P0

Politikų tribūna

Uodega vizgina šunį arba Kas žlugdo „Belaruskalij“ taikytas sankcijas (1)

Eugenijus Gentvilas, Seimo narys
2021-12-08


Jau antra diena kalbame apie žlungančią sankcijų politiką Baltarusijos režimo atžvilgiu. Gruodžio 8 d. ryte pradėjo veikti draudimas gabenti „Belaruskalij“ trąšas. Tačiau jos vežamos šiandien ir bus vežamos dar ir sausio mėnesį. Taip žlunga ,,vertybinė“ Lietuvos užsienio politika. Taip griaunama tarptautinė Lietuvos reputacija ES ir JAV partnerių akyse. Kaip mes jaustumėmės, jei JAV savo įsipareigojimus Lietuvai pradėtų vykdyti po mėnesio ar kelių nuo sutartos datos. Baisu net pagalvoti, jei toks partnerių požiūris į įsipareigojimus būtų kalbant apie, tarkim, NATO 5-tą straipsnį.

Palmiros Mart nuotr.

Atrodo, kad sankcijų žlugdyme svarbiausia yra AB „Lietuvos geležinkeliai“ pozicija. Pasirodo, ši valstybės valdoma įmonė lapkričio mėn. gavo avansą iš „Belaruskalij“ ir įsipareigojo vežti jų trąšas, kol bus panaudotos visos avanso lėšos. Nežiūrint, kad jau įvestos sankcijos!

Bet akivaizdu, kad AB ,,Lietuvos geležinkeliai” šiame sankcijų žlugdyme veikia ne vieni. Aišku, kad geležinkeliečiai gavo privačios Klaipėdos uosto įmonės Birių krovinių terminalas (BKT) garantijas, kad atvežtos trąšos bus iškraunamos uoste ir laivais išgabenamos galutiniams pirkėjams. Čia nieko keisto – BKT yra privati įmonė, kurioje 30% akcijų valdo tas pats „Belaruskalij“.

Tačiau neabejotina, kad šiame susitarime apeiti sankcijas dalyvavo ir dar viena valstybinė įmonė – Klaipėdos valstybinė jūrų uosto direkcija (KVJUD). Akivaizdu, kad ši įmonė užtikrino, kad į uostą bus leidžiama įplaukti laivams, kurie išgabens baltarusiškas trąšas. Beje, KVJUD už kiekvieno laivo įplaukimą ir švartavimą irgi gauna pinigėlius. Tad interesas apeiti sankcijas akivaizdus.

Tampa aišku, kad sprendimą apeiti sankcijas ar vėlinti jų įsigaliojimą priėmė keturių įmonių ,,aljansas“. Iniciatyva, be abejo, priklauso Baltarusijos koncernui „Belaruskalij“. Jam, natūralu, pakluso privati krovos kompanija BKT. Liko susitarti su dviem Lietuvos valstybės valdomomis  įmonėmis – Uosto direkcija ir AB „Lietuvos geležinkeliai“. Kaip matome, sunku nebuvo.

Valstybės valdomos įmonės sužlugdė Lietuvos valstybės pastangas ir siekius imtis sankcijų prieš neteisėtą režimą. Tautosakoje yra toks posakis „Uodega vizgina šunį“.

Laukime premjerės Ingridos Šimonytės ir susisiekimo ministro Mariaus Skuodžio reakcijos. Ar jie leis ir toliau uodegoms vykdyti savo politiką, ar patrumpins uodegėles?


    2021-12-08

    Vienas komentaras apie “Uodega vizgina šunį arba Kas žlugdo „Belaruskalij“ taikytas sankcijas”

    1. AvatarKur ekonominė logika, Gentvilai? (IP: 86.100.178.161)

      Eugenijau, nuo kada JAV sprendimai privalomi vykdyti Lietuvoje? Gal mes jau amerikonų jurisdikcijoje? Tai kam tada Seime kelnes zulinat? O prarastas pajamas žmonėms ir įmonėms naujais ir didesniais mokesčiais visiems kompensuosit? Be politikos dar yra ir ekonomika. Bet kai Gentvilui atlyginimas nuo to nepriklauso, tai ir vizginasi veikėjas viešoje erdvėje .

    Parašykite komentarą

    El. pašto adresas nebus skelbiamas.

    Parama

    Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos" žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja - paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai" sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

    Paremti
    Atviri dokumentai

    VšĮ „Klaipėda atvirai" kiekvieno mėnesio pradžioje skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat - detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

    Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai" dalininkų sąrašą.

    Su dokumentais galite susipažinti čia
    Informacija

    Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso
    VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

    Puslapio taisyklės. 

    Redakcijos adresas: Bangų g. 5A-3F, Klaipėda, LT-91250, Tel. + 370 650 77550
    el. paštas: info@atviraklaipeda.lt