Išmanaus parkavimo sistemos įdiegimo projektas juda finišo link (1)

Transportas
VšĮ „Klaipėdos keleivinis transportas“
2021-12-02

Klaipėdoje ir Neringoje jau veikia bendra informacinė sistema, leidžianti vairuotojams iš anksto sužinoti apie laisvas parkavimo vietas septyniose Klaipėdos ir Neringos savivaldybės aikštelėse. Dar būdamas kelyje vairuotojas gali įvertinti aikštelių užimtumą ir priimti racionalų sprendimą.

Vertiname šią paslaugą kaip pirmą žingsnį į platesnį miesto laisvų parkavimo vietų monitoringą. Ilgesnį laiką išbandę jos veikimą, įdiegsime ją, galbūt su reikiamomis korekcijomis, ir kitose intensyvaus parkavimo miesto teritorijose.

Šiaurės rage, Piliavietės automobilių statymo aikštelėje, Smiltynėje ir Nidoje dabar jau yra įrengtos transporto priemonių skaičiavimo sistemos, kurios realiu laiku rodo užimtumą šiose vietose. Mobiliosios internetinio puslapio www.klaipedatransport.lt versijos pagalba vairuotojas iš anksto gali įvertinti padėtį ir pasirinkti, kur atvažiavus statyti automobilį ir kokį alternatyvų transportą naudoti.

Ši naujovė įdiegta vykdant VšĮ „Klaipėdos keleivinis transportas“ Europos Sąjungos projektą „Automobilių statymas tampa išmanus“  (angl. Parking gets smart), kuriuo  siekiama optimizuoti automobilių statymą ir paskatinti piliečius naudotis viešuoju transportu. Konkrečios aikštelės šiam projektui pasirinktos atsižvelgiant į problemas, kurios vasaros sezono metu kyla į Smiltynę ir Nidą vykstantiems poilsiautojams. Iš Nidos, tarkim, į Jūrų muziejų važiuojančiai šeimai svarbu žinoti, ar bus laisvų vietų pasistatyti automobilį Smiltynėje. Tai svarbu ir iš Klaipėdos pusės renkantis keliavimo būdą į muziejų ar Neringą. Skirtingai nei kitos miesto centre esančios aikštelės, kurių užimtumas svyruoja nežymiai, stebimosios aikštelės patiria tiek paros, tiek ir sezoninių svyravimų šuolius. Sukaupti duomenys rodo, kad priklausomai nuo paros valandų ten užimtumas gali svyruoti iki 10 kartų, o sezoninės apkrovos keičiasi iki trijų kartų.

Absoliutus sezoninis pikas stebimas Pilies aikštelėje: rugpjūčio mėnesį ten buvo pastatyti 35 000 automobiliai. Tai nereiškia, jog šitoje aikštelėje sunkiausia rasti vietą: ji tiesiog yra talpiausia, tai ir generuoja tokius didelius skaičius.

Labiausiai pagal sezonus svyruoja Smiltynės aikštelės užimtumas, 2,5 karto: rugpjūčio mėnesį 24 400 automobilių, o lapkritį 9 400. Tuo svarbesnė vairuotojams tampa tikro laiko informacija apie aikštelės užimtumą.

Projekte dalyvavo ne tik Neringa ir Klaipėda, tačiau ir partneriai iš Vokietijos, Lenkijos, Švedijos. Jų patirtimi rėmėmės ieškodami optimaliausių mums sprendimų. Šį sėkmingai realizuotą projektą vertiname kaip pilotinį: rasti sprendiniai galės būti multiplikuojami mieste visur, kur parkavimo vietų užimtumas yra ypač aktualus ir probleminis.

Esamas miesto zonavimas pagal teritoriją neatspindi (o ir negali atspindėti) konkrečios aikštelės ar gatvės atkarpos populiarumo statant automobilius. Todėl jau patikrintos išmanaus automobilių parkavimo sistemos įdiegimas įmanomai didesnėje miesto teritorijoje leistų vairuotojams išvengti bereikalingos ridos ieškant laisvos statymui vietos – tokią vietą arčiausiai tikslo jie jau pakeliui galėtų matyti ekrane. Ateityje – ne tik mūsų puslapyje, tačiau ir mobiliojoje programėlėje bei švieslentėse aikštelių prieigose. Tačiau tokios sistemos įdiegimas jau reikalautų investicijų iš miesto biudžeto.

Aikštelių užimtumo duomenys yra atviri. Pasaulio patirtis rodo, kad tai sukuria prielaidas ir kitų verslų pridėtinės vertės kūrimui: išmanaus parkavimo sistema turi įtakos ne tik judumo problematikai, tačiau ir kitoms miesto gyvenimo sritims. O sėkmingas Neringos ir Klaipėdos miestų bendradarbiavimas pademonstravo, kad tokią sistemą įmanoma išplėsti iki regiono masto, įtraukiant į ją ir, jeigu tik būtų parodyta iniciatyva, ir Palangos miestą bei Klaipėdos rajoną.

„Klaipėdos keleivinis transportas“ kasmet kartu su Europos partneriais vykdo po vieną-du transporto problematikos tarptautinius projektus. Šis keletą metų besitęsiantis projektas bus užbaigtas 2022-aisiais. Greta tiesioginės naudos miestui, darbas su tokiais projektais įstaigai leidžia būti pažangos priekyje, matyti tarptautines tendencijas, ruoštis naujovių atėjimui į Klaipėdą ir teikti, miesto tarybai pavedus, patikimas ekspertines išvadas konkrečiais darnesnio judumo klausimais.

Projektą remia

Žymos: | |

Komentarai (1):

Įrašo “Išmanaus parkavimo sistemos įdiegimo projektas juda finišo link” komentarų : 1

  1. Klaipédietis parašė:

    O aikštelės prie molo, Olando kepurės, Giruliuose, Melnragėje?

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti apie klaidą

Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Svarbu, Transportas

Dviračiai autobuse - destruktyvi idėja?

Neleisti autobusais vežti paspirtukų ir dviračių, – už tokį pasiūlymą trečiadienį balsavo 6 iš 7 Klaipėdos miesto tarybos Miesto ūkio ...
2024-09-11
Skaityti daugiau

Svarbu, Temos

Į naują miesto viešojo transporto erą - per vargus 

Procedūros dėl to, kas ir kokiais autobusais 2025-2032 metais uostamiestyje vežios keleivius organizuojanti VšĮ „Klaipėdos keleivinis transportas“ (KKT), sukasi jau ...
2024-09-02
Skaityti daugiau

Miestas

Atidaryta nauja dviračių laikykla 

Nuo antradienio VšĮ „Klaipėdos keleivinis transportas“ (KKT) jau priima gyventojų prašymus laikyti dviračius naujoje paviljono tipo laikykloje Taikos pr. 11 ...
2024-08-13
Skaityti daugiau



Pin It on Pinterest

Share This