apsiribojama tik formaliomis nuorodomis į teisės aktus.

Atmetus AAA skundą „Klasco” neskundžiamu sprendimu papildomai priteista 800 eurų bylinėjimosi išlaidų, patirtų bylą nagrinėjant LVAT.

Nepaisant tokio sprendimo „Klasco” bėdos su aplinkosauga tęsiasi. Žinia, spalio 13-ąją Aplinkos apsaugos departamentas, gavęs iš AAA planinių už uosto įmonių ribų nusėdančių kietųjų dalelių kiekio ir sudėties tyrimų pasyviaisiais kaupikliais ataskaitą, įteikė privalomąjį nurodymą įmonei nuo spalio 20 d. sausakrūvio uosto terminale, esančiame N. Uosto g. 23, nutraukti palaidos geležies rūdos krovos operacijas.

Teigta, jog geležies rūdos krovos veikla pilna apimtimi galės būti atnaujinta, tik kai bus įvykdytos privalomajame nurodyme nustatytos sąlygos.

„Šiuo metu KLASCO geležies rūdos krovos darbai nevykdomi, atsižvelgiant į AAD nurodymą. Papildomų aplinkosauginių priemonių planas pateiktas, vyksta derinimo procesas. Tikimės konstruktyvaus dialogo su aplinkosaugininkais ir optimalaus sprendimo abiem pusėms”, – buvo rašoma praėjusį ketvirtadienį „Klasco” išplatintame komentare.

13 Comments

  1. Tiesa į akis

    Aplinkos apsauga patį tokį Klasco monstrą užaugino, buvęs aplinkos apsaugos Klaipėdos vadovas KLASCO dangstydavo, toleruodavo taršą. O teismai korumpuoti. Juk prieš 2 metus vyko skandalas prokurorų ir teisėjų dėl kyšių ėmimo ir bylos eigos informacijos nutekėjimo, pasitarinejimo.

    Reply
  2. Administracinė byla Nr. eA-1843-502/2021

    permečiau skubiu žvilgsniu minėtą nutartį. Express nuomonė: LT įstatymai tokią geležies rūdą nepripažįsta chemine medžiaga, nors Europos Parlamento ir Tarybos reglamentuose (EB) tai numato, ieškovas AAA normaliai nesuformulavo ir nesumotyvavo įpareigojimo Klasco.
    REZIUMĖ: 1. lobizuoti (galbūt ir korupcijos prieskoniu) LT įstatymai, 2. formalus teismo požiūris į problemą (Vilnius toli nuo Klaipėdos, į langus dulkė nepripučia), 3. atmestinas AAA darbas (gal ne tik rankos subynėj dygsta, bet apskritai buvo imituotas problemos sprendimas) . Žodžiu, nieko naujo mūsų ašarų pakalnėje.

    Reply
    • Formalus teismo požiūris

      Atrodo, kad teismai Lietuvoje nagrinėja bylas tik formaliai, tik dėl vaizdo ir nesiekia TEISINGUMO, kas atrodo turėtų būti teismų paskirtis?

  3. O nebus taip ?

    man panašėja , jog AAA vadovo kaita buvo tik ” akcija – atrakcija ” tam , jog teršėjai liktų ” nekalti ” . Principinga vadovė nušalinta ( Grigėjams suma ” išrašyta ” ispūdinga ) , atėjo nauji , kurie net skundo argumentuotai nesugeba parašyti ? 🙂 Matyt ir grigėjų suma bus ” perskaičiuota ” ? Oi tie liberalieji …

    Reply
    • Liberalus muilas .....rinkėjams ?

      Miškų įstatymo pataisas inicijavo Seimo Liberalų sąjūdžio frakcijai atstovaujantys parlamentarai Juozas Baublys, Eugenijus Gentvilas, Jonas Varkalys. 

    • ....

      2021 spalio 14 07:00:00
      Jadvyga Bieliavska, Elta

      Pasidalink:

      Ketvirtadienį Seimo Liberalų sąjūdžio frakcijos narys Juozas Baublys parlamentui ketina pateikti Miškų įstatymo pataisas, kuriomis siūloma leisti miškų žemėje formuoti rekreacines teritorijas.

      Miškų įstatyme taip pat siūloma įtvirtinti galimybę miško žemę paversti kitomis naudmenomis gyvenamųjų pastatų, pramonės ir sandėliavimo objektų paskirties teritorijoms urbanizuotose teritorijose formuoti, išskyrus Neringos savivaldybę. Inicijuoti miško žemės pavertimą kitomis naudmenomis šiuo atveju galėtų tik savivaldybės taryba.

  4. Nieko sau

    AAA susimokės teismo išlaidas ir perduos dulkių reikalą teismams toliau tvarkytis su gyventojais ! Oho !

    Reply
    • *****

      Tai liberalo Aplinkos ministro Gentvilo ” vadovaujama- prižiūrima ” AAA nesugebėjo pateikti argumentuotai net skundo ? Oho hooooo….O ką ministeris dėl AAA ” kompetencijų ” ? Vadovui netrūko ” kelių savaičių darbo patirties ” ?

  5. Teismai ir teisingumas..

    Klasco gali drąsiai toliau teršti aplinką ir pamažu nuodyti gyventojus – viskas pasirodo legalu…

    Reply
    • ezys

      itariu, kad straipsnio neskaitete, tik antraste.

  6. Problema kad įstaty.ai sukurti taip

    Kad leidžia teršti.

    Reply
  7. Pateikta ar nepateikta?

    Konstatuota, kad sprendime nėra nepateikta jokia detali faktinės situacijos analizė, faktinės aplinkybės, apsiribojama tik formaliomis nuorodomis į teisės aktus.

    Reply
    • akadministratorius

      Ačiū, kad pastebėjote, buvo likusi klaida. Pataisėm.

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Kriminalai ir nelaimės, Svarbu

Mirtinas incidentas BKT: padėtas tik vienas taškas 

Prireikė beveik ketverių metų, kad galutinai būtų patvirtintos išvados, kas gi buvo kaltas dėl to, jog 2020-ųjų vasarą Birių krovinių ...
2024-04-25
Skaityti daugiau

ELTA

Keisis kormoranų skaičiaus reguliavimo tvarka

2025 m. įsigalios nauja kormoranų populiacijos kontrolės tvarka ir nustatytas skaičius, kiek šių paukščių galės naikinti žuvininkystės ūkiai, praneša Aplinkos ...
2024-04-07
Skaityti daugiau

Svarbu, Uostas ir jūra

Deginimui skirtų atliekų importas per uostą: judama toliau

Klaipėdos jūrų krovinių kompanijos „Bega“ toliau vykdo procedūras, kad galėtų įgyvendinti planus per metus krauti apie 120 tūkst. tonų nepavojingomis ...
2024-03-29
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This