Praėjusį šeštadienį, gruodžio 11 dieną, maršrutinių keleivių skaičius viršijo 3 milijonus nuo integruotos sistemos veikimo pradžios 2018 metų balandžio 16-ąją.
Maršrutinio taksi paslauga Lietuvoje dar dažnai suvokiama kaip „trečiojo pasaulio” viešojo transporto ypatybė. Suprask – nesant kokybiško susisiekimo autobusais, kelionių poreikį tenkina chaotiškas „mikriukų” eismas. Kai kuriose pasaulio šalyse dėl taisyklių nesilaikymo, kelionės nesaugumo tokia transporto rūšis ironiškai net vadinama „džichad taksi”.
Ir Klaipėdoje tada kuriant civilizuotą maršrutinio taksi paslaugą teko susidurti su skepsiu bei abejonėmis.
Einant ketvirtiems naujųjų maršrutinių taksi darbo metams galime pasakyti, kad paslauga – tokiu pavidalu, kuriuo įdiegta Klaipėdoje – yra gana gyvybinga. Maršrutinį taksi kelionei renkasi aukštesnių pajamų, vertinantys komfortą ir greitį keleiviai. Didele dalimi tai yra tie keleiviai, kurie turi asmeninį automobilį (arba gali jį įsigyti ir eksploatuoti) ir tikrai nevažinėtų įprastais miesto autobusais.
Paslaugos logika ir buvo ne gauti pelno, o sumažinti lengvųjų automobilių spūstis gatvėse ir miesto taršą. O dalis važinėjančiųjų maršrutiniais taksi, tikimės, peržengs psichologinį barjerą ir taps taip pat ir autobusų keleiviais, juolab kad ir šios viešojo transporto rūšies kokybė kasmet vis auga, o bendra elektroninio bilieto sistema nereikalauja iš keleivio atskirų atsiskaitymo už kelionę įgūdžių autobuse ar maršrutiniame taksi.
Tai, kad nesiekiame tiesioginio pelno, nereiškia, jog esame nejautrūs nuostoliams. Per pandemiją kritus keleivių srautams, teko, deja, sustabdyti mažiausiai keleivių rinkusio M5 kursavimą savaitgaliais, kad balansuotume pajamas ir išlaidas. Tačiau ateinantiems 2022-iesiems M5, M6 ir M8 kelionės kainos miesto tarybai nesiūlome didinti.
Šiuo metu dar per anksti spręsti apie paslaugos ilgaamžiškumą. Gali būti, kad po keleto metų, mažėjant kokybiniam skirtumui tarp įprastų autobusų ir maršrutinių taksi, o taip pat ir brangstant asmeninio automobilio eksploatacijai, dabartiniai „mikriukų” keleiviai persės į autobusus ir moki paklausa tokioms kelionėms nunyks. Tačiau iki tol jie, kaip ir šiandien, sparčiai ir patogiai veš mūsų keleivius.
Šiuo metu mieste ir užmiestyje kursuoja M5, M6, M8, M31 (į Palangą), M32 (į Kretingą) maršrutiniai taksi. Trys milijonai – tai bendras jų indėlis į sukauptą keleivių statistiką.
Viskas teisingai parasyta, tik masini nesumazejo.