Klaipėdos pradinių klasių mokytojai jaukinasi technologijas

Švietimas

Kelias į mokyklą – kelias į pasaulį. O pasaulis neria į dirbtinį intelektą, virtualią realybę ir netgi metavisatą, todėl skaitmeninio raštingumo pagrindų būtina mokytis nuo mažens. Klaipėdos regiono mokytojai jau antrus metus dalyvauja „Vedlių“ programoje, kuri jiems padeda laisviau nardyti virtualioje erdvėje ir kiekvieną pamoką pradinukams paversti ir informatikos užsiėmimu.

Pedagogai mokosi kūrybinio programavimo ir netgi virtualios realybės pagrindų, kuriuos vėliau turi galimybę pritaikyti savo pamokose. Domo Rimeikos nuotr.

„Žinome, kad informacinės technologijos į pradinį ugdymą ateis. Aš labai džiaugiuosi galimybe ruoštis iš anksto ir dalyvauti programoje,“ – sako Irena Andrikienė, Klaipėdos Verdenės progimnazijos pavaduotoja.

Pedagogai mokosi kūrybinio programavimo ir netgi virtualios realybės pagrindų, kuriuos vėliau turi galimybę pritaikyti savo pamokose.

Vien uostamiestyje, Klaipėdos ir Kretingos rajonuose skaitmeninio raštingumo ir technologinės kūrybos su „Vedliais“ mokosi 240 mokytojų iš 46 mokyklų. Šiemet Klaipėdos miesto savivaldybė skyrė 118 stipendijų pedagogams, vildamasi, kad ši paskata prisidės prie pradinių klasių mokytojų pritraukimo ir išlaikymo Klaipėdos mokyklose, o taip pat – prie jaunųjų talentų ugdymo.

Kas tie „Vedliai“?

Kaip ir sufleruoja programos pavadinimas, „Vedliai“ lydi pradinių klasių mokytoją technologinio pažinimo keliu: padeda pedagogams mokytis informatikos ir technologinės kūrybos disciplinos, vyksta reguliarūs jų susitikimai su mentoriais.

Pedagogai taip pat gauna ir darbui klasėse skirtą turinį, kuris sujungia technologinę kūrybą su pamokų turiniu per kūrybiškas ir loginį mastymą skatinančias praktines užduotis. Programos dalyviai turi galimybę konsultuotis su mentoriais ir mokytojų bendruomene.

Programoje dalyvauja beveik pusė visų Lietuvos pradinių klasių mokytojų. Jos vadovė Lietuvoje Viltautė Žvirzdinaitė tvirtina, kad informatika ir technologinė kūryba ateina į pradines klases, todėl programos tikslas yra padėti mokytojams prisitaikyti prie pokyčių ir išnaudoti IT galimybes pradinukų pamokose.

„Tikime ir matome, kad visi pradinių klasių mokytojai gali vesti informatikos pamokas, o mes čia esame tam, kad padėtume jiems tai padaryti. Džiaugiamės, kad mus stipriai palaiko „Klaipėda ID“, Klaipėdos miesto savivaldybė ir mokyklų vadovai,“ – cituojama V. Žvirzdinaitė.

Ji pabrėžė, kad labai svarbus nuolatinis bendradarbiavimas su mokytojais, o ne vienkartiniai kursai. Virtualūs užsiėmimai su pedagogais rengiami kas dvi savaites. Tai, V. Žvirzdinaitės teigimu, padeda užtikrinti, kad savo IT žinias mokytojai galėtų sėkmingai pritaikyti ir pradinukų pamokose.

Klaipėdoje įsikūrę startuoliai, paslaugų centrai, IT įmonės ir miesto įmonių IT skyriai graibstyte graibsto programuotojus, IT inžinierius, IT architektus, duomenų mokslininkus ir kitus technologijų specialistus. Specialistų stygius prilėtina įmonių plėtrą ir naujų investuotojų pritraukimą, todėl Klaipėdos miesto savivaldybė, miesto ekonominės plėtros agentūra „Klaipėda ID“ ir miesto darbdaviai deda visas pastangas, kad ateityje ši problema netaptų dar opesne.

„Labai džiaugiuosi, kad Klaipėdos miestas mąsto strategiškai ir prisideda prie Klaipėdos regiono pradinių klasių mokytojų tobulėjimo. Programa suteikia jiems galimybę integruoti technologijas į pamokų turinį,“ – sako „Klaipėda ID“ vadovė Eglė Songailienė.

Gruodžio pradžioje „Klaipėda ID“ ir „Vedlių“ vadovai susitiko su programoje dalyvaujančių mokyklų direktoriais pasidalinti įžvalgomis, laimėjimais ir kylančiais sunkumais.

Džiaugiasi ir mokytojai, ir mokiniai
Uostamiestyje, Klaipėdos ir Kretingos rajonuose skaitmeninio raštingumo ir technologinės kūrybos su „Vedliais“ mokosi 240 mokytojų iš 46 mokyklų. Domo Rimeikos nuotr.

Projekte dalyvaujančios mokyklos įsipareigoja skirti dalį laiko būreliams, kuriuose mokytojai pritaiko naujus gebėjimus ir dalijasi žiniomis su vaikais. Mokytojams įgijus skaitmeninio raštingumo pagrindus, prasideda linksmoji – technologinės kūrybos – dalis. Mokytojas gali žinias pritaikyti įvairiose pamokose, tarkime, anglų kalbos, matematikos ar biologijos.

Pavyzdžiui, pradinukai su savo mokytoja gali programuoti augalo gyvenimo ciklą, kurti DNR modelį, interaktyviai apskaičiuoti geometrinės figūros plotą. Pasitelkus fantaziją, technologinei kūrybai ribų nėra.

Pamokoms naudojami įvairūs skaitmeniniai įrankiai, pavyzdžiui, programavimas, 3D modeliavimas, mobiliųjų programėlių kūrimo platformos, virtualios realybės kūrimo aplinkos ir daugybė kitų įrankių. Mokiniai raginami naudotis jais aktyviai, tai yra, išbandyti jų galimybes, derinti tuos įrankius tarpusavyje. Taip pradinukai randa naujus problemų sprendimų būdus, taip pat lavina loginį, kritinį mąstymą ir, žinoma, skaitmeninį raštingumą.

„Mokiniams labai patinka užduotys. Kai kurie neapsiriboja tik vienos užduoties atlikimu, jie sukuria daugiau nei reikia ir taip ugdo kūrybiškumą,“ – sako Klaipėdos Verdenės mokyklos mokytojas Šarūnas.

Inga Bagdonienė, Klaipėdos Vyturio progimnazijos vadovė, taip pat džiaugėsi, kad „Vedliai“ įtraukė ne tik mokytojus, bet ir pradinukus.

„Turbūt labiausiai programa džiaugiasi vaikai. Vaiko įsitraukimas – maksimalus, su „Vedlių“ turiniu pasiekiame tai, ko reikia šiuolaikinėje pamokoje – kad ne mokytojai būtų aktyvūs, o vaikas būtų aktyvus mokymosi procese. Tas labai džiugina,“ – sako I. Bagdonienė.

Tuo metu Vaida Žilinskienė, Klaipėdos Simono Dacho progimnazijos direktoriaus pavaduotoja, pripažįsta, kad mokytojai iš pradžių jautėsi ne itin drąsiai.

„Viena mokytoja pasakė – nusprendžiau nebevaidinti, kad viską moku, tiesiog sakau – vaikai, pabandom kartu, paieškokim to lengvesnio kelio, kaip būtų įmanoma padaryti. Tokiu būdu su vaikais tokių gražių dalykų pavyksta sukurti, kad ir pats tuo pačiu augi,“ – sakė V. Žilinskienė.

0 Comments

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Spyglys

Ištikimųjų, aušrininkų, socdemų ir valstiečių pasiekimai: priartėjome prie Visagino*

„Nesibaigiančių galimybių miestas ant jūros kranto. Klaipėda – perspektyvus miestas, pasirengęs sparčiai plėstis, atviras įvairiems investiciniams projektams“, – vis dar ...
2024-03-18
Skaityti daugiau

Miestas

Klaipėdai sukūrė naują reklamą

Šiaurietiškos nuotaikos kupinas miestas prie jūros, kuriame gera gyventi ir kurti. Tokią žinutę siunčia VšĮ „Klaipėda ID“ naujai pristatytas reklaminis ...
2024-01-25
Skaityti daugiau

Politika, Svarbu

Gražiam Klaipėdos valdžios veidui piešti - po pusę milijono kasmet

Dabartinė Klaipėdos valdžia ketina nuo šių metų daugiau nei tris kartus padidinti išlaidas savo viešiesiems ryšiams. Nors teigiama, kad nemažai ...
2024-01-15
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This