Trys milijonai, kaip dainoje

Transportas

Andrius Samuilovas, laikinasis VšĮ „Klaipėdos keleivinis transportas" direktorius
2021-12-14

Komentarų: 1

Praėjusį šeštadienį, gruodžio 11 dieną, maršrutinių keleivių skaičius viršijo 3 milijonus nuo integruotos sistemos veikimo pradžios 2018 metų balandžio 16-ąją.

Maršrutinio taksi paslauga Lietuvoje dar dažnai suvokiama kaip „trečiojo pasaulio” viešojo transporto ypatybė. Suprask – nesant kokybiško susisiekimo autobusais, kelionių poreikį tenkina chaotiškas „mikriukų” eismas. Kai kuriose pasaulio šalyse dėl taisyklių nesilaikymo, kelionės nesaugumo tokia transporto rūšis ironiškai net vadinama „džichad taksi”.

manhhai (flickr.com) nuotr.

Ir Klaipėdoje tada kuriant civilizuotą maršrutinio taksi paslaugą teko susidurti su skepsiu bei abejonėmis.

Einant ketvirtiems naujųjų maršrutinių taksi darbo metams galime pasakyti, kad paslauga – tokiu pavidalu, kuriuo įdiegta Klaipėdoje – yra gana gyvybinga. Maršrutinį taksi kelionei renkasi aukštesnių pajamų, vertinantys komfortą ir greitį keleiviai. Didele dalimi tai yra tie keleiviai, kurie turi asmeninį automobilį (arba gali jį įsigyti ir eksploatuoti) ir tikrai nevažinėtų įprastais miesto autobusais.

Paslaugos logika ir buvo ne gauti pelno, o sumažinti lengvųjų automobilių spūstis gatvėse ir miesto taršą. O dalis važinėjančiųjų maršrutiniais taksi, tikimės, peržengs psichologinį barjerą ir taps taip pat ir autobusų keleiviais, juolab kad ir šios viešojo transporto rūšies kokybė kasmet vis auga, o bendra elektroninio bilieto sistema nereikalauja iš keleivio atskirų atsiskaitymo už kelionę įgūdžių autobuse ar maršrutiniame taksi.

Tai, kad nesiekiame tiesioginio pelno, nereiškia, jog esame nejautrūs nuostoliams. Per pandemiją kritus keleivių srautams, teko, deja, sustabdyti mažiausiai keleivių rinkusio M5 kursavimą savaitgaliais, kad balansuotume pajamas ir išlaidas. Tačiau ateinantiems 2022-iesiems M5, M6 ir M8 kelionės kainos miesto tarybai nesiūlome didinti.

Šiuo metu dar per anksti spręsti apie paslaugos ilgaamžiškumą. Gali būti, kad po keleto metų, mažėjant kokybiniam skirtumui tarp įprastų autobusų ir maršrutinių taksi, o taip pat ir brangstant asmeninio automobilio eksploatacijai, dabartiniai „mikriukų” keleiviai persės į autobusus ir moki paklausa tokioms kelionėms nunyks. Tačiau iki tol jie, kaip ir šiandien, sparčiai ir patogiai veš mūsų keleivius.

Šiuo metu mieste ir užmiestyje kursuoja M5, M6, M8, M31 (į Palangą), M32 (į Kretingą) maršrutiniai taksi. Trys milijonai – tai bendras jų indėlis į sukauptą keleivių statistiką.

1 Comment

  1. Gerhard

    Viskas teisingai parasyta, tik masini nesumazejo.

    Reply

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Transportas

Integruotiesiems maršrutiniams taksi – 6 metai

Antradienį sukanka 6 metai, kai į viešąjį Klaipėdos transportą kaip integruota jo dalis įsiliejo maršrutiniai taksi. Per tą laiką M5, ...
2024-04-16
Skaityti daugiau

Miestas

Kas sugalvojo naikinti lengvatas ukrainiečiams?

Nuo Rusijos agresijos į Klaipėdą pasitraukusiems ukrainiečiams uostamiesčio meras Arvydas Vaitkus siūlo nebeteikti viešojo transporto lengvatų. Toks pasiūlymas yra paremtas ...
2023-12-14
Skaityti daugiau

Svarbu, Transportas

Autobusų bilietų kainų didėjimas strategams įspūdžio nepadarė

Klaipėdos miesto tarybos Miesto plėtros ir strateginio planavimo komitetas pirmadienį pritarė mero pasiūlymui naikinti viešojo transporto lengvatas ukrainiečiams, pabėgusiems nuo ...
2023-12-11
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This